Ihan loppu

itkuinen jo

Kai sitä jotain kannustusta toivoo kohtalotovereilta.

Päänsärky jatkunut kaksi kuukautta. (migreeni ja horton taustalla) Nyt onneksi vain migreeni särkyä ja "tavallista särkyä" En siis tarkoita, että migreeni olisi lievä sairaus, vaan tarkoitan ettei molemmat "sarjat" ole yhtäaikaa päällä.

Tiputuksessa oltu, kortisonit syöty, estolääkkeet menee. Koko ajan näkö ja hajuaistit aktivoituneet. Normaalit asiat laukaisevat migreenin. Kirkkaat valot, pesuaineiden hajut...

Elämä helvettiä. En selviä norm. kotielämästä, enkä töistä. Rupeaa olemaan itku herkässä. Nyt kai toivoisin jonkinlaista vertaistukea pidempiä kohtausjaksoja sairastaneilta ja keinoja miten olette saaneet kivun loppumaan. Särkylääkekierteessä en ole.

7

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NeitiHedari

      En taida osata kannustaa, eikä tilanteeni ole noin paha kuin sinulla, mutta migreenissä ottaa kaikkein eniten päähän sellainen särky joka ei tunnu loppuvan ollenkaan ja johon ei mikään lääke tehoa. Siitä tulee tosiaan aivan epätoivoinen olo. Muutaman päivän säryistäkin vielä selviää, jos olo sitten on suht normaali sen jälkeen, mutta pitkään jatkuva kiputila on yhtä helvettiä.

      Olen pärjännyt viime syksyn hyvin migreenin kanssa. Migreenini kesti aikaisemmin kolme päivää (joskus kauemminkin, erityisesti pahimpana aikana ja vuoden olen ollut joskus täysin työkyvytön migreenin takia), mutta kohtaukset muuttuivat yllättäen vain yksipäiväisiksi ja kivun määräkin pieneni. Alkoholikaan ei enää niin usein laukaissut migreeniä. Olin aivan onnessani. Kunnes aivan yhtäkkiä alkoi maanantaina särkeä eikä näytä loppuvan. Lääkkeistänikään ei mikään ole auttanut. Olen opiskelujen loppuvaiheessa joten onneksi olen voinut olla kotona, koulusta on vielä lomaa. Mutta kaikki voimat tämä on vienyt, tuntuu ettei jaksa puhelimessakaan puhua. Onneksi asun yksin, ettei tarvitse pyörittää perheen arkea tässä olotilassa. Nyt olisi vieraita tulossa vkl:ksi (aikaisemmin sovittu) toisesta kaupungista, Tallinnan matka varattu ja maksettu huomiselle, joudun ilmeisesti viihdyttämään vieraita ja matkustamaan päänsärkyisenä.

      Kyllä tämä ottaa päähän, kirjaimellisesti. Tämän sairauden kanssa ei koskaan tiedä mitä on edessä. Naivisti kuvittelin, että olisin alkanut pärjätä (lopultakin) migreenin kanssa. Hetkelliset hyvät ajat näyttävät sitten kuitenkin kostautuvan myöhemmin moninkertaisena.

    • sibyl

      Mulla on ollut jatkuva migreeni nyt 5 kk. Raju valoherkkyys, tasapaino ongelmia, välillä ollut makuaisti hukassa, lievä-kova päänsärky jatkuvasti jne. Kun aloitin 1,5 kk sitten Triptyl estolääkityksen valoherkkyyteni lievittyi huomattavasti. Edelleenkään en pysty tekemään mitään fyysisesti rasittavaa. Jo nenän niistäminen saa aikaan kovan päänsäryn vähäksi aikaa.

      Olen tutkinut netistä, mitä kaikkia hoitoja migreenikkojen kannattaisi kokeilla, ja huomasin, että magneettihoidot ovat auttaneet monia. Noiden hoitojen toimivuus on pystytty selittämään lääketieteellisesti, joten olen nyt tilannut magneettityynyn kotiini. Lisäksi luin, että vyöhyketerapiasta on ollut apua monille, joten minulla on ensi viikoksi varattu aika sellaiseenkin hoitoon. Hetkellistä apua olen saanut intialaisesta piikkimatosta. Sen päällä makaaminen antaa lepotauon säryistä. Joskus säryt loppuvat jopa useaksi tunniksi piikkimatolla makaamisen jälkeen, vain joskus. Ei läheskään aina.

      Lisäksi minulla on kokeilussa veriryhmään perustuva dieetti. Kuulostaa huuhaalta, mutta tässä vaiheessa kun olen 5 kk ollut petipotilaana, olen valmis kokeilemaan melkein mitä vain. Tuosta dieetistä olen kuullut paljon hyvää ystäviltäni.

      • ökölökkhjgh

        Minulle aloitettiin keltarauhashormoni parin kuukauden päivittäisen migreenin jälkeen. Siihen loppu migreeni.


      • dscxgf

        Haluan myös magneetti tyynyn, mistä sais hyvän ja mitä maksaa


      • Hei! Pakko vastata tuohon sun kirjoitukseen... Huimaus ja makuaistimuutokset ovat minun mielestä merkki jostain pahemmasta kuin migreenistä. Oletko käynyt lääkärissä?


    • väsynyt kipuihi

      mulla todettiin aurallinen migreeni ja mulla on siihen lääkitys mut silti tulee joka viikko päänsärkyä ja ajoittain rajuja päänsärky kohtauksia jolloin joudun oksentaa monta kertaa ja mikään ei pysy sisällä . Rajut kohtaukset vie kaikki voimani ja kohtauksen jälkee mulla on vielä monta päivää edelleen päänsärky ja huono olo. Tällä hetkellä odotan magneetti kuvaukseen pääsyä. Voimia sinulle kauheesti migreeniä vastaan tiedän kyllä kuinka paska tämä sairaus on kun se meinaa viedä kaiken elämänilon. Toivottovasti sinä saat apua vielä kipuihisi jostain. :/

    • sinikka36

      jaksamista kaikille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe