Suosituksia uudelle asukkaalle

Arc´adia

-Mukavahenkinen ratsastustalli,jossa aloittaa uudelleen lapsuuden harrastus?
-Hyvä ruokapaikka?
-Kuntosali?
-Kampaamo?
-Illanvittopaikka/ravintola aikuiseen makuun?
-Suosittele jotain harrastusta, ei välttämättä liikunnallista.

Kiitos ;)

10

1615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfxchjk

Ellun Talli

-Hyvä ruokapaikka?
      Riippuu mistä pidät. Kiinalainen Taivaallinen Rauha, Perinteisempi Myllyranta tai todella monipuolinen pikaruokala King Meal

-Kuntosali?
      Kehuivat ravintola lesken yläpuolella olevaa uutta.

-Kampaamo?
      MiMi ja Aseman parturi

10kerho tai jos pidät reteemmästä niin Jokeri

Lue-mene kirjastoon

• Tiedän tiedän tiedän

No ei kyllä minun mielestäni ole mukavahenkinen paikka Elluntalli (oli kyllä 10v. sitten..). Ei ole ylempi vastaaja tainnut käydä siellä edes. Ratsastus ei ole siellä mukavaa, saa puurtaa verenmaku suussa ja ohjaaja huutaa kaiuttimeen, kiitosta ei kuulu. Tiedän parikin jotka boikotoivat paikkaa, surkean asiakaspalvelun takia.

Parturina suosittelen MiMiä.

• Potaatti

Ellun tallista olen kuullut sekä positiivista, että negatiivista (huono asiakaspalvelu)

-Hyvä ruokapaikka?
      Ravintola Myllyrannassa on kohtuuhintaista ja maukasta ruokaa ja hyvä asiakaspalvelu. Salaattia tai hampurilaisaterioita kaipaavalle suosittelen ehdottomasti King Mealia! Taivaallisessa rauhassa on myös hyvää kiinalaista ruokaa ja erittäin lämminhenkistä asiakaspalvelua.

-Kuntosali?
      Nautilus gym uimahallilla on todella monipuolinen ja siellä on ollut mukava käydä. Tänne on myös juuri avattu keskustaan uusi kuntosali Fysiomotion, joka vaikutti ainakin mielenkiintoiselta ja monipuoliselta, ja lisäksi sinne on avaijaisviikolla (ke 19.1- su 23.1.11) veloitukseton kuntosalin ja ryhmäliikuntatuntien käyttö, joten voi käydä ilmaiseksi tutustumassa :)

-Kampaamo?
      Nuorille ja nuorekkaille suosittelen aina ehdottomasti Siluet men&womenia Kauppakadulla, sillä siellä on todella monipuolista osaamista (kampaamopalveluiden lisäksi myös kosmetologi ja mm. hieroja) ja aina yhtä iloiset ja ihanat tytöt työskentelemässä. En enää vaihda tätä Siluetin vakioparturiani keneenkään, niin tyytyväinen olen itse ollut lopputulokseen joka kerta!

Valitettavasti Ylivieskassa ei oikein ole enää ravintolaa (yökerhoa?) ns. aikuiseen makuun, koska Vieska on lopettanut toimintansa. Kauppakadulla Bar5:ssä on mahtavia musiikki-iltoja ja hyvä asiakaspalvelu, mutta paikka on pubityyppinen. Bar5:n plussaa ovat ehdottomasti mukava henkilökunta, ilmaiset musiikki-illat nimekkäineen esiintyjineen ja hyvä meno! Hotelli-ravintola Käenpesän Kukkuu-baari on pieni karaokepaikka/pub-tyyppinen, ihan viihtyisä paikka. 10-kerho profiloitui aluksi "vanhemman väen paikaksi yli 30v" mutta siellä on suurimmaksi osaksi silti aika nuorta porukkaa, vaikka musiikki onkin Paula Koivuniemi-potpureita ym. vanhoja hittejä.

Kansalaisopistossa on aika monipuolinen tarjonta erilaisia kursseja ja harrastuksia.

• Mammamu.

ratsastustalleista en tiiä, ku en ratsasta, mutta
      - hyvä pikaruokala on Scan Burger ja King Meal. Muista ruokaloista Myllyranta ja Lounatuuli
      - actic kuntosali, kun siihen saa uinnin samaan syssyyn.
      - Hmm. Kodin Ykkönen on ihan jees
      - Kymppikerho. Entistä Vieskaa jäin kaipaamaan.
      - Seinäkiipeily, Konsertit akustiikassa ja hmm. mitä tahansa, mitä voi tehdä ilmaiseksi missä vain. Kuten maalaaminen, soittaminen jne.

• Milla-Maarika

uusi uudisasukas nostelee...

• 18

10 kerho on täynnä 18-30 ikäisiä,aikuiset ja maksavat asiakkaat on jokerissa

• jejJEJEjeJE

Ellun tallia en suosittelisi. Se on sinänsä ainut "ratsastustalli", mutta melkein suosittelisin käymään raveissa ja tutustumaan siellä paikallsiin hevosomistajiin, joiden kautta löydät harrastushevosen. Ykistyisiä löytyy paljon..

-Hyvä ruokapaikka?

Riippuu mitä halutaan.. Suoraan sanottuna, Ylivieskasta ei taida löytyä huonoa ruokapaikkaa! Ainoat paikat mistä ihmiset saattavat ns. kinastella, on Hilun grillin ja Macusan ruat. Lounasmestat, "raflat", pyhäruat: Pikkuveli (ent. Herkku), Lounatuuli, Myllyranta, Mammaleone, Mokkapannu. Erilaiset: Taivaallinen Rauha (kiinalainen), Pedrina's (Tex-Mex). Hamppari & Salaatti mestat: King Meal, Scanburger, Hesburger. Grillit: Rosen grilli, Macusa, Hilun grilli. Pizzamestat (/tunnettu pitsoistaan): Sibel, Kotipitsa, Turkinpippuri, Pizza Buffa, (/ Mammaleone, Myllyranta) (SIINÄ MELKEINPÄ KAIKKI PAIKAT, mistään en osaa sanoa pahaa sanaa, jokaisen genren ensimmäinen silti suosikki..)

-Kuntosali?

Kuntojumppis, ainut ja oikea. Ainut jossa on järkevät hinnat.

-Kampaamo?

Kärkkäisellä sijaitseva Hairlekiini tai kukkatalossa oleva Jess:i

Hotelli Käenpesässä sijaitseva Kukkuubaari, viikonloppuisin auki oleva Bar5, Jokeri milloin vain (edelleen, riippuu millainen ihminen hakee mitä)

Keilailu on Ylivieskassa halpaa! Frisbee golf on myös loistavaa, vain välineet maksavat. Erilaisia kursseja on todella paljon! Täysin ilmaisia ja hyviä harrastuksia on Kirjostosta kirjojen lainaaminen, kesällä ulkona uiminen.

• ylivieskalainenenen

Ratsastusta ei kannata aloittaa ent. Ellun tallilla nyk. Ratsutila Lumolla, huono tallihenki ja todella huono asiakaspalvelu. Mieluummin rupeat harrastamaan vaikka naapuri-/lähikunnissa ratsastusta, niinkuin melkein yli puolet Ylivieskalaisista tekee. Kalajoella Siipiäisen tallilla ei ole kamalat hinnat, matkaa menee vajaa puolituntia autolla, tallilla ratsastaa ihan todellatodella pienistä lapsista ihan melkein vanhuksiin asti! "Siipparilla" ratsastaa myös todella monet aikuisratsastajat ja aloittelijankin on helppo päästä mukaan. :) Kannattaa ottaa tuonne yhteyttä! Paavon tallia Sievissä voin myös suositella.

• *

Olen vasta aloittanut Ellun tallilla eli nykyisellä Lumolla. Tunnit ovat olleet mukavia ja tasoltaan hyviä ennenkin ratsastaneelle ja useampaa paikkaa kokeilleelle. Samoin kaikki tuntilaiset, jotka ovat samoille tunneille sattuneet, ovat olleet tosi kivoja sekä tallin työntekijät aina avuliaita ja ystävällisiä. Itse siis suosittelisin ja sijainti keskustaan nähden hyvä!

• Zipakkana1988

Mun mielestä huonosti tavoitettavissa Lumolla ja vaikia saada tuntia. Jotenkin oli sellainen olo että tarvis sanua että sorry kun minä nyt tänne tulin....
        Yksityisiä hevosia ja valmennuksia kannattaa kysellä viereisiltä talleilta! Tai Nivalan kapinatalli ja tuo Kalajoen talli.

Kaikki kampaamot ovat olleet hyviä missä olen käynyt. Ruokapaikkoja moneen makuun, kannattaa itse kokeilla mistä pitää!

Kuntosaleilla en ole käynyt, kuntojumppiksessa kaverit käy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe