Missä vois olla vikaa, kun autoa käynnistäessä ja käynnistyttyä kojetaulun airbag-valo sammuu hetkeksi normaalisti, mutta sitten parin sekunnin päästä syttyy palamaan jatkuvasti. Ottaa päähän, kun loimottaa siinä mittareiden vieressä. Teki talvella muutaman kerran samoin, mutta kun auton pysäytti ja käynnisti uudelleen , niin varoitusvalo hävisi. Nyt ei tapahdu näin.
airbag-valo palaa kojetaulussa
8
8878
Vastaukset
- Ihmettelijä
Hei haloo. Oisko aika mennä korjaamolle näyttämään? Mitä teet jos keltainen moottorin valo syttyy? Ajat vain kunnes kone posahtaa, vai?
- Laku
Esim Laguna, syttyy ABS-valo, jarrujen varoitusvalo, STOP-valo. Pysäytätkö auton ja pyydät hinaajan paikalle, vai odotatko teiden kuivumista ja kesää? Joihinkin asioihin kannattaa ottaa järki mukaan. Airbäkkiä ei kuitenkaan passaa kyllä ite räpellellä.
- kyy
meinasin kyllä tarkistella kaikki liittimet ensin kuin vien valohoitoon korjaamolle. Hapettuu kuulemma helposti ja saattaa päästä kastumaan. Itselläni on 97 Laguna, joten ei ihan pienestä viitti hinaajia ootella.
- Henkka Jkl
... etuistuimen alle. Siellä on rurvavyön kiristimelle menevä piuha liitoksineen. Irroita tämä liitos ja laita esim. crc:tä ja laita liitos kiinni. Aika suurella todennäköisyydellä airbagin valo sammuu...
- Rellu on rellu
Viat kuuluvat relluun, totu siihen tai vaihda oikeaan autoon.
- rellusta eroon
Kato ensin etupenkkien alle ja vaihda ne ranskalaiset ihmeliittimet kunnon apikoihin.
Itse menin korjaamolle ja maksoi maltaita,
kun ne antaa valohoitoa tietokoneella.
Takana olijat ja lattialla pyörivät esim. pullot hajoittaa liittimet. RELLU on paska, ostakaa
mun laku.
- Aatu
Kannattaa ihan oikeasti laittaa käsi penkin alle ja vähän hypistellä niitä johtoja niin eipä jää valo enään palamaan seuraavalla kerralla. Airbag toimii tämän jälkeen siis ihan normaalisti.
- kyy
Räpläsin kuskin penkin alta. Avasin liitimet. Ei auttanyt. Sitten joku opasti , että airbag ohjausyksikkö sijaitsisi pelkääjänpenkin alla, joten räpläsin niitäkin johtoja. Auto käyntiin ja merkkivalon loimotus on enää menneen kevään ongelmia. Kiitti vihjeistä. Taas säästettiin satasia, kun ei tarvii maksaa valohoidosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693