Yksi hyvä vihje milloin alkaa migreeni

Migreenisti!

Haukottelu!
itse alan haukottelemaan aina kun alkaa migreeni. Haukottelu alkaa ihan yhtäkkiä ilman syytä. Lisäksi voi tulla myös pientä sekoilua.

Kannattaa siinä vaiheessa aloittaa lääkkeen ottaminen, jottei ylläty kun aikaisin aamulla herää migreeniin.

Onko sinulla jotain erikoisia merkkejä milloin migreeni alkaa?

8

1178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeyvis3

      Haukottelun lisäksi olen ärtyisä kuin marjaskarhu, makea maistuu ja valot ottaa silmiin.

    • kärsivä

      Olen huomannut itselläni samanlaisia oireita. Edellisenä päivä on aivan järjetön väsymys ja sitten seuraavana aamuna herään jyskyttävään kipuun mikä ilmenee aina oikealla puolella ja silmä tuntuun niinkuin ei aukeisi kokonaan.

    • jyskytijyskyti

      Sama juttu. Edellisenä päivänä tulee usein ihan yhtäkkiä järkyttävä väsymys ja uupuminen ja minulla esiintyy tässä vaiheessa usein jo pientä päänsärkyä. Tuo makeanhimo on myös tavallista, samoin se että huomaan olevani pahantuulinen. Tai ennemmin alan pyöritellä mitä ihmeellisimpiä asioita mielessäni, ja tiedostan tämän itsekin. Onneksi tiedän näiden olevan migreenin ennakko-oireita, muuten varmaan olisin varannut ajan mielenterveysneuvontaan. :o)

      Mites muuten, otatteko te lääkkeen jo heti ennakko-oireiden ilmetessä? Itse olen ottanut lääkkeen vasta seuraavana aamuna kipuun, mutta voisiko kivun välttää kokonaan ottamalla lääkkeen jo ennakko-oireisiin? Kokemuksia?

    • migraena gravis

      Jep! Tutulta kuulostaa...

      - väsymys tai kaiken kattava todellinen uupumus, jolloin ei jaksaisi edes nousta aamulla sängystä

      - älytön vauhti koko ajan - ainoa hyvä puoli tässä on se, että saa paljon hommia tehdyksi ;)

      -haukottelu

      -aivan älytön makea ja suolaisen himo (suklaata ja sipsejä menee)

      - tuskaisuus ja pahantuulisuus

      - yliaistit : valo sattuu silmiin, hajut tuntuvat tosi voimakkaasti ja äänet kuuluvat tosi kovilta. Kun minulla on migreeni tulossa tulossa tai jo päällä, ei korvieni ohi mene pieninkään kuiskaus!!!

    • Pipipää; )

      Mulla migreeni alkaa yleensä joko lievänä, normaalilta tuntuvana päänsärkynä, tai vasemman silmän paineen tuntuna. Itsekään en haluaisi alkaa "norsupyssyllä ampumaan kärpäsiä" vaan yritän ensin miedommilla lääkkeillä. Joskus olen vain havainnut sen typeräksi vedoksi; jos migreeni pääsee tosi kovaksi, ei täsmälääkkeistäkään ole apua vaan migreeni voi venyä viikonkin mittaiseksi..

    • JaaJooLee

      Nuo aistit minullakin terävöityy migreenin alussa ja aikana aivan turhan tarkoiksi. Aamulla ennen kuin migreeni iskee voisi vaan jäädä sänkyyn makaamaan kun on niiiiin todella väsynyt. Silmässä voi olla epäselvä kohta jolla on vaikea nähdä, eräänlainen hyytymä jossain kohtaa näkökenttää.

      Tosinaan puutuu sormet tai kieli, mutta tämä tapahtuu vain muutamia minuutteja ennen kuin kohtaus iskee kunnolla päälle. Mutta silloin on jo toimittava jos haluaa lääkkeen ottaa. Sitten iskeekin lähes koko kropan toispuoleinen halvauksen tapainen olotila ja kaamea särky päähän.

    • Summer_

      Mulla alkaa näköhäiriönä :/ :/ hyi..

    • wd

      Haukottelen itsekin ja saattaa myös iskeä voimakas makeanhimo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe