S-loppuisia pojan nimiä!

ässämamma

Meillä on ennestään poika Matias, joten haluttaisiin että pikkuveljenkin nimi loppuisi s-kirjaimeen. Kaikenlaisia ehotuksia kehiin! =)

26

9996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45+

      Julius
      Markus
      Marius
      Justus
      Joonas
      Tiitus
      Kaius
      Matteus
      Aleksis
      Elias

    • rilla-milla

      Tietty se oli Topias, ei niin yleinen, veikeä nimi kuitenkin

    • Tianella

      Muissa kielissä niitä on paljonkin, mutta suomalaiselle lapselle sopivia vähemmän.

      Omat suosikkini Matiaksen veljelle:

      Matias ja Johannes
      Matias ja Niklas
      Matias ja Rasmus

      muiden ehdotuksista nämä olivat mielestäni kivoja:
      Matias ja Markus (45 ehdotti)
      Matias ja Elias (45 ehdotti)
      Matias ja Topias (rilla-milla ehdotti)


      alla omat ehdotukseni:

      Johannes
      Hans
      Hannes
      Anders
      Jonas
      Rasmus
      Tobias
      Niklas
      Nikolas
      Olaus

      • ...

        Juudas


    • ?

      Aleksis
      Elias
      Eelis
      Frans
      Hans
      Hannes
      Julius
      Kaius
      Luukas
      Marius
      Matteus
      Markus
      Niklas
      Nikolas
      Paulus
      Rasmus
      Tiitus

    • ispä ja äispä

      Miklas!

      • Elena^^

        ja tuo Miklas on aivan ihana mun mielestä! :) ei liian erikoinen ja kuten sanottu, käy hyvin suomalaiseen suuhun!


    • Elena^^

      Tomas ja Tuomas ovat mun lempparit :) Thomas on kansa kiva nimi, mutta en tiedä sitten miten suomalaiseen sukunimeen käy.. jos sukunimenne on suomalainen? :D

    • ässämamma

      Julius - ei tykätä..
      Markus - tuttavapiiristä löytyy, muuten kiva nimi!
      Marius - ei
      Justus - eijei..
      Joonas -kiva!
      Tiitus - ei tykätä
      Kaius - ehkä liian hankala? ainakin minun suuhuni :D
      Matteus -minä tykkää, mies ei
      Aleksis - tykätään
      Elias -tuttavapiirissä parikin pientä eliasta
      topias - mies tykkää, minä en
      rasmus - tulee mieleen vaan rasmusnalle..ei..
      johannes - ei
      niklas -minä tykkään, mies ei
      Hans - ei
      Hannes -ei
      Anders - ei
      Jonas - joonas kivempi :)
      Tobias - minä tykkään mies ei
      Nikolas- tämä on kiva!
      Olaus -ei
      juudas - ei tykätä sitten yhtään.
      Eelis -taidetaan tykätä :D
      Frans -ei
      Luukas -ihana
      Paulus -ei
      miklas -ihana!! mieskään ei tyrmää :)
      tomas - tämäkin mielestäni ihana =)
      tuomas -samoten tämä on kiva
      thomas - tosi kiva, mutta sukunimi on suomalainen.. että kävisikö sitten ollenkaan? mies kyllä jo tyrmäsi tämän :/

      Minun suosikit:
      Miklas, Luukas, Tomas, Tuomas, Aleksis, Matteus
      Miehen suosikit:
      Tuomas, Aleksis, Joonas, Eelis, Topias

      Mies tykkää myös nimestä Tomas, mutta ei kuulu suosikkeihin..
      Samoten Miklas-nimestä tykkää, mutta ei kuulu suosikkeihin.. tosin kuulemma kokoajan kuulostaa vaan paremmalle ja paremmalle :)


      Mitäs mieltä te olette nimestä MIKLAS ?? Minusta kiva nimi, ei liian erikoinen ja käy tosiaan suomalaiseen suuhun.

      Ja jos lisää nimiä keksitte, niin listatkaa vaan (: tulen kyllä kommentoimaan kuhan kerkiän.

      • joo?

        Miklas Niklas, mielummin Niklas


      • Miklas!!!

        Miklas on tosi tosi tosi kiva, itsekin voisin harkita!!! On söpö olematta kuitenkaan lälly, sopii aikuiselle karskimmallekin miehelle, mutta myös herkälle runoilijalle. Siitä saa oikein kivan lempinimenkin - Miki!

        Tunnen niin monta omanikäistäni Niklasta, että Niklas-nimen antaminen lapselle tuntuisi vähän kummalliselta. Tähän asti se on ollut minulle sarjassamme suosikkinimiä joita en lapselleni voi antaa. Täytyypä ehdottaa miehelle tuota Miklasta, saattaisi tykätäkin, kun pitää niin kovasti nimistä Niklas ja Mikael :)

        Meille siis poika tulossa piakkoin ja nimiasiat ihan hakusessa :) Itse olen puoliksi ulkomaalainen, joten meidän kohdalla nimen erikoisuuttakin katsottaisiin vähän läpi sormien, vaikka pienellä paikkakunnalla asummekin :D


      • 45+

        Miklas menee auttamattomasti sekaisin Niklaksen kanssa. Aina sanottaisiin Niklaksesksi, kun Miklas-nimi on tuntematon. Aivot aina "korjaavat" kuulemansa siihen muotoon, joka on jo tuttu.
        Muita
        Jeremias
        Mikaelis/Mikaeelis
        Matjus
        Laurus


      • Täti

        Kun en lukenut muita ehdotuksia, niin saattaa tulla jo ehdotettujakin;

        Linus, Janus, Eljas,
        Anders, Karolus,
        Petrus


      • Eräs lukija

        Miklas kuulostaa jotenkin hankalalta, minulla ei sinänsä ole mitään uusia tai erikoisiakaan nimiä vastaan mutta jokin tuossa tökkii. Molempien suosikkeihin näyttää kuuluvan Aleksis ja Tuomas, mielestäni nuo olisivat huomattavasti parempia vaihtoehtoja. (Pidän myös Topiaksesta, mutta jos miehesi ei saa sinua ylipuhuttua niin ei kait sitten... ;-))


      • djopåao

        Minua jotenkin ärsyttää tuo nimi Miklas,kun se on niin selvästi Niklas-nimestä väännetty.Ja voi tosiaan olla,että ihmiset luulevat kuullensa väärin,kun kuulevat nimen Miklas,koska Niklas on ollut niin pitkään ainoa tuon tyylinen nimi,ts. siitä ei ole ollut aiemmin muita vastaavia versioita kuten Hiklas,Tiklas jne. Mutta nykypäivänähän tuo Miklas on kyllä kovasti yleistymään päin,ja se lukee lähes viikottain lehtien kastetut-palstalla.Eli ei mene varmaan kauaakaan,kun Miklas on lähes yhtä tunnettu nimi kuin Niklas,samoin kuin Niko ja Miko.

        Mutta itse en kyllä oikein tykkää nimistä Miklas tai Niklas,mutta jostain syystä nimi Nikolas on mielestäni todella kaunis,ja voisin sen antaa vaikka omalle pojalleni ensimmäiseksi tai sitten toiseksi nimeksi :)
        Eli antakaa tekin pojallenne kuitenkin se nimi,mistä itse tykkäätte eniten :)


    • kolmen pojan mamma

      Tuomas ja Markus

      • qwerty11

        Aamos


    • Kotiis

      Mitäs
      Äläs
      Oles
      Katos
      Vitutus
      Vitsikäs
      Vares
      Tules
      Kukas
      Kauas
      Huules
      Perskules
      Eikös
      Tämäs
      Pelleilys
      Sais
      Loppuas
      Eikös
      Ihmisilläs
      Oles
      Muutas
      Tekemistäs
      Kuns
      Vittus
      Täälläs
      Jauhaas
      Tämmöstäs
      Paksaas.

      • Elena^^

        jolla ei oo muuta tekemistä?


      • hhhfgff
        Elena^^ kirjoitti:

        jolla ei oo muuta tekemistä?

        ;D


      • ..
        hhhfgff kirjoitti:

        ;D

        Tuomas.


    • =)

      En lukenut kaikkia ehdotuksia joten nämä on saatettu jo sanoa.

      Aatos
      Eelis
      Aleks
      Justus

      • NImimerkkierkkierkki

        Mites ois Sirius? Se on Harry Potter-kirjoistakin tuttu kuten Severus-nimikin. Myös Penis ja Peenis ovat hyviä, mutta olen ehdottanut niitä täällä jo monesti, joten voi olla että noista tulee aika suosittuja nimiä joten jos haluaa harvinaisemman nimen, niin ekat kaksi voisi olla parempia.


      • safsfh
        NImimerkkierkkierkki kirjoitti:

        Mites ois Sirius? Se on Harry Potter-kirjoistakin tuttu kuten Severus-nimikin. Myös Penis ja Peenis ovat hyviä, mutta olen ehdottanut niitä täällä jo monesti, joten voi olla että noista tulee aika suosittuja nimiä joten jos haluaa harvinaisemman nimen, niin ekat kaksi voisi olla parempia.

        Hannes


    • Lääkepo

      Herkules

      • JaajoJ

        Janus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      753
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      730
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe