Meillä on ennestään poika Matias, joten haluttaisiin että pikkuveljenkin nimi loppuisi s-kirjaimeen. Kaikenlaisia ehotuksia kehiin! =)
S-loppuisia pojan nimiä!
26
11477
Vastaukset
- 45+
Julius
Markus
Marius
Justus
Joonas
Tiitus
Kaius
Matteus
Aleksis
Elias - rilla-milla
Tietty se oli Topias, ei niin yleinen, veikeä nimi kuitenkin
- Tianella
Muissa kielissä niitä on paljonkin, mutta suomalaiselle lapselle sopivia vähemmän.
Omat suosikkini Matiaksen veljelle:
Matias ja Johannes
Matias ja Niklas
Matias ja Rasmus
muiden ehdotuksista nämä olivat mielestäni kivoja:
Matias ja Markus (45 ehdotti)
Matias ja Elias (45 ehdotti)
Matias ja Topias (rilla-milla ehdotti)
alla omat ehdotukseni:
Johannes
Hans
Hannes
Anders
Jonas
Rasmus
Tobias
Niklas
Nikolas
Olaus- ...
Juudas
- ?
Aleksis
Elias
Eelis
Frans
Hans
Hannes
Julius
Kaius
Luukas
Marius
Matteus
Markus
Niklas
Nikolas
Paulus
Rasmus
Tiitus - ispä ja äispä
Miklas!
- Elena^^
ja tuo Miklas on aivan ihana mun mielestä! :) ei liian erikoinen ja kuten sanottu, käy hyvin suomalaiseen suuhun!
- Elena^^
Tomas ja Tuomas ovat mun lempparit :) Thomas on kansa kiva nimi, mutta en tiedä sitten miten suomalaiseen sukunimeen käy.. jos sukunimenne on suomalainen? :D
- ässämamma
Julius - ei tykätä..
Markus - tuttavapiiristä löytyy, muuten kiva nimi!
Marius - ei
Justus - eijei..
Joonas -kiva!
Tiitus - ei tykätä
Kaius - ehkä liian hankala? ainakin minun suuhuni :D
Matteus -minä tykkää, mies ei
Aleksis - tykätään
Elias -tuttavapiirissä parikin pientä eliasta
topias - mies tykkää, minä en
rasmus - tulee mieleen vaan rasmusnalle..ei..
johannes - ei
niklas -minä tykkään, mies ei
Hans - ei
Hannes -ei
Anders - ei
Jonas - joonas kivempi :)
Tobias - minä tykkään mies ei
Nikolas- tämä on kiva!
Olaus -ei
juudas - ei tykätä sitten yhtään.
Eelis -taidetaan tykätä :D
Frans -ei
Luukas -ihana
Paulus -ei
miklas -ihana!! mieskään ei tyrmää :)
tomas - tämäkin mielestäni ihana =)
tuomas -samoten tämä on kiva
thomas - tosi kiva, mutta sukunimi on suomalainen.. että kävisikö sitten ollenkaan? mies kyllä jo tyrmäsi tämän :/
Minun suosikit:
Miklas, Luukas, Tomas, Tuomas, Aleksis, Matteus
Miehen suosikit:
Tuomas, Aleksis, Joonas, Eelis, Topias
Mies tykkää myös nimestä Tomas, mutta ei kuulu suosikkeihin..
Samoten Miklas-nimestä tykkää, mutta ei kuulu suosikkeihin.. tosin kuulemma kokoajan kuulostaa vaan paremmalle ja paremmalle :)
Mitäs mieltä te olette nimestä MIKLAS ?? Minusta kiva nimi, ei liian erikoinen ja käy tosiaan suomalaiseen suuhun.
Ja jos lisää nimiä keksitte, niin listatkaa vaan (: tulen kyllä kommentoimaan kuhan kerkiän.- joo?
Miklas Niklas, mielummin Niklas
- Miklas!!!
Miklas on tosi tosi tosi kiva, itsekin voisin harkita!!! On söpö olematta kuitenkaan lälly, sopii aikuiselle karskimmallekin miehelle, mutta myös herkälle runoilijalle. Siitä saa oikein kivan lempinimenkin - Miki!
Tunnen niin monta omanikäistäni Niklasta, että Niklas-nimen antaminen lapselle tuntuisi vähän kummalliselta. Tähän asti se on ollut minulle sarjassamme suosikkinimiä joita en lapselleni voi antaa. Täytyypä ehdottaa miehelle tuota Miklasta, saattaisi tykätäkin, kun pitää niin kovasti nimistä Niklas ja Mikael :)
Meille siis poika tulossa piakkoin ja nimiasiat ihan hakusessa :) Itse olen puoliksi ulkomaalainen, joten meidän kohdalla nimen erikoisuuttakin katsottaisiin vähän läpi sormien, vaikka pienellä paikkakunnalla asummekin :D - 45+
Miklas menee auttamattomasti sekaisin Niklaksen kanssa. Aina sanottaisiin Niklaksesksi, kun Miklas-nimi on tuntematon. Aivot aina "korjaavat" kuulemansa siihen muotoon, joka on jo tuttu.
Muita
Jeremias
Mikaelis/Mikaeelis
Matjus
Laurus - Täti
Kun en lukenut muita ehdotuksia, niin saattaa tulla jo ehdotettujakin;
Linus, Janus, Eljas,
Anders, Karolus,
Petrus - Eräs lukija
Miklas kuulostaa jotenkin hankalalta, minulla ei sinänsä ole mitään uusia tai erikoisiakaan nimiä vastaan mutta jokin tuossa tökkii. Molempien suosikkeihin näyttää kuuluvan Aleksis ja Tuomas, mielestäni nuo olisivat huomattavasti parempia vaihtoehtoja. (Pidän myös Topiaksesta, mutta jos miehesi ei saa sinua ylipuhuttua niin ei kait sitten... ;-))
- djopåao
Minua jotenkin ärsyttää tuo nimi Miklas,kun se on niin selvästi Niklas-nimestä väännetty.Ja voi tosiaan olla,että ihmiset luulevat kuullensa väärin,kun kuulevat nimen Miklas,koska Niklas on ollut niin pitkään ainoa tuon tyylinen nimi,ts. siitä ei ole ollut aiemmin muita vastaavia versioita kuten Hiklas,Tiklas jne. Mutta nykypäivänähän tuo Miklas on kyllä kovasti yleistymään päin,ja se lukee lähes viikottain lehtien kastetut-palstalla.Eli ei mene varmaan kauaakaan,kun Miklas on lähes yhtä tunnettu nimi kuin Niklas,samoin kuin Niko ja Miko.
Mutta itse en kyllä oikein tykkää nimistä Miklas tai Niklas,mutta jostain syystä nimi Nikolas on mielestäni todella kaunis,ja voisin sen antaa vaikka omalle pojalleni ensimmäiseksi tai sitten toiseksi nimeksi :)
Eli antakaa tekin pojallenne kuitenkin se nimi,mistä itse tykkäätte eniten :)
- kolmen pojan mamma
Tuomas ja Markus
- qwerty11
Aamos
- Kotiis
Mitäs
Äläs
Oles
Katos
Vitutus
Vitsikäs
Vares
Tules
Kukas
Kauas
Huules
Perskules
Eikös
Tämäs
Pelleilys
Sais
Loppuas
Eikös
Ihmisilläs
Oles
Muutas
Tekemistäs
Kuns
Vittus
Täälläs
Jauhaas
Tämmöstäs
Paksaas.- Elena^^
jolla ei oo muuta tekemistä?
- hhhfgff
Elena^^ kirjoitti:
jolla ei oo muuta tekemistä?
;D
- ..
hhhfgff kirjoitti:
;D
Tuomas.
- =)
En lukenut kaikkia ehdotuksia joten nämä on saatettu jo sanoa.
Aatos
Eelis
Aleks
Justus- NImimerkkierkkierkki
Mites ois Sirius? Se on Harry Potter-kirjoistakin tuttu kuten Severus-nimikin. Myös Penis ja Peenis ovat hyviä, mutta olen ehdottanut niitä täällä jo monesti, joten voi olla että noista tulee aika suosittuja nimiä joten jos haluaa harvinaisemman nimen, niin ekat kaksi voisi olla parempia.
- safsfh
NImimerkkierkkierkki kirjoitti:
Mites ois Sirius? Se on Harry Potter-kirjoistakin tuttu kuten Severus-nimikin. Myös Penis ja Peenis ovat hyviä, mutta olen ehdottanut niitä täällä jo monesti, joten voi olla että noista tulee aika suosittuja nimiä joten jos haluaa harvinaisemman nimen, niin ekat kaksi voisi olla parempia.
Hannes
- Lääkepo
Herkules
- JaajoJ
Janus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446