Vietnamilainen uusivuosi

Juke_

Hei,

Onko kokemuksia Vietnamilaisen uuden vuoden vaikutuksesta Vietnamissa matkailuun? Vietnamilaista uutta vuotta vietetään 3.2 ja kestää kuulemma jopa viikon. Jos olet matkaillut ko. ajan kohtana Vietnamissa, olisi kiva kuulla minkälaisia fiiliksiä jäi.

Kiitos jo etukäteen! =)

3

2614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

      Tet eli Vietnamilainen uusivuosi on vuoden suurin juhla siellä ja Vietnamilaiset matkustelevat silloin paljon, käyvät sukulaistensa luona. Ainakin juna ja bussiliikenne on silloin melko ruuhkainen ajankohta ja yleensäkin liikenne on vilkasta silloin. Pitää paikkansa, että tet kestää yli viikon ja silloin on monet pankit ja kaupat kiinni.Olen ollut useita kertoja Vietnamissa ko. aikana ja siellä on paljon väkeä liikkeellä silloin ja kaikenlaista hulabaloota riittää. Todella hieno tapahtuma kaikenkaikkiaan ja tosiaan kestää toistaviikkoa yötäpäivää juhlien.

      Jos aikoo varata juna, bussi tai lentolippuja tetin aikaan vietnamissa niin se kannattaa tehdä ajoissa.

      • Suffeli1

        Olen kuullut että silloin on myös useimmat ravintolat ja kaupat kiinni. Onko markkinat auki ollenkaan kyseisenä aikana?
        Me olemme menossa juuri 4.2. Saigoniin, jossa olemme 3 päivää ja siirrymme siitä Phan Thietiin.
        Pelkään, että emme pääse Saigonissa shoppailemaan ollenkaan, jos kaikki ovat kiinni, ja auki olevia ravintoloitakin joudumme etsimään tuntitolkulla. Miten asia on käytännössä?


    • pelon vuoksi

      Tärittiin paluu 5.2. et päästään alta pois. Vieläkin harmittaa. Asuimme Palace Hotellissa os. 56-66 Noguen
      Hue Blvd - Dist 1. HCMC. Parvekeelta seurasimme kadun muuttumista juhlakuntoon. Uskomatonta.
      Jos suinkin mahdollista käykää katsomassa ko. katua. Leveä bulevardi johon jätettiin vain uloimmat kaistat käyttöön. Harmaasta kellotornista tuli mahtava karuselli, suihkulähde rakennettiin keskelle katua, bambumajoja, sydämen muotoinen keidas valkoisesta kivestä ja kukista jne.
      Mentiin 12.1. Kadun valmistelu alkoi melkein heti ja ahertamassa oli väkeä koko ajan. Missä vain liikuttiin, kaupunkia koristeltiin. Veikkaan, että tetin vuoksi matkastanne tulee ikimuistoinen. Olimme koko ajan Saigonissa ja ostimme hotellin aulasta retkiä. Kaikki toimi erinomaisesti.
      En usko (en tosin varmaksi tiedä) ettei löytyisi ruokaa ja ostettavaa. Oikein mukavaa matkaa kaikille. Meidän sydän jäi sinne, toisenkin kerran varmaan mennään ja tasan varmasti tetin aikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe