Poikaystäväni ottaa kämpän ja hän sitten kysyi haluaisinko muuttaa kanssaan asumaan , no tottakai haluan . Minulle heräsi sitten sellainen kysymys että mahdankohan saada asumistukea kun poikaystäväni käy töissä . Olen opiskelija ja saan opintotukea, olen tehnyt kelan nettisivuilla jonkinmoisia laskelmia ja ainakin jos yksin asuisin saisin asumiseen tukea . Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta ja mitenhän on mahtanut käydä ? en tiedä onko oleellinen tieto, mutta poikaystäväni palkka on joku parisen tonnia kuussa , onko jotain tulorajoja ja vaikuttaako hänen palkkansa nyt sitten minunkin tukeeni ? Saisihan nämä selville kun ottaisi kelaan yhteyttä mutta kokeillaan nyt ensin tällätavalla .
asumistuesta
4
595
Vastaukset
- elatusvelvollinen.
aina vuoteen oliko se -91 puolet vuokrasta laskettiin opiskelijan kuluiksi johon sai asumistukea. Sen jälkeen se muuttui kun tyttöystäväni opiskelijana muutti luokseni. Hän menetti tuet ja minä maksoin kaiken kesäisi koska ei myöskään saannut toimeentulotukea kun ei ollut töitä. Ei voinnut väittää että on vain kaveri jos oli ei sukupuolta. Sisarruus suhde hyväksyttiin kyllä tuen saamiseksi. Tässä äskettäin joku palstalla mainitsi että se olisi taas muuttunut. Nähtävästi niitä väärinäytöksiä oli niin paljona. Ts.poika ystävä ei ollut kirjoilla. Kannattaa tarkistaa kelalta.
- Opiskelija,
Olet siis opiskelija, joten sinulla ei ole oikeutta asumistukeen, mutta sinulla on oikeus opintotuen asumislisään.
Jos se poikaystäväsi asunto on vuokra-asunto, sinun osuudeksesi lasketaan puolet asumismenoista, joiden perusteella saat asumislisää.
Linkissä olevalla laskurilla voit laskea tuen määrän.
http://asiointi.kela.fi/otlaskenta_app/OTLaskentaApplication?lang=fi
Poikakaverin tulot eivät vaikuta, mutta vanhempiesi tulot vaikuttavat, jos olet alle 18-vuotias ja opiskelet toisen asteen oppilaitoksessa, siis et yliopistossa.- fdadsfasdfasdfa
Eikö eri sukupuolta olevat aina katsotaan aviopuolisoksi? Ja pokkaystävän kuluu elättää sinut? Eli et saa mitään tukia, jos pokkaystävän tulot ylittävät jonkun minimin.
- elatusvelvollinen
fdadsfasdfasdfa kirjoitti:
Eikö eri sukupuolta olevat aina katsotaan aviopuolisoksi? Ja pokkaystävän kuluu elättää sinut? Eli et saa mitään tukia, jos pokkaystävän tulot ylittävät jonkun minimin.
oli 90-luvulla mutta lienee muuttunut niin että vuokrakustannukset katsotaan puoliksi. Aivan kuten 80-luvulla ja opiskelijan osuuteen vuokrasta sai tukea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337812Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213400Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_222382Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521620Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291457PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1831436- 1461315
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport521192Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1771086- 39996