modeemi langattomaksi

asdfafdsfasf

Hei!
Minulla on Telewell langaton modeemi ja puhelinyhtiön laajakaista, hp-kannettava, jossa wlan ja uusi Tp-link 3G wireless N Router-reitin.
Miten saan nyt näillä langattoman yhteyden kannettavaan? Entä tarvittava suojaus wlanille?
Olen yhdistänyt Telewellin kaapelilla Tp-link- reitittimeen, ja Windows ilmoittaa, että uusi suojaamaton wlan-verkko on löytynyt, mutta kun yritän saada wlan internetyhteyden se ei toimi vaan ainoastaan jos yhdistän verkkokorttiin pelkästään Telewell kaapelin netti toimii. Olen yrittänyt monta kertaa sammuttaa konetta ja taas uudelleen, mutta tilanne ei parane. Mikä menee pieleen?

11

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • untokuurna

      Laita se TP-link kaappiin.
      Laita kone kaapelilla kiinni siihen telewlliin ja noudata laitteen mukana tulleita ohjeita, siellä on myös kerrottu verkon suojauksesta.

      • adfsfsafsaf

        Enkä laita. Siis Telewelliä olen käyttänytkin pelkästään, mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton modeemi ja haluan tehdä siitä langattoman Tp-link reitittimellä, jossa sojottaa kaksi antennia. Joten osaako joku it-asiantuntija neuvoa miten homma hoituu?


      • Jalaa
        adfsfsafsaf kirjoitti:

        Enkä laita. Siis Telewelliä olen käyttänytkin pelkästään, mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton modeemi ja haluan tehdä siitä langattoman Tp-link reitittimellä, jossa sojottaa kaksi antennia. Joten osaako joku it-asiantuntija neuvoa miten homma hoituu?

        Itellä on tossa pöydällä samanlainen Telewell EA501, ja sen perässä on Buffalo WHR-54GS WLAN boksi. Itellä laitteet on kytketty seuraavasti. Buffalon WAN-portista, (joissakin voi lukea myöskin UP-Link) on vedetty parikaapeli Telewellin 4-porttiin. Ennen tätä konffasin Buffalon toisessa koneessa toimintakuntoon. Nämä toimet olivat: Yhteyden salaus käyttöön, riittävän pitkä salausavain. Laitteen muidenkin asetusten tarkistus. Nyt laitteet kytkettiin toisiinsa. Buffaloon virrat päälle, ja hetken odottelu. Toisen koneen WLAN-kortti havaitsi verkon, ja tarjosi mahdollisuutta yhdistää siihen. Viimeiseksi syötin ajuriohjelmistoon salausavaimen, minkä olin asetuksia tehdessä määritellyt Buffalon asetuksiin. Nyt kommunikointi pelasi, ja nettiin pääsi. Buffalo itsessään jakaa ip-osoitteet verkon muille koneille.


      • Jalaa kirjoitti:

        Itellä on tossa pöydällä samanlainen Telewell EA501, ja sen perässä on Buffalo WHR-54GS WLAN boksi. Itellä laitteet on kytketty seuraavasti. Buffalon WAN-portista, (joissakin voi lukea myöskin UP-Link) on vedetty parikaapeli Telewellin 4-porttiin. Ennen tätä konffasin Buffalon toisessa koneessa toimintakuntoon. Nämä toimet olivat: Yhteyden salaus käyttöön, riittävän pitkä salausavain. Laitteen muidenkin asetusten tarkistus. Nyt laitteet kytkettiin toisiinsa. Buffaloon virrat päälle, ja hetken odottelu. Toisen koneen WLAN-kortti havaitsi verkon, ja tarjosi mahdollisuutta yhdistää siihen. Viimeiseksi syötin ajuriohjelmistoon salausavaimen, minkä olin asetuksia tehdessä määritellyt Buffalon asetuksiin. Nyt kommunikointi pelasi, ja nettiin pääsi. Buffalo itsessään jakaa ip-osoitteet verkon muille koneille.

        Salaus tosiaan laita Wpa2 ja pitkä vaikeahko salasana.


      • untokuurna
        adfsfsafsaf kirjoitti:

        Enkä laita. Siis Telewelliä olen käyttänytkin pelkästään, mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton modeemi ja haluan tehdä siitä langattoman Tp-link reitittimellä, jossa sojottaa kaksi antennia. Joten osaako joku it-asiantuntija neuvoa miten homma hoituu?

        Aijaa, perustietojen mukaan se oli langaton malli.

        Kytke nyt kuitenkin se tp-link kaapelilla koneeseen ja määrittele verkko ja sille salaus (wpa2).
        Tp-Linkin määritysohjeet löytyvät tp-link sivuilta tai laitteen mukana tulleesta ohjeesta.
        Sitten kytket sen kaapelilla Telewellin 3 tai 4 porttiin ja yhdistät vasta luotuun langattomaan verkkoon.


      • adfsfas
        untokuurna kirjoitti:

        Aijaa, perustietojen mukaan se oli langaton malli.

        Kytke nyt kuitenkin se tp-link kaapelilla koneeseen ja määrittele verkko ja sille salaus (wpa2).
        Tp-Linkin määritysohjeet löytyvät tp-link sivuilta tai laitteen mukana tulleesta ohjeesta.
        Sitten kytket sen kaapelilla Telewellin 3 tai 4 porttiin ja yhdistät vasta luotuun langattomaan verkkoon.

        kaikille vastaajille. Nyt surffaan langattomasti sohvalla. Sain yhteydet tomimaan, kun laitoin kaapelia sinne tänne. Salauksen wlaniin teen nyt Tp-linkin QSS-kytkimellä


      • ........
        adfsfsafsaf kirjoitti:

        Enkä laita. Siis Telewelliä olen käyttänytkin pelkästään, mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton modeemi ja haluan tehdä siitä langattoman Tp-link reitittimellä, jossa sojottaa kaksi antennia. Joten osaako joku it-asiantuntija neuvoa miten homma hoituu?

        Ensimmäisestä viestistäsi lainattua "Minulla on Telewell langaton modeemi" ja nyt sitten "mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton". Saisit paremmin neuvoja jos perustiedot olisivat alusta alkaen oikein. Ensimmäisen viestin tietojen mukaan et tarvitsisi sitä Tp-linkkiä, ilmeisesti annoit väärää tietoa laitteistasi joka johti väärään ohjeistukseen.


      • afasfasdsaf
        ........ kirjoitti:

        Ensimmäisestä viestistäsi lainattua "Minulla on Telewell langaton modeemi" ja nyt sitten "mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton". Saisit paremmin neuvoja jos perustiedot olisivat alusta alkaen oikein. Ensimmäisen viestin tietojen mukaan et tarvitsisi sitä Tp-linkkiä, ilmeisesti annoit väärää tietoa laitteistasi joka johti väärään ohjeistukseen.

        totta, olin huolimaton, huomasin sen itse jälkeenpäin, pahoittelen. Onneksi sain vastauksia ja siis langallisesta langattoman modeemin toimivaksi.


    • Kassina

      Trendnetin modeemi/reititin TEW-635BRM yhdistää nopean modeemin suorituskyvyn langattoman reitittimen toimintoihin!TEW-635BRM käyttää MIMO-teknologiaa tehokkaan langattoman verkon luodakseen, ja se on tehokkaampi kahden antennin ansiosta. Hyvin turvallisessa TEW-635BRM:ssä on myös kaksoispalomuuri ja WPS-näppäin: http://noxyu.com/Langaton-verkko/Langaton-Modeemi/

      • onkelmia

        Miten TP-linkkiin saa salasanan?????¿¿¿¿¿


      • Googlaa RTFM
        onkelmia kirjoitti:

        Miten TP-linkkiin saa salasanan?????¿¿¿¿¿

        Sinun olisi ollut parempi luoda ihan uusi viestiketju omasta aiheestasi sen sijaan, että nostit puolitoista vuotta vanhan ihan eri aihetta käsittelevän ketjun ylös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe