modeemi langattomaksi

asdfafdsfasf

Hei!
Minulla on Telewell langaton modeemi ja puhelinyhtiön laajakaista, hp-kannettava, jossa wlan ja uusi Tp-link 3G wireless N Router-reitin.
Miten saan nyt näillä langattoman yhteyden kannettavaan? Entä tarvittava suojaus wlanille?
Olen yhdistänyt Telewellin kaapelilla Tp-link- reitittimeen, ja Windows ilmoittaa, että uusi suojaamaton wlan-verkko on löytynyt, mutta kun yritän saada wlan internetyhteyden se ei toimi vaan ainoastaan jos yhdistän verkkokorttiin pelkästään Telewell kaapelin netti toimii. Olen yrittänyt monta kertaa sammuttaa konetta ja taas uudelleen, mutta tilanne ei parane. Mikä menee pieleen?

11

1295

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • untokuurna

Laita se TP-link kaappiin.
      Laita kone kaapelilla kiinni siihen telewlliin ja noudata laitteen mukana tulleita ohjeita, siellä on myös kerrottu verkon suojauksesta.

• adfsfsafsaf

Enkä laita. Siis Telewelliä olen käyttänytkin pelkästään, mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton modeemi ja haluan tehdä siitä langattoman Tp-link reitittimellä, jossa sojottaa kaksi antennia. Joten osaako joku it-asiantuntija neuvoa miten homma hoituu?

• Jalaa
        adfsfsafsaf kirjoitti:

Enkä laita. Siis Telewelliä olen käyttänytkin pelkästään, mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton modeemi ja haluan tehdä siitä langattoman Tp-link reitittimellä, jossa sojottaa kaksi antennia. Joten osaako joku it-asiantuntija neuvoa miten homma hoituu?

Itellä on tossa pöydällä samanlainen Telewell EA501, ja sen perässä on Buffalo WHR-54GS WLAN boksi. Itellä laitteet on kytketty seuraavasti. Buffalon WAN-portista, (joissakin voi lukea myöskin UP-Link) on vedetty parikaapeli Telewellin 4-porttiin. Ennen tätä konffasin Buffalon toisessa koneessa toimintakuntoon. Nämä toimet olivat: Yhteyden salaus käyttöön, riittävän pitkä salausavain. Laitteen muidenkin asetusten tarkistus. Nyt laitteet kytkettiin toisiinsa. Buffaloon virrat päälle, ja hetken odottelu. Toisen koneen WLAN-kortti havaitsi verkon, ja tarjosi mahdollisuutta yhdistää siihen. Viimeiseksi syötin ajuriohjelmistoon salausavaimen, minkä olin asetuksia tehdessä määritellyt Buffalon asetuksiin. Nyt kommunikointi pelasi, ja nettiin pääsi. Buffalo itsessään jakaa ip-osoitteet verkon muille koneille.

• Jalaa kirjoitti:

Itellä on tossa pöydällä samanlainen Telewell EA501, ja sen perässä on Buffalo WHR-54GS WLAN boksi. Itellä laitteet on kytketty seuraavasti. Buffalon WAN-portista, (joissakin voi lukea myöskin UP-Link) on vedetty parikaapeli Telewellin 4-porttiin. Ennen tätä konffasin Buffalon toisessa koneessa toimintakuntoon. Nämä toimet olivat: Yhteyden salaus käyttöön, riittävän pitkä salausavain. Laitteen muidenkin asetusten tarkistus. Nyt laitteet kytkettiin toisiinsa. Buffaloon virrat päälle, ja hetken odottelu. Toisen koneen WLAN-kortti havaitsi verkon, ja tarjosi mahdollisuutta yhdistää siihen. Viimeiseksi syötin ajuriohjelmistoon salausavaimen, minkä olin asetuksia tehdessä määritellyt Buffalon asetuksiin. Nyt kommunikointi pelasi, ja nettiin pääsi. Buffalo itsessään jakaa ip-osoitteet verkon muille koneille.

Salaus tosiaan laita Wpa2 ja pitkä vaikeahko salasana.

• untokuurna
        adfsfsafsaf kirjoitti:

Aijaa, perustietojen mukaan se oli langaton malli.

Kytke nyt kuitenkin se tp-link kaapelilla koneeseen ja määrittele verkko ja sille salaus (wpa2).
        Tp-Linkin määritysohjeet löytyvät tp-link sivuilta tai laitteen mukana tulleesta ohjeesta.
        Sitten kytket sen kaapelilla Telewellin 3 tai 4 porttiin ja yhdistät vasta luotuun langattomaan verkkoon.

• adfsfas
        untokuurna kirjoitti:

Aijaa, perustietojen mukaan se oli langaton malli.

Kytke nyt kuitenkin se tp-link kaapelilla koneeseen ja määrittele verkko ja sille salaus (wpa2).
        Tp-Linkin määritysohjeet löytyvät tp-link sivuilta tai laitteen mukana tulleesta ohjeesta.
        Sitten kytket sen kaapelilla Telewellin 3 tai 4 porttiin ja yhdistät vasta luotuun langattomaan verkkoon.

kaikille vastaajille. Nyt surffaan langattomasti sohvalla. Sain yhteydet tomimaan, kun laitoin kaapelia sinne tänne. Salauksen wlaniin teen nyt Tp-linkin QSS-kytkimellä

• ........
        adfsfsafsaf kirjoitti:

Ensimmäisestä viestistäsi lainattua "Minulla on Telewell langaton modeemi" ja nyt sitten "mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton". Saisit paremmin neuvoja jos perustiedot olisivat alusta alkaen oikein. Ensimmäisen viestin tietojen mukaan et tarvitsisi sitä Tp-linkkiä, ilmeisesti annoit väärää tietoa laitteistasi joka johti väärään ohjeistukseen.

• afasfasdsaf
        ........ kirjoitti:

Ensimmäisestä viestistäsi lainattua "Minulla on Telewell langaton modeemi" ja nyt sitten "mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton". Saisit paremmin neuvoja jos perustiedot olisivat alusta alkaen oikein. Ensimmäisen viestin tietojen mukaan et tarvitsisi sitä Tp-linkkiä, ilmeisesti annoit väärää tietoa laitteistasi joka johti väärään ohjeistukseen.

totta, olin huolimaton, huomasin sen itse jälkeenpäin, pahoittelen. Onneksi sain vastauksia ja siis langallisesta langattoman modeemin toimivaksi.

• Kassina

Trendnetin modeemi/reititin TEW-635BRM yhdistää nopean modeemin suorituskyvyn langattoman reitittimen toimintoihin!TEW-635BRM käyttää MIMO-teknologiaa tehokkaan langattoman verkon luodakseen, ja se on tehokkaampi kahden antennin ansiosta. Hyvin turvallisessa TEW-635BRM:ssä on myös kaksoispalomuuri ja WPS-näppäin: http://noxyu.com/Langaton-verkko/Langaton-Modeemi/

• onkelmia

Miten TP-linkkiin saa salasanan?????¿¿¿¿¿

• Googlaa RTFM
        onkelmia kirjoitti:

Miten TP-linkkiin saa salasanan?????¿¿¿¿¿

Sinun olisi ollut parempi luoda ihan uusi viestiketju omasta aiheestasi sen sijaan, että nostit puolitoista vuotta vanhan ihan eri aihetta käsittelevän ketjun ylös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      816
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 69
      530
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. Minä vuonna olet syntynyt?

😊
      Ikävä
      34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe