kissat

kissat kuriin

ilkantiellä liikuvat kaksi kissaa ovat vaarassa, jos eivät rupea pysymään omalla pihalla.kuseskivat naapureiden terasseille.toinen on väriltää ruskea ja toinen tummanharmaa!!!!!!

161

2464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+6

      Jaahas joku kyylä taas kyttäämässä naapureitten terasseja.

      • Ex kissantappaja

        Näin se aika rientää.


    • Eläinystävä

      Lähetäpä ne villit kollit tänne ........tielle,
      niin lähtevät "Amerikan multiin" alta aikayksikön.

      Rakastan eläimiä, mutten vapaana kuljeksivia petoja kuten kissat,
      jotka eivät kuulu Suomen luontoon. Etenkään kaupunkialueella.

      Jokaisen kunnon ihmisen pitäisi ymmärtää pitää lemmikeistään huolta.
      Kissaa EI SAA päästää ulos ilman valvontaa.
      On aivan turha selitää, että se karkas.
      Ja usein se selittely onkin myöhäistä...

      • 22+8

        Sinunkaltaiset psykopaatit täytyy ehdottomasti pitää suljetulla osastolla (ikuisesti).


      • Eläinystävä
        22+8 kirjoitti:

        Sinunkaltaiset psykopaatit täytyy ehdottomasti pitää suljetulla osastolla (ikuisesti).

        Eräs todella ruma ja pörröinen villikolli kyttäsi lintuja leikkimökkimme nurkalla.
        Lähti kylläkin vauhdilla pakoon, kun näki minun tulevan takapihalle lumitöihin.
        Ja miten se pääsikin niin lujaa umpihangessa.
        Seuraavalla kerralla osaan varautua ja kolli lähtee muille metsästysmaille.


      • 2+28
        Eläinystävä kirjoitti:

        Eräs todella ruma ja pörröinen villikolli kyttäsi lintuja leikkimökkimme nurkalla.
        Lähti kylläkin vauhdilla pakoon, kun näki minun tulevan takapihalle lumitöihin.
        Ja miten se pääsikin niin lujaa umpihangessa.
        Seuraavalla kerralla osaan varautua ja kolli lähtee muille metsästysmaille.

        Kaikkea se sairas mieli keksii.


      • Eläinystävä
        2+28 kirjoitti:

        Kaikkea se sairas mieli keksii.

        Oletko sinä joku kakara, kun et usko suoraa puhetta?
        Vai oletko joku kyttäävä, mieleltään sairas psykopaatti?

        Usko siis. Kissa ei kuulu luontoon.
        Ja jos se tavataan liikkumassa yksinään tonttinsa ulkopuolella,
        se on koko vuoden rauhoittamaton villieläin, jonka jokainen voi tappaa tontillaan,
        rakennuksessaan tai alueella jossa kyseisellä henkilöllä on metsästysoikeus.


      • hattivattikatti
        Eläinystävä kirjoitti:

        Oletko sinä joku kakara, kun et usko suoraa puhetta?
        Vai oletko joku kyttäävä, mieleltään sairas psykopaatti?

        Usko siis. Kissa ei kuulu luontoon.
        Ja jos se tavataan liikkumassa yksinään tonttinsa ulkopuolella,
        se on koko vuoden rauhoittamaton villieläin, jonka jokainen voi tappaa tontillaan,
        rakennuksessaan tai alueella jossa kyseisellä henkilöllä on metsästysoikeus.

        Kissa EI OLE lainsuojaton!


      • Eläinystävä
        hattivattikatti kirjoitti:

        Kissa EI OLE lainsuojaton!

        Mutta teepä jotain lain vastaista niin joudut syytteeseen.
        Suomessa ei toki ole ihmiselle kuolemanrangaistusta.

        Lain vastaista on, että kissa liikkuu ilman valvontaa omistajansa tontin ulkopuolella.
        Tässä tapauksessa kissa on vailla lain suojaa, eli ON LAINSUOJATON.
        Tällöin se voidaan lain mukaan tappaa kuten olen useaan kertaan todennut.
        Usko nyt hyvä ihminen ja lopeta tuo jankkaaminen.

        Jos olen väärässä, niin todista se.


      • LIHAA
        hattivattikatti kirjoitti:

        Kissa EI OLE lainsuojaton!

        saa kissasta. maku on sieltä kanan ja makrillin väliltä. pirun sitkeäksi jää jos ei malta kypsytellä pitkään. kokeile.


      • Kissulin kakkeli
        LIHAA kirjoitti:

        saa kissasta. maku on sieltä kanan ja makrillin väliltä. pirun sitkeäksi jää jos ei malta kypsytellä pitkään. kokeile.

        Taas tämä kissanvihaajien ketju alkoi. Näihin ei kenekään kannata vastata ollenkaan.

        Kissoja oli, on ja tulee olemaan jatkossakin.

        Lopetetaan siis tämä tähän


      • UuttaVuotta2011
        Kissulin kakkeli kirjoitti:

        Taas tämä kissanvihaajien ketju alkoi. Näihin ei kenekään kannata vastata ollenkaan.

        Kissoja oli, on ja tulee olemaan jatkossakin.

        Lopetetaan siis tämä tähän

        Kunhan et laske niitä ulos naapureittesi pihalle...


      • 28+2
        Eläinystävä kirjoitti:

        Oletko sinä joku kakara, kun et usko suoraa puhetta?
        Vai oletko joku kyttäävä, mieleltään sairas psykopaatti?

        Usko siis. Kissa ei kuulu luontoon.
        Ja jos se tavataan liikkumassa yksinään tonttinsa ulkopuolella,
        se on koko vuoden rauhoittamaton villieläin, jonka jokainen voi tappaa tontillaan,
        rakennuksessaan tai alueella jossa kyseisellä henkilöllä on metsästysoikeus.

        Vai oletko joku kyttäävä, mieleltään sairas psykopaatti? Sinähän olet se kyttäävä psykopaatti, olet itse sanonnut että kissa käy naapureitten terasseilla, mitä sitten jos käy, mitä se sulle kuluu luuseri?
        Usko siis, olet mieleltäsi sairas ja tarvitset apua.


      • Eläinystävä
        28+2 kirjoitti:

        Vai oletko joku kyttäävä, mieleltään sairas psykopaatti? Sinähän olet se kyttäävä psykopaatti, olet itse sanonnut että kissa käy naapureitten terasseilla, mitä sitten jos käy, mitä se sulle kuluu luuseri?
        Usko siis, olet mieleltäsi sairas ja tarvitset apua.

        Tietysti kuuluu, jos luuserikissasi käy naapurin terassilla. Olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen, eläinsuojelu- ja luonnosuojelurikkomukseen, metsästyslain rikkomiseen sekä kaupungin järjestyssääntörikkomukseen, joista saisit melkoiset sanktiot, jos jäisit kiinni.
        Ja tietysti on helppo jäljittää tällainen mieleltään sairas, apua tarvitseva, kyttäävä, psykopaattinen ja etenkin vastuuntunnoton lemmikinomistaja.

        Omalle terassilleni tai yleensä tontilleni tuleva kissa ei takaisin lähde, vaan päätyy talvella kuopattuna korpeen kettujen haaskaksi ja kesällä rapujen syötiksi.


      • 2+28
        Eläinystävä kirjoitti:

        Tietysti kuuluu, jos luuserikissasi käy naapurin terassilla. Olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen, eläinsuojelu- ja luonnosuojelurikkomukseen, metsästyslain rikkomiseen sekä kaupungin järjestyssääntörikkomukseen, joista saisit melkoiset sanktiot, jos jäisit kiinni.
        Ja tietysti on helppo jäljittää tällainen mieleltään sairas, apua tarvitseva, kyttäävä, psykopaattinen ja etenkin vastuuntunnoton lemmikinomistaja.

        Omalle terassilleni tai yleensä tontilleni tuleva kissa ei takaisin lähde, vaan päätyy talvella kuopattuna korpeen kettujen haaskaksi ja kesällä rapujen syötiksi.

        "Aikuinen" mies ja itkee jostain kissasta, taidat olla hameessa kulkeva jäkättävä ämmä sillä normaalijärjellä varustettu mies ei mee noin hysteeriseksi kissasta. Hakeudu hoitoon ennekun sekoat täysin, reppana.


      • 18+12=30
        Eläinystävä kirjoitti:

        Mutta teepä jotain lain vastaista niin joudut syytteeseen.
        Suomessa ei toki ole ihmiselle kuolemanrangaistusta.

        Lain vastaista on, että kissa liikkuu ilman valvontaa omistajansa tontin ulkopuolella.
        Tässä tapauksessa kissa on vailla lain suojaa, eli ON LAINSUOJATON.
        Tällöin se voidaan lain mukaan tappaa kuten olen useaan kertaan todennut.
        Usko nyt hyvä ihminen ja lopeta tuo jankkaaminen.

        Jos olen väärässä, niin todista se.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612


      • hattivattikatti
        Eläinystävä kirjoitti:

        Mutta teepä jotain lain vastaista niin joudut syytteeseen.
        Suomessa ei toki ole ihmiselle kuolemanrangaistusta.

        Lain vastaista on, että kissa liikkuu ilman valvontaa omistajansa tontin ulkopuolella.
        Tässä tapauksessa kissa on vailla lain suojaa, eli ON LAINSUOJATON.
        Tällöin se voidaan lain mukaan tappaa kuten olen useaan kertaan todennut.
        Usko nyt hyvä ihminen ja lopeta tuo jankkaaminen.

        Jos olen väärässä, niin todista se.

        Huomasit varmaan ton linkin minkä laitoin juuri sinulle!
        Katsoppas siittä, olikohan se ny §14, jokatapauksessa koirakurista, lopussa lukee kissasta. Nyt SINUN pitää se tajuta, että jos se tontti on taajaman ulkopuolella, niin kissa saa kulkee vapaana ihan niinkuin muutkin neli- ja kaksjalkaiset!
        Kaupungeitten järjestyssäännöt ovat yleensä melkein suoraa kopio suomen järjestyssäännöistä.

        Nyt en jaksannu etsiä netistä lakiasioita sen enemmän, mutta olikohan se metsästyslaissa vai jossain, missä on mainittu, että kissa EI OLE lainsuojaton, se laki muuttui jo n.15-20vuotta sitten, ottakaa nyt HYVÄT IHMISET SENTÄÄN SELVÄÄ ENNEN kuin alatte täällä uhoamaan, esittelemään ja muka tietämään jotain!!!


      • Law&Justista
        hattivattikatti kirjoitti:

        Huomasit varmaan ton linkin minkä laitoin juuri sinulle!
        Katsoppas siittä, olikohan se ny §14, jokatapauksessa koirakurista, lopussa lukee kissasta. Nyt SINUN pitää se tajuta, että jos se tontti on taajaman ulkopuolella, niin kissa saa kulkee vapaana ihan niinkuin muutkin neli- ja kaksjalkaiset!
        Kaupungeitten järjestyssäännöt ovat yleensä melkein suoraa kopio suomen järjestyssäännöistä.

        Nyt en jaksannu etsiä netistä lakiasioita sen enemmän, mutta olikohan se metsästyslaissa vai jossain, missä on mainittu, että kissa EI OLE lainsuojaton, se laki muuttui jo n.15-20vuotta sitten, ottakaa nyt HYVÄT IHMISET SENTÄÄN SELVÄÄ ENNEN kuin alatte täällä uhoamaan, esittelemään ja muka tietämään jotain!!!

        Aloitetaanpa alusta, Lakia kehiin siis:

        5 §
        Riistaeläimet ja rauhoittamattomat eläimet
        Riistaeläimiä ovat:

        1) villikani, metsäjänis, rusakko, orava, euroopanmajava, kanadanmajava, piisami, rämemajava, susi, tarhattu naali, kettu, supikoira, karhu, pesukarhu, mäyrä, kärppä, hilleri, saukko, näätä, minkki, ahma, ilves, itämeren norppa, kirjohylje, halli, villisika, kuusipeura, saksanhirvi, japaninpeura, metsäkauris, hirvi, valkohäntäpeura, metsäpeura ja mufloni; sekä

        2) kanadanhanhi, merihanhi, metsähanhi, heinäsorsa, tavi, haapana, jouhisorsa, heinätavi, lapasorsa, punasotka, tukkasotka, haahka, alli, telkkä, tukkakoskelo, isokoskelo, riekko, kiiruna, pyy, teeri, metso, peltopyy, fasaani, nokikana, lehtokurppa ja sepelkyyhky.

        Rauhoittamattomia eläimiä ovat:

        1) metsämyyrä, vesimyyrä, kenttämyyrä, peltomyyrä, lapinmyyrä, isometsähiiri, isorotta ja kotihiiri; sekä

        2) korppi (poronhoitoalueella), varis, harakka, harmaalokki, merilokki, kesykyyhky ja räkättirastas.

        Villiintyneeseen kissaan sovelletaan, mitä rauhoittamattomista eläimistä säädetään.

        JA SITTEN TÄMÄ OIKEA LINKKI, jonka pykälä viidakon sisällöstä väännämme jatkoa, kait.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930615


      • tommottii sanoo SEY
        2+28 kirjoitti:

        "Aikuinen" mies ja itkee jostain kissasta, taidat olla hameessa kulkeva jäkättävä ämmä sillä normaalijärjellä varustettu mies ei mee noin hysteeriseksi kissasta. Hakeudu hoitoon ennekun sekoat täysin, reppana.

        Pieni tiedon väärti taisteleville Virtasille ja vastarannan kiiskeille.
        http://www.sey.fi/elaintietoa/kissa/kissa_laissa


      • unohtamattta Murphyä
        Law&Justista kirjoitti:

        Aloitetaanpa alusta, Lakia kehiin siis:

        5 §
        Riistaeläimet ja rauhoittamattomat eläimet
        Riistaeläimiä ovat:

        1) villikani, metsäjänis, rusakko, orava, euroopanmajava, kanadanmajava, piisami, rämemajava, susi, tarhattu naali, kettu, supikoira, karhu, pesukarhu, mäyrä, kärppä, hilleri, saukko, näätä, minkki, ahma, ilves, itämeren norppa, kirjohylje, halli, villisika, kuusipeura, saksanhirvi, japaninpeura, metsäkauris, hirvi, valkohäntäpeura, metsäpeura ja mufloni; sekä

        2) kanadanhanhi, merihanhi, metsähanhi, heinäsorsa, tavi, haapana, jouhisorsa, heinätavi, lapasorsa, punasotka, tukkasotka, haahka, alli, telkkä, tukkakoskelo, isokoskelo, riekko, kiiruna, pyy, teeri, metso, peltopyy, fasaani, nokikana, lehtokurppa ja sepelkyyhky.

        Rauhoittamattomia eläimiä ovat:

        1) metsämyyrä, vesimyyrä, kenttämyyrä, peltomyyrä, lapinmyyrä, isometsähiiri, isorotta ja kotihiiri; sekä

        2) korppi (poronhoitoalueella), varis, harakka, harmaalokki, merilokki, kesykyyhky ja räkättirastas.

        Villiintyneeseen kissaan sovelletaan, mitä rauhoittamattomista eläimistä säädetään.

        JA SITTEN TÄMÄ OIKEA LINKKI, jonka pykälä viidakon sisällöstä väännämme jatkoa, kait.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930615

        jos kissa ei tule, kun sanoo kss, kss, kss, tuu kisu tänne niin villikissahan se on ja lain tulkinnan mukaan vapailla riistamarkkinoilla oleva rauhoittamaton eläin.


      • hattivattikatti

      • hattivattikatti

      • hvkissa
        unohtamattta Murphyä kirjoitti:

        jos kissa ei tule, kun sanoo kss, kss, kss, tuu kisu tänne niin villikissahan se on ja lain tulkinnan mukaan vapailla riistamarkkinoilla oleva rauhoittamaton eläin.

        Täysin villiintyneen kissan saa metsästyslain mukaan lopettaa maanomistaja tai metsästysoikeuden haltija. Käytännössä villiintyneen ja kesyn kissan erottaminen edellyttää, että kissa otetaan kiinni ja sitä tarkkaillaan vähintäänkin muutamien päivien ajan, jotta selviäsi, onko se villi vai vain oppinut varomaan vihamielisiä ihmisiä. Täysin villiintynyt kissa tunnistetaan lain mukaan sen käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella.


      • solig
        hattivattikatti kirjoitti:

        En nyt jostain syystä saanut menee nuo linkit, mutta jos ollaan uteliaita, niin pankaa vaan kuukkeeliin lainsuojaton kissa, siinä nuo kaks on heti ylimmäiseksi.

        Oli ihan mielenkiintoisia artikkeleita.


      • Eläinystävä
        hvkissa kirjoitti:

        Täysin villiintyneen kissan saa metsästyslain mukaan lopettaa maanomistaja tai metsästysoikeuden haltija. Käytännössä villiintyneen ja kesyn kissan erottaminen edellyttää, että kissa otetaan kiinni ja sitä tarkkaillaan vähintäänkin muutamien päivien ajan, jotta selviäsi, onko se villi vai vain oppinut varomaan vihamielisiä ihmisiä. Täysin villiintynyt kissa tunnistetaan lain mukaan sen käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella.

        1. Missä kohtaa Metsäsyslaissa puhutaan "täysin villiintyneestä" kissasta?
        Kissa katsotaan villiintyneeksi, jos se tulee ilman valvontaa toisen tontille - ja piste.
        Laki ei velvoita selvittämään onko kissa lemmikki vai villiintynyt.

        2 "edellyttää, että kissa otetaan kiinni ja tarkkaillaan..." Ja paskat.
        Missä laissa näin velvoitetaan tekemään.

        3 ...."käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella".
        Mikä laki velvoittaa tunnistamaan käyttäytymistä ja elinpiiriä.

        Joten. Jos pihalleni, tontilleni, rakennukseeni tai metsääni tulee kissa ilman valvontaa, olen oikeutettu sen tappamaan. Esimerkiksi ampumalla, ampumalla loukkuun tai pyydystämään se heti tappavilla raudoilla.
        Tuliko nyt selväksi "hvkissa ynnä muut.


      • Eläinystävä
        2+28 kirjoitti:

        "Aikuinen" mies ja itkee jostain kissasta, taidat olla hameessa kulkeva jäkättävä ämmä sillä normaalijärjellä varustettu mies ei mee noin hysteeriseksi kissasta. Hakeudu hoitoon ennekun sekoat täysin, reppana.

        Älä itke kissasi perään - heitteillejättäjä, eläinrääkkääjä ym ym.
        Näin uskallan väittää kommenttiesi perusteella.

        Ja lopeta sinä hameessa kulkeva jäkättävä,
        epänormaalijärjellä varustettu hysteerinen kissaämmä jatkuva jankuttamisesi.

        Hakeudu hoitoon kissasi kanssa, ennen kuin sekoat lopullisesti, reppana.


      • ja toisinaan hapanta
        Eläinystävä kirjoitti:

        Älä itke kissasi perään - heitteillejättäjä, eläinrääkkääjä ym ym.
        Näin uskallan väittää kommenttiesi perusteella.

        Ja lopeta sinä hameessa kulkeva jäkättävä,
        epänormaalijärjellä varustettu hysteerinen kissaämmä jatkuva jankuttamisesi.

        Hakeudu hoitoon kissasi kanssa, ennen kuin sekoat lopullisesti, reppana.

        Olisit jättänyt ijänikuisen kissojen Amerikka kommenttisi heti alussa pois niin tätäkään
        jankutus ketjua ei olisi syntynyt. Sitä se Eläinystävällisyys teettää.


      • Alakoulun kissa
        ja toisinaan hapanta kirjoitti:

        Olisit jättänyt ijänikuisen kissojen Amerikka kommenttisi heti alussa pois niin tätäkään
        jankutus ketjua ei olisi syntynyt. Sitä se Eläinystävällisyys teettää.

        Kissakin osaa kirjoittaa paremmin kuin aloittaja ensimmäisessä tekstissä.


      • 2+28
        Eläinystävä kirjoitti:

        Älä itke kissasi perään - heitteillejättäjä, eläinrääkkääjä ym ym.
        Näin uskallan väittää kommenttiesi perusteella.

        Ja lopeta sinä hameessa kulkeva jäkättävä,
        epänormaalijärjellä varustettu hysteerinen kissaämmä jatkuva jankuttamisesi.

        Hakeudu hoitoon kissasi kanssa, ennen kuin sekoat lopullisesti, reppana.

        Pikkumies on taas päässyt äidiltään salaa nettiin uhoamaan, no kohta äiti tulee peittämään pikkumiehen. Ps. Älä näe painajaisia isoista rumista kissoista.


      • Ex raudoittaja
        Eläinystävä kirjoitti:

        1. Missä kohtaa Metsäsyslaissa puhutaan "täysin villiintyneestä" kissasta?
        Kissa katsotaan villiintyneeksi, jos se tulee ilman valvontaa toisen tontille - ja piste.
        Laki ei velvoita selvittämään onko kissa lemmikki vai villiintynyt.

        2 "edellyttää, että kissa otetaan kiinni ja tarkkaillaan..." Ja paskat.
        Missä laissa näin velvoitetaan tekemään.

        3 ...."käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella".
        Mikä laki velvoittaa tunnistamaan käyttäytymistä ja elinpiiriä.

        Joten. Jos pihalleni, tontilleni, rakennukseeni tai metsääni tulee kissa ilman valvontaa, olen oikeutettu sen tappamaan. Esimerkiksi ampumalla, ampumalla loukkuun tai pyydystämään se heti tappavilla raudoilla.
        Tuliko nyt selväksi "hvkissa ynnä muut.

        Minkäslaiset ne heti tappavat raudat ovat ? Vähän alkoi taas arvelluttamaan
        moinen loukuttaminen.


      • Eläinystävä
        Ex raudoittaja kirjoitti:

        Minkäslaiset ne heti tappavat raudat ovat ? Vähän alkoi taas arvelluttamaan
        moinen loukuttaminen.

        Olen pyydystänyt hetitappavilla raudoilla (mallia conibear/kahta kokoa) noin 30:n vuoden kuluessa 138 minkkiä, 26 kissaa ja kolme näätää.
        Loukuttamalla 2 mäyrää, 56 kissaa, 58 minkkiä, 5 supikoiraa ja yhden ketun.
        Joten siinä sinulle pientä tilastoa.
        Voisin mainita, että yhteen täyspitkään minkkiturkkiin tarvitaan keskimäärin 50 minkinnahkaa, joten olen ansainnut aika hyvin...
        4 turkkia a`5000 euroa = 20 000 ekua.

        Valitettavasti kissoista ei ole muuta kuin kiusaa - kuoltuaankin. Joutuvat vain kettujen haaskaksi tai rapujen syötiksi.
        Mäyristä olen saanut mukavan "takkamaton" ja näädät ovat varsin somia täytettynä.
        Kettu meni "kettujen" ruoaksi ja supikoirat tarhurille.


      • solig
        Eläinystävä kirjoitti:

        1. Missä kohtaa Metsäsyslaissa puhutaan "täysin villiintyneestä" kissasta?
        Kissa katsotaan villiintyneeksi, jos se tulee ilman valvontaa toisen tontille - ja piste.
        Laki ei velvoita selvittämään onko kissa lemmikki vai villiintynyt.

        2 "edellyttää, että kissa otetaan kiinni ja tarkkaillaan..." Ja paskat.
        Missä laissa näin velvoitetaan tekemään.

        3 ...."käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella".
        Mikä laki velvoittaa tunnistamaan käyttäytymistä ja elinpiiriä.

        Joten. Jos pihalleni, tontilleni, rakennukseeni tai metsääni tulee kissa ilman valvontaa, olen oikeutettu sen tappamaan. Esimerkiksi ampumalla, ampumalla loukkuun tai pyydystämään se heti tappavilla raudoilla.
        Tuliko nyt selväksi "hvkissa ynnä muut.

        Nyt oli pakko laittaa tää kopio teille. Sama laki Kokkolassa, kuin Helsingissäkin. Artikkelissa paljon mitä tähän keskusteluun ei kuulu, mutta en halunnu pätkiä pois palasia myöskään.

        Poliisilehti 5/2006

        Eläinsuojelu kuuluu myös poliisille

        Helsingin eläinsuojeluyhdistys Hesy ry on pääkaupunkiseudulla poliisin yhteistyökumppani. Yhdistys tarvitsee poliisia avukseen esimerkiksi tapauksissa, joissa huonosti kohdeltu eläin otetaan omistajaltaan huostaan. Joskus joudutaan hakemaan myös yksin jääneitä eläimiä, kun omistaja on esimerkiksi viety vankilaan tai hän on joutunut rikoksen uhriksi.

        - Kokemuksemme poliisista näissä tilanteissa ovat hyvät. Virka-apua olemme aina tarvitessamme saaneet, Hesyn puheenjohtaja Hannele Luukkainen sanoo.

        Eläinsuojelurikkomuksissa eläinsuojeluviranomainen yhdessä poliisin kanssa voi ottaa eläimen omistajaltaan huostaan. Sen sijaan karkuteillä oleviin eläimiin eivät poliisit yleensä ehdi puuttua. Hannele Luukkainen kuitenkin toivoo, että näihinkin tapauksiin jo liikenneturvallisuuden takia suhtauduttaisiin vakavasti.

        Hannele Luukkaisen mukaan huonosti hoidetuista tai kokonaan hoidotta jääneistä eläimistä tehdään ilmoituksia melko aktiivisesti. Yleensä ilmoittajana on naapuri, taloyhtiön isännöitsijä, poliisi tai muu viranomainen.

        Lakitekstiä
        luetaan väärin

        Kissan oikeudet unohtuvat Hannele Luukkaisen mukaan varsin usein.

        - Suomessa kissa ei ole lainsuojaton. Kissan oikeuksista säädetään kolmessa laissa: metsästyslaissa, eläinsuojelulaissa ja järjestyslaissa, Luukkainen muistuttaa.

        Metsästyslain mukaan kotikissaa ei saa tappaa tai lopetuttaa kukaan muu kuin sen omistaja. Villiintynen kissan saa pyydystää alueen tai rakennuksen omistaja. Heitteillä oleva tai kotoaan karannut kissa ei Luukkaisen mukaan kuitenkaan ole villiintynyt..


        - Silti lähes joka viikko saan viestejä eri puolilta Suomea, että metsästäjät ja jopa poliisit eivät tiedä, että kotikissalla on lain suoja koko maassa. Edelleen lemmikkikissoja ammutaan villikissoina vanhan metsästyslain valtuuksin, hän sanoo.

        Voimassa oleva järjestyslaki ei vaadi kissan kytkemistä ulkona lukuun ottamatta tiettyjä poikkeuksia kuten lasten leikkipaikkoja, toreja ja uimarantoja.

        - Lakitekstiä luetaan usein väärin. Lain momentit ja niiden alakohdat menevät monilta sekaisin. Koiraa koskeva kytkemispykälä ei tarkoita kissaa, Luukkainen korostaa.

        Kaupunkikissaa
        valvottava

        Hesy kuitenkin suosittelee, että kaupunkialueella kissaa ulkoilutettaisiin vain valvotusti: valjaissa, pihalle rakennetussa ulkoilutarhassa tai aidatulla pihalla. Myös parvekkeen ja ikkunoiden verkottamista toivotaan.

        - Naapuririitojen välttämiseksi olisi hyvä, jos taloyhtiössä kissojen omistajat hankkisivat lasten hiekkalaatikolle helposti pois otettavan suojapressun, Hesyn tiedottaja Maria Blomster opastaa.

        Eläinsuojelulain mukaan kuntien on huolehdittava siitä, että löytöeläimet otetaan talteen ja hoidetaan 15 vuorokauden ajan. Vaikka laki on ollut voimassa jo kymmenen vuotta, kaikki kunnat eivät ole asiaa järjestäneet.

        Viikissä sijaitsee pääkaupunkiseudun kaupunkien löytöeläintalo, joka huolehtii eläimistä 15 vuorokautta. Jos tänä aikana ei omistajaa ilmaannu, ne siirtyvät Hesyn hoiviin.

        Luonnonvaraiset vahingoittuneet eläimet hoidetaan Korkeasaaren eläintarhassa.

        -----------------------------------

        Eläinsuojelun uranuurtaja

        Helsingin eläinsuojeluyhdistys (Hesy ry) on eläinsuojelun uranuurtaja Suomessa. Yhdistys perustettiin vuonna 1874. Nimestään huolimatta yhdistys on valtakunnallinen., ja sen neuvonta ja tiedotus kattaa koko maan. Yhdistyksellä on viisi jäsenjärjestöä. Lisäksi eri puolilla maata on paikallisia eläinsuojeluyhdistyksiä.

        Hesyllä on Itä-Pakilassa Eläinsuojelukeskus, jossa on tilaa noin 150 eläimelle. Pääosa Hesyn hoivissa olevista eläimistä on kissoja, mutta joukossa on myös jyrsijöitä ja matelijoita.

        Huostaan otettuja koiria varten on koirakoti Espoossa. Yhdistys ylläpitää myös eläinten hautausmaata Helsingissä.

        Hesy ottaa hoiviinsa noin tuhat eläintä vuodessa. Viimeisten 20 vuoden aikana se on hoitanut noin 20 000 koditonta eläintä. Yhdistys hoitaa sairaat eläimet kuntoon sekä rokottaa, madottaa ja leikkaa ne. Eläimet ovat Hesyn hoidossa keskimäärin pari kuukautta. Tämän jälkeen niille etsitään uusi eläinrakas koti.

        Suurin osa Hesyn eläimistä on löytöeläimiä ja omistajien sosiaalisten ongelmien vuoksi huostaan otettuja eläimiä.

        Lisätietoja www.hesy.fi

        Aija Tiainen


      • 29+1
        Eläinystävä kirjoitti:

        Olen pyydystänyt hetitappavilla raudoilla (mallia conibear/kahta kokoa) noin 30:n vuoden kuluessa 138 minkkiä, 26 kissaa ja kolme näätää.
        Loukuttamalla 2 mäyrää, 56 kissaa, 58 minkkiä, 5 supikoiraa ja yhden ketun.
        Joten siinä sinulle pientä tilastoa.
        Voisin mainita, että yhteen täyspitkään minkkiturkkiin tarvitaan keskimäärin 50 minkinnahkaa, joten olen ansainnut aika hyvin...
        4 turkkia a`5000 euroa = 20 000 ekua.

        Valitettavasti kissoista ei ole muuta kuin kiusaa - kuoltuaankin. Joutuvat vain kettujen haaskaksi tai rapujen syötiksi.
        Mäyristä olen saanut mukavan "takkamaton" ja näädät ovat varsin somia täytettynä.
        Kettu meni "kettujen" ruoaksi ja supikoirat tarhurille.

        Siinäpä oikein miesten mies, että oot oikein tappanut eläimiä voi hurja! Onko sun elämässä mitään muuta sisältöä, tuskin tuolla äö:llä. Ps. olet ansainnut todella huonosti, laskeppa tuntiansio jos kykenet.


      • Eläinystävä
        solig kirjoitti:

        Nyt oli pakko laittaa tää kopio teille. Sama laki Kokkolassa, kuin Helsingissäkin. Artikkelissa paljon mitä tähän keskusteluun ei kuulu, mutta en halunnu pätkiä pois palasia myöskään.

        Poliisilehti 5/2006

        Eläinsuojelu kuuluu myös poliisille

        Helsingin eläinsuojeluyhdistys Hesy ry on pääkaupunkiseudulla poliisin yhteistyökumppani. Yhdistys tarvitsee poliisia avukseen esimerkiksi tapauksissa, joissa huonosti kohdeltu eläin otetaan omistajaltaan huostaan. Joskus joudutaan hakemaan myös yksin jääneitä eläimiä, kun omistaja on esimerkiksi viety vankilaan tai hän on joutunut rikoksen uhriksi.

        - Kokemuksemme poliisista näissä tilanteissa ovat hyvät. Virka-apua olemme aina tarvitessamme saaneet, Hesyn puheenjohtaja Hannele Luukkainen sanoo.

        Eläinsuojelurikkomuksissa eläinsuojeluviranomainen yhdessä poliisin kanssa voi ottaa eläimen omistajaltaan huostaan. Sen sijaan karkuteillä oleviin eläimiin eivät poliisit yleensä ehdi puuttua. Hannele Luukkainen kuitenkin toivoo, että näihinkin tapauksiin jo liikenneturvallisuuden takia suhtauduttaisiin vakavasti.

        Hannele Luukkaisen mukaan huonosti hoidetuista tai kokonaan hoidotta jääneistä eläimistä tehdään ilmoituksia melko aktiivisesti. Yleensä ilmoittajana on naapuri, taloyhtiön isännöitsijä, poliisi tai muu viranomainen.

        Lakitekstiä
        luetaan väärin

        Kissan oikeudet unohtuvat Hannele Luukkaisen mukaan varsin usein.

        - Suomessa kissa ei ole lainsuojaton. Kissan oikeuksista säädetään kolmessa laissa: metsästyslaissa, eläinsuojelulaissa ja järjestyslaissa, Luukkainen muistuttaa.

        Metsästyslain mukaan kotikissaa ei saa tappaa tai lopetuttaa kukaan muu kuin sen omistaja. Villiintynen kissan saa pyydystää alueen tai rakennuksen omistaja. Heitteillä oleva tai kotoaan karannut kissa ei Luukkaisen mukaan kuitenkaan ole villiintynyt..


        - Silti lähes joka viikko saan viestejä eri puolilta Suomea, että metsästäjät ja jopa poliisit eivät tiedä, että kotikissalla on lain suoja koko maassa. Edelleen lemmikkikissoja ammutaan villikissoina vanhan metsästyslain valtuuksin, hän sanoo.

        Voimassa oleva järjestyslaki ei vaadi kissan kytkemistä ulkona lukuun ottamatta tiettyjä poikkeuksia kuten lasten leikkipaikkoja, toreja ja uimarantoja.

        - Lakitekstiä luetaan usein väärin. Lain momentit ja niiden alakohdat menevät monilta sekaisin. Koiraa koskeva kytkemispykälä ei tarkoita kissaa, Luukkainen korostaa.

        Kaupunkikissaa
        valvottava

        Hesy kuitenkin suosittelee, että kaupunkialueella kissaa ulkoilutettaisiin vain valvotusti: valjaissa, pihalle rakennetussa ulkoilutarhassa tai aidatulla pihalla. Myös parvekkeen ja ikkunoiden verkottamista toivotaan.

        - Naapuririitojen välttämiseksi olisi hyvä, jos taloyhtiössä kissojen omistajat hankkisivat lasten hiekkalaatikolle helposti pois otettavan suojapressun, Hesyn tiedottaja Maria Blomster opastaa.

        Eläinsuojelulain mukaan kuntien on huolehdittava siitä, että löytöeläimet otetaan talteen ja hoidetaan 15 vuorokauden ajan. Vaikka laki on ollut voimassa jo kymmenen vuotta, kaikki kunnat eivät ole asiaa järjestäneet.

        Viikissä sijaitsee pääkaupunkiseudun kaupunkien löytöeläintalo, joka huolehtii eläimistä 15 vuorokautta. Jos tänä aikana ei omistajaa ilmaannu, ne siirtyvät Hesyn hoiviin.

        Luonnonvaraiset vahingoittuneet eläimet hoidetaan Korkeasaaren eläintarhassa.

        -----------------------------------

        Eläinsuojelun uranuurtaja

        Helsingin eläinsuojeluyhdistys (Hesy ry) on eläinsuojelun uranuurtaja Suomessa. Yhdistys perustettiin vuonna 1874. Nimestään huolimatta yhdistys on valtakunnallinen., ja sen neuvonta ja tiedotus kattaa koko maan. Yhdistyksellä on viisi jäsenjärjestöä. Lisäksi eri puolilla maata on paikallisia eläinsuojeluyhdistyksiä.

        Hesyllä on Itä-Pakilassa Eläinsuojelukeskus, jossa on tilaa noin 150 eläimelle. Pääosa Hesyn hoivissa olevista eläimistä on kissoja, mutta joukossa on myös jyrsijöitä ja matelijoita.

        Huostaan otettuja koiria varten on koirakoti Espoossa. Yhdistys ylläpitää myös eläinten hautausmaata Helsingissä.

        Hesy ottaa hoiviinsa noin tuhat eläintä vuodessa. Viimeisten 20 vuoden aikana se on hoitanut noin 20 000 koditonta eläintä. Yhdistys hoitaa sairaat eläimet kuntoon sekä rokottaa, madottaa ja leikkaa ne. Eläimet ovat Hesyn hoidossa keskimäärin pari kuukautta. Tämän jälkeen niille etsitään uusi eläinrakas koti.

        Suurin osa Hesyn eläimistä on löytöeläimiä ja omistajien sosiaalisten ongelmien vuoksi huostaan otettuja eläimiä.

        Lisätietoja www.hesy.fi

        Aija Tiainen

        Jälleen kerran paskapuhetta.
        On aivan sama mitä mieltä olet Aijaseni.
        Lain mukaan minulla on oikeus tappaa kaikki tontilleni
        tulevat rauhoittamattomat eläimet kuten kissat.
        Ymmärrätkö!


      • Tyson 666
        Eläinystävä kirjoitti:

        Jälleen kerran paskapuhetta.
        On aivan sama mitä mieltä olet Aijaseni.
        Lain mukaan minulla on oikeus tappaa kaikki tontilleni
        tulevat rauhoittamattomat eläimet kuten kissat.
        Ymmärrätkö!

        Lain mukaan sinulla on oikeus pitää ruman lärvisi kiinni, muuten saattaa turvota kiinni!


      • Päässälaskua kehiin
        29+1 kirjoitti:

        Siinäpä oikein miesten mies, että oot oikein tappanut eläimiä voi hurja! Onko sun elämässä mitään muuta sisältöä, tuskin tuolla äö:llä. Ps. olet ansainnut todella huonosti, laskeppa tuntiansio jos kykenet.

        Pimeesti ansaittu kakskyt donaahan on aika hyvä bonus sossutuen päälle.


      • LOPPU N Y T !

        Täytyypä ottaa tekstejä oikein talteen ja katsoa, mitä asialle voi tehdä. Nämä uhoajat, jotka ovat tänne kirjoitelleet tappavansa kissoja, EIVÄT TULE SELVIÄMÄÄN TÄSTÄ NÄIN HELPOLLA. Sen voin vaikka vannoa. Minulla onneksi on keinoni saada selville nämä kirjottajat (joskus joistakin eduista on hyötyä).

        Loppuu tämmöinen typeryys.


      • Eläinystävä
        LOPPU N Y T ! kirjoitti:

        Täytyypä ottaa tekstejä oikein talteen ja katsoa, mitä asialle voi tehdä. Nämä uhoajat, jotka ovat tänne kirjoitelleet tappavansa kissoja, EIVÄT TULE SELVIÄMÄÄN TÄSTÄ NÄIN HELPOLLA. Sen voin vaikka vannoa. Minulla onneksi on keinoni saada selville nämä kirjottajat (joskus joistakin eduista on hyötyä).

        Loppuu tämmöinen typeryys.

        Ei se ole uhoamista, jos kertoo totuuden ja noudattaa lakia.
        Eikä villieläimen metsästäminen ja tappaminen ole uhoamista.
        Ei minustakaan ole kiva parsia toisten virheitä.

        Usein tuleekin mieleen, että saisipa sen kissan sijasta antaa
        omistajalleen kunnolla risulla pitkin paljasta persettä kuten
        ennen vanhaan.


      • zss
        Eläinystävä kirjoitti:

        Mutta teepä jotain lain vastaista niin joudut syytteeseen.
        Suomessa ei toki ole ihmiselle kuolemanrangaistusta.

        Lain vastaista on, että kissa liikkuu ilman valvontaa omistajansa tontin ulkopuolella.
        Tässä tapauksessa kissa on vailla lain suojaa, eli ON LAINSUOJATON.
        Tällöin se voidaan lain mukaan tappaa kuten olen useaan kertaan todennut.
        Usko nyt hyvä ihminen ja lopeta tuo jankkaaminen.

        Jos olen väärässä, niin todista se.

        Kissan omistajan tai haltijan on huolehdittava siitä, että kissa ei mene lasten leikkipaikoille, uimarannoille, urheilukentille, toriaikana torille eikä kytkemättömänä kuntopolulle.

        Ulkona ilman valvontaa liikkuvaa kissaa uhkaavat monet muutkin vaarat kuten liikenne, myrkyt, väkivalta, taudit ja eksyminen. Vastuuntuntoinen omistaja ulkoiluttaakin kissaansa valvotusti aidatulla pihalla, valjaissa tai rakentaa kissalle ulkotarhan.

        Eläinsuojelulain ja metsästyslain uudistuttua kissan lainsuoja on parantunut aikaisesta. Vapaana kulkeva tai heitteille jätetty kissa ei ole lainsuojaton. Metsästyslain mukaan kotikissalla on lain suoja koko maassa. Eläimen saa lopettaa vain ja ainoastaan sen omistaja. Kissan tai minkään muunkaan lemmikin liikkuminen yksin ilman omistajaansa ei suinkaan tarkoita, että se olisi villiintynyt. Oman pihansa ulkopuolella kulkevaa kotikissaa ei saa enää tappaa. Kotikissan tappaminen on rikos ja siitä voi tehdä rikosilmoituksen.

        Täysin villiintyneen kissan saa metsästyslain mukaan lopettaa maanomistaja tai metsästysoikeuden haltija. Käytännössä villiintyneen ja kesyn kissan erottaminen edellyttää, että kissa otetaan kiinni ja sitä tarkkaillaan vähintäänkin muutamien päivien ajan, jotta selviäsi, onko se villi vai vain oppinut varomaan vihamielisiä ihmisiä. Täysin villiintynyt kissa tunnistetaan lain mukaan sen käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella. Edellytyksenä on mm. se, että kissa hankkii ravintonsa luonnosta. Joskus kissaa syytetään hyvin yksipuolisesti lintujen tappamisesta. On otettava huomioon, että kissa ei ole ainoa eikä edes kovin merkittävä uhka linnustolle. Arvioidaan, että pelkästään (alati kasvava) liikenne tappaa Suomessa 2-5 miljoonaa lintua vuosittain.

        Heitteillä oleva tai kotoaan karannut kissa ei ole metsästyslain tarkoittama villiintynyt kissa eikä sitä saa tappaa. Oikein laiha ja rähjääntynytkin kissa voi olla vain eksynyt tai hylätty lemmikkikissa. Kotikissakin voi pelätä vieraita ja sähistä tai käyttäytyä muuten huonosti, kun se on pelästynyt. Kaulapanta tai tatuoitu numero korvassa kertovat heti, että kyseessä on jonkun lemmikkikissa.

        Eläinsuojelulain 15.§:n mukaan irrallaan tavatun lemmikin saa ottaa kiinni ja toimittaa kunnalliseen talteenottopaikkaan. Näin kannattaa toimia erityisesti silloin kun epäilee tai tietää että kyseessä on karannut, eksynyt tai huonokuntoinen eläin. Esimerkiksi kotoaan karanneen lemmikin omistajalla on 15 vuorokautta aikaa noutaa lemmikkinsä talteenottopaikasta.

        Pienet on murheet sullakin, sairas kissantappaja!! Hanki oikeesti elämä, maailmassa on paljon suurempiakin ongelmia kuin kissat, mutta itteensä täynnä olevalle paskalle on tietysti ymmärrettävää, että ei tuijoteta kuin omaa napaa!

        Kissa ei ole villiintynyt vaikka ei tulisikaan luokse kiskityksestä, toiset kissat on luonteeltaan arempia kuin toiset. Ja kissa voi olla myös karannut. Kun me muutimme, kissa livahti oven raosta ja oli tallustanut takaisin entiseen kotiimme, onneks tuollasia kusipäitä ei asunut sen reitillä!


      • ÄRRRRRRRRRR!

        Onko se ihan pakko tulla näyttämään typeryytensä tänne kaikelle kansalle? Eikö ole järkevämpää tekemistä???????????


      • Nähty monet kerrat.
        ÄRRRRRRRRRR! kirjoitti:

        Onko se ihan pakko tulla näyttämään typeryytensä tänne kaikelle kansalle? Eikö ole järkevämpää tekemistä???????????

        Näillä palstoilla on julkisen sanan vapaus eikä missään säännöissä kielletä
        tarinoiden sepittelyä tai totuuden vääristelyä, edes valehteleminen ei ole näissä piireissä lailla rangaistava teko. Kannattaisi jokaisen hieman syventyä kommenttien
        totuudenmukaisuuteen ennen kuin laukaisee tosikkomaisen vastakommenttinsa.

        Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että kun palstan otsikossa esiintyy eläin niin aihe
        ei todellakaan sovi heikkohermoisille eikä tosikoille. Näitä "hauskanpitäjiä" on
        Kokkolan aluepalsta täynnä, kuten myös herkkäuskoisia tosikoita.


      • Eläinystävä Kokkola
        Nähty monet kerrat. kirjoitti:

        Näillä palstoilla on julkisen sanan vapaus eikä missään säännöissä kielletä
        tarinoiden sepittelyä tai totuuden vääristelyä, edes valehteleminen ei ole näissä piireissä lailla rangaistava teko. Kannattaisi jokaisen hieman syventyä kommenttien
        totuudenmukaisuuteen ennen kuin laukaisee tosikkomaisen vastakommenttinsa.

        Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että kun palstan otsikossa esiintyy eläin niin aihe
        ei todellakaan sovi heikkohermoisille eikä tosikoille. Näitä "hauskanpitäjiä" on
        Kokkolan aluepalsta täynnä, kuten myös herkkäuskoisia tosikoita.

        Keitä oikein tarkoitat tosikoilla ja hauskanpitäjillä.
        Jos lakia noudatetaan, niin miten se voisi olla valehtelua,
        sepittelyä tai totuuden vääristelyä.

        Kokeneena metsästäjänä ja luonnonsuojelijana tiedän lakien sisällön tarkkaan.
        Jos ja kun metsästän hirviä, niin en kai kysy ennen ampumista,
        että lienetkö jonkun lemmikki.
        Jos ja kun metsästän minkkiä, kettua, supikoiraa, näätää ym niin en kysy...jne.
        Jos ja kun valmistaudun ampumaan villiintyneen kissan, niin en takuulla kysy,
        että oletko jonkun lemmikki.
        Kissa saa olla vapaasti irrallaan ainoastaan omistajansa pihamaalla.
        Muussa tapauksessa se katsotaan villiintyneeksi.
        Pitääkö vielä vääntää rautalangasta malli...


      • Minkin ruiskaus
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Keitä oikein tarkoitat tosikoilla ja hauskanpitäjillä.
        Jos lakia noudatetaan, niin miten se voisi olla valehtelua,
        sepittelyä tai totuuden vääristelyä.

        Kokeneena metsästäjänä ja luonnonsuojelijana tiedän lakien sisällön tarkkaan.
        Jos ja kun metsästän hirviä, niin en kai kysy ennen ampumista,
        että lienetkö jonkun lemmikki.
        Jos ja kun metsästän minkkiä, kettua, supikoiraa, näätää ym niin en kysy...jne.
        Jos ja kun valmistaudun ampumaan villiintyneen kissan, niin en takuulla kysy,
        että oletko jonkun lemmikki.
        Kissa saa olla vapaasti irrallaan ainoastaan omistajansa pihamaalla.
        Muussa tapauksessa se katsotaan villiintyneeksi.
        Pitääkö vielä vääntää rautalangasta malli...

        Unohdit vallan, että kissa saa kulkea vapaana lähes missä tahansa
        omistajansa seurassa esimerkiksi Eläinystävän portin edessä
        yleisellä tiealueella :)


      • 28+2
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Keitä oikein tarkoitat tosikoilla ja hauskanpitäjillä.
        Jos lakia noudatetaan, niin miten se voisi olla valehtelua,
        sepittelyä tai totuuden vääristelyä.

        Kokeneena metsästäjänä ja luonnonsuojelijana tiedän lakien sisällön tarkkaan.
        Jos ja kun metsästän hirviä, niin en kai kysy ennen ampumista,
        että lienetkö jonkun lemmikki.
        Jos ja kun metsästän minkkiä, kettua, supikoiraa, näätää ym niin en kysy...jne.
        Jos ja kun valmistaudun ampumaan villiintyneen kissan, niin en takuulla kysy,
        että oletko jonkun lemmikki.
        Kissa saa olla vapaasti irrallaan ainoastaan omistajansa pihamaalla.
        Muussa tapauksessa se katsotaan villiintyneeksi.
        Pitääkö vielä vääntää rautalangasta malli...

        Olet kyllä loistava esimerkki uudelleensyntymisestä sillä kukaan ei voi tulla noin tyhmäksi yhden elämän aikana!


      • Eläinystävä Kokkola
        28+2 kirjoitti:

        Olet kyllä loistava esimerkki uudelleensyntymisestä sillä kukaan ei voi tulla noin tyhmäksi yhden elämän aikana!

        Tarkoitit varmaankin "minkin ruiskausta",
        joka on aivan oikeassa.
        Toki aikaisemmissa kommenteissani tämä "ilman valvontaa"
        on tullut esille monet kerrat.
        Tietysti kissa saa matkustaa vaikka kuuhun,
        kunhan on omistajansa valvonnassa.


      • Lurpsukorva
        Eläinystävä kirjoitti:

        Olen pyydystänyt hetitappavilla raudoilla (mallia conibear/kahta kokoa) noin 30:n vuoden kuluessa 138 minkkiä, 26 kissaa ja kolme näätää.
        Loukuttamalla 2 mäyrää, 56 kissaa, 58 minkkiä, 5 supikoiraa ja yhden ketun.
        Joten siinä sinulle pientä tilastoa.
        Voisin mainita, että yhteen täyspitkään minkkiturkkiin tarvitaan keskimäärin 50 minkinnahkaa, joten olen ansainnut aika hyvin...
        4 turkkia a`5000 euroa = 20 000 ekua.

        Valitettavasti kissoista ei ole muuta kuin kiusaa - kuoltuaankin. Joutuvat vain kettujen haaskaksi tai rapujen syötiksi.
        Mäyristä olen saanut mukavan "takkamaton" ja näädät ovat varsin somia täytettynä.
        Kettu meni "kettujen" ruoaksi ja supikoirat tarhurille.

        Nuin monta eläinparkaa oot nitistäny, et sitte sattumalta pannu siinä sivussa
        mun kääpiöluppakania kylymäks, ku se on ollu viime syksystä asti hukassa ?


      • 2+28
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Tarkoitit varmaankin "minkin ruiskausta",
        joka on aivan oikeassa.
        Toki aikaisemmissa kommenteissani tämä "ilman valvontaa"
        on tullut esille monet kerrat.
        Tietysti kissa saa matkustaa vaikka kuuhun,
        kunhan on omistajansa valvonnassa.

        Onneksi noin henkisesti häiriintynyt ihminen ei saa aseenkantolupaa ja ritsalla et kovin kummosta saalista saa, luuseri.


      • Eläinlääkärin vävy
        2+28 kirjoitti:

        Onneksi noin henkisesti häiriintynyt ihminen ei saa aseenkantolupaa ja ritsalla et kovin kummosta saalista saa, luuseri.

        2 28.silla on jo niin jauhot suussa ettei tiiä ollakko 28 2 vai 2 28
        teippaappas se diatsepamiini polevees kiinni, jos vaikka vaikuttas pitempään.


      • 2+28
        Eläinlääkärin vävy kirjoitti:

        2 28.silla on jo niin jauhot suussa ettei tiiä ollakko 28 2 vai 2 28
        teippaappas se diatsepamiini polevees kiinni, jos vaikka vaikuttas pitempään.

        Teillä on näköjään suvussa laajemmin tuota mielen heikkoutta!


      • kapostirobo
        Eläinystävä kirjoitti:

        Oletko sinä joku kakara, kun et usko suoraa puhetta?
        Vai oletko joku kyttäävä, mieleltään sairas psykopaatti?

        Usko siis. Kissa ei kuulu luontoon.
        Ja jos se tavataan liikkumassa yksinään tonttinsa ulkopuolella,
        se on koko vuoden rauhoittamaton villieläin, jonka jokainen voi tappaa tontillaan,
        rakennuksessaan tai alueella jossa kyseisellä henkilöllä on metsästysoikeus.

        Kuka sen määrää mikä luontoon kuuluu? Sinäkö?


      • Qwertyksi
        kapostirobo kirjoitti:

        Kuka sen määrää mikä luontoon kuuluu? Sinäkö?

        No nyt on komposti robottikin heränny, se nyt tästä vielä puuttui.


      • nettikyttä
        Qwertyksi kirjoitti:

        No nyt on komposti robottikin heränny, se nyt tästä vielä puuttui.

        Lakitekstiä
        luetaan väärin

        - Suomessa kissa ei ole lainsuojaton. Kissan oikeuksista säädetään kolmessa laissa: metsästyslaissa, eläinsuojelulaissa ja järjestyslaissa.
        Metsästyslain mukaan kotikissaa ei saa tappaa tai lopetuttaa kukaan muu kuin sen omistaja. Villiintynen kissan saa pyydystää alueen tai rakennuksen omistaja. Heitteillä oleva tai kotoaan karannut kissa kuitenkaan ole villiintynyt..

        Edelleen lemmikkikissoja ammutaan villikissoina vanhan metsästyslain valtuuksin.

        Voimassa oleva järjestyslaki ei vaadi kissan kytkemistä ulkona lukuun ottamatta tiettyjä poikkeuksia kuten lasten leikkipaikkoja, toreja ja uimarantoja.

        - Lakitekstiä luetaan usein väärin. Lain momentit ja niiden alakohdat menevät monilta sekaisin. Koiraa koskeva kytkemispykälä ei tarkoita kissaa.


      • lakitekstin
        nettikyttä kirjoitti:

        Lakitekstiä
        luetaan väärin

        - Suomessa kissa ei ole lainsuojaton. Kissan oikeuksista säädetään kolmessa laissa: metsästyslaissa, eläinsuojelulaissa ja järjestyslaissa.
        Metsästyslain mukaan kotikissaa ei saa tappaa tai lopetuttaa kukaan muu kuin sen omistaja. Villiintynen kissan saa pyydystää alueen tai rakennuksen omistaja. Heitteillä oleva tai kotoaan karannut kissa kuitenkaan ole villiintynyt..

        Edelleen lemmikkikissoja ammutaan villikissoina vanhan metsästyslain valtuuksin.

        Voimassa oleva järjestyslaki ei vaadi kissan kytkemistä ulkona lukuun ottamatta tiettyjä poikkeuksia kuten lasten leikkipaikkoja, toreja ja uimarantoja.

        - Lakitekstiä luetaan usein väärin. Lain momentit ja niiden alakohdat menevät monilta sekaisin. Koiraa koskeva kytkemispykälä ei tarkoita kissaa.

        ja vapaana kulkeva heitteille jätetty kotikissa syö sen linnun, tästä tuohtunut lintuystävä
        lahtaa veren makuun päässeen häirikkökissan ja luonnon kiertokulku on taas järjestyksessä.


      • Eläinystävä Kokkola
        nettikyttä kirjoitti:

        Lakitekstiä
        luetaan väärin

        - Suomessa kissa ei ole lainsuojaton. Kissan oikeuksista säädetään kolmessa laissa: metsästyslaissa, eläinsuojelulaissa ja järjestyslaissa.
        Metsästyslain mukaan kotikissaa ei saa tappaa tai lopetuttaa kukaan muu kuin sen omistaja. Villiintynen kissan saa pyydystää alueen tai rakennuksen omistaja. Heitteillä oleva tai kotoaan karannut kissa kuitenkaan ole villiintynyt..

        Edelleen lemmikkikissoja ammutaan villikissoina vanhan metsästyslain valtuuksin.

        Voimassa oleva järjestyslaki ei vaadi kissan kytkemistä ulkona lukuun ottamatta tiettyjä poikkeuksia kuten lasten leikkipaikkoja, toreja ja uimarantoja.

        - Lakitekstiä luetaan usein väärin. Lain momentit ja niiden alakohdat menevät monilta sekaisin. Koiraa koskeva kytkemispykälä ei tarkoita kissaa.

        Olet aivan oikeassa. "Villiintyneen kissan saa pyydystää alueen tai rakennuksen omistaja."
        Siinä se on, kaikki oleellisin.
        KISSA KATSOTAAN VILLIINTYNEEKSI; JOS SE LIIKKUU KOTIPIHANSA ULKOPUOLELLA ILMAN VALVONTAA. Ja voidaan pyydystää toisen lauseen suomin oikeuksin.

        Kissan kytkeminen on aivan eri asia kuin valvonta.
        Onhan päivän selvä asia, ettei kukaan yritäkään lopettaa kissaa, joka kulkee kytkettynä tai se on valvovan katseen alla.

        Tällöinkään se ei saa tulla toisen tontille ilman lupaa.

        Ja nyt kaikille jankkaajille:
        1. Kotikissa on valvonnassa kuten edellä kerroin.
        2. Villiintynyt kissa kulkee ilman valvontaa.


      • Totuus 666
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. "Villiintyneen kissan saa pyydystää alueen tai rakennuksen omistaja."
        Siinä se on, kaikki oleellisin.
        KISSA KATSOTAAN VILLIINTYNEEKSI; JOS SE LIIKKUU KOTIPIHANSA ULKOPUOLELLA ILMAN VALVONTAA. Ja voidaan pyydystää toisen lauseen suomin oikeuksin.

        Kissan kytkeminen on aivan eri asia kuin valvonta.
        Onhan päivän selvä asia, ettei kukaan yritäkään lopettaa kissaa, joka kulkee kytkettynä tai se on valvovan katseen alla.

        Tällöinkään se ei saa tulla toisen tontille ilman lupaa.

        Ja nyt kaikille jankkaajille:
        1. Kotikissa on valvonnassa kuten edellä kerroin.
        2. Villiintynyt kissa kulkee ilman valvontaa.

        Ja nyt "eläinystävälle", olet säälittävä keskikaljaa litkivä luuseri!


      • Eläinystävä Kokkola
        Totuus 666 kirjoitti:

        Ja nyt "eläinystävälle", olet säälittävä keskikaljaa litkivä luuseri!

        On 666.
        Mitä on keskikalja ja mikä on litkivä luuseri.
        Sääli on sairautta, joten älä sääli.

        PS Olen kuullut, että villiintynyt luuserikissa
        tykkää litkiä "esilämmitettyä" keskikaljaa.


      • 7,62
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        On 666.
        Mitä on keskikalja ja mikä on litkivä luuseri.
        Sääli on sairautta, joten älä sääli.

        PS Olen kuullut, että villiintynyt luuserikissa
        tykkää litkiä "esilämmitettyä" keskikaljaa.

        Mee nyt äkkiä sinne sossun luukulle kinuamaan kaljarahaa ettäsaat kaljapöhnässä taas kehua kuinka kova metsästäjä oikein olet kun saat jopa kissan ammuttua. Mahtaa olla kovakin saavutus metsästäjäpiireissä?


      • nettikyttä
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. "Villiintyneen kissan saa pyydystää alueen tai rakennuksen omistaja."
        Siinä se on, kaikki oleellisin.
        KISSA KATSOTAAN VILLIINTYNEEKSI; JOS SE LIIKKUU KOTIPIHANSA ULKOPUOLELLA ILMAN VALVONTAA. Ja voidaan pyydystää toisen lauseen suomin oikeuksin.

        Kissan kytkeminen on aivan eri asia kuin valvonta.
        Onhan päivän selvä asia, ettei kukaan yritäkään lopettaa kissaa, joka kulkee kytkettynä tai se on valvovan katseen alla.

        Tällöinkään se ei saa tulla toisen tontille ilman lupaa.

        Ja nyt kaikille jankkaajille:
        1. Kotikissa on valvonnassa kuten edellä kerroin.
        2. Villiintynyt kissa kulkee ilman valvontaa.

        Kissan omistajan tai haltijan on huolehdittava siitä, että kissa ei mene lasten leikkipaikoille, uimarannoille, urheilukentille, toriaikana torille eikä kytkemättömänä kuntopolulle.

        Eläinsuojelulain ja metsästyslain uudistuttua kissan lainsuoja on parantunut aikaisesta. Vapaana kulkeva tai heitteille jätetty kissa ei ole lainsuojaton. Metsästyslain mukaan kotikissalla on lain suoja koko maassa. Eläimen saa lopettaa vain ja ainoastaan sen omistaja. Kissan tai minkään muunkaan lemmikin liikkuminen yksin ilman omistajaansa ei suinkaan tarkoita, että se olisi villiintynyt. Oman pihansa ulkopuolella kulkevaa kotikissaa ei saa enää tappaa. Kotikissan tappaminen on rikos ja siitä voi tehdä rikosilmoituksen.

        Täysin villiintyneen kissan saa metsästyslain mukaan lopettaa maanomistaja tai metsästysoikeuden haltija. Käytännössä villiintyneen ja kesyn kissan erottaminen edellyttää, että kissa otetaan kiinni ja sitä tarkkaillaan vähintäänkin muutamien päivien ajan, jotta selviäsi, onko se villi vai vain oppinut varomaan vihamielisiä ihmisiä. Täysin villiintynyt kissa tunnistetaan lain mukaan sen käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella. Edellytyksenä on mm. se, että kissa hankkii ravintonsa luonnosta. Joskus kissaa syytetään hyvin yksipuolisesti lintujen tappamisesta. On otettava huomioon, että kissa ei ole ainoa eikä edes kovin merkittävä uhka linnustolle. Arvioidaan, että pelkästään (alati kasvava) liikenne tappaa Suomessa 2-5 miljoonaa lintua vuosittain.

        Heitteillä oleva tai kotoaan karannut kissa ei ole metsästyslain tarkoittama villiintynyt kissa eikä sitä saa tappaa. Oikein laiha ja rähjääntynytkin kissa voi olla vain eksynyt tai hylätty lemmikkikissa. Kotikissakin voi pelätä vieraita ja sähistä tai käyttäytyä muuten huonosti, kun se on pelästynyt. Kaulapanta tai tatuoitu numero korvassa kertovat heti, että kyseessä on jonkun lemmikkikissa.

        Eläinsuojelulain 15.§:n mukaan irrallaan tavatun lemmikin saa ottaa kiinni ja toimittaa kunnalliseen talteenottopaikkaan. Näin kannattaa toimia erityisesti silloin kun epäilee tai tietää että kyseessä on karannut, eksynyt tai huonokuntoinen eläin. Esimerkiksi kotoaan karanneen lemmikin omistajalla on 15 vuorokautta aikaa noutaa lemmikkinsä talteenottopaikasta.

        Kissa ei ole villiintynyt vaikka ei tulisikaan luokse kiskityksestä, toiset kissat on luonteeltaan arempia kuin toiset. Ja kissa voi olla myös karannut.

        Onko tossa sulle idiootille varmasti nyt tarpeeks selvää tekstiä!!!


      • 6000-800
        Alakoulun kissa kirjoitti:

        Kissakin osaa kirjoittaa paremmin kuin aloittaja ensimmäisessä tekstissä.

        eikai tämä ole mikään oikein kirjoitus kilpailu tollo


      • Eläinystävä Kokkola
        nettikyttä kirjoitti:

        Kissan omistajan tai haltijan on huolehdittava siitä, että kissa ei mene lasten leikkipaikoille, uimarannoille, urheilukentille, toriaikana torille eikä kytkemättömänä kuntopolulle.

        Eläinsuojelulain ja metsästyslain uudistuttua kissan lainsuoja on parantunut aikaisesta. Vapaana kulkeva tai heitteille jätetty kissa ei ole lainsuojaton. Metsästyslain mukaan kotikissalla on lain suoja koko maassa. Eläimen saa lopettaa vain ja ainoastaan sen omistaja. Kissan tai minkään muunkaan lemmikin liikkuminen yksin ilman omistajaansa ei suinkaan tarkoita, että se olisi villiintynyt. Oman pihansa ulkopuolella kulkevaa kotikissaa ei saa enää tappaa. Kotikissan tappaminen on rikos ja siitä voi tehdä rikosilmoituksen.

        Täysin villiintyneen kissan saa metsästyslain mukaan lopettaa maanomistaja tai metsästysoikeuden haltija. Käytännössä villiintyneen ja kesyn kissan erottaminen edellyttää, että kissa otetaan kiinni ja sitä tarkkaillaan vähintäänkin muutamien päivien ajan, jotta selviäsi, onko se villi vai vain oppinut varomaan vihamielisiä ihmisiä. Täysin villiintynyt kissa tunnistetaan lain mukaan sen käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella. Edellytyksenä on mm. se, että kissa hankkii ravintonsa luonnosta. Joskus kissaa syytetään hyvin yksipuolisesti lintujen tappamisesta. On otettava huomioon, että kissa ei ole ainoa eikä edes kovin merkittävä uhka linnustolle. Arvioidaan, että pelkästään (alati kasvava) liikenne tappaa Suomessa 2-5 miljoonaa lintua vuosittain.

        Heitteillä oleva tai kotoaan karannut kissa ei ole metsästyslain tarkoittama villiintynyt kissa eikä sitä saa tappaa. Oikein laiha ja rähjääntynytkin kissa voi olla vain eksynyt tai hylätty lemmikkikissa. Kotikissakin voi pelätä vieraita ja sähistä tai käyttäytyä muuten huonosti, kun se on pelästynyt. Kaulapanta tai tatuoitu numero korvassa kertovat heti, että kyseessä on jonkun lemmikkikissa.

        Eläinsuojelulain 15.§:n mukaan irrallaan tavatun lemmikin saa ottaa kiinni ja toimittaa kunnalliseen talteenottopaikkaan. Näin kannattaa toimia erityisesti silloin kun epäilee tai tietää että kyseessä on karannut, eksynyt tai huonokuntoinen eläin. Esimerkiksi kotoaan karanneen lemmikin omistajalla on 15 vuorokautta aikaa noutaa lemmikkinsä talteenottopaikasta.

        Kissa ei ole villiintynyt vaikka ei tulisikaan luokse kiskityksestä, toiset kissat on luonteeltaan arempia kuin toiset. Ja kissa voi olla myös karannut.

        Onko tossa sulle idiootille varmasti nyt tarpeeks selvää tekstiä!!!

        Tontillani ilman valvontaa liikkuva kissa, rotta, myyrä ym rauhoittamaton eläin
        lähtee "amerikkaan" välittömästi.


      • Qwertyksi
        6000-800 kirjoitti:

        eikai tämä ole mikään oikein kirjoitus kilpailu tollo

        Se oli aloittajan provo kommentti, etkö nyt jo ole huomannut vakio kuvioita, höh.


      • Eläinystävä Kokkola
        Lurpsukorva kirjoitti:

        Nuin monta eläinparkaa oot nitistäny, et sitte sattumalta pannu siinä sivussa
        mun kääpiöluppakania kylymäks, ku se on ollu viime syksystä asti hukassa ?

        Ja vain villieläimet.
        Jatkanko jäniksistä, metsoista, hirvistä ym ym...


      • tässä vaiheessa
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Tontillani ilman valvontaa liikkuva kissa, rotta, myyrä ym rauhoittamaton eläin
        lähtee "amerikkaan" välittömästi.

        heikot hermonsa menettäneet kissa ystävälliset lukijat ovat jo ymmärtäneet YSKÄN !
        Joten pääsisimmekö vihdoin yhdestä asiasta yhteisymmärrykseen, sillä kissa ei kuollessaan mene "Somaliaan", "Romaniaan", "Vatikaaniin" eikä varsinkaan "Amerikkaan".


      • 28+2
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Tontillani ilman valvontaa liikkuva kissa, rotta, myyrä ym rauhoittamaton eläin
        lähtee "amerikkaan" välittömästi.

        Ainoa joka lähtee sun tontiltas olet sinä, ymmärtäväiset sedät tulee ja pistää hassun paidan sun päälle ja sen jälkeen rauha palaa ilkantielle.


      • Sorsan spruutaus
        28+2 kirjoitti:

        Ainoa joka lähtee sun tontiltas olet sinä, ymmärtäväiset sedät tulee ja pistää hassun paidan sun päälle ja sen jälkeen rauha palaa ilkantielle.

        Syyäänkö taas kilipaa mummus lääkkeitä koko viikonloppu sekä nautitaan vaarin varpaanpesu pirtua kyytipojaks niinku toissapäivänä ja kiikaroidaan kuulukukissoja ?


      • Vätyn viittelijät.
        7,62 kirjoitti:

        Mee nyt äkkiä sinne sossun luukulle kinuamaan kaljarahaa ettäsaat kaljapöhnässä taas kehua kuinka kova metsästäjä oikein olet kun saat jopa kissan ammuttua. Mahtaa olla kovakin saavutus metsästäjäpiireissä?

        Tiejoks vaan taas, että kotikaljan lantraamisesta suuntaan, jos toiseen ei synny
        hallusinaanioita aiheuttavia olotiloja, toisin käy OLUEN kanssa.


      • kerrokerro
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Tontillani ilman valvontaa liikkuva kissa, rotta, myyrä ym rauhoittamaton eläin
        lähtee "amerikkaan" välittömästi.

        ...tontti on?Toisin kollini sinne.


      • 284wurfwoisjf
        LOPPU N Y T ! kirjoitti:

        Täytyypä ottaa tekstejä oikein talteen ja katsoa, mitä asialle voi tehdä. Nämä uhoajat, jotka ovat tänne kirjoitelleet tappavansa kissoja, EIVÄT TULE SELVIÄMÄÄN TÄSTÄ NÄIN HELPOLLA. Sen voin vaikka vannoa. Minulla onneksi on keinoni saada selville nämä kirjottajat (joskus joistakin eduista on hyötyä).

        Loppuu tämmöinen typeryys.

        Höhöhöhöhöh!

        Sinähän se vasta huvittava otus olet, kun tuommoisia päästelet näppäimistöltäsi!

        Mitä pahaa kissojen tappamisessa on? Säästyy heitteille jätetty eläinparka isommilta kärsimyksiltä, kun ystävällisesti ja nopeasti napsaistaan paremmille naukumaille pakkasesta kärsimästä.

        Omistajien tehtävä on huolehtia lemmikeistään ja olla päästämättä niitä vieraille alueille häiriköimään.


      • Mengele 13
        284wurfwoisjf kirjoitti:

        Höhöhöhöhöh!

        Sinähän se vasta huvittava otus olet, kun tuommoisia päästelet näppäimistöltäsi!

        Mitä pahaa kissojen tappamisessa on? Säästyy heitteille jätetty eläinparka isommilta kärsimyksiltä, kun ystävällisesti ja nopeasti napsaistaan paremmille naukumaille pakkasesta kärsimästä.

        Omistajien tehtävä on huolehtia lemmikeistään ja olla päästämättä niitä vieraille alueille häiriköimään.

        Mitä pahaa sinunkaltaisten idiootien tappamisessa on, säästyy yhteiskunnan varoja kun kaltaisesi pummit ei enää elä yhteikunnan varoilla.


      • ruoja !
        Mengele 13 kirjoitti:

        Mitä pahaa sinunkaltaisten idiootien tappamisessa on, säästyy yhteiskunnan varoja kun kaltaisesi pummit ei enää elä yhteikunnan varoilla.

        Kyllä 13 vuotiaan pitäisi jo ymmärtää mitä julkisesti suustaan päästää,
        onneksi kaltaisesi ihmisvihaajat jäävät lopulta kiinni elleivät satu lopettamaan itseänsä. Mene heti ensiapuun kertomaan mitä kirjoitit niin saat ajoissa hoitoa !!


      • hattivattikatti
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Tontillani ilman valvontaa liikkuva kissa, rotta, myyrä ym rauhoittamaton eläin
        lähtee "amerikkaan" välittömästi.

        Ekkö sä jo s**tana tajua, että pyydystää ja lopettaminen on kaks aivan eri asiaa, teen tänään rikosilmoituksen, koska "eläinystävä kokkola" on ihan selvästi harrastanu rikollisuutta jo pitemmän aikaa, ehkä oppiskin joskus jotain!!!


      • Susirajan takana
        hattivattikatti kirjoitti:

        Ekkö sä jo s**tana tajua, että pyydystää ja lopettaminen on kaks aivan eri asiaa, teen tänään rikosilmoituksen, koska "eläinystävä kokkola" on ihan selvästi harrastanu rikollisuutta jo pitemmän aikaa, ehkä oppiskin joskus jotain!!!

        Eikös vattukatin pitäny tehä ilimootus siitä torinlaidan koiran pökälekasasta eikä uhkailla täällä lakia noudattavia kansalaisia.


      • jaahaskin
        Eläinystävä kirjoitti:

        Oletko sinä joku kakara, kun et usko suoraa puhetta?
        Vai oletko joku kyttäävä, mieleltään sairas psykopaatti?

        Usko siis. Kissa ei kuulu luontoon.
        Ja jos se tavataan liikkumassa yksinään tonttinsa ulkopuolella,
        se on koko vuoden rauhoittamaton villieläin, jonka jokainen voi tappaa tontillaan,
        rakennuksessaan tai alueella jossa kyseisellä henkilöllä on metsästysoikeus.

        Olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen jos itse tapat terveen kotikissan. Mietipä sitä.


      • 349u8wf0s9iujp
        nettikyttä kirjoitti:

        Lakitekstiä
        luetaan väärin

        - Suomessa kissa ei ole lainsuojaton. Kissan oikeuksista säädetään kolmessa laissa: metsästyslaissa, eläinsuojelulaissa ja järjestyslaissa.
        Metsästyslain mukaan kotikissaa ei saa tappaa tai lopetuttaa kukaan muu kuin sen omistaja. Villiintynen kissan saa pyydystää alueen tai rakennuksen omistaja. Heitteillä oleva tai kotoaan karannut kissa kuitenkaan ole villiintynyt..

        Edelleen lemmikkikissoja ammutaan villikissoina vanhan metsästyslain valtuuksin.

        Voimassa oleva järjestyslaki ei vaadi kissan kytkemistä ulkona lukuun ottamatta tiettyjä poikkeuksia kuten lasten leikkipaikkoja, toreja ja uimarantoja.

        - Lakitekstiä luetaan usein väärin. Lain momentit ja niiden alakohdat menevät monilta sekaisin. Koiraa koskeva kytkemispykälä ei tarkoita kissaa.

        NETTIKYTÄLLE TIEDOKSI

        Poliisin ylijohdon ohje kissojen pitämisestä: http://zo.fi/g1x

        EI KISSOJA YKSIN VALVOMATTA ULOS!!


      • karu loppu.
        jaahaskin kirjoitti:

        Olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen jos itse tapat terveen kotikissan. Mietipä sitä.

        Mitenkäköhän siinä voisi syylliistyä eläinrääkkäykseen kun ampuu 38 kaliiperisen luodin
        kertalaukauksella suoraan lopettamiseen lain mukaan oikeutetun kulkukissan aivoihin,
        elämähän päättyy sekunnin murto osassa, missä kohtaa siis tapahtuu eläinrääkkäys ?


      • PyynKeittäjä
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Ja vain villieläimet.
        Jatkanko jäniksistä, metsoista, hirvistä ym ym...

        Kohta varmaan keksit olleesi muukalaislegioonassa ja tappaneesi
        kymmenittäin salametsästäjiä Afrikan savanneilla.


      • Eläinystävä Kokkola
        PyynKeittäjä kirjoitti:

        Kohta varmaan keksit olleesi muukalaislegioonassa ja tappaneesi
        kymmenittäin salametsästäjiä Afrikan savanneilla.

        Joko saa nauraa.
        Vakavasti puhuen. Julkaistaanpa kilpailu:
        Kuka on tappanut eniten:
        a) rauhoittamattomia eläimiä
        b) riistaeläimiä
        (lopputuloksessa huomioidaan kaikki yhteensä).

        Kilpailuaika on koko tähänastinen metsästysura.
        Kilpailualueena on Keski-Pohjanmaan maakunta.
        (Uusikaarlepyyläiset eivät saa osallistua, vaikka kuinka haluaisivat, sillä he eivät kuulu Keski-Pohjanman maakuntaan, kuten eivät: Pedersöre, Pietarsaari, Kruunupyy, Luoto, Nivala, Ylivieska, Kalajoki, Reisjärvi ja Sievi.
        Joten hiihdelkööt he metsästellen "muissa maisemissa" kilpailun ulkopuolisina.
        Kyseessä EI siis ole "ulkomaakuntaviestihiihtometsästyskilpailu".

        Säännöt tässä luontokisassa ovat hyvin yksinkertaiset:
        Kyseessä on vapaa kilpailu, jossa ilmeisesti vanhimmat
        metsästäjät ovat "etulyöntiasemassa".
        Jokaisesta tapetusta villiintyneestä kissasta annetaan
        1 (yksi) lisäpiste (=2pist/kolli).
        Muuten lopputulos koostuu piste/eläin.
        Luettelo riittää eikä sitä tarvitse varmistaa tai todistaa.
        Me metsästäjät olemme rehellistä porukkaa.

        Lupaan palkita parhaimman 50:n euron lahjakortilla.


      • PyynKeittäjä
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Joko saa nauraa.
        Vakavasti puhuen. Julkaistaanpa kilpailu:
        Kuka on tappanut eniten:
        a) rauhoittamattomia eläimiä
        b) riistaeläimiä
        (lopputuloksessa huomioidaan kaikki yhteensä).

        Kilpailuaika on koko tähänastinen metsästysura.
        Kilpailualueena on Keski-Pohjanmaan maakunta.
        (Uusikaarlepyyläiset eivät saa osallistua, vaikka kuinka haluaisivat, sillä he eivät kuulu Keski-Pohjanman maakuntaan, kuten eivät: Pedersöre, Pietarsaari, Kruunupyy, Luoto, Nivala, Ylivieska, Kalajoki, Reisjärvi ja Sievi.
        Joten hiihdelkööt he metsästellen "muissa maisemissa" kilpailun ulkopuolisina.
        Kyseessä EI siis ole "ulkomaakuntaviestihiihtometsästyskilpailu".

        Säännöt tässä luontokisassa ovat hyvin yksinkertaiset:
        Kyseessä on vapaa kilpailu, jossa ilmeisesti vanhimmat
        metsästäjät ovat "etulyöntiasemassa".
        Jokaisesta tapetusta villiintyneestä kissasta annetaan
        1 (yksi) lisäpiste (=2pist/kolli).
        Muuten lopputulos koostuu piste/eläin.
        Luettelo riittää eikä sitä tarvitse varmistaa tai todistaa.
        Me metsästäjät olemme rehellistä porukkaa.

        Lupaan palkita parhaimman 50:n euron lahjakortilla.

        Edellisen vuodatuksesi perusteella olen jo 99.9 prosenttisesti varma, että
        ainoa peli, jossa ehkä pärjäisit lienee Afrikantähti ;-)


      • rjdfsc923009
        PyynKeittäjä kirjoitti:

        Edellisen vuodatuksesi perusteella olen jo 99.9 prosenttisesti varma, että
        ainoa peli, jossa ehkä pärjäisit lienee Afrikantähti ;-)

        Etkö olekaan huumorimiehiä?


      • MeniPyyPivoon
        rjdfsc923009 kirjoitti:

        Etkö olekaan huumorimiehiä?

        Ymm,y !


      • Qwertyksi
        zss kirjoitti:

        Kissan omistajan tai haltijan on huolehdittava siitä, että kissa ei mene lasten leikkipaikoille, uimarannoille, urheilukentille, toriaikana torille eikä kytkemättömänä kuntopolulle.

        Ulkona ilman valvontaa liikkuvaa kissaa uhkaavat monet muutkin vaarat kuten liikenne, myrkyt, väkivalta, taudit ja eksyminen. Vastuuntuntoinen omistaja ulkoiluttaakin kissaansa valvotusti aidatulla pihalla, valjaissa tai rakentaa kissalle ulkotarhan.

        Eläinsuojelulain ja metsästyslain uudistuttua kissan lainsuoja on parantunut aikaisesta. Vapaana kulkeva tai heitteille jätetty kissa ei ole lainsuojaton. Metsästyslain mukaan kotikissalla on lain suoja koko maassa. Eläimen saa lopettaa vain ja ainoastaan sen omistaja. Kissan tai minkään muunkaan lemmikin liikkuminen yksin ilman omistajaansa ei suinkaan tarkoita, että se olisi villiintynyt. Oman pihansa ulkopuolella kulkevaa kotikissaa ei saa enää tappaa. Kotikissan tappaminen on rikos ja siitä voi tehdä rikosilmoituksen.

        Täysin villiintyneen kissan saa metsästyslain mukaan lopettaa maanomistaja tai metsästysoikeuden haltija. Käytännössä villiintyneen ja kesyn kissan erottaminen edellyttää, että kissa otetaan kiinni ja sitä tarkkaillaan vähintäänkin muutamien päivien ajan, jotta selviäsi, onko se villi vai vain oppinut varomaan vihamielisiä ihmisiä. Täysin villiintynyt kissa tunnistetaan lain mukaan sen käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella. Edellytyksenä on mm. se, että kissa hankkii ravintonsa luonnosta. Joskus kissaa syytetään hyvin yksipuolisesti lintujen tappamisesta. On otettava huomioon, että kissa ei ole ainoa eikä edes kovin merkittävä uhka linnustolle. Arvioidaan, että pelkästään (alati kasvava) liikenne tappaa Suomessa 2-5 miljoonaa lintua vuosittain.

        Heitteillä oleva tai kotoaan karannut kissa ei ole metsästyslain tarkoittama villiintynyt kissa eikä sitä saa tappaa. Oikein laiha ja rähjääntynytkin kissa voi olla vain eksynyt tai hylätty lemmikkikissa. Kotikissakin voi pelätä vieraita ja sähistä tai käyttäytyä muuten huonosti, kun se on pelästynyt. Kaulapanta tai tatuoitu numero korvassa kertovat heti, että kyseessä on jonkun lemmikkikissa.

        Eläinsuojelulain 15.§:n mukaan irrallaan tavatun lemmikin saa ottaa kiinni ja toimittaa kunnalliseen talteenottopaikkaan. Näin kannattaa toimia erityisesti silloin kun epäilee tai tietää että kyseessä on karannut, eksynyt tai huonokuntoinen eläin. Esimerkiksi kotoaan karanneen lemmikin omistajalla on 15 vuorokautta aikaa noutaa lemmikkinsä talteenottopaikasta.

        Pienet on murheet sullakin, sairas kissantappaja!! Hanki oikeesti elämä, maailmassa on paljon suurempiakin ongelmia kuin kissat, mutta itteensä täynnä olevalle paskalle on tietysti ymmärrettävää, että ei tuijoteta kuin omaa napaa!

        Kissa ei ole villiintynyt vaikka ei tulisikaan luokse kiskityksestä, toiset kissat on luonteeltaan arempia kuin toiset. Ja kissa voi olla myös karannut. Kun me muutimme, kissa livahti oven raosta ja oli tallustanut takaisin entiseen kotiimme, onneks tuollasia kusipäitä ei asunut sen reitillä!

        Niin, kissa torilla on vähän niinkuin tässä tulee täti Monica. Kaitpa sekin päivä joskus koettelee.


      • Moppe tahtoo luun
        349u8wf0s9iujp kirjoitti:

        NETTIKYTÄLLE TIEDOKSI

        Poliisin ylijohdon ohje kissojen pitämisestä: http://zo.fi/g1x

        EI KISSOJA YKSIN VALVOMATTA ULOS!!

        Lopputulos oli mielestäni, etteivät itsekkään ole varmoja mikä olisi oikea ohje.


      • 666onpiru
        Eläinystävä kirjoitti:

        Oletko sinä joku kakara, kun et usko suoraa puhetta?
        Vai oletko joku kyttäävä, mieleltään sairas psykopaatti?

        Usko siis. Kissa ei kuulu luontoon.
        Ja jos se tavataan liikkumassa yksinään tonttinsa ulkopuolella,
        se on koko vuoden rauhoittamaton villieläin, jonka jokainen voi tappaa tontillaan,
        rakennuksessaan tai alueella jossa kyseisellä henkilöllä on metsästysoikeus.

        Yhden kollin. Vien sen huomenna kettujen haaskalle...


      • "Ihmisrakas"

        Juu, ilmiselvästi eläinrakkaimmasta päästä olet! Eläinrakkaalle ei tulisi mieleenkään rankaista eläintä jos sen omistaja ei pidä siitä oikein huolta. Sunlaiset pitäisi lopettaa jo pienenä.. nimin Ihmisrakas


      • Anonyymi
        2+28 kirjoitti:

        "Aikuinen" mies ja itkee jostain kissasta, taidat olla hameessa kulkeva jäkättävä ämmä sillä normaalijärjellä varustettu mies ei mee noin hysteeriseksi kissasta. Hakeudu hoitoon ennekun sekoat täysin, reppana.

        Onko se kotoisin kokkonevalta?


      • Anonyymi
        Eläinystävä kirjoitti:

        Oletko sinä joku kakara, kun et usko suoraa puhetta?
        Vai oletko joku kyttäävä, mieleltään sairas psykopaatti?

        Usko siis. Kissa ei kuulu luontoon.
        Ja jos se tavataan liikkumassa yksinään tonttinsa ulkopuolella,
        se on koko vuoden rauhoittamaton villieläin, jonka jokainen voi tappaa tontillaan,
        rakennuksessaan tai alueella jossa kyseisellä henkilöllä on metsästysoikeus.

        Omakoti alueella et saa laukaista asetta lähempänä kuin 130m vakinaisesta asunnosta


    • Elämääkin nähnyt

      ovat kaikenmaailman uhoojat lähteneet julkaisemaan sepustuksiaan. Olisikohan kuitenkin ollut viisaampaa esiintyä niille kahdelle samanhenkiselle ja pullistelevalle alamittaiselle kaverille. Yhden välikaljan jälkeen ollaan koko perjantaiehtoo niin miestä ja kissantappajaa että aikamiestä touhu naurattaa vielä seuraavana aamunakin. Varokaahan ettei naapurin täti tule niskavilloihin kiinni niin silloin kyllä kelpaa uhoojienkin mamman hameenhelmossa itkeä. Piiskaa perkele tuollaisille kakaroille niin eiköhän niistä aikaamyöten jotain järkevääkin ala kehittymään.

      • sano tiikeli.

        Oliko sulla niinku jotain asiaaki vai yritikkö vaan heittää viimesen sanan ?


      • 2+28

        Et sinä mitään elämää ole nähnyt, sossu lähipubi ja oma kurja piha missä kyttäät eläimiä siinä sun kurja elämäsi on!


      • Tosirealisti Kissala

        On vuosien varrella tappanut parisenkymmentä kissaa meidän pihapiiristä kuseksimasta ja säntäilemästä , eikä jatkumolle näy loppua.

        Pari kissaa on jopa kännipäissään tullu valmistettua jänispaistin lailla ja syötetty sukulaisille , nam.

        Yks kolli hirttäyty sideharsosta pihakoivuun, kun se juoksi niin kovaa karkuun..

        Tää on kissoille harmaata aluetta, kannatta pitää kisut tiukasti nyöreissä, ettei mee pili pataan!

        Osoitteen tiedättekin...


      • Tyson 5
        Tosirealisti Kissala kirjoitti:

        On vuosien varrella tappanut parisenkymmentä kissaa meidän pihapiiristä kuseksimasta ja säntäilemästä , eikä jatkumolle näy loppua.

        Pari kissaa on jopa kännipäissään tullu valmistettua jänispaistin lailla ja syötetty sukulaisille , nam.

        Yks kolli hirttäyty sideharsosta pihakoivuun, kun se juoksi niin kovaa karkuun..

        Tää on kissoille harmaata aluetta, kannatta pitää kisut tiukasti nyöreissä, ettei mee pili pataan!

        Osoitteen tiedättekin...

        Kerro osoite niin tuun ottamaan senkan (nenästä)!


      • Tosirealisti Kissala
        Tyson 5 kirjoitti:

        Kerro osoite niin tuun ottamaan senkan (nenästä)!

        Laajalahdentie 33 otappa Tysoni amulli mukaan, niin katotaan kenen veri vapisee... hah


      • Tyson 5
        Tosirealisti Kissala kirjoitti:

        Laajalahdentie 33 otappa Tysoni amulli mukaan, niin katotaan kenen veri vapisee... hah

        Tuu mesilän kioskin pihaan klo. 18.00 niin katsotaan minkälainen neiti oikein olet.


      • Eläinystävä
        Tyson 5 kirjoitti:

        Tuu mesilän kioskin pihaan klo. 18.00 niin katsotaan minkälainen neiti oikein olet.

        On se ihme, ettei tämä asia mene perille.
        Juuri paraikaa eräs kolli kyttää lintuja ruokintapaikkani alla.
        Lähtee pian muille metsästysmaille "kyttäämään".


      • kuhisee.
        Eläinystävä kirjoitti:

        On se ihme, ettei tämä asia mene perille.
        Juuri paraikaa eräs kolli kyttää lintuja ruokintapaikkani alla.
        Lähtee pian muille metsästysmaille "kyttäämään".

        Näky olevan melekonen metsästäjä porukka oottelemassa tota Tyson 5 kyypparia.
        Kaitpa liittynet seuraan niin saadaan nauraa, kun Maikilta valahtaa vetelät pöksyyn.


      • Sauer & Suhl
        kuhisee. kirjoitti:

        Näky olevan melekonen metsästäjä porukka oottelemassa tota Tyson 5 kyypparia.
        Kaitpa liittynet seuraan niin saadaan nauraa, kun Maikilta valahtaa vetelät pöksyyn.

        Hah, ei ne mitään metsästäjiä ole tuollaiset keskikaljaa kittaavat peräkammarin pojat jotka leuhkivat kun saavat jonkun lemmikin hengiltä, tuollaisille mamman pojille vois tulla itku silmään jos oikein metsään joutuisivat.


      • Eläinystävä Kokkola
        Sauer & Suhl kirjoitti:

        Hah, ei ne mitään metsästäjiä ole tuollaiset keskikaljaa kittaavat peräkammarin pojat jotka leuhkivat kun saavat jonkun lemmikin hengiltä, tuollaisille mamman pojille vois tulla itku silmään jos oikein metsään joutuisivat.

        Aikuinen mies.
        Väännä niiltä kolleilta niskat nurin.
        On se naurettavaa tulla tänne itkemään
        parin kissan takia...


      • Kissunsissu
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Aikuinen mies.
        Väännä niiltä kolleilta niskat nurin.
        On se naurettavaa tulla tänne itkemään
        parin kissan takia...

        Eläinrakkaasta miehestä saat parhaan rakastajan:)


      • Eläinystävä
        Kissunsissu kirjoitti:

        Eläinrakkaasta miehestä saat parhaan rakastajan:)

        Onko totta vie? Ihmisiä, jotka luulevat,
        että kissan saa potkaista ulos noin vain koska tahansa.
        Ilman sanktiota ja ettei kissaa saa tappaa...


      • kuumaan aiheeseen,
        Eläinystävä kirjoitti:

        Onko totta vie? Ihmisiä, jotka luulevat,
        että kissan saa potkaista ulos noin vain koska tahansa.
        Ilman sanktiota ja ettei kissaa saa tappaa...

        mutta eikös tuo muiskis halunnut vaan rakastella sua.


      • fo
        Eläinystävä kirjoitti:

        Onko totta vie? Ihmisiä, jotka luulevat,
        että kissan saa potkaista ulos noin vain koska tahansa.
        Ilman sanktiota ja ettei kissaa saa tappaa...

        Sitävastoin sinut saa ja pitääkin potkaista ulos pikaisesti ja vietävä saunan taakse ja.........


      • Jatkuu......
        fo kirjoitti:

        Sitävastoin sinut saa ja pitääkin potkaista ulos pikaisesti ja vietävä saunan taakse ja.........

        ....ja opetettava terveellistä avantouintia saunarannassa, että metsästys
        kunto kohenee entistäkin paremmaksi.


    • hakusassa.

      Nappasin kiinni siitä läheltä eilen viheliäisen kollin ja laitoin sen vierashuoneeseen tarkkailuun, meillä on itsellä kiva narttukissa, joka on tottunut vieraisiin kissoihin mutta sähisee tälle ja on kovin kiihtynyt.
      Nyt on vuorokausi mennyt eikä kiinniotettu kissa ole tehnyt tarpeitaan hiekkalaatikkoon vaan paskonut
      ja kussut sinne sun tänne lattialle, ruoka kyllä kelpaa sama mitä ovenraosta sille viskaan. Mitä teen ?

      • Qwertyksi.

        Ylihuomenna toistatuhatta lukijaa jännittää tapahtuiko oikeus.


      • paa se pussiin..
        Qwertyksi. kirjoitti:

        Ylihuomenna toistatuhatta lukijaa jännittää tapahtuiko oikeus.

        ja upota se..... ju nou.


      • tänään...
        paa se pussiin.. kirjoitti:

        ja upota se..... ju nou.

        leikkasin sen villikissan kaikki kynnet, operaatioon vierähti pari tuntia, on se sen verran
        liukas pirulainen ja kova puremaan. Katsotaan jos saisin sen huomenna pesuvatiin,
        kun se haisee niin väkevälle homeelle. On se jo vähän kesyyntynyt, koskapa osasi raapia
        hiekkalaatikkoa, oppis vaan tekemään tarpeensa sinne niin voisi olla jotain toivoa
        tuon kollipirulaisen kanssa, katsotaan nyt mitä siitä kehittyy.


      • Muistathan laittaa..
        tänään... kirjoitti:

        leikkasin sen villikissan kaikki kynnet, operaatioon vierähti pari tuntia, on se sen verran
        liukas pirulainen ja kova puremaan. Katsotaan jos saisin sen huomenna pesuvatiin,
        kun se haisee niin väkevälle homeelle. On se jo vähän kesyyntynyt, koskapa osasi raapia
        hiekkalaatikkoa, oppis vaan tekemään tarpeensa sinne niin voisi olla jotain toivoa
        tuon kollipirulaisen kanssa, katsotaan nyt mitä siitä kehittyy.

        tarpeeksi ison kiven päälle, kun upotat löytökissasi pesuvatiin.


      • älä jaksa.
        Muistathan laittaa.. kirjoitti:

        tarpeeksi ison kiven päälle, kun upotat löytökissasi pesuvatiin.

        Aamullä villikissa raapi hiekkalaatikkoa apinan raivolla ja yllätykseni oli suuri, kun se lopultakin
        ymmärsi kissavessan tarkoituksen ja näin lyhyessä ajassa, kehityskelpoinen yksilö sanoisin.
        Iltapäivä olikin sitten yhtä h-vettiä, ei sitä pesuvatiin saanut, loikki kuin kenguru ja huusi
        lujempaa kuin yleinen hätämerkki. Spreiasin kollin astian pesuaineella ja annoin vaikuttaa tovin,
        sitten vain ankaraa suihkuttamista kuin vankikarkurille konsanaan, tosin lämmintä. Kuivaaminen
        kävi nopeasti hallitohottimella ja nyt kissa näyttää ensimmäistä kertaa varsin tyytyväiseltä.
        Huomenna pitäisi keksiä tapa antaa tälle yksilölle matokuuri. Onko ehdotuksia ?


      • 19+2=ventti
        älä jaksa. kirjoitti:

        Aamullä villikissa raapi hiekkalaatikkoa apinan raivolla ja yllätykseni oli suuri, kun se lopultakin
        ymmärsi kissavessan tarkoituksen ja näin lyhyessä ajassa, kehityskelpoinen yksilö sanoisin.
        Iltapäivä olikin sitten yhtä h-vettiä, ei sitä pesuvatiin saanut, loikki kuin kenguru ja huusi
        lujempaa kuin yleinen hätämerkki. Spreiasin kollin astian pesuaineella ja annoin vaikuttaa tovin,
        sitten vain ankaraa suihkuttamista kuin vankikarkurille konsanaan, tosin lämmintä. Kuivaaminen
        kävi nopeasti hallitohottimella ja nyt kissa näyttää ensimmäistä kertaa varsin tyytyväiseltä.
        Huomenna pitäisi keksiä tapa antaa tälle yksilölle matokuuri. Onko ehdotuksia ?

        Vihtisikkö kertoo jo nyt miten tää tarina päättyy, ettei turhaa tartte elää jännityksessä ?


      • 19+3=
        älä jaksa. kirjoitti:

        Aamullä villikissa raapi hiekkalaatikkoa apinan raivolla ja yllätykseni oli suuri, kun se lopultakin
        ymmärsi kissavessan tarkoituksen ja näin lyhyessä ajassa, kehityskelpoinen yksilö sanoisin.
        Iltapäivä olikin sitten yhtä h-vettiä, ei sitä pesuvatiin saanut, loikki kuin kenguru ja huusi
        lujempaa kuin yleinen hätämerkki. Spreiasin kollin astian pesuaineella ja annoin vaikuttaa tovin,
        sitten vain ankaraa suihkuttamista kuin vankikarkurille konsanaan, tosin lämmintä. Kuivaaminen
        kävi nopeasti hallitohottimella ja nyt kissa näyttää ensimmäistä kertaa varsin tyytyväiseltä.
        Huomenna pitäisi keksiä tapa antaa tälle yksilölle matokuuri. Onko ehdotuksia ?

        Vitun homo hakeudu hoitoon ja äkkiä!


      • Mutsis oli..
        19+3= kirjoitti:

        Vitun homo hakeudu hoitoon ja äkkiä!

        HOMO ku sua teki !!!!


    • Loukuttaja

      Vieläkö ne katit ovat hengissä?
      Tulisin mielelläni avuksi loukkuineni
      ja "laukkuineni"...

      • ????

        Meikkilaukunko, sopis kyllä sun tyyliin.


      • balderoosat loukkuun

        Sitten vaan ihanat kisulit Eläinhoitola kotipesään murkinalle.
        Tätähän tarkoitit, kait.


    • kahta kissaa.
      • Haulikollahyvätulee

        Jälleen puhtaampi ilma Himangalla.
        Äläkä sää rääkkää tätä pässiä...


      • Nähty monet kerrat.
        Haulikollahyvätulee kirjoitti:

        Jälleen puhtaampi ilma Himangalla.
        Äläkä sää rääkkää tätä pässiä...

        ENSIN UUTISOIDAAN LEVEÄSTI NÄIN:


        Himangalla paljastui eläinrääkkäystapaus – kaksi lemmikkikissaa ammuttiin

        HIMANKA (KP24 31.1.2011)

        Himangalla on paljastunut eläinrääkkäystapaus. Lenkkeilijä löysi Akolahdentien ja Lahdensuuntien
        liepeiltä kaksi kissaa, joita oli ammuttu haulikolla. Löytöpaikka sijaitsee reilun kilometrin päässä
        lähimmästä asutuksesta. Tapetut kissat löytyivät kuolleina minkinhäkeistä. Himankalainen
        Heidi Anttila kertoi, että molemmat kissat olivat lemmikkikissoja. Kumpaakaan kissaa ei ole vielä tunnistettu.
        Anttila on ilmoittanut tapahtuneesta Jokilaaksojen poliisille. Anttila pitää varmana, että kissat on otettu kiinni
        loukuttamalla ja viety syrjäiseen paikkaan tapettaviksi. Anttila toivoo, että kissat voitaisiin vielä tunnistaa ja
        niiden omistajat löytyisivät. Heidi Anttila julkisti Himangalla sattuneen tapauksen maanantaina yhteisöpalvelu
        Facebookissa.

        SITTEN OIKAISTAAN UUTISANKKA KATKERASTI NÄIN:


        Ti 16:05 Keskipohjanmaa

        Himangalla ei rääkätty kissoja

        HIMANKA (KP)

        Himangalla maanantaina Akolahdentien ja Lahdensuuntien liepeiltä löydettyjä kissoja ei rääkätty.
        Ohikulkija löysi maasta kaksi kuollutta lemmikkikissaa.
        Rikosylikonstaapeli Harri Rahkola Jokilaaksojen poliisista kertoo, että omistaja oli lopettanut kissat.
        Rahkolan tietojen mukaan kissat kuolivat kitumatta. Poliisi ei epäile eläinrääkkäystä eikä jatka enää
        tapauksen tutkintaa ellei jotain uutta ilmene.

        Omistaja kertoi poliisille, että kissoja ei voitu haudata, koska maa oli jäässä. Omistajan oli tarkoitus
        haudata kissat myöhemmin.

        lukijoita hämätään ja sekoitetaan tarkoituksella, että myttyyn mennyt uutisankka ei vahigossakaan
        jäisi kissojen rääkkäysten historiankirjoihin. MEDIAN SENSUURI ON PERSEESTÄ.


    • toden sanoo.
    • kuri kaikille

      eihän se nyt sovi alkuunkaan että tuonne luontoon päästetään kissoja ja koiria sekä kaneja ym jossa ne vapaasti savat lisääntyä rehottaa,ihmisen tehtävä on olla luomakunnan hallitsija ja tuntea vastuunsa siitäkin ettei tuonne luontoon syntyisi hallitsematonta petoeläin kantaa,sen lisäksi että eläinsuojelun nimissä ovat kettutytöt ja pojat ja mikä vielä kaikkein pahinta on se että ne tekijät ovat olleet joissakin tapauksissa täysin aikuisia miehiä ja naisia jotka ihan oikeastikin ovat varmaankin mielenterveydellistä syistä hairahtuneet laittomuuksien poluille ja menneet yksityisille alueille vapautamaan häkeistä kettuja sekä minkkejä.Sellainen ei sovi alkuunkaan jos niiden huihapeleitten tonteille ja taloihin menisi kuvaamaan kyllä ne varmasti vastustaisivat mutta annas olla kun tämä riiviölauma on liikeellä ei mikään ole pyhää! silloinm rikotaan eläinsuojelun nimissä yksityistä ja julkista omaisuutta eikä olenkaan ajatella sitä,että ne luontoon päästetyt petoeläimet tekevät tuhoa paljon enemmän kuin siellä häkeissä joihin ne hoidetaan ja hyvinvoinnista huolehditaan.Tulevaisuudessa on käyvä niin että mm maataloudessa tullaan kiristämään valvontaa sekä rangaistuksia koventamaan enää ei ole mahdollista tulla käymään maatiloila vapaasti siitä voivat kaikki kiittää niitä rakkaita eläinaktivisteja joita johdetaan tuolta euroopan maista suurella rahalla.

      • kumpikohan oli....

        luonnossa ENSIKSI, ihminen vai eläin ? Kysympä vaan !


    • ...

      Tällainen aloitus kertoo kyllä kirjoittajastaan aika paljon, mutta tosiasia on, että kaupungin järjestyssäännöt kieltävät kissojen irtipitämisen.

      • räksä1574110+0

        Tulihan se sieltä.
        Ja laki myös...


      • Otin selvää... =D
        räksä1574110+0 kirjoitti:

        Tulihan se sieltä.
        Ja laki myös...

        Juu, mutta kuin suomen laki kumoo kaupungeitten järjestyssäännöt... Olkaa nyt tarkkana ja ottakkaa selvää!!! :)


      • HissulinKissulin
        Otin selvää... =D kirjoitti:

        Juu, mutta kuin suomen laki kumoo kaupungeitten järjestyssäännöt... Olkaa nyt tarkkana ja ottakkaa selvää!!! :)

        Ei mikään laki kumoa toista, vaan ne täydentävät toisiaan.
        Onko se edelleen noin vaikea ymmärtää,
        että kissaa ei saa missään tilanteessa päästää
        kotipihansa ulkopuolelle ILMAN VALVONTAA.


      • Eläinystävä Kokkola
        HissulinKissulin kirjoitti:

        Ei mikään laki kumoa toista, vaan ne täydentävät toisiaan.
        Onko se edelleen noin vaikea ymmärtää,
        että kissaa ei saa missään tilanteessa päästää
        kotipihansa ulkopuolelle ILMAN VALVONTAA.

        Tänä aamuna oli jälleen kissan jäljet ja jätökset ovellamme.
        Valitettavasti lumiaura oli peittänyt jäljet kadulta.
        Mutta pian koittaa aika jolloin jäljet ovat luettavissa kotiovelle.
        Ja silloinpa on poliisilla helppo työ sakottaa.

        Tämä on vain varoitus. Seuraavan kerran en pyydä tutkintaa,
        vaan kiertävä kolli lähtee heti kissojen hautausmaalle.


      • syvä routa.
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Tänä aamuna oli jälleen kissan jäljet ja jätökset ovellamme.
        Valitettavasti lumiaura oli peittänyt jäljet kadulta.
        Mutta pian koittaa aika jolloin jäljet ovat luettavissa kotiovelle.
        Ja silloinpa on poliisilla helppo työ sakottaa.

        Tämä on vain varoitus. Seuraavan kerran en pyydä tutkintaa,
        vaan kiertävä kolli lähtee heti kissojen hautausmaalle.

        Et sää sinne mitään kaivamaan lähe. Saati sitten, että alakaisit maksamaan hautauskuluja
        jonkun mirrinraadosta, sitäpaitsi kohtahan koittaa aika, kun lumen sulamisvesi hävittää
        todistusaineistosi sänkeen pukkaavan nurmikon lannotteeksi. Nää poliisi kommentit
        jaksaa edelleen hekotuttaa tajuttomasti, vaikka luettu monet kerrat.


      • pm
        syvä routa. kirjoitti:

        Et sää sinne mitään kaivamaan lähe. Saati sitten, että alakaisit maksamaan hautauskuluja
        jonkun mirrinraadosta, sitäpaitsi kohtahan koittaa aika, kun lumen sulamisvesi hävittää
        todistusaineistosi sänkeen pukkaavan nurmikon lannotteeksi. Nää poliisi kommentit
        jaksaa edelleen hekotuttaa tajuttomasti, vaikka luettu monet kerrat.

        No tämän "eläinystävän" jutut saa jättää omaan arvoonsa, mielenvikaisilla nuo jutut tuppaa vähän rönsyillä.


      • kohta kunniasi.
        pm kirjoitti:

        No tämän "eläinystävän" jutut saa jättää omaan arvoonsa, mielenvikaisilla nuo jutut tuppaa vähän rönsyillä.

        Nähty liian monet kerrat.


      • Eläinystävä Kokkola
        kohta kunniasi. kirjoitti:

        Nähty liian monet kerrat.

        Se parhaiten nauraa joka toisen kissalle kuoppaa kaivaa...


      • itku pitkästä ilosta
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Se parhaiten nauraa joka toisen kissalle kuoppaa kaivaa...

        Nimittäin, kun poliisi tulee kaivamaan perunamaasi nurinniskoin,
        pääset taatusti kaikkien lööppien etukansiin Suomen historian katalimpana
        kissa sarjamurhaajana :(


      • Kierrätysturkis
        itku pitkästä ilosta kirjoitti:

        Nimittäin, kun poliisi tulee kaivamaan perunamaasi nurinniskoin,
        pääset taatusti kaikkien lööppien etukansiin Suomen historian katalimpana
        kissa sarjamurhaajana :(

        Katit pitäisi vetää taanalle, ennenkuin aurinko nousee liian korkealle keväällä.PS.HAJUHAITAT.


      • Qwertyksi
        Kierrätysturkis kirjoitti:

        Katit pitäisi vetää taanalle, ennenkuin aurinko nousee liian korkealle keväällä.PS.HAJUHAITAT.

        Tietoa Taanasta kuitenkin siis.
        Taana-laukut on valmistettu huovista, jotka ovat eläneet edellisen elämänsä vilttinä joko suomalaisessa naisvankilassa (ruutukuosi) tai vilttinä vapaalla jalalla (värikkäät kuosit)! Laukku on vuoritettu.


      • Eläinystävä Kokkola
        Qwertyksi kirjoitti:

        Tietoa Taanasta kuitenkin siis.
        Taana-laukut on valmistettu huovista, jotka ovat eläneet edellisen elämänsä vilttinä joko suomalaisessa naisvankilassa (ruutukuosi) tai vilttinä vapaalla jalalla (värikkäät kuosit)! Laukku on vuoritettu.

        Nyljettyjen eläinten nahkat laitettaan taanalle, olivat ne sitten kettuja,
        minkkejä tai vaikkapa kissoja. Olisipa kiva laittaa muutama
        kissankolli taanalle kuivumaan. Mitähän siitä seuraisi.
        Varmaankin hyviä ja lämpöisiä hansikkaiden "aihioita".

        Kiitos sinulle "Kierrätysturkis", teit loistavan esityksen.

        Seuraavat teurastamani kissanrontit eivät päädykään
        kettujen haaskaksi, vaan käsineteollisuuden käyttöön.
        Enkä pyydä yhdestä nahasta muuta kuin villiintyneen
        kissan lopettamiseen käytetyn patruunan hinnan a` 20 senttiä.


    • ihana luonto ja eläi

      Kissoille, olivatpa vapaana tai ei, puistoissa, sinun pihoilla, remmissä tai ilman, EI SAA TEHDÄ MITÄÄN VÄKIVALTAA /TAPPAA, vaikka aina aikaajoin joku vähä-älyinen erehtyy niin luulemaankin. Olipa se lainsuojaton tai ei, häiriöksi tai ei tai pidettävä kiinni ja vapaana laittomuss, on faktaa se että aina on ja tulee olemaan vapaana olevia kissoja. Asian kanssa on vain opittava elämään. Lopettakaa nyt hyvät ihmiset asiasta jauhaminen. Jos kissan omin käsin tapat, sorrut eläinrääkkäykseen, koska et voi mitenkään osoittaa ettei kissa olisi kärsinyt. Jos törmään tuollaisiin tapauksiin, vien asian taatusti oikeuteen. Turha jauhaa lainsuojattomuudesta tai muistakaan oikeuksista, eläinrääkkäys on rikos, johon se kissan hegiltäottaminenkin lasketaan. Et voi millään todistaa kissan olleen kulkukissa tms jolloin asia on toinen. Yleensä kissa on aina jonkun lemmikki ja jollekin tärkeä, jos kissa ärsyttää, hommaa itsellesi joku harrastus ja mielekästä tekemistä, silloin kestää paremmin muiden, eläinten ja naapureiden touhut. Tuolalinen pikkusieluisuus on aina merkki jostain isommasta ongelmasta omassa päässä. kannattaa etsiä kivaa tekemistä niin huomaa ettei pikkuasiat ärsytä enään niin paljon. ja jos ne kissat vielä vaivaa, on laillisia , kissoille miellyttäviäkin konsteja päästä niistä eroon, esim karjaisu, kissa säikähtää ja karttaa sitä pihaa tai appelsiinin kuoret jonka hajua kissat ei voi sietää. Tsemppiä toivottavasti kissavihaaja saa elämänsä kuntoon.

      • Eläinystävä Kokkola

        Elämä olisi ihanaa ilman kissapetoja sanoivat pihani pikkulinnut.

        Siksipä conibear-rautani eivät valikoi uhrejaan.

        Olen irroittanut raudoista satoja, tietysti niskansa nyrjäyttäneitä
        ja niin komeita pörrökarvaisia "karvakäärylöitä".
        Ovatko joitain Persialaisia pitkäkarvaisia vai muita muka rotu-sellaisia.
        (Kissa on pedoista pahin karvoihin katsomatta...)

        En voi ymmärtää, että joku päästää lemmikkinsä ulos ilman valvontaa.


      • ModernCat
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Elämä olisi ihanaa ilman kissapetoja sanoivat pihani pikkulinnut.

        Siksipä conibear-rautani eivät valikoi uhrejaan.

        Olen irroittanut raudoista satoja, tietysti niskansa nyrjäyttäneitä
        ja niin komeita pörrökarvaisia "karvakäärylöitä".
        Ovatko joitain Persialaisia pitkäkarvaisia vai muita muka rotu-sellaisia.
        (Kissa on pedoista pahin karvoihin katsomatta...)

        En voi ymmärtää, että joku päästää lemmikkinsä ulos ilman valvontaa.

        kaulassa pieni videokamera, joka nauhoittaa kahden tunnin kiertueen muistkortille.
        Kyllä on saatu hyvät naurut monta kertaa. Suosittelen lämpimästi kaikille nykyaikaisille
        kissojen ulkona liikuttelijoille. Ps. jättäkää tuon äskeisen agitaattorin kommentit
        aamukrapulaisten ihmeteltäväksi.


      • Siis ihan tosi.
        ModernCat kirjoitti:

        kaulassa pieni videokamera, joka nauhoittaa kahden tunnin kiertueen muistkortille.
        Kyllä on saatu hyvät naurut monta kertaa. Suosittelen lämpimästi kaikille nykyaikaisille
        kissojen ulkona liikuttelijoille. Ps. jättäkää tuon äskeisen agitaattorin kommentit
        aamukrapulaisten ihmeteltäväksi.

        Sullahan on sitte eläinsuojelulain mukaan laillisesti ulkona liikkumiseen oikeutettu
        omistajansa valvonnalla varustettu kulkukissa. Eläköön tekniikan vallankumous.


      • supercat
        Eläinystävä Kokkola kirjoitti:

        Elämä olisi ihanaa ilman kissapetoja sanoivat pihani pikkulinnut.

        Siksipä conibear-rautani eivät valikoi uhrejaan.

        Olen irroittanut raudoista satoja, tietysti niskansa nyrjäyttäneitä
        ja niin komeita pörrökarvaisia "karvakäärylöitä".
        Ovatko joitain Persialaisia pitkäkarvaisia vai muita muka rotu-sellaisia.
        (Kissa on pedoista pahin karvoihin katsomatta...)

        En voi ymmärtää, että joku päästää lemmikkinsä ulos ilman valvontaa.

        En voi ymmärtää että tuollaisia mielenvikaisia hörhöjä kulkee vapaana, toivottavasti pian tulee muutos ja joudut sinne suljetulle osastolle mihin kuulutkin.


      • Savon Kaapro
        supercat kirjoitti:

        En voi ymmärtää että tuollaisia mielenvikaisia hörhöjä kulkee vapaana, toivottavasti pian tulee muutos ja joudut sinne suljetulle osastolle mihin kuulutkin.

        Näkeehän sen jo nimimerkistä "Eläinystävä" ja mitä helvetin ystävällistä
        siinä on, kun kerskuu tappaneensa kasapäin eläimiä.


      • Sorsan spruutaus
        Savon Kaapro kirjoitti:

        Näkeehän sen jo nimimerkistä "Eläinystävä" ja mitä helvetin ystävällistä
        siinä on, kun kerskuu tappaneensa kasapäin eläimiä.

        Eihän tuo arkkienkeli koskaan mitää tappanu oo, siellä vaan himassa istuskelee
        kiikkutuolisssaan ja höpöttää undulaateillensa päivät pitkät, tosin toisinaan
        heittää täällä parit kissa herjat muitten kiusaks.


    • kissujalikvidoija

      Kissat "kuriin ja kahleisiin".

      • kissan kuppaus...

        kommentteja ? Eletään jännityksessä, jos vaikka yks hännäton kollinretale ilimestys
        illan mittaan näköpiiriin, siis niin hirviää mouruamista en akkunani alla oo eläässeni
        kuullu keskellä yotä, nyt sille olis luvassa pikku yllätys, josta kissa ei tykkäisi. Malttia.


      • hw4r8498791j
        kissan kuppaus... kirjoitti:

        kommentteja ? Eletään jännityksessä, jos vaikka yks hännäton kollinretale ilimestys
        illan mittaan näköpiiriin, siis niin hirviää mouruamista en akkunani alla oo eläässeni
        kuullu keskellä yotä, nyt sille olis luvassa pikku yllätys, josta kissa ei tykkäisi. Malttia.

        Miksi kissa rääkäisee.
        Ja onko se naaras vai kolli.


      • R.I.P kulkukissa
        hw4r8498791j kirjoitti:

        Miksi kissa rääkäisee.
        Ja onko se naaras vai kolli.

        mutta asiaa selvitellessä Regionlinesta löyty hauska ilmoitus, josta kissakaan ei tykännyt.

        "Annetaan Onko jollakin Marinkaisissa KISSA KADOKSISSA? Kaupan tykönä/ lohtaja opastetaulun kohdalla näkyy penkassa harmaa häntä ja vähän jalkoja(ilmeisesti jäänyt auton alle ja aura-auto lykänyt penkkaan) :( "


      • karu loppu

        Jokos nämä Ilkantien häirikkö kissa on saatu hengiltä ? Meinaan vaan, että
        vois alkaa pikkuhiljaa kaivamaan valmiiksi kuoppia, kunhan tuo routa hellittää.


    • TervaKoura

      Kokkola palstan nykyinen sheriffi joku tiukkapipo ihmisvihaaja, jonka elämän ainoa
      tarkoitus on poistaa kaikki kissoja käsittelevä materiaali palstalta.
      Haluatko, että sinusta tehdään kantelu julkisen sanan neuvostoon vai kaipaatko
      ehkä julkisuutta päivälehtien keskustelupalstoilla. Vedä kuule säkki päähäs.

    • Eläinystävä Kokkola

      Näin on "TervaKoura". Puhut asiaa.
      On se sitten niin ihmeellistä, ettei kissoista saa sanoa tai kirjoittaa
      mitään kielteistä. Lienevät radion ja lehtien toimituksissa sekä tällä sivustolla olevat toimittajat ja "sheriffit" niin kovin kissarakkaita, joiden mielestä kissoista ei saa kirjoittaa mitään kielteistä.
      Itselleni on aivan sama, vaikka joku omistaisi jopa miljoona kissaa,
      kunhan niistä ei aiheudu naapureille haittaa: Ja ennen kaikkea toivon, että kissojen omistajat noudattaisivat voimassa olevia lakeja ja säännöksiä.
      En katsele vapaana liikkuvia katteja. Lähtevät kissojen hautausmaalle välittömästi mikäli tulevat tontilleni ilman valvontaa.

    • jjkhgutr

      Idioottiystävämme on taas takaisin, lomilla hullujen huoneesta kai?

      • Loukutan&Kadotan Ay

        Mistäs sinä siihen tupsahdit, yritätkös panna halvalla kulkukissojen rääkkäämistä
        vastustavaa perusklaania ? pidäs kuulee pienenpää suuta tai otamme porukan kanssa sinusta selvää ja loukutamme irtokollisi ja toimitamme Tervaholomaan hoitoon ! Jokos alkoi pelottaa ?


      • kkjhhggf45
        Loukutan&Kadotan Ay kirjoitti:

        Mistäs sinä siihen tupsahdit, yritätkös panna halvalla kulkukissojen rääkkäämistä
        vastustavaa perusklaania ? pidäs kuulee pienenpää suuta tai otamme porukan kanssa sinusta selvää ja loukutamme irtokollisi ja toimitamme Tervaholomaan hoitoon ! Jokos alkoi pelottaa ?

        Ei pelota räkänokkien uhittelu tippaakaan, tuollaiset mammanpojat pannaan leivän väliin ja syödään välipalaksi.


    • Miizsu5

      En ole kissojen omistaja, en edes asu Kokkolassa. Jos asuisin ja, kun tulen taas asumaan, niin saat varoa itse. Eläimen laiton tappaminen on aina rikos. Sen sijaan, että uhkailet täällä eläimiä. Miksi et ota yhteyttä kasvotusten eläinten omistajiin? Vai, eikö aivoissa ole kapasiteettia siihen? Tuollainen uhoaminen on kehittymättömän ihmisen tekoja.

      • Se kaamea Maikki

        On kuules sen verran pidetty yhteyttä naamatusten näitten mukamas
        kadonneitten kissojen omistajiin, että nämä heitteille jättäjät ovat ainakin
        Koivuhaassa piilottaneet kissansa komeroihin vastaisuuden varalle ja
        voi tätä maallista ihanaa rauhaa aikamme pahimman opetus palstan
        Kadonneiden "karvaturrien" metsästäjien jälkeen, kissat katos ku
        kankkulan kaivoon, kuten koko helevetin palstakin :)))


      • Räkättirastas

        Älä uhoa.
        Villieläinten tappaminen ei ole rikos.
        Sen sallii metsästyslaki.
        Kissa on vapaata riistaa, eli villieläin aina,
        jos se liikkuu oman pihansa ulkopuolella ILMAN VALVONTAA.


      • Vanha sanonta
        Räkättirastas kirjoitti:

        Älä uhoa.
        Villieläinten tappaminen ei ole rikos.
        Sen sallii metsästyslaki.
        Kissa on vapaata riistaa, eli villieläin aina,
        jos se liikkuu oman pihansa ulkopuolella ILMAN VALVONTAA.

        Se joka kissalle kuoppaa kaivaa sille lapio lainaan.


      • oq98cr hjs hos
        Räkättirastas kirjoitti:

        Älä uhoa.
        Villieläinten tappaminen ei ole rikos.
        Sen sallii metsästyslaki.
        Kissa on vapaata riistaa, eli villieläin aina,
        jos se liikkuu oman pihansa ulkopuolella ILMAN VALVONTAA.

        Jep. Näin on.


    • rrtyy8

      Vielä kun sinä katoaisit sinne helvettiin!

      • Tikapuita pitkin....

        taivaaseen. Kissojen Amerikassa Paistaa ikuinen aurinko.


    • Anonyymi

      Erittäin asiallinen keskustelu. Etenkin Eläinystävän kommentit ovat erinomaisia.

    • Anonyymi

      Kissojen ruokkiminen : PANADOL. 50 - 100 mg jauhettuna pikkukalan sisään kissan kulkureitille ....

      • Anonyymi

        Paskin ohje ikinä. 100mg ei tee yhtään mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskin ohje ikinä. 100mg ei tee yhtään mitään

        Se aiheuttaa kissalle kirroosin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe