mä inhoan jouluja ja en oo viettänyt perheeni kanssa kahteen vuoteen. En oo mikään kodin hengetär ja en tykkää kokata/leipoa ja muista kotitöistä. Olen varmaan ikuinen sinkku. Impi 46v.
alkoholistiperheen
4
473
Vastaukset
- joulu sydämessä
Jokos tämä tuleva joulu olisi sinullekkin odotettu. Eihän joulun viettoon tarvitse olla mikään kodin hengetär ja koota kaikkea mitä mainostetaan. Järjestän ise sellaisen joulun mikä minulle sopii ja se on aika kiireetön. Pieni pöytäkuusi pari joululiinaa pöydällä, ikkunassa jouluvalo, ja paljon kynttilöitä. Jouluruuatkin helppoja valmistettavia, mistä pitää, paisti ja perunat ja karjalanpiirakat. Ei ole vaikeata ja stressaavaa. Joulun tunnelma tulee sydämeen kynttilöistä, rauhasta. Minäkin vietän joulun mieluummin yksin kuin suuressa joukossa, ei tartte massan mukana mennä. Toiset taas tykkää että on koko suku koolla. Minulla käy vain tytär aattona kahvilla. Hyvin rauhallista.
- Anonyymi
Alkoholistiperheen lapsena joulut oli enin kivoja kun vanhemmille pysyi alkoholin käyttö aisoissa. Ennen kuin täytin 16 min sitä ennen oli 4-5 vuotta yhtä helvettiä. Lapset pakenimme ulos, kaivoimme ulos lumihankeen kuopan jossa olimme vähän suojassa viimalta, pakkasta oli parisenkymmentäkin astetta, seurasimme lumihangessa ikkunan läpi mitä sisällä tapahtui.
Pahin joulu oli se kun isä umpihumalassa tappoi meidän silmiemme edessä vasaralla koiramme. Veljeni laittoi itkien koiran ruumiin pahvilaatikkoon ja hautasi metsään kivenkoloon.
En itkenyt isäni hautajaisissa enkä oikein äitinikään hautajaisissa. Helvetti on jo kaukana takana mutta arvet jäi jotka ei koskaan parane. - Anonyymi
Kyllähän se näin oli, että hauskuus oli jouluna kaukana. Joulu oli vielä siinä mielessä paha, että vanhemmat palasivat töihin vasta tammikuun puolella. Se oli aamusta iltaan kännäämistä noin viikon verran. Vanhemmat tapellut päissään keskenään, useamman kerran kämppä p#skaksi ja joulu saattoi olla ohi ennen 24.päivää.
Ne ajat ovat olleet takana jo vuosia onneksi, mutta ei ne tule ikinä unohtumaan, varsinkin näin joulun aikaan muistot palaa elävästi mieleen.- Anonyymi
Lapsena pyysin että joululahjaksi saisin paikallisen kaupan näyteikkunassa lasten saksofonin, en saanut, sitten toivoin kesäksi sulkapallomailoja että voisin nuoremman siskon kanssa pelata kesällä..ei tullut, isältä pyysin keihästä sillä koulussa heitin liikuntatunneilla keihästä pidemmälle kuin vanhemmat pojat, en saanut keihästäkään...ikää tuli lisää, olin jo yläasteella, kengät oli rikki, koulussa hävetti, ei ollut isällä ja äidillä rahaa uusiin kenkiin mutta lähes joka ilta arkisinkin oli varaa ostaa viinapullo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000604983424h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92441Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2091773Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221541- 711010
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41947Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74852Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57852En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43812Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä76735