Lancer harkinnassa. Onko kokemuksia?

auton harkinnassa

Kävin tänään koe ajamassa 2005 vuoden sedan lancerin joka oli 1.6 comfort. mittarissa jonkun verran alle 90tkm ja kori näytti äkkiseltään olevan erittäin hyvässä kunnossa kun mitä on katelluna esin corrollaa saman ikästä niin niis kori tahtoo olla etenkin konepellin osalta kovin kiveniskun arka.

Auto oli todella hyvä ajaa ja lämmintä tuntui riittävän ihan hyvin. hiljanen eli ei olluna rengas melua haitaksi vaikka oli nastat. Kysymys nyt arvoisat mitsun omistajat tai merkin tuntijat...

Olisiko millainen tämä kyseinen auto? Mitä kannattaa ottaa huomioon ja tarkastaa?
Ja muuten käykö näihin lancereihin minkä jakoinen vanne kun ois tuossa itellä 4x144,3 jaolla oleva hyvä rengas sarja.

Kiitoksia paljon jo näin etukäteen kommenteista

10

9541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nipponisti.

      Hyvä pelihän tuo on. Lancerin pulttijako on juuri tuo mainitsemasi, mutta tarkasta ET.

      • pulttijako

        Mistä saat 144.3 ? 4x114.3 on lähempänä totuutta.


    • Lancer06

      Hyvä lämmin auto, mutta tingi hinnasta alennusta jakohihnan vaihdosta kun taitaa tulla vaihdettavaksi 90tkm kohdalla! Nastarengasmelu on mielestäni aika kova, todella hyvä ajettavuus myös soratiellä.
      Kulutus n. 7l/100km. Taitaa olla näitä viimeisiä viattomia oikeita japanilaisia.. Halpa ostaa, jälleenmyyntiarvo?
      Ainut ongelma voi nykyautojen tapaan olla etutuennan helat, toisalta voivat varmaan kestää myös sen 200tkm.. Ja mites ne varaosat, merkkiliikkeestä joutuu varmaan ettimään kun on aika harvinainen auto.

      • 15

        Jopa -95 Coltiin joka on vielä harvinaisempi. Ainoastaan termostaatti kannattaa ostaa alkuperäisenä koska tarviketermarit pitävät koneen kylmempänä kuin pitäisi.


    • intense2

      Jakohihnan vaihtotyö 2007 vm. lanceriin (2.0l) noin 400 euroa, eli sitä ei kannata pelätä. Merkkiliikkeessä voi olla toki kalliimpi, en edes kysynyt. Eikö tuo 1.6 ole vähän laiskahko? En ole tosin kokeillut. Miten nuo helat oireilee?

    • harhakiri

      No joo. Omistin lyhyen aikaa Lancerin vm -91. plussaa siinä oli kohtuullisen hyvät ajo-ominaisuudet ja laaja varustetaso. Muuten sanoisin että Mitsubishi on jotain joka kannattaa kiertää kaukaa. Mitsujen huoltaminen ja korjaus on jopa tee se itse-miehelle/naiselle tökerön kallista ja vaikeaa. Osat maksavat älyttömästi ja esim. laturin hihna on merkkiosa. Ilmansuodattimen vaihto on painajaista ja yksi tyyppivioista on moottorin elektronisen ohjausyksikön hajoaminen. Lisäksi Mitsubishien pellit häviää nopeesti. Jos sen pitää olla japanilainen, niin Hondalta ja Toyotalta löytyy parhaat vaihtoehdot.

    • realisti----

      Perustat siis kokemuksesi yhteen 20 vuotta vanhaan Mitsuun, jonka omistit lyhyen aikaa :D Onneksi toisilla on vähän erilaisia kokemuksia. Kyllä Mitsu yksi laadukkaimmista ja kestävimmistä japanilaisista merkeistä on.

    • harhakiri

      Niin no, voihan olla että uudet Mitsut on vielä kamalampia omistaa. Moni varotti mua ostamasta Mitsubishia koska kokemukset mm. Colt/Lancerista ja Galantista olivat kamalia. Olin tyhmä kun en kuunnellut. Paljon rahaa, aikaa ja hermoja paloi.

    • Anonyymi

      Itsellä on mitsubishi lancerissa vm 2004 sellainen vika, että vaikka pakkasella laitat käymään niin alkaa jäähdyttäjän flektit heti pyörimään myös ilmastoinnin flekti. Sammuu kyllä vähäksi aikaa kunnes taas alkaa pyöriä vaikka moottorin lämpötila on alhainen. Kesäaikana molemmat tuulettimet pyrii lähes aina vaikka ilmastointi ei ole päällä. Sammuu kyllä melko pian kun auton sammuttaa. Moottorin lämpötila on normaali.

    • Anonyymi

      Perseestä, en suosittele , itse valitettavasti omistan Lancerin, jos olisin fiksu en olisi tätä kirjoittanut ennen kun pääsen siitä eroon

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe