Hävitetty omaisuus?

sinne meni tuhkaan

Olen miettinyt tätä ongelmaa, että:

Lähdin reissamaan ulkomaille ja kissani meni hoitoon erälle tytölle, jolla oli ennestään jo 2 omaa kissaa.
Matkan aikana kävi niin, että hän antoi vanhingossa koppani lainaan enollensa ja tämän tyttöystävälleen, joilla on kissa. (Koppani oli ehtinyt olla minulla jo 3 vuotta ja hyvä kuntoinen!)

Nyt paljastui, että tämä eno ja tämän tyttöystävänsä ovat eronneet. Ja sain myös tietää, että kyseinen nainen oli ottanut samalla kissankoppani ja kissalle kuuluneen viltin. Mutta nyt tämä nainen oli heittänyt kyseisen kopan menemään viltteineen.

Kukaan ei välttämättä lue tätä, mutta haluan tietää, että onko minulla oikeus vaatia siltä minun koppani hävittäneeltä naiselta rahaa saadakseni ostettu itselleni uuden kopan? (Hintaa kopalla oli 25 euroa ja samalla meni tunnearvokas peitto.) Varsinkin kun nykyiset kissankanto kopat ovat siinä 30 euron luokkaa ja sitten halvemmat ovat kirjaimellisesti ihan surkeita.

Kissani hoitaja on vuorostaan tarjonnut, että hän voisi ostaa uuden minulle, mutta minusta on väärin, että hän joutuu korvaamaan sen vahingon, minkä hänen enonsa exä teki. Joten jos joku voisi vastata tähän, niin olisin kiitollinen!

4

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ewatrfawca

      Mikä on oikea ongelma? Sekö, että sinulta puuttuu nyt kissankantokoppa ja viltti, vai sekö, että haluat keljuilla tälle kissanhoitajan enon exälle?

      Entä miten kissanhoitajan palkka? Oletko maksanut kissaasi hoitaneelle ystävällesi korvausta hoidosta? Minkälaista korvausta?

      On syytä huomata myös se, että mehän emme tiedä paljoakaan niistä vaiheista, jotka johtivat koppasi joutumiseen tälle enon exälle. Suosittelen lämpimästi, että sovit asian sen kissanhoitajasi kanssa ja suhteutat myös sen 25 euroa siihen, kuinka kauan tämä ystäväsi huolehti kissastasi sekä unohdat sen enon exän kokonaan.

      Ja vinkiksi tulevaisuutta varten; jos minä olisin ollut kissaasi hoitanut ystäväsi, olisin nyt entinen ystävä. Sellainen sävy kysymyksestäsi näin tuntemattomalle lukijalle jäi.

      • sinne meni tuhkaan

        Pulma on tässä, että joutuuko sen kissan hoitajan enon exä korvaamaan minulle sen kopan?

        Me olemme kissan hoitajan kanssa ystäviä! Ja minun mielestä on EPÄREILUA, että hän joutuu maksamaan sen enon exän teon, koska tämä se meni hukkamaan kyseisen kopan! Ei kissanhoitaja! Minä yritän tässä juuri selvittää asiaa, että kissanhoitaja ei joudu maksamaan tässä, koska kyseessä on opiskelija!! Kissanhoitajan rahoja minä tässä yritän säästää!

        Lueppa uudelleen se loppu, että: "Kissani hoitaja on vuorostaan tarjonnut, että hän voisi ostaa uuden minulle, mutta minusta on !väärin!, että hän joutuu korvaamaan sen vahingon, minkä hänen enonsa exä teki. "

        Ja miten kissanhoitajan palkka tähän asiaan liittyy? Asia on hoidottu kuukausia sitten, kyseessä on vain, että onko minulla oikeus pyytää siltä naiselta rahaa, joka hävitti koppani! Ei mistään muusta!

        Olisiko jollakin oikeaa vastausta, järkevää vastausta, ei tuollaista haukkumista, etten olisi muka maksanut toisen ihmisen palkkaa, jonka hoidin samana päivänä, kun hain kissani.


      • 54yhgedg
        sinne meni tuhkaan kirjoitti:

        Pulma on tässä, että joutuuko sen kissan hoitajan enon exä korvaamaan minulle sen kopan?

        Me olemme kissan hoitajan kanssa ystäviä! Ja minun mielestä on EPÄREILUA, että hän joutuu maksamaan sen enon exän teon, koska tämä se meni hukkamaan kyseisen kopan! Ei kissanhoitaja! Minä yritän tässä juuri selvittää asiaa, että kissanhoitaja ei joudu maksamaan tässä, koska kyseessä on opiskelija!! Kissanhoitajan rahoja minä tässä yritän säästää!

        Lueppa uudelleen se loppu, että: "Kissani hoitaja on vuorostaan tarjonnut, että hän voisi ostaa uuden minulle, mutta minusta on !väärin!, että hän joutuu korvaamaan sen vahingon, minkä hänen enonsa exä teki. "

        Ja miten kissanhoitajan palkka tähän asiaan liittyy? Asia on hoidottu kuukausia sitten, kyseessä on vain, että onko minulla oikeus pyytää siltä naiselta rahaa, joka hävitti koppani! Ei mistään muusta!

        Olisiko jollakin oikeaa vastausta, järkevää vastausta, ei tuollaista haukkumista, etten olisi muka maksanut toisen ihmisen palkkaa, jonka hoidin samana päivänä, kun hain kissani.

        Mietipä hieman niitä syitä, joiden vuoksi ystäväsi on tarjoutunut ostamaan sinulle uuden kopan!

        1) Ystäväsi mitä ilmeisimmin ei halua, että sinä menisit perimään kopparahoja tältä exältä. Enemmän on luultavaa, että luvatessaan ostaa sinulle uuden kopan hän viimeiseen asti pyrkii välttämään yhteenoton sinun ja tämän exän välillä. Mutta ei. Sinä se vaan sitkeästi haluat tehdä ystäväsi tahdon vastaisesti ja riidellä tämän exän kanssa muutamista euroista, maksoi mitä maksoi. On siinä minulla hieno ystävä!
        2) Tiedossa ei tarkasti ole, miten koppasi joutui tälle exälle ja minkälaisin saatesanoin. On ihan mahdollista, että vuosia vanha koppa on luovutettu saatesanoin "heitä menemään, kun et enää tarvitse". Joku tuon tyylinen luovutushistoria saattaisi osaltaan selittää ystäväsi halukkuuden korvata koppasi. Siten hän saisi tyhjänpäiväisen räkätyksesi loppumaan muutamalla kympillä.

        Itsekin kirjoitit, että koppasihan oli jo vanha. Kenelläkään ei ole velvollisuutta ostaa vanhan ja kuluneen tilalle uutta koppaa, vaan vahingonkorvauksissa periaatteena on korvata sillä vanhalla kopalla katoamishetkellä ollut arvo. Vuosia vanha 25 euron kissankoppa ei enää mitenkään voi olla kuin muutaman euron arvoinen. Mieti nyt tarkkaan, onko mitään järkeä riidellä moisesta asiasta.

        Ja kun näköjään välttämättä haluat rähjätä tämän exän kanssa, niin yritä edes keksiä jokin järkevämpi syy.


    • gti090sdkjg86400

      No totta helkutissa se kissanhoitaja ostaa uuden kopan, kun kerran meni toisen omaisuutta lainaamaan ilman lupaa. Se on sitten hänen asia periä summa tältä kopan hukkaajalta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe