Hei!
Ja olisin todella kiitollinen jos joku voisi vähän valaista minua. Kirjoitan siis mieheni (44 v, hiukan kohonneet kolesteroliarvot, ei lääkitystä, suvussa sydänsairauksia)puolesta joka alunperin vuosi sitten hakeutui epämääräisten kipujen ja väsymyksen takia lääkärin vastaanotolle. Kuukausien tutkimisen jälkeen löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, joka lääkityksellä nyt on ok ja masennus, joka sekin on nyt jo aika hyvällä mallilla. Asia mikä minua huolestuttaa on epämääräiset rintapuristukset, jotka eivät tule rasituksessa vaan sen jälkeen tai esim. aamulla saattaa herätä siihen että rintaa puristaa. Väsymyskohtauksia tulee edelleen, ihan yhtäkkiä tulee niin kova väsymys että on pakko mennä pitkälleen ja nukkua. Rasituksessa tulee helposti pahoinvointia ja yökkäilyä, mikä tosin voi tietysti johtua närästyksestä (?). Joskus yskäistessä menee kädet ihan turraksi. Häneltä on otettu sydämen ekg ja rasitus-ekg ja molemmat olivat täysin normaalit. Lääkärin mukaan mitään sydänperäistä ei siis voi olla. Mutta tietääkö kukaan näkyykö noista tutkimuksista kaikki sydänperäiset sairaudet? Pelottaa, että hänelle tulee sydänkohtaus joka vie mennessään, sittenkö vasta myönnetään että olikin sydänperäisestä asiasta kyse?
rintaa puristaa, rasitus-ekg normaali...
10
5180
Vastaukset
- emboliatar--61
tutustu keuhkoembolian oireisiin
tuo että kivut tulevat rasituksen jälkeen
sydän voi kyllä olla kunnossa
kokeile asperiinia rintakipuihin
jos se auttaaa . vika on verenkierrissa - meev
Minulla oli vastaavanlaisia vaivoja, rintaa puristi kuten kuvausten mukaan sydänkohtauksessa. Ilmeni, että kyseessä on ruokatorven kramppi, joka helpottaa esim. juomalla muutaman kulauksen vettä. Jos tämä tepsii, voi hyvinkin olla kyseessä tuo sama vaiva. Aina vedenjuontikaan ei helpota, ainakaan heti, mutta jatkaa vaan siemailua hitaasti, niin pitäisi hellittää.
- mustikka sose
TYRNI-täysmehu 1/3. 3 kertaa päivässä. n.2dl.
- huolestunut vaimo
mustikka sose kirjoitti:
TYRNI-täysmehu 1/3. 3 kertaa päivässä. n.2dl.
Kiitos kaikista vastauksista. Keuhkoemboliaan tutustuin ja se tuntuu aika epätodennäköiseltä, koska oireita on ollut vuoden verran jo. Rintapuristusta myös. Veden juontia ja tyrnimehua ei vielä ole kokeiltu mutta laitetaanpa kokeiluun. Mihinkähän perustuu esim. tyrnistä saatava apu??
- krampin kokenut
huolestunut vaimo kirjoitti:
Kiitos kaikista vastauksista. Keuhkoemboliaan tutustuin ja se tuntuu aika epätodennäköiseltä, koska oireita on ollut vuoden verran jo. Rintapuristusta myös. Veden juontia ja tyrnimehua ei vielä ole kokeiltu mutta laitetaanpa kokeiluun. Mihinkähän perustuu esim. tyrnistä saatava apu??
Jos epäilee niin todellakin toi juominen auttaa. Ei se vesi tai mikään mehu ole se juttu vaan se, että juomalla nestettä ruokatorven saa venymään ja kramppi helpottaa. Itselläni oli aina välillä aivastuksen jälkeen tollanen rintapuristuskohtaus ja ihmettelin, mitä se kipu oikein tarkoittaa. Mikään asento ei ollut hyvä eikä kipu helpottanut kuin ajan kanssa. Pitkälleen piti mennä, kun olo oli todella tuskallinen. Kerran epätoivoisena otin kokeeksi vettä ja huomasin, että kipu hävisi heti! Se on todella kokeilemisen arvoinen asia eikä mitään humpuukia. Jos ei auta, niin todennäköisesti ei ole sitten kramppi.
- huolestunut vaimo
krampin kokenut kirjoitti:
Jos epäilee niin todellakin toi juominen auttaa. Ei se vesi tai mikään mehu ole se juttu vaan se, että juomalla nestettä ruokatorven saa venymään ja kramppi helpottaa. Itselläni oli aina välillä aivastuksen jälkeen tollanen rintapuristuskohtaus ja ihmettelin, mitä se kipu oikein tarkoittaa. Mikään asento ei ollut hyvä eikä kipu helpottanut kuin ajan kanssa. Pitkälleen piti mennä, kun olo oli todella tuskallinen. Kerran epätoivoisena otin kokeeksi vettä ja huomasin, että kipu hävisi heti! Se on todella kokeilemisen arvoinen asia eikä mitään humpuukia. Jos ei auta, niin todennäköisesti ei ole sitten kramppi.
veden juontia olikin kokeillu jo aikaisemmin, siitä ei kuitenkaan hyötyä.
- embolikko-,
emboliahan voi olla jollain vaikka kokoikänsä vaivaamatta mitenkään
siinä rintakivut tulevat juuri rasituksen jälkeen - refluksitauti?
vitauti? Minulla on lievänä, ja oireita harvoin. Mjtta silloin kun ovat, rintaa painaa ja makuullaan olo on vaikeaa. Rinnassa tosi ikävä painon tunne.
- pettynyt hoitoon
Jos olisin miehesi,niin menisin sydämen ultraan ehdottomasti,ja sitten sepelvaltimotutkimuksiin.Minulla itsellä tulee rasituksessa,tai sen jälkeen kuvottava olo.Lisäksi kurkku on ollut puutuneen oloinen jo kauan.Minulle on tehty rasitukset ja vaikka kuinka monta ekg tutkimusta ,eikä vikaa löytynyt.Alkoi tuntua,että lääkärit epäilee luulotautiseksi.Yksi erikoislääkäri kehotti menemään sydänlääkärille,mutta tk ei toteuttanut ohjetta pyynnöstäni huolimatta.Ärsytti,kun aikuisena ihmisenä en jaksanut olla päivää pystyssä,vaan väsymys kohtauksia tuli päivittäin.Sitten minulle tuli,omasta mielestäni nälkäisen tuntuisia iskuja sydämeen,ja rytmihäiriöitä,joita ei huomattu ekg:ssä.Hakeuduin yksityiselle puolelle sydämen ultraan ja minulla vuoti sekä hiippa-että aorttaläppä.Nyt tutkitaan sepelvaltimotaudin mahdollisuus,mutta en enää pysty rintakivuilta paljon liikkumaan,ja olin sentäs aktiivi liikkuja,en käytä tupalkkia tai alkoholia,kolestrolit on matalalla,suvussa ei sydänvikaisia.Siis tutkimuksiin,joista on apua.
- toinen pettynyt
refluksivaivat pahenee makuulla ja sydän oireet helpottaa makuulla siinä
selvät erot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690