Vakoiluohjelma, keylogger

Apua kaipaava neiton

Onko mahdollista, että koneeseeni ohjelmat asentanut mies olisi laittanut sinne myös ns. keyloggerin. Epäilys tästä tiettyjen asioiden takia on nyt olemassa.

Pystynkö itse tarkistamaan, onko koneella vakoiluohjelmia (kuten keylogger) vai tarvitseeko järeämpää tarkastusta? Minulla on käytössä F-secure, mutta sama mies asensi myös tämän ohjelman. Jos koneesta tällainen löytyy, haluaisin tekijän vastuuseen.

10

1724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12

Toki mahdollista. Miksi yleensäkään annat jonkun, johon et luota tehdä koneellasi mitään?
      GMER-ohjelmalla voi löytyä ohjelmallinen keyloggeri tai ei. Ohjelma vaatii hieman perehtymistä, ettei poista mitään tarpeellista. Fyysinen keyloggeri voi löytyä ihan silmällä tai sitten ei. Myös etänä voi kuunnella näppäinlyönnit ja hiiren painallukset.
      Ensimmäisessä tapauksessa käyttöjärjestelmän uudelleenasennus ainoa varma keino. Toisessa koneen vaihto toiseen. Kolmanteen ehkä joku häirintälaite voi auttaa, täyttä varmuutta ei taida saada.

• ap hjhk

niin, ei pitäisi antaa muiden häärätä koneella, mutta kun ei itse osaa mitään asentaa ja tehdä.

Mistä tuon Gmer-ohjelman saa? Onko se turvallinen?

Pirullista on, että jos käyttiksen uudelleen asentaa, pitää taas kutsua joku vieras ihminen apuun.

• 12
        ap hjhk kirjoitti:

niin, ei pitäisi antaa muiden häärätä koneella, mutta kun ei itse osaa mitään asentaa ja tehdä.

Mistä tuon Gmer-ohjelman saa? Onko se turvallinen?

Pirullista on, että jos käyttiksen uudelleen asentaa, pitää taas kutsua joku vieras ihminen apuun.

http://www.gmer.net/
        Älä missään tapauksessa poista ainakaan muita kuin punaisella merkittyjä.

• Tätä...
    • esimerkkaaja
    • Lataa tämä

Lataa spybot Search & Destory. Sillä voit tuhota vakoiluohjelmia, keyloggereita ja muita...
      Olen muuten 12 vuotta, osaan kuitenkin tällaset jutut.

• Irona
    • ossienossi

miten voi asentaa uudestaan käyttöjärjestelmä ?? :o olen vähän huono näissä tietkone jutuissa

• Vanha ketju, mutta käyttiksen voi asentaa uudestaan koneen mukana tulleelta asennus levyltä tai painamalla koneen käynnistyessä F12,F8 painiketta.

• onkivapanen

Kannattaa kuitenkin ladata Linux ilmaiseksi ja polttaa se levylle. Tällä hetkellä itelläni Elementary OS Luna. Hyvin toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3007
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2961
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2367
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1863
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1719
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1674
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1275
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      1247
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79