Kissa raapii makuuhuoneen ovea, neuvoja?

raapsraaps1

Kissat (2kpl) ovat aiemmin päässeet vapaasti kaikkiin huoneisiin, yöllä ovat tulleet välillä sänkyynkin nukkumaan, pääsääntöisesti kuitenkin nukkuneet olohuoneessa sohvalla tai kiipeilypuussa. Nyt kuitenkin tilanne on muuttunut, meille tuli vauva muutama vko sitten ja kissoilta on nykyään pääsy kielletty makkariin. Kissat ovat nyt keksineet, että tulevat aamuyöstä/aamulla raapimaan makkarin ovea. Toinen luikahtaa sisälle jos oven avaa, mutta toinen juoksee pois, ikäänkuin tietäen että tekee kiusaa. Kissoille on sanottu kovaan ääneen EI ja muutenkin vähän karjuttu ja kaikenlaista barrikadia rakennettu oven eteen, mutta aina tassu jostain välistä löytää oven. Ruokaa on yöksi jätetty riittävästi eli aamiaista eivät pyydä. Miten saadaan kissat lopettamaan oven raapimisen? Onko olemassa jotain hajua tms, mitä voisi ruiskuttaa oveen tai joten muuta konstia?

5

9348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hep_pu

niitä sellaisia suihkeita myydään eläinkaupoissa.(esim. get off...ym)
      meillä on etikan hajuista suihketta ja get offia kun raapii seiniä välillä, ne ainaki toimii.
      käykää eläinkaupassa kysymässä:)

• .-.

Eikös tuo get off ole enemmänkin kissanpissan yms siivoamiseen.. Etikkaa kisut kyllä kammoksuvat. Tottakai kissat on hämillään ja ihmettelevät, kun ennen on saanut tulla ja mennä vapaasti ja vaikka omistajan viereen nukkumaan jos on halunnut ja nyt se onkin kiellettyä. Koittakaa vaikka ennen nukkumaanmenoa uuvuttaa kissoja leikkimisellä, se on yleensä täällä taloudessa tepsinyt. Pidän siis makuuhuoneen oven aina kiinni, lähinnä muuten vaan ja lähinnä siksi kun en halua kissankarvoissa nukkua :) Toinen leikkimisen ohella on tosin ollut se, että annan sekä raksuja että märkää ruokaa kuppiin juuri ennen kuin menen nukkumaan. Näin ollen kisuilla on maha täys ja leikkimisestä uupunut, menevät siis samaan aikaan nukkumaan kuin itsekin :) Eivätkä raavi ovea tai muutenkaan riehu öisin. Huutaminen kissoille ei auta..

• ap
        .-. kirjoitti:

Eikös tuo get off ole enemmänkin kissanpissan yms siivoamiseen.. Etikkaa kisut kyllä kammoksuvat. Tottakai kissat on hämillään ja ihmettelevät, kun ennen on saanut tulla ja mennä vapaasti ja vaikka omistajan viereen nukkumaan jos on halunnut ja nyt se onkin kiellettyä. Koittakaa vaikka ennen nukkumaanmenoa uuvuttaa kissoja leikkimisellä, se on yleensä täällä taloudessa tepsinyt. Pidän siis makuuhuoneen oven aina kiinni, lähinnä muuten vaan ja lähinnä siksi kun en halua kissankarvoissa nukkua :) Toinen leikkimisen ohella on tosin ollut se, että annan sekä raksuja että märkää ruokaa kuppiin juuri ennen kuin menen nukkumaan. Näin ollen kisuilla on maha täys ja leikkimisestä uupunut, menevät siis samaan aikaan nukkumaan kuin itsekin :) Eivätkä raavi ovea tai muutenkaan riehu öisin. Huutaminen kissoille ei auta..

Kiitos molemmille :) tietenkään huutaminen ei auta, lähinnä sanaa EI olen opettanut heille. Välillä tuntuvat vain ymmärtävän kovasta äänestä, että tekevät väärin (pöydillä hyppiminen jne). Ja ymmärrän että ihmettelevät, mikseivät enää pääse meidän kanssa nukkumaan, sääliksi käy raukkoja. Tehtiin epähuomiossa väärin ennen vauvaa, pidettiin tulevan lastenhuoneen ovea kiinni vaikka vauva nukkuukin nyt meidän makkarissa. Olen nyt kissat päästänyt lastenhuoneeseen jotta jokin kielletty onkin sallittua. Ruuan saavat ennen nukkumaanmenoa, on märkäruokaa ja raksuja ja vettä. Mies on kissoja leikittänyt, mutta leikitetään lisää ;) Mielelläni kissat ottaisin sänkyyn, on niin ihanaa kun kissa nukkuu päällä tai vieressä

• raaaaaps....
        ap kirjoitti:

Kiitos molemmille :) tietenkään huutaminen ei auta, lähinnä sanaa EI olen opettanut heille. Välillä tuntuvat vain ymmärtävän kovasta äänestä, että tekevät väärin (pöydillä hyppiminen jne). Ja ymmärrän että ihmettelevät, mikseivät enää pääse meidän kanssa nukkumaan, sääliksi käy raukkoja. Tehtiin epähuomiossa väärin ennen vauvaa, pidettiin tulevan lastenhuoneen ovea kiinni vaikka vauva nukkuukin nyt meidän makkarissa. Olen nyt kissat päästänyt lastenhuoneeseen jotta jokin kielletty onkin sallittua. Ruuan saavat ennen nukkumaanmenoa, on märkäruokaa ja raksuja ja vettä. Mies on kissoja leikittänyt, mutta leikitetään lisää ;) Mielelläni kissat ottaisin sänkyyn, on niin ihanaa kun kissa nukkuu päällä tai vieressä

Minulla on kissa joka raapii yöllä,ei päivällä.
        Olen laittanut talouspaperista teipillä kiinni paloja niihin paikkoihin mistä kissa raapii.Siihen talouspaperiin olen sitten tehnyt etikasta ja viinietikasta sekoituksen ja kastellut ennen nukkumaanmenoa paperin sillä.
        Se ainakin estää meillä jonkinaikaa raapimisen.
        Toinen on kontaktimuovi.Sitä se liimapuoli ulospäin kiinnitetään kohtaan mistä raavitaan.

• ap
        raaaaaps.... kirjoitti:

Minulla on kissa joka raapii yöllä,ei päivällä.
        Olen laittanut talouspaperista teipillä kiinni paloja niihin paikkoihin mistä kissa raapii.Siihen talouspaperiin olen sitten tehnyt etikasta ja viinietikasta sekoituksen ja kastellut ennen nukkumaanmenoa paperin sillä.
        Se ainakin estää meillä jonkinaikaa raapimisen.
        Toinen on kontaktimuovi.Sitä se liimapuoli ulospäin kiinnitetään kohtaan mistä raavitaan.

Kiitos vielä :) parina yönä laitoin pyyhkeen, jossa etikkaa, kissat kävivät vähän raapaisemassa, mutta ei mitään sellaista kuin aiemmin. Surku vain heitä kun ihmettelevät pahaa hajua :/ Viime yönä ei ollut mitään ja yöllä kun alkoi raapiminen, menin itse heidän seurakseen olkkariin sohvalle nukkumaan :) Mies tuli vauvan kanssa sieltä sitten hakemaan vauvaa syöttämään. Täytyy hankkia kissaverkko jotta pienet voivat taas nukkua meidän kanssa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      5
      1264
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      168
      1183
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      102
      1045
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      987
    5. 131
      884
    6. Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria

Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt
      NATO
      271
      879
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      71
      874
    8. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      786
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      45
      773
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      395
      753
    Aihe