Melkein enkeli

Onnellinen äiti

Olinn 15-vuotias kun sain tietää odottavani lasta. En pystynyt aborttiin joten päätin yrittää, vaikka se tuntuikin raskaalta, kaikki kiva jäisi elämästä, bileet, kaverit, opiskelu. Lapsen isä oli tosi vastaa, hän menettäisi elämänsä, hän ei vielä halunnut perhettä, joten erosimme, jäin yksin odottamaan.
Kaverit katsoivat pitkään kun maha kasvoi ja paljon ihmisiä lähti luotani. Vanhemmat tukivat ja olivat jopa innoissaan, toki myöskin huolissaan. Isälle aika oli vaikeaa, mutta ei hän pystynyt hylkäämään lastaan ja kyseli kuulumia, osti muutamia vaatteita, mutta koko ajan oli suurissa tuskissa ja ahdistunut.

Vauva päätti tulla kuukautta ennen laskettua aikaa. Sydän äänet heikkoina, erittäis huonossa kunnossa tuli ulos. Olin täysin paniikissa, vaikka vielä olin murheissani olin kuitenkin niin kiintynyt ja rakastin lastani! Myös isä hermostui tässä välissä. Hän meni aivan sekaisin, huusi ja itki, pyysi anteeksi, että on ollut huono isä ja hän korjaa kaiken jos vain Jasmine ei jättäisi häntä. Aika oli tosi sekavaa, olin 16 vuotias kun synnitin ja olin itsekkin aika huonossa kunnossa. Sairaalassa makasin kaksi viikkoa ja kun pääsin pois Jasmine jäi sinne. Mentii vuoristorataa, mutta edelleen niin kovin huonossa kunnossa. Valvoimme sairaalassa lapsemme luona lähes koko ajan, itkimme, rukoilimme. Jasmine kuitenkin kolme kuukauden päästä parani, pääsi kotiin, terveenä, tosin pienenä tyttönä. Olimme suunnattoman onnellisia!!

Nyt Jasmine on kolme vuotias. Päivääkään en ole katunut, että sain Jasminen. Hän opetti suunnattomasti! Hän on oma rakas lapseni josta tulen huolehtimaan maailman ääriin! Ei todellakaa ole kiinnostanut bilettää, hillua missään, haluan olla lapseni kanssa! Tosin kyllä välillä käyn kavereiden kanssa kahvilla. Samoin Jasminen isä. Sairaalassa hän pyysi minua kihloihin ja sanoi, ettei tajunnut mitä tämä lapsen saaminen on. Ja hän piti koulusta välivuoden, jätti juoksut väliin ja rakastaa olla kotona meidän kanssa.

Aloitin syksyllä koulun ja nyt käymme molemmat koulussa ja Jasmine on ollut terve, ei enää ole tullut mitään, mutta kyllä tuli pelästettyä, Jasmine näytti meille kunnolla mitä elämä on ja mikä elämässä on tärkeintä!

29

2734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      pikkuisella oli kun hän syntyi? Ja joutui viettämään 3 kk sairaalassa

      • onnellinen äiti

        Siis hän ei pystynyt itse hengittämään ja oli muutenkin täysin "alikehittynyt". Sydän äänet olivat tosi heikkoja pitkään. Hän syntyi aivan liian aikasin maailmaan ja ei ollut kehittynyt siinä ajassa kuin kuuluisi, mutta nyt hän on ihan terve ja hyvin kasvava, tosin on ennustettu, että aika lyhyt tyttö tulee olemaan. :)


      • ............
        onnellinen äiti kirjoitti:

        Siis hän ei pystynyt itse hengittämään ja oli muutenkin täysin "alikehittynyt". Sydän äänet olivat tosi heikkoja pitkään. Hän syntyi aivan liian aikasin maailmaan ja ei ollut kehittynyt siinä ajassa kuin kuuluisi, mutta nyt hän on ihan terve ja hyvin kasvava, tosin on ennustettu, että aika lyhyt tyttö tulee olemaan. :)

        Kuukauden ennen aikainen.. ? Jännä. Itsellä on toinen 2kk ja toinen 1kk ennenaikaisia, esikoinen sairaalassa viikon (valohoidossa, lämmön takia kaapissa ja nm-letkun kanssa kotiutui). Kuopus pääsi heti vierihoitoon. Kolme viikko ennen la:ta syntynyt on täysiaikaisena syntynyt, joten teillä ollut sit aika huono tuuri..


      • Onnellinen äiti
        ............ kirjoitti:

        Kuukauden ennen aikainen.. ? Jännä. Itsellä on toinen 2kk ja toinen 1kk ennenaikaisia, esikoinen sairaalassa viikon (valohoidossa, lämmön takia kaapissa ja nm-letkun kanssa kotiutui). Kuopus pääsi heti vierihoitoon. Kolme viikko ennen la:ta syntynyt on täysiaikaisena syntynyt, joten teillä ollut sit aika huono tuuri..

        No tosiaan oli huono tuuri, vaikka lapsen olisi siinä iässä pitänyt olla turvallista tulla ulos, niin hän ei ollut kehittynyt kuintekaan tarpeeksi.. :/


      • provoako tämäkin...
        onnellinen äiti kirjoitti:

        Siis hän ei pystynyt itse hengittämään ja oli muutenkin täysin "alikehittynyt". Sydän äänet olivat tosi heikkoja pitkään. Hän syntyi aivan liian aikasin maailmaan ja ei ollut kehittynyt siinä ajassa kuin kuuluisi, mutta nyt hän on ihan terve ja hyvin kasvava, tosin on ennustettu, että aika lyhyt tyttö tulee olemaan. :)

        kuukautta ennen laskettua aikaa niin hän on yleensä täysin kehittynyt ja pärjää ilman hengityslaitetta ym.


      • aivot puuttuu osalta
        provoako tämäkin... kirjoitti:

        kuukautta ennen laskettua aikaa niin hän on yleensä täysin kehittynyt ja pärjää ilman hengityslaitetta ym.

        mutta kun osa tarvitsee hengitys laitteita koska on liian heikko


      • keskosena syntynyt
        provoako tämäkin... kirjoitti:

        kuukautta ennen laskettua aikaa niin hän on yleensä täysin kehittynyt ja pärjää ilman hengityslaitetta ym.

        Minäkin synnyin kuukautta aikaisemmin ja elämäni ensimmäiset iikot elettiin keskoskaapissa letkuineen päivineen.
        Täysiaikainenkin voi syntyä keskosena.


    • Puah

      lässyn lässyn "päivääkään en oo katunu" HAH

      Mene muualle häpeäpilkku, kukaan normaali ei tee lapsia suomeen.

      • ?

        Sinä olet sitten syntynyt???????


    • Terv. lapseton mies

      ...että selvisitte kaikesta noin upeesti vaikka kyyneltäkin virtasi taatusti. Aluksi tuskan- ja sitten ilon kyyneleitä. Onnittelen teitä ja olen teidän puolesta onnellinen. Otan osaa iloonne.

      Voi kertoa ihmeistä paljon kuulleena, että Jumala kuuli teitä ja teidän rukouksianne. Jumala ei ole kuuro.

      Siunausta koko teidän perheellenne. Isälle, äitille ja pienokaiselle (tai nyt ehkä jo pienokaisille).

      Jeesus rakastaa teitä. Ottakaapa Raamattu ja lukekaa sitä, niin elämään löytyy evästä, lohtua, rauha, usko.....hyvyyttä. Niin olette varmaan jo tehneetkin.

      Vielä kerran: olette aivan mahtava perhe!

      • sallan

        huuh.. mukavaa että on nuoriakin äitejä. Miksi alle kouluikäisillä täällä suomessa on niin usein keski-ikää lähestyvät vanhemmat? Perhe ensin ura sitten jos sittenkään :)


    • äidiksi 19 ja 21v.

      Hyvä jos kaikki on nyt hyvin! Suunnattomasti onnea teille! :) Sen vain halusin sanoa että ei siinäkään mitään pahaa ole että välillä vietti lasta hoitóon ja lepäätte tai vaikka biletätte. Kenelläkään ei ole oikeutta ajatella että olette huonoja vanhempia jos niin teette. Aikuisenakin lapsensa saaneet niin tekevät. Ja kun välillä vähän tuulettuu, jaksaa paremmin! Kyllä se lasten hoito on rankkaa vaikka niin ihanaa onkin. Voimia tästä eteenkinpäin :D

    • Jasmine juoksi tielle, jäi auton alle ja menehtyi.

      • sallan

        Mitenkä ihminen voi katkaista yliluonnollisesta lähteestä tulevat kiroukset?


      • sallan

        Mitä mieltä olet tästä kohdasta siinä tapauksessa. Tekstiyhteyden mukaan Jeesus sanoi nämä sanat.
        Matteus 7:22,23.


      • Uudestisyntynyt 2005

        Ja jos ei ole uskossa voi silti käskeä Jeesuksen nimessä henkivaltoja, mutta se ei silti riitä että pääsee taivaaseen.


      • Kenkkuilija

        Olkaapa ystävällisiä ja siirtykää julistamaan muihin Suomi24:n osioihin. Tämä EI OLE sitä varten.


      • yp.ilm

        mennyt ilmoitus asiattomista viesteistä. Tämä ei ole mikään uskontopalsta.


      • Uudestisyntynyt 2005
        yp.ilm kirjoitti:

        mennyt ilmoitus asiattomista viesteistä. Tämä ei ole mikään uskontopalsta.

        Sallan, olen osittain samaa mieltä kanssasi, mutta tuosta en ainakaan voi olla samaa mieltä että "loput saavuttavat täydellisyyden maan päällä".

        Oletko Sallan muuten uskossa ja ottanut Jeesuksen omaksi vapahtajaksesi elämääsi?

        Te muut, jotka pyydätte ystävällisesti poistumaan täältä: Jeesuskin tapettiin Jerusalemissa, kun Hän julisti evankeliumia ja että ihmisten pitäisi tehdä parannusta synneistänsä. Te tuntuu että olette ihan samanlaisia, kuin ihmiset 2000 tuhatta vuotta sitten. Minä kuitenkin siunaan teitäkin Jeesuksen nimessä.


      • benedi = siunattu
        Kenkkuilija kirjoitti:

        Olkaapa ystävällisiä ja siirtykää julistamaan muihin Suomi24:n osioihin. Tämä EI OLE sitä varten.

        sanoisitko samat sanat homoille, jos he puhuisivat keskenään täällä siitä,
        mikä heille olisi rakasta?
        " Homot, siirtykää julistamaan muihin Suomi 24:n osioihi. Tämä ei ole sitä varten"??


      • benedi kysyy
        Uudestisyntynyt 2005 kirjoitti:

        Sallan, olen osittain samaa mieltä kanssasi, mutta tuosta en ainakaan voi olla samaa mieltä että "loput saavuttavat täydellisyyden maan päällä".

        Oletko Sallan muuten uskossa ja ottanut Jeesuksen omaksi vapahtajaksesi elämääsi?

        Te muut, jotka pyydätte ystävällisesti poistumaan täältä: Jeesuskin tapettiin Jerusalemissa, kun Hän julisti evankeliumia ja että ihmisten pitäisi tehdä parannusta synneistänsä. Te tuntuu että olette ihan samanlaisia, kuin ihmiset 2000 tuhatta vuotta sitten. Minä kuitenkin siunaan teitäkin Jeesuksen nimessä.

        Sanotko niin itsestäsi, vai ovatko jotkut muut sinusta niin sanoneet?

        Siis, sen, että olet uudestisyntynyt?


      • Kenkkuilija
        benedi = siunattu kirjoitti:

        sanoisitko samat sanat homoille, jos he puhuisivat keskenään täällä siitä,
        mikä heille olisi rakasta?
        " Homot, siirtykää julistamaan muihin Suomi 24:n osioihi. Tämä ei ole sitä varten"??

        Tämä palsta käsittelee otsikon mukaista aihetta!

        Uskontoon liittyviä osioita on riittävästi.


      • Uudestisyntynyt 2005
        benedi kysyy kirjoitti:

        Sanotko niin itsestäsi, vai ovatko jotkut muut sinusta niin sanoneet?

        Siis, sen, että olet uudestisyntynyt?

        Sanon itse sen, että olen uudestisyntynyt, koska tiedän olevani sitä, sen jälkeen kun pyysin syntejäni anteeksi Jumalalta. Synti erottaa ihmisen Jumalasta ja tunnustamisen jälkeen olen saanut yhteyden takaisin Jumalaan. Raamattu puhuu tästä seuraavasti:

        Joh. 3:3-7
        "Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
        Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
        Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3] "
        Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'


    • maaria755

      Onnea teille ja ihanasta tyttärestä :). Ja jollekin provon huutelijalle, lapsi voi todellakin olla alikehittynyt, vaikka syntyisi täysiaikaisena. Monesta syystä, esim istukan toimimattomuus.

    • ajatteles

      lapsesi odottaa sinua kuitenkin

    • benedi

      Sillä on paljon parempi henki pelastaa kuin tappaa se!

      Nyt kukaan ei ajattele sinusta, että riistit hengen lapseltasi...kuten n. 14.000
      äitiä tekee vuosittain suomessa!

      Nyt voit lohduttaa lastasi, kun hän sitä tarvitsee. Kannat häntä kainalossasi,
      ja polvilla pitäen voit häntä hyväillä!!
      Voit iloitsemalla iloita hänen kanssaan....mutta kuinka voivat iloita ne, jotka
      valitsivat lapsensa vaivaamisen, ja antoivat tulla lapselle sen, mitä hän ei osannut pelätä!

      Sinun lapsesi voi täyttää päiviensä mitan, mutta noitten toisten lapset elivät vain muutaman viikon!

      Kysynkin syntyykö suomi yhden päivän kivulla tahi synnytetäänkö kansa yhdellä haavaa??

      Miksiköhän suomi ajattelee, että sen on hävitettävä osa lapsistaan,..ja tilalle tuotava lapsia ja kansoja maan ääristä?

      Miksi suomi avaa naistensa kohdun sallimatta synnyttää?? Tahi ,kuka on se joka saattaa synnyttämään,
      hänkö sulkisi kohdun??
      30 v aikana kansamme on uhrannut lapsiaan yli 400.000 tuhatta, ilman että kukaan
      tällaista uhria suomen kansalta on vaatinut?

      Suomi maksoi sotavelkansa ihmishenkillä ja tavaroilla, ja maalla,..ja jäikö maksaminen jotenkin veriin
      kun nyt pitää maksaa lastemme hengillä.?
      Tätä maatako niillä hengillä ollaan vapauttamassa, vai ketä näitten lasten elämän sammuttaminen
      hyödyttää, mitä hengistä ja aineellista hyötyä suomen kansa saa:

      Sen , minkä se saa, on tämä: " Tämä on kansa ,joka syö omat asukkaansa"

      Ja me sanomme: " Sellainen kansa on ihmissyöjäkansaa"...joten oikein puhutte!
      Mutta tehkää ja puhukaa niin, jotka vapauden laki on kerran tuomitseva!
      Jokaisella lapsella on oikeus, elämään ja vapauteen! Älkää estäkö heitä niitä arvoja saavuttamasta!

      • Onnellinen äiti

        Kiitos tuhannesti teille jotka olette toivottaneet onnea ym! Kyllä tosiaan tässä on kesketty yhtäsuntoista ja opittu paljon, mutta nyt meillä on ollut ihan seesteistä, että tyytö on ollut täysin terve ym. :) Mutta kiitos paljon teille ja olen samaa mieltä, että lapsi on siunaus ja se Jasmine meille opetti erittäin hyvin! :)


      • 14000 on

        temmattu?


      • benedi
        14000 on kirjoitti:

        temmattu?

        ei ole temmattu jehovalaisten opetuksesta, se lukuhan on 144.000!!

        Tuo luku on temmattu lehti Karjalaisen sivulta, haluatko siitä kopion, tuossahan
        tuo pöydälläni on.
        Tosin luvut vaihtelevat, esim v. 2006 10.650 kpl, 2005 10.931 kappaletta...mutta
        jos sinä olisit lopetettavien joukossa, ja pystyisit todistamaan puolestasi,
        niin etkö sanoisi: " Jättäkää minut henkiin, sillä minä olen syytön"

        ja vaadin että asiani käsiteltäisiin avoimin ovin käräjäoikeudessa!!

        Niin minä olisin tehnyt!

        Mutta kuka voi ryöstää väkevän talon, ellei hän ensin sido sitä väkevää??

        Naisen kun voi sitoa väärällä puheella, ja vasta myöhemmkin hän katuu, että
        hänelle puhuttiin väärin?
        Ja kun hän oli oppinut väärän puheen, niin hän raskaaksi tultuaan puhui itsekin väärin, ja sanoo:
        Rakastin lastani 8 viikkoon asti, mutta yhdeksännellä viikolla rupesin vihaamaan!

        Jos joku sanoo: " Älä surmaa lastasi, sehän on syytön, niin tämän naisen
        sydämestä, eli suusta tulee opittu puhe: " Ei minulle eikä sinulle, tappakaa!!"


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      639
      4774
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3670
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      119
      3653
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3051
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2662
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2424
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2311
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2180
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2097
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      50
      2069
    Aihe