Vito pikkubusseista -04>

Niin, lisätilan tarvetta tulee, joten maasturini vaihtunee lähiaikoina pikkubussiin.
Vaakakupissa on nyt kaksi vaihtoehtoa, vito, tai transporter.

Transporter etuvetoisena talvikäytössä kätevämpi, mutta harkinnassa on silti myös vito.

Kysymys: Mersun moottorit ovat käsittääkseni kestäviä, mutta millaisia kilometrimääriä noilla keskimäärin pääsee suht. huoletta?
Entäpä mitä asioita kannattaisi ottaa ostaessa huomioon. Jotain tyyppivikoja?

Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen. :)

10

2619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M-B

      Itse pääsin Vitolla huolettomasti 10000 km ja sit alko ongelmat, kyseessä vm 2010 120cdi

    • bilisti

      Jos ostat niin tarkista eberin toiminta. Ilman sitä ei vitolla Suomen talvessa pärjää edes kuski, saati sitten matkustajat. Oma lämmityslaite ei riitä ainakaan -15 asteessa kuin tuulilasille. Alusta on sinänsä hyvä jos on kunnossa oleva, nyökkiminen on huonojen iskarien merkki. Sprinter on laadukkaampi joskin kalliimpi.

      • M-B

        Tuo nyt ei kyllä pidä paikkaansa!


      • Se kesäkukka
        M-B kirjoitti:

        Tuo nyt ei kyllä pidä paikkaansa!

        Siis mikä ei pidä paikkaansa? Kun vastailee, niin on kohteliasta hieman perustella.

        Olen nyt katsellut markkinoita ja ei nuo vanhemmat vitotkaan hassumman näköisiä ole. Mutta onko niissä minkäänlaisia luistonhallintajärjestelmiä. Ja jos löytää vähän ajetun yksilön, niin onko odotettavissa murheita? Olen jostain kuullut, että noissa olisi ollut ongelmia sähköpuolen laadun kanssa.

        Kiitos jo vastanneille. Lisää kokemusta kaipaisin. :)


      • M-B
        Se kesäkukka kirjoitti:

        Siis mikä ei pidä paikkaansa? Kun vastailee, niin on kohteliasta hieman perustella.

        Olen nyt katsellut markkinoita ja ei nuo vanhemmat vitotkaan hassumman näköisiä ole. Mutta onko niissä minkäänlaisia luistonhallintajärjestelmiä. Ja jos löytää vähän ajetun yksilön, niin onko odotettavissa murheita? Olen jostain kuullut, että noissa olisi ollut ongelmia sähköpuolen laadun kanssa.

        Kiitos jo vastanneille. Lisää kokemusta kaipaisin. :)

        Siis tuo bilistin kommentti lämmityslaitteen toimivuudesta ei pidä paikkaansa, lämmityslaite onkin lähes ainoa asia mikä Vitossa toimii.
        Itsellä siis on vajaa puoli vuotta vanha vito, ja sillä kokemuksella voin sanoa että kierrä kaukaa vitot!
        Tai jos tykkäät käyttää, tulevaa Vitoasi kerran viikossa jonkun vian (VEHON mielestä ominaisuuden) takia korjaamolla, niin osata sit ihmeessä VITO!!
        VW:t ihan samaa laadullista tasoa kuin Vitot.
        Onnea auton hankintaan, tai tarkemmin sanottuna Viton hankintaan.


      • bilisti
        M-B kirjoitti:

        Siis tuo bilistin kommentti lämmityslaitteen toimivuudesta ei pidä paikkaansa, lämmityslaite onkin lähes ainoa asia mikä Vitossa toimii.
        Itsellä siis on vajaa puoli vuotta vanha vito, ja sillä kokemuksella voin sanoa että kierrä kaukaa vitot!
        Tai jos tykkäät käyttää, tulevaa Vitoasi kerran viikossa jonkun vian (VEHON mielestä ominaisuuden) takia korjaamolla, niin osata sit ihmeessä VITO!!
        VW:t ihan samaa laadullista tasoa kuin Vitot.
        Onnea auton hankintaan, tai tarkemmin sanottuna Viton hankintaan.

        Muutaman vuoden kokemuksella, siis yli puolen vuoden, voin ammattikuskina sanoa että viton oma lämmityslaite ei todellakaan riitä pakkasilla. Eberi on pakollinen, jos yleensä aikoo kuskata väkeä matkustamotiloissa. Ilman sitä ei lumi kunnolla sula matkustamon lattialta taannoisilla pakkasilla. Pikkuvaihteilla ajo kierroksilla auttaa, samoin maskisuoja. Luistonesto löytyy ainakin osasta vanhempiakin vitoja, tosin joissakin saattaa lyödä toisen takapyörän hetkeksi pyörimättömäksi tarpeeksi hankalissa olosuhteissa.


      • M-B
        bilisti kirjoitti:

        Muutaman vuoden kokemuksella, siis yli puolen vuoden, voin ammattikuskina sanoa että viton oma lämmityslaite ei todellakaan riitä pakkasilla. Eberi on pakollinen, jos yleensä aikoo kuskata väkeä matkustamotiloissa. Ilman sitä ei lumi kunnolla sula matkustamon lattialta taannoisilla pakkasilla. Pikkuvaihteilla ajo kierroksilla auttaa, samoin maskisuoja. Luistonesto löytyy ainakin osasta vanhempiakin vitoja, tosin joissakin saattaa lyödä toisen takapyörän hetkeksi pyörimättömäksi tarpeeksi hankalissa olosuhteissa.

        Niin mulla on tuo kokemus Vitosta, ja ei siinä kylmä ainakaan ole tullut. Jos ei lasketa sitä, kun olen tienposkessa hinausautoa odottanut.


      • eevert jaakon poika
        bilisti kirjoitti:

        Muutaman vuoden kokemuksella, siis yli puolen vuoden, voin ammattikuskina sanoa että viton oma lämmityslaite ei todellakaan riitä pakkasilla. Eberi on pakollinen, jos yleensä aikoo kuskata väkeä matkustamotiloissa. Ilman sitä ei lumi kunnolla sula matkustamon lattialta taannoisilla pakkasilla. Pikkuvaihteilla ajo kierroksilla auttaa, samoin maskisuoja. Luistonesto löytyy ainakin osasta vanhempiakin vitoja, tosin joissakin saattaa lyödä toisen takapyörän hetkeksi pyörimättömäksi tarpeeksi hankalissa olosuhteissa.

        Minkäsmoisia vikoja sulla on siinä vitossa ollu?


      • M-B
        eevert jaakon poika kirjoitti:

        Minkäsmoisia vikoja sulla on siinä vitossa ollu?

        Vito ei tykkää Suomen talvesta, diesel partikkelisuodatin ei ota toimiakseen, jotkut siihen liittyvät putket jäätyy, ja sit pienehköjä sähkövikoja.


    • Viano 2.0

      Tässä lämpöasiassa pitää erotella Vitosta tehdyt bussit ja oikeat Vianot. Vianossa ei ole lämmitysongelmia kun siinä on takana matkustamolle kokonaan oma lämmityslaitteensa. Eberiä kyllä tarvitaan lisälämpöön jos on pakkasta, moottorin hukkalämpö ei riitä. Onma Vianoni on ollut varsin huoleton, kulutusosia laitettu ja jotain pientä nyt takana 470 000 km.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      204
      11863
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8208
    3. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      58
      6266
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      172
      5194
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      51
      4948
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      48
      4500
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      116
      4408
    8. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      118
      3890
    9. Juuri muiston ne

      Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      81
      3383
    10. Miten paljon

      Olet halunnut mun kanssa?
      Ikävä
      51
      1907
    Aihe