Kaipaisin vinkkejä ummetuksen hoitoon raskauden aikana. Olen kysellyt pari kertaa asiaa lääkäriltäkin, mutta saanut vain vähän ylimalkaisia ohjeita, nyt kokeilussa on Movicol-niminen jauhe, mutta tuntuu että suoli ei vaan liikuta ulostemassaa pihalle. Ummetus ei ihan yllätyksenä tullut, koska mulla on ns. helposti ärtyvä paksusuoli. Alkuraskaudessa vielä meni, kun pääsi liikkumaan, nyt on muut terveydelliset vaivat estäneet liikunnan harrastamista ja mahakin alkaa jo olla aika iso (rv29), joten olo on usein turvonnut ja tukala. Toistaiseksi on siis kokeiltu luumuja (päivittäin soseena, keittona tms), erilaisia käsikauppalääkkeitä, maitohappobakteereja (käytössä päivittäin) ja pakon edessä olen tyhjentänyt suolta peräpuikoilla. Ennen raskautta hoidoksi riiitti oikeanlainen ruokavalio, mutta nyt vatsa on niin herkkä, että pitää olla tosi tarkkana mitä syö. Puputan paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä, mutta ei auta. Thai-currysta sain ripulin ja nyt olen jo puolitosissani alkanut miettiä että pitäisikö ryhtyä syömään tulisia ruokia (joita siis normaalisti vältän, kun tulee aika väkivaltaisesti pihalle). Kuulin että luontaistuoteliikkeissä myytäisiin jotain chilikapseleita, jotka saattais auttaa ummetukseen. Onko kellään kokemusta? Tai jotain muuta neuvoa? Tarkoitus on kyllä varata uusi lääkäriaika, jos kotikonstit ei auta...
Sitkeä ummetus
Ennea81
1
182
Vastaukset
- beenthere2
Osta apteekista niitä ruskeita pillereitä, en muista nimeä ja kaapissakaan niitä ei just ole.Niitä otetaan 1-3 kpl, ja jos otat illalla niin katso ettei seuraavana päivänä ole menoa.Mulla kävi niin että ekan tunnin aikana heräämisestä kävin 4xveskissä.eli 3kpl jos hankala vaiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628