Olen ostamassa uutta Guiliettaa. Onko kellään kokemuksia kuinka lämmin auto on?
Kävin kokeilee mut ilma oli 0 keli.Jos jollain on niin asiallisia mielipiteitä.
Guilietta
21
1627
Vastaukset
- jaamäävai??
Ainakin tuosta t-jet koneesta riittää lämpöä pienempään mitoon hyvin. Lämpee muutaman kilsan matkalla kovemmillakin pakkasilla. Noi uudemmat/taloudellisemmat moottorit on käsittääkseni hiukan hitaammin lämpeneviä. Millä koneella ajattelit giuliettasi hankkia?
- ,,,
lämpenee luultavasti sisältä nopeammin koska siinä on pienemmät tilat.
- Bravoon riittävästi
T-Jet lämpenee nollakeleilla nopeasti, koska siinä on tosi pienet nestetilavuudet. Öljyä 3,3 l ja jäähdytysnestettäkin muistaakseni vain 6 l. Kääntöpuolena on, ettei ainakaan Defalta saa tehokasta letku- tai lohkolämppäriä, vaan pelkästään "lämmintä kättä" eli olikosenyt 300 W tehoisen pikku palikan, ns. silitysraudan, joka kiinnitetään pultilla lohkon kylkeen.
Kovemmilla pakkasilla tulee eteen vaatimaton lämmöntuotanto. Yhdistelmällä Bravo 150 hv T-Jet ei moottori tahdo millään saavuttaa normaalia käyntilämpöään, kun pakkasta on kymmenkunta astetta ja matelen Kehä I aamuruuhkassa 20-30 km/h. Lämpeneminen tyssää n. 70°C kohdalle, kun sisätilan lämmitin ryövää moottorilta enemmän lämpöä kuin se tuottaa. Tässä on vähän sellainen muna & kana -ongelma - sitten, kun matkustamon saa lämpimäksi, riittää pieni puhallusnopeus ja moottorin lämmöt pysyvät yllä, mutta tähän tilaan on vaikeaa päästä ainakaan 10 km ajomatkoilla.
- sgsdgh
typerä kysymys muuten.....miten lämmin pitäs olla?
- dhsjak
Typerää väittää kysymystä typeräksi......miten viisas kysymyksen pitäisi olla?
- pj99
dhsjak kirjoitti:
Typerää väittää kysymystä typeräksi......miten viisas kysymyksen pitäisi olla?
kerro miksi sitä pitää erikseen kysellä? meinasitko että palellut hengiltä autossa vai mikä idea oli kysymyksen takana?
- dhsjak
pj99 kirjoitti:
kerro miksi sitä pitää erikseen kysellä? meinasitko että palellut hengiltä autossa vai mikä idea oli kysymyksen takana?
Sen vuoksi ehkä täytyy kysyä, koska jotkut meistä ajavat autollansa kymmeniä tuhansia vuodessa, osan lapin pakkasissa ja pitkällä reissulla ei ole kiva palella autossa. Eli, yksi perusvaatimuksista ajoneuvolle on se, että lämpöä riittää. Varsinaisesta hengissä pysymisestä ei tällä kertaa siis ole kyse. Väsynyt, paleleva kuski pitkällä työmatkalla on vaaraksi kaikille. Joten, tarkeneeko Giulettassa kovallakin pakkasella?
- 80880
dhsjak kirjoitti:
Sen vuoksi ehkä täytyy kysyä, koska jotkut meistä ajavat autollansa kymmeniä tuhansia vuodessa, osan lapin pakkasissa ja pitkällä reissulla ei ole kiva palella autossa. Eli, yksi perusvaatimuksista ajoneuvolle on se, että lämpöä riittää. Varsinaisesta hengissä pysymisestä ei tällä kertaa siis ole kyse. Väsynyt, paleleva kuski pitkällä työmatkalla on vaaraksi kaikille. Joten, tarkeneeko Giulettassa kovallakin pakkasella?
aivan turha kysymys, eikai mikään nykyauto ole kylmä??? jo 156nen oli nopeiten lämpiävä ruotsalaisessa talvitestissä..
- Järkikäteen!!!
Alfa ei koskaan ole ollut mikään talviauto. Heikkoa tekniikkaa joka ei sovellu Pohjolan oloihin. Sisällä katkaisimet tippuvat käteen, kojetaulu natisee jne. Hihnat katkeilevat, puslat paukkuvat jne.
Osta samalla rahalla vähän ajettu Volvo tai Audi, arvostettuja laatuautoja.- sakfgfkj
...että Alfa 156 hakkasi jo vuonna 1998 Vulva S60:sen Vi Bilägare -lehden talviautotestissä ?
- vaikka svedut ovat saattaneet hieman vetää kotiinpäin :)
Volvo ja Audi edustavat tällaisia kyrmyniskaisia suomalaisia insinöörejä, yhtä ikävystyttäviä tapauksia kuin ajajatkin ! Otsikkosi oli : "Ajattele järjellä". Minä laitan myös tunnetta mukaan ajatteluuni.
Ajan Citroenilla (toinen metsäläisten pelkäämä merkki), enemmäkseen kuitenkin polkupyörällä. - Alffi alfons
Uskallanpa väittää, jotta nykyalfoilla voi huoletta ajaa talvella verrattaessa muihin premium merkkeihin. Eipä ole katkaisimet tippuneet, puslat paukkuneet, ym ym ja toinen talvi menossa mitolla.
...tai sittenkin, älkää hyvät ihmiset Alfaa ostako! Ostakaa harmaa farmarivolvo, tai audi. Se samanlainen, ku muillakin työtovereilla ja naapureilla.
On nimittäin mulle kätevämpi, ku erotan oman autoni parkkihallissa katsomatta rekisterikilvestä. - A3SB
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9563719
Onhan se kun laittaa karvalakin päähän ja rukkaset käteen. - hoh hoi.......
sakfgfkj kirjoitti:
...että Alfa 156 hakkasi jo vuonna 1998 Vulva S60:sen Vi Bilägare -lehden talviautotestissä ?
- vaikka svedut ovat saattaneet hieman vetää kotiinpäin :)
Volvo ja Audi edustavat tällaisia kyrmyniskaisia suomalaisia insinöörejä, yhtä ikävystyttäviä tapauksia kuin ajajatkin ! Otsikkosi oli : "Ajattele järjellä". Minä laitan myös tunnetta mukaan ajatteluuni.
Ajan Citroenilla (toinen metsäläisten pelkäämä merkki), enemmäkseen kuitenkin polkupyörällä.Vai voitti alffa volvo S60:n vuonna 1998? Tuolloin muuten ei ollut vielä S60-Volvoa, joten asiantuntijuutesi taso tiedetään...
- erhee
hoh hoi....... kirjoitti:
Vai voitti alffa volvo S60:n vuonna 1998? Tuolloin muuten ei ollut vielä S60-Volvoa, joten asiantuntijuutesi taso tiedetään...
se oli s70 se Volvo, muita autoja talvitestissö oli Audi A6 1.8T,BMW520i,Saab 9-5 2.0 ja Alfahan voitti tuon testin taisi olla jaettu ykkössija Passatin kanssa
- shivikkä
Kyllä nyky autoista voi jo epäillä että tarkeneeko.Jos verrataan vaikka entisiin klassikoihin
kuten LADA tai 96 SAABBI. Noin esimerkiksi.
Mutta,minkä pienempi kone niin sitä vähemmän lämpöa,puhumattakaan
näistä nykyisistä pikku diiseleistä.NIISSÄ EI TODELLAKAAN KUULEMMA HIKI TULE ! !
Monestakohan nyky autosta voi sanoa yli 30 asteen pakkasilla ,että on lämmin ?
Kyllä noissa jotenkin tarkenee,ettei persus penkkiin jäädy mutta ei kyllä
liiemmin hiosta,ja se johtuu ihan tästä nyky tekniikasta.
Tietokone rukkaa kulutusta mahdollisimman pieneksi.- jerje
no eikös tossa kajakkikaksikossa melko pieni kone juuri ole...
- hukkalämpönnn
jerje kirjoitti:
no eikös tossa kajakkikaksikossa melko pieni kone juuri ole...
...mutta bensaa palaa isomman moottorin eestä.
- A-R G
hukkalämpönnn kirjoitti:
...mutta bensaa palaa isomman moottorin eestä.
Tekisi itsekin mieli vaihtaa Giuliettaan saman tien, on se niin tyylikkään näköinen. Ei paljon unettavat Volvot sen rinnalla kyllä kiinnosta.
- eimfgv
väliä. Kesäautoahan olet ostamassa.
- sivusta.
Tuulilasissa oli Giulietan testi ja jutun lopussa oli vertailtu sitä muihin eli Audi A3, BMW 116 ja VW golf:iin. Sitä vain ihmettelin, että käykö joku tosiaan sisäistä taistelua siitä että valittisko alfan vai volkkarin? Eiks nää nyt oo vähän eri kohderyhmille tehty.
- keskeltä.
Mitä hittoa se vaikuttaa, millainen logo siinä etugrillissä on? Jos vwg olisi läheskään yhtään kiinnostava automallina, ostaisin sen ja vaikka ruuvaisin keulille käärmelogon... Mutta kuten huulilasissakin sanottiin, onneksi on vielä valmistajia jotka eivät ota aina varman päälle !
Vähän tuota MultiAirin suurta kulutusta testissä ihmettelin - nooooh odotellaan kokemuksia käyttäjiltä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on501226Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241199Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141110- 1271066
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315981- 42929
- 73899
- 72895