Mulla on Rockfordin vahvistin vanha 500.2 subi vahvarina. Oli Spl subi mutta se sano poks. Aion hankkia uuden ja ajattelin Rainbow Tsunamia. Amboss elementti valmiissa refleksi kopassa. Vahvistin antaa sillattuna 4 ohm n:1000 w tehoo. Olisko hyvä yhdistelmä vai kattelenko jotain muuta? Sitten mulla on GZ GZNC1500 1.5 faradin konkka jonka aion laittaa subi vahvarille mutta voinko maaduttaa subi ja pää kaiutin vahvistimen joka on Dls 25m2 johdolla konkkaan ja konkan 50m2 johdolla auton runkoon vai vedänkö kaikki omilla johdoilla runkoon? Olis helpompi maaduttaa konkkaan mutta kumpi parempi? Erillis sarja on Dls tupla mideillä ja hyvin soi mutta toi subbari puuttuu.
Kysymyksiä 2 kpl
7
2440
Vastaukset
- team Obelix
Minkä kokoinen sun päävirtakaapeli on? Muistat vain laittaa oikean kokoiset sulakkeet ettei laitteisto kärsi. 50mm2 kaapelille 150-200a sulake ja 25mm2 100-125a sulake. Päävirta- ja maakaapeli kannattaa laittaa aina saman kokoiseksi.
Hanki Audison Connection SFD 41C ... 79 € virranjakobloki. Siinä on seuraavanlaisia toimintoja
plus-puoli
1 x 50mm² sisään 1 x 50mm² sisään/ulos ilman sulaketta
1 x 33mm² ulos sulakkeella
3 x 21mm² ulos sulakkeella
maa-puoli
1 x 50mm² sisään
1 x 33mm² ulos
3 x 21mm² ulos
Tuohon on helppo laittaa koko järjestelmä kiinni. Amassa autossa on kyseinen laite ja olen todella tyytyväinen siihen. Se toimii päävirtasulakkeena ja jakoblokina laitteistolle ja auton omille johdoille.- GZ GZNC 1500
Eli päävirta kaapeli on 50m2 ja siinä on 200 sulake. Mulla on Dls jakoblokkeja 2 kpl 50 sisään 1kpl 35 ja 2kpl 25 ulos. Niitä ajattelin käyttää enkä hommata enään uutta jakaria. Tarviiko noi pienemmät johdot viä sulakkee kun vahvistimissa itsessäänkin on ? En ollut suunnitellut laittaa mutta tarviiko? Maa kaapeli on kans 50m2 niinkun virtakin. Ajattelin myös vaihtaa laturilta akulle tulevan johdon laittaa 50m2 ja akun maan samalla Kannattaako se? Takana maa kaapeli on kiinni suoraan auton runkopalkissa eikä missään pellissä 50m2 johtoliitimellä joka on tarkotettu maa kytkentään.
- Team Obelix
GZ GZNC 1500 kirjoitti:
Eli päävirta kaapeli on 50m2 ja siinä on 200 sulake. Mulla on Dls jakoblokkeja 2 kpl 50 sisään 1kpl 35 ja 2kpl 25 ulos. Niitä ajattelin käyttää enkä hommata enään uutta jakaria. Tarviiko noi pienemmät johdot viä sulakkee kun vahvistimissa itsessäänkin on ? En ollut suunnitellut laittaa mutta tarviiko? Maa kaapeli on kans 50m2 niinkun virtakin. Ajattelin myös vaihtaa laturilta akulle tulevan johdon laittaa 50m2 ja akun maan samalla Kannattaako se? Takana maa kaapeli on kiinni suoraan auton runkopalkissa eikä missään pellissä 50m2 johtoliitimellä joka on tarkotettu maa kytkentään.
Suosittelen laittamaan jakobokin ja vahvarin väliin vielä sulakkeen, mut ei se mikään pakollinen ole. Se vahvarin sulake suojaa vahvaria ja kaikki muut sulakkeet koko laitteistoa. Laturilta ei ole mikään pakko laittaa noin isoa kaapelia. Mulla tulee laturilta auton oma kaapeli ja sen rinnalle vedin 35mm2 kaapelin. Yleensä maa- ja virtakaapelit on samankokoisia.
Mulla on seuraavanlaisesti kytketty kaapelit:
Virta:
Akku-->jakobloki 2*50mm2 n.20cm
Jakobloki-->vahvistin 35mm2
Laturi-->jakobloki 35mm2 auton oma kaapeli
Kaikki virtapuolen johdot on suojattu sulakkeilla.
Kaikki maakaapelit on 35mm2 ja akusta menee runkoon kaksi eli yhteensä 70mm2 - GZ GZNC 1500
Team Obelix kirjoitti:
Suosittelen laittamaan jakobokin ja vahvarin väliin vielä sulakkeen, mut ei se mikään pakollinen ole. Se vahvarin sulake suojaa vahvaria ja kaikki muut sulakkeet koko laitteistoa. Laturilta ei ole mikään pakko laittaa noin isoa kaapelia. Mulla tulee laturilta auton oma kaapeli ja sen rinnalle vedin 35mm2 kaapelin. Yleensä maa- ja virtakaapelit on samankokoisia.
Mulla on seuraavanlaisesti kytketty kaapelit:
Virta:
Akku-->jakobloki 2*50mm2 n.20cm
Jakobloki-->vahvistin 35mm2
Laturi-->jakobloki 35mm2 auton oma kaapeli
Kaikki virtapuolen johdot on suojattu sulakkeilla.
Kaikki maakaapelit on 35mm2 ja akusta menee runkoon kaksi eli yhteensä 70mm2Ajattelin itekkin tehdä että lisään vaan akult maihin uuden johdon runkoon vanhan lisäks ja laturilta akkuun toisen vanhan viereen. Taidan sitten kan laitta sulakkeet jakoblokin ja vahvistinten väliin. Onko totta kun täälä kirjotetaan että mitä enemmän on sulake kytkenyöjä sitä suurempi on virta häviö? Laitan virtajohdon 50m2 joka tulee akulta jakoblokkiin ja siitä 25m2 johdot vahvistimille ja 25m2 johdot vahvareista jakoblokkiin ja sen 50m2 johdolla auton runkoon. Eli siis virtajohtoihin sulakerasiat väliin ja 100 amp sulakkeet vai?
- Team Obelix
GZ GZNC 1500 kirjoitti:
Ajattelin itekkin tehdä että lisään vaan akult maihin uuden johdon runkoon vanhan lisäks ja laturilta akkuun toisen vanhan viereen. Taidan sitten kan laitta sulakkeet jakoblokin ja vahvistinten väliin. Onko totta kun täälä kirjotetaan että mitä enemmän on sulake kytkenyöjä sitä suurempi on virta häviö? Laitan virtajohdon 50m2 joka tulee akulta jakoblokkiin ja siitä 25m2 johdot vahvistimille ja 25m2 johdot vahvareista jakoblokkiin ja sen 50m2 johdolla auton runkoon. Eli siis virtajohtoihin sulakerasiat väliin ja 100 amp sulakkeet vai?
"Laitan virtajohdon 50mm2 joka tulee akulta jakoblokkiin ja siitä 25mm2 johdot vahvistimille ja 25mm2 johdot vahvareista jakoblokkiin ja sen 50mm2 johdolla auton runkoon. Eli siis virtajohtoihin sulakerasiat väliin ja 100 amp sulakkeet vai?"
Tuolla tavalla kun teet niin on oikein asennettu. Ilman sulakkeellista jakoblokia tulee johtoihin paljon ylimääräisiä liitoksia. 50mm2:lle max 200 ja 25mm2:lle riittää tuo 100a sulake. Muistat vain suojata kaapelit kunnolla ja päihin holkit ja kutistesukka niin pysyy johtojen säikeet kurissa. Mulla on kaikki kaapelit punossukan sisällä ja jokiesin johdon päässä on holkki ja kutistesukka. Jopa kaiutinkaapeleissa vaikka ne 5mm2 kokoiset.
- Chrysleri
On sulla ainakin huippu vahvistin. Noita ei kans mistään enää saa harmi. Kyllä toi Tsunami tehoo kestää vaikka kuinka paljon ettei sun vahvistin ainakaan liian iso ole. Ei mikään ihme että Spl sano tolla vahvistimella poks ne on aika näyttely kamaa paitsi vahvistimet on hyviä. Mulla tila auton perässä 2 kpl Tsunameita ja ne saa tehoo 1300 wattia ja hyvin kestää ja soi ja painetta tulee.
- Jartseeee
Toi tsunami suosittelen. Kuten sulle kirjotettu niin sulla on tosi huippu vahvistin tolle Rokkarille ei juuri vastaavaa kilpilijaa löydy.Siitä ei kannata koskaan luopua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895