Saunalahden verkko ja Elisa

Kumman otan

Onko urbaanilegendaa, että saunalahden asukkaille priorisoidaan kaistaa Elisan asiakkaiden jälkeen ?
Elisa on kuitenkin "emoyhtiö"

Kai tuo teoriassa on mahdollista ?

6

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----------

      Samaahan voisivat tehdä paikalliset puhelinyhtiöt jotka vuokraavat kaapelointiaan operaattoreille. Paikallinen yhtiö vaikkapa Anvia priorisoisi omille asiakkailleen Elisan ja Soneran kaistaa ja Elisa ja Sonera priorisoisivat Sunalahden ja muiden rtoimijoiden asiakkailta kaistaa.... just joo.

      Joo puheet on puheita, ainahan sitä voi kehitellä salaliittoteorioita. Kun oikein asiaa miettii niin moinen ei olisi kenenkään etu.

    • ensinnäkin on tämä Saunalahti, jonka asukkaista puhut?

    • ddfg6

      Ennen Sauniksen ostoa tilanne oli näin, nykyään Saunis ja Elisa asiakkaat ovat samaa mössöä, ja mun Saunis kortti näyttää että olisin Elisan asiakas enkä Sauniksen.

      • Tympääntynyt

        Joo! Tosi surkeeta yhteistyötä. Tekevät täysin eriasioita saman katon alla.
        Kävin tilaamassa elisan tietoturvaa, vaan neiti tyrkytti väkisin saunalahtea.
        Sama kai ajattelin.
        Jokainen, joka on asioinut elisasopissa on varmaan huomannut jonotusten olevan pitkiä.
        Kaikki sopimukset sisältää sivukaupalla tekstiä ja ajan säästämiseksi uskoo saavansa sellaisen sopimuksen josta oli puhe.
        Kaikki meni hyvin, kunnes tuli lasku.
        Lasku sisälsi kaksi ADSL liittymää. Saunalahden, että Elisan.
        Jotenkin tuntuu siltä, että asiakkaat halutaan siirtää Saunalahden puolelle.
        Toinen juttu oli puhelinmyyjä kauppasi edullista liittymää, jossa oli 14vr. palautusoikeus. Sopimuksen luettuani niin huomasin että liittymä ei ollut mulle sopiva. Soitin Asiakaspalveluun joka vahvisti että en ota kyseistä liittymää.
        Nyt kun tuli tämä uusi Saunalahden nettimodeemi, niin pakettiin oli laitettu sirukortti Saunalahden puhelinliittymään.
        Ei taida kirjanpito oikein olla hallinnassa, vai yritetäänkö, jos asiakas ei uudelleen ilmoita, että ei halua kyseistä liittymää, niin vuden saa maksaa liittyumämaksuja.
        Nyt kun sopimukset Elisan ja Saunalahden kanssa loppuu, niin varmasti muutan liittymäoperaattoria.


    • 3 turhaa liittymää

      Aika tutun kuuloinen tilanne. Mutsillani on ollut ongelmia ADSL-liittymän kanssa. Elisan myymälässä tilanne "korjattiin" myymällä uusi liittymä. Pian oli liittymäsopimuksia (Saunalahti Elisa), käyttäjä- ja hallintatunnuksia useat kappaleet. ADSL modeemeitakin oli 2 samanlaista. Netti toimi, mutta sähköposti ei ... taisi mennä postit aina sille väärälle, "suljetulle" liittymälle. Lähetin mutsin liikkeeseen ylimääräisen modeemin kanssa ja ohjeistin lyömään nyrkkiä pöytään, että sulkevat ylimääräiset käyttäjätunnukset ja sähköpostilaatikot. Eivät osanneet, vaan sähkposti pysyi aivokuolleessa tilassa.

      Välillä kokeiltiin mokkulaakin, kun mutsilla on kannettava kone. Ei toiminut kuin pari minuuttia kerrallaa, sitten yhteys katkesi. Muodostui kyllä muutamaa sekuntia myöhemmin uudelleen, ihan itsekseen, muttei tuollaisella mitään tehnyt, joten Mokkula palautukseen ja ADSL taas tilalle. Toki jonkin aikaan oli sitten ADSL mokkulaliittymät 2 puhelinliittymää, (kännykkä), joista toinen oli avattu tuon mokkulan hankkimisen yhteydessä.

      Myydä/tyrkyttää siis osataan, mutta asiakkaan tarpeita ei tunnisteta eikä mitää ongelmia osata ratkaista. Jälleen tarvittiin monta käyntiä & jonotusta liikkeessä ennen kuin ylimääräiset liittymät oli suljettu. Silti ongelmat sähköpostin kanssa jatkuivat vielä tuon jälkeen lähes vuoden päivät ennen kuin tuli vastaan sellainen asiantuntija, joka osasi luoda uuden & toimivan tunnuksen ja kytkeä sen käytössä olevaan liittymään noiden puolen tusinan suljetun sijaan.

      • diipadaipaduu.......

        Itselläni ei ole ollut koskaan mitään ongelmia,kun mietin asiat aina tarkasti valmiiksi,ennenkuin lähden "hötkyileen". Ei ole tullut yllätyksiä laskujen,eikä muidenkaan mokkuloiden suhteen.Olen ollut erittäin tyytyväinen saunalahteen jo monta vuotta....pitää ensiks aina miettiä,mitä on tekemässä ja todellakin lukea ne sopimukset alusta loppuun,niin puurolta kun se maistuukin,jonoista ei kannata välittää,kun ei kerran kuitenkaan 1 ihminen voi palvella kahta asiakasta samaan aikaan,ja tuskin kukaan sellaista haluaakaan.Joten AINA on ENSIKSI parasta katsoa,ennenkuin ensiksi katua ja katsoa vasta sitten,säästyy monelta turhalta juoksulta ja ehkä kenties laskultakin.Näin itse toimineena ei ole eteeni tullut minkäänlaisia ongelmia oikeen missään asiassa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3690
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2704
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      2203
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1918
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe