On erittäin oikein

palstalainen.

ja perusteltua ja Jumalan mielen mukaista, että Devoit purevasti puuttuu TeuvoSuni-nimimerkin kirjoittelun harhoihin ja ihmisoppeihin. Hän, jos kuka kykenee tunnistamaan Teuvon eksytykset ja väärät opit, joilla ei ole mitään raamatullista perustaa, sillä Devoit tutustui Teuvon juttuihin läheltä, ikäänkuin sisältäpäin ja totesi ne roskaksi. Hyvä Devoit.

56

2289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;D ;D ;D

Kun näyttää, ettei kukaan noteeraa sinun sepustustasi miksikään, niin älä sure kyllä niitä Sunin rienaajia aina jostain sikiää.

• Ketä tarkoitat? Mistä tunnet aloituksen tekijän?

• palstalainen.

Paavalikin mainitsi harhaopit, jotka eivät olleet Jumalan, vaan saatanan (tai ihmisen) aikaansaannoksia. Siten pitää nykyisinkin tehdä. Devoit harhaa läheltä katselleena tietää paremmin ja voi siten varoitella muita kulkijoita. Samaa toivoisin KariHenrikiltäkin, mutta KariHenrik kyllästyi Sunin herjaan.

• ;D ;D ;D
        Devoit kirjoitti:

Ketä tarkoitat? Mistä tunnet aloituksen tekijän?

En tunne aloituksen tekijää, vastasin vaan, ettei hän tunne itseään turhautuneeksi, ja näkyypä niitä Sunin rienaajia sikiävän.

• ;=)
        ;D ;D ;D kirjoitti:

En tunne aloituksen tekijää, vastasin vaan, ettei hän tunne itseään turhautuneeksi, ja näkyypä niitä Sunin rienaajia sikiävän.

Eipä osunnut edes lähelle.

• hauska.
        ;=) kirjoitti:

Eipä osunnut edes lähelle.

Tämä kaveri ei tunne upotuspelin sääntöjä. Ampuja itse ei nimittäin voi sanoa "osui ja upposi". ;)

• myöskin kauan
        palstalainen. kirjoitti:

Paavalikin mainitsi harhaopit, jotka eivät olleet Jumalan, vaan saatanan (tai ihmisen) aikaansaannoksia. Siten pitää nykyisinkin tehdä. Devoit harhaa läheltä katselleena tietää paremmin ja voi siten varoitella muita kulkijoita. Samaa toivoisin KariHenrikiltäkin, mutta KariHenrik kyllästyi Sunin herjaan.

ei ole kysymys pelosta. Todennäköisesti ei kokonaan myöskään kyllästymisestä. Arvelen että KH ei kirjoita, koska hän haluaa suojella perhettään hullujen perättömiltä panetteluilta. Minulle jäi KH:sta fiksu ja miellyttävä kuva ihmisenä ja uskovaisena.

• jop.
        myöskin kauan kirjoitti:

ei ole kysymys pelosta. Todennäköisesti ei kokonaan myöskään kyllästymisestä. Arvelen että KH ei kirjoita, koska hän haluaa suojella perhettään hullujen perättömiltä panetteluilta. Minulle jäi KH:sta fiksu ja miellyttävä kuva ihmisenä ja uskovaisena.

Niin hää onkin.

• tutkinut asioita

Ei Suni väärässäkään ole mitä tulee porttokirkkoihin. Kyllä porttokirkkoja on pilvin pimein. Suni on aivan oikeassa niiden suhteen.
      On pääporttikirkko ja sitten on porton tyttäret.

• Käsiteet porttokirkko ja porttopapit ovat peräisin Ellen Whiteltä ja adventisteilta. Nuo kaikki Suni varasti itselleen siitä, kun niin mielellään kuunteli kertomuksiani siitä mitä olin lukenut Ellen Whiten kirjasarjasta "Suuri Taistelu".

• tyttäret..
        Devoit kirjoitti:

Käsiteet porttokirkko ja porttopapit ovat peräisin Ellen Whiteltä ja adventisteilta. Nuo kaikki Suni varasti itselleen siitä, kun niin mielellään kuunteli kertomuksiani siitä mitä olin lukenut Ellen Whiten kirjasarjasta "Suuri Taistelu".

"Suuri Taistelu" kirjan olen itsekin lukenut, hyvin mielenkiintoinen kirja. Kirjassa kerrotaan monien uskonpuhdistajien työstä, yksi heistä Martti Luther.

Martti Luther tunnisti pedon antikristuksen. Vanhassa luterilaisessa virressä kerrotaan paavi antikristuksesta, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
        Martti Luther julistettiin pannaan ja valtionkiroukseen, kun hän nousi Roomalaiskatollista kirkkoa vastaan heidän vääryyksissään.

Jumalan sapattia vastaan onkin räyskytty. Keisari Konstantinus v.321 jKr. sääti kuuluisan sunnuntailakinsa ja Katolinen kirkko v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Suuri osa kristikunnasta seuraa tätä muutosta ja pitää sunnuntain pyhänä nämä tyttäret.

Suomessa taas v.1973 kalenterissa muutettiin sunnuntai viikon seitsemänneksi päiväksi.

Raamatussa on ennustettu ajan ja lain muutoksesta. Olen ymmärtänyt, että sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti Jumalan merkki. Katoliset sanovat itse, että sunnuntai on heidän valtansa merkki.

Entinen Luterilainen, mutta kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee petoon antikristukseen.

• Devoit kirjoitti:

Käsiteet porttokirkko ja porttopapit ovat peräisin Ellen Whiteltä ja adventisteilta. Nuo kaikki Suni varasti itselleen siitä, kun niin mielellään kuunteli kertomuksiani siitä mitä olin lukenut Ellen Whiten kirjasarjasta "Suuri Taistelu".

oikein sydämesi halusta syötät.

Minulla ei ole adventistien kanssa mitään tekemistä. Vedinhän sinutkin, silloin kun ei vielä kumpikaan näissä keskusteluissa mukana ollut, pois sieltä Ellen-porton suosta.

Tännehän tuli eräs adventisti-guru Laurila kerran puolustelmaan uskonsa sapattia, mutta pois joutui lähtemään, kun perustelut loppuivat. Ei tiennyt silloin mitään tästäkään Jumalan ilmoituksesta:

Voisitko enää koskaan tehdä sellaista avausta, jonka tarkoituksena olisi joku muu, kuin sydämessäni asuvan Kristuksen Hengen herjaaminen?

"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä.
        Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa
        vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.

Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi
        vihollisen käsiin palatsit ja muurit.

Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki.
        Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan,
        yhdessä ne sortuivat."

• valitse oikein.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Minulla ei ole adventistien kanssa mitään tekemistä. Vedinhän sinutkin, silloin kun ei vielä kumpikaan näissä keskusteluissa mukana ollut, pois sieltä Ellen-porton suosta.

Tännehän tuli eräs adventisti-guru Laurila kerran puolustelmaan uskonsa sapattia, mutta pois joutui lähtemään, kun perustelut loppuivat. Ei tiennyt silloin mitään tästäkään Jumalan ilmoituksesta:

Voisitko enää koskaan tehdä sellaista avausta, jonka tarkoituksena olisi joku muu, kuin sydämessäni asuvan Kristuksen Hengen herjaaminen?

yhdessä ne sortuivat."

Kuinkas Suni tähän suhtautuu. Uudesta Testamentista luettua: Jeesus meni tapansa mukaan sapatin päivänä synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.
        Jeesus sanoi myöskin: Sapatti on annettu ihmistä varten.

Luukk.23:56. Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita, mutta SAPATIN he viettivät hiljaisuudessa LAIN KÄSKYN mukaan.

Apostolien teot 18:4. Ja hän keskusteli synägoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia, että Kreikkalaisia uskomaan.

Matt.24:20 Jerusalemin hävitys, johon Jeesus tässä viittaa, tapahtui v.70, siis noin 40 vuotta Jeesuksen ylösnousemisen jälkeen. Tämä osoittaa, että Jeesus odotti sapattia kunnioitettavan ja pyhitettävän käskyn määräämänä päivänä Hänen poistumisensakin jälkeen.

Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

Joka purkaa yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä pitää pienimmäksi kutsuttaman taivaan valtakunnassa, näin Uudessa Testamentissa.

Jumala pisti tuulemaan Noan aikaankin, koko ihmiskunta hukkui noan perhettä lukuun ottamatta, ei siellä käskyistä välitetty. Lopunaikanakin on oleva niinkuin Noan päivinä.

Joka tapauksessa sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti on Jumalan merkki. Ihminen valitsee kumpaa Herraa kumartaa, siitä riippuu ikuinen kohtalo.

Kirouksilla ei kannata itseänsä väsyttää, sillä se ei mitään hyödytä.

• TeuvoSuni kirjoitti:

yhdessä ne sortuivat."

Ja minä olin lukenut ne Ellen Whiten kirjoista. hyvinpä nuo sinulle kelpasivat, mutta älä valehtele niitä omiksi keksinnöiksesi. Ne oli Ellen White keksinyt jo liki sata vuotta ennen syntymääsi.

Olet todellinen maailmanmestari hyväksikäyttämään ystäviäsi ja ottamaan kunnian ystäviesi oivalluksista.

Huom! Minä en tätä avausta tehnyt.

• TeuvoSuni kirjoitti:

yhdessä ne sortuivat."

Olisiko Teuvo Sunin kirjoituksia luettava kirjaimellisesti tai kuvannollisesti koskien aikakautensa hengellistä elämää.
        Kun Jeesus sanoi Israelin vanhimmille: Hajoittakaa maahan tämä temppeli, niin minä sen kolmessa päivässä rakennan uudelleen. Tässä tapauksessa Jeesus puhui oman ruumiinsa temppelistä, eikä maan päälle rakennettavasta kolmannesta temppelistä. Huomaamme tästä, että Jeesus ei puhunut maanpäällisestä kolmannen temppelin rakentamisesta, vaan itsestään.

Jumalalle ei enää kelpaa kolmas uhritemppeli, vaan Dan.8:14. kertoo taivaallisesta pyhäköstä, joka asetetaan jälleen oikeuteensa taivaassa ja sinne Jeesus onkin mennyt Ylimmäisenä Pappinamme rukoilemaan aina meidän puolestamme.
        Teuvo Suni ei ole aivan metsässä kirjoituksineen, sillä hän ei ainakaan väärennä kirjoituksia.

Vanha temppelipalvelus sapatteineen, ei kelvannut Jumalalle, vaan Hän kirosi sen tavan miten Israelin kansa suhtautui Jumalan antamiin säädöksiin.

Suhtautuminen Ellen G. Whiteen ja Sunin kirjoituksiin johtaa moniin vastakkaisiin ajatuksiin, joista kuitenkin on hyötyä syvemmälle Raamatun tutkimiselle ennakkoluulottomasti, jossa myötä ja vastakohdilla on merkitystä.
        Ei tarvitse olla adventisti ymmärtääkseen, että Vanhan-Liiton seremoniat ovat menettäneet merkityksensä Uudessa Liitossa, jotka perustuivat uhripalvelukseen ja uhripyhäkkökin on menettänyt merkityksensä, sillä Jeesus on mennyt temppeliin jonka on rakentanut Jumala, eikä ihminen.

Jeesuksen ruumiin temppelin ovet ovat avatut seurakunnalle Jeesuksen sovitustyön jälkeen.

Jeesus puhui aina vertauskuvallisesti, eikä Hän muuten juuri puhunutkaan, jos ei ymmärrä vertauksia on vaikea ymmärtää muutakaan, sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

• näin se menee.
        TeuvoSuni kirjoitti:

yhdessä ne sortuivat."

Devoit paljastaa sinun valheellisuutesi ja se on oikein. Sori, hän tuntee sinut ja sinun juonesi ja tapasi. Paljastit valheellisuutesi Devoitille ja KariHenrikille ja nyt olet heikoilla juttuinesi.

• vierailija80
        TeuvoSuni kirjoitti:

yhdessä ne sortuivat."

Valitusvirsiä lainatessa kannattaa muistaa niiden mielenkiintoinen historiallinen asiayhteys. Vuonna 586 eaa Nebukadnessar valloitti Jerusalemin ja vuotta myöhemmin babylonialaiset hävittivät Jerusalemin temppelin ja ottivat kuningas Jojakimin vangiksi. Valitusvirret 2:6-8 viittaa suoraan näihin surullisiin tapahtumiin. Valitusvirsissä tulkitaan että Jumala on sallinut näiden kauheuksien tapahtua.

Valitusvirret 2:6-8 ’Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan ja papit. Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit’.

Sapatti siis unohtui kun vihollinen valloitti Jerusalemin. Valitusvirsissä tähän suhtaudutaan surumielisesti (kuten kaikkeen muuhunkin tapahtuneeseen -siitä nimikin 'valitusvirret'). Juutalaiset toki pitävät yhä sapattinsa, ovathan he tuolta epätoivon suosta aikoja sitten nousseet ja saaneet Jerusalemin takaisin...

• uusi maa
        tyttäret.. kirjoitti:

"Suuri Taistelu" kirjan olen itsekin lukenut, hyvin mielenkiintoinen kirja. Kirjassa kerrotaan monien uskonpuhdistajien työstä, yksi heistä Martti Luther.

Martti Luther tunnisti pedon antikristuksen. Vanhassa luterilaisessa virressä kerrotaan paavi antikristuksesta, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
        Martti Luther julistettiin pannaan ja valtionkiroukseen, kun hän nousi Roomalaiskatollista kirkkoa vastaan heidän vääryyksissään.

Jumalan sapattia vastaan onkin räyskytty. Keisari Konstantinus v.321 jKr. sääti kuuluisan sunnuntailakinsa ja Katolinen kirkko v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Suuri osa kristikunnasta seuraa tätä muutosta ja pitää sunnuntain pyhänä nämä tyttäret.

Suomessa taas v.1973 kalenterissa muutettiin sunnuntai viikon seitsemänneksi päiväksi.

Raamatussa on ennustettu ajan ja lain muutoksesta. Olen ymmärtänyt, että sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti Jumalan merkki. Katoliset sanovat itse, että sunnuntai on heidän valtansa merkki.

Entinen Luterilainen, mutta kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee petoon antikristukseen.

Ilm.14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä.
        10. Niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

15:2. Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.

• Teuvo vain väittää että oman kunniani nostamiseksi hänen valheitaan paljastelen.
      En tavoittele mitenkään proilotumista Teuvon päävastustajaksi. Olen ollut niin paljon Teuvon puolella, tosin vilpittömin mielin, harhauttamassa ihmisiä tuohon kummalliseen okkultismiin, että suorastaan velvollisuuteni on varoittaa siitä varoittamasta päästyänikin.

Tiivistettynä: en toimi vihasta, enkä kunnian tavoittelussa, vaan velvollisuudentunnosta, koska olen osasyyllinen "sunirikokseen".

• Korjaanpa lauseen

"En tavoittele mitenkään proilotumista Teuvon päävastustajaksi."

Korjattuna: En tavoittele mitenkään profiloitumista Teuvon päävastustajaksi

• kiinnostaa...

Oletpa sinä jalo ihminen, kun jaksat lähimmäisestäsikin välittää. Voitko vastata kuulutko mihinkään lahkoon.

• nn.

Mielenkiinnosta kysyisin, että mikä ja millon aiheutti tämän kääntymisen?

• nn. kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyisin, että mikä ja millon aiheutti tämän kääntymisen?

Kun aloin täällä palstalla seuraamaan Teuvon kirjoittelua, tulin huomaamaan että hän kirjoittaa kaikkea muuta kuin totuutta. Lisäksi Teuvo&Armi kompus kauhistutti minua heti alkumetreiltään lähtien. Armissa ja Teuvossa täyttyi joku pahuuden ja valheen "kriittinen massa", jonka seurauksena alkoi täysin hallitsematon "rienausydinpommi". Lopullisesti silmäni aukaisi kun nimim alkupraimo laittoi henkienkoetteluohjeineen Teuvon seinää vasten. Mutta lopullisen niitin ystävyydellemme pani Teuvon luihu käytös selkäni takana minua kohtaan. sisältäen panettelevat pahansuopaiset ja vähättelevät juorut, joissa hän on mestari. välirikko tapahtui keväällä -07

• kiinnostaa... kirjoitti:

Oletpa sinä jalo ihminen, kun jaksat lähimmäisestäsikin välittää. Voitko vastata kuulutko mihinkään lahkoon.

Voitko kysyä samaa rek nimimerkilläsi?

• Tuomas?
        Devoit kirjoitti:

Kun aloin täällä palstalla seuraamaan Teuvon kirjoittelua, tulin huomaamaan että hän kirjoittaa kaikkea muuta kuin totuutta. Lisäksi Teuvo&Armi kompus kauhistutti minua heti alkumetreiltään lähtien. Armissa ja Teuvossa täyttyi joku pahuuden ja valheen "kriittinen massa", jonka seurauksena alkoi täysin hallitsematon "rienausydinpommi". Lopullisesti silmäni aukaisi kun nimim alkupraimo laittoi henkienkoetteluohjeineen Teuvon seinää vasten. Mutta lopullisen niitin ystävyydellemme pani Teuvon luihu käytös selkäni takana minua kohtaan. sisältäen panettelevat pahansuopaiset ja vähättelevät juorut, joissa hän on mestari. välirikko tapahtui keväällä -07

Sinä olet siitä hieno ihminen, ettet herjaa etkä panettele, edes entistä ystävääsi. Epäilemättä pysyt myös totuudessa kaikissa jutuissasi.

• Ved.2
        Tuomas? kirjoitti:

Sinä olet siitä hieno ihminen, ettet herjaa etkä panettele, edes entistä ystävääsi. Epäilemättä pysyt myös totuudessa kaikissa jutuissasi.

ole jo suoritettu. Kaikki normaalit lukijat kyllä sen havaitsevat. Todistuksen pääjuonne pitäisi olla evankeliumi tai sitten vaan ystävällinen keskustelu siitä kirjasesta. Kysymys on siitä, että missä seurassa tapojamme turmelemme. Huonossa seurassa tulemme itse sen kaltaiseksi. Ihmeen hyvin D. on viksuutensa säilyttänyt. Mutta vaihtamalla ajatuksia pahan kanssa olemme osallisia sellaisen pahoihin puuhiin, niinkuin Raamattu todistaa. Itse olen ainakin siihen langennut, vaikka motiivini olisivat kuinka puhtaat ja jalot.

Totuudesta voitaisiin keskustella vähän edistyneemmälläkin tasolla, kuin joku Armi/Suni- akseli. Pitäisi mennä eteenpäin. Mutta em. keskustelut vievät kaikella tasolla taaksepäin, vaikka näennäisesti hetkellisesti koettaisiinkin puolustettavan raitista evankeliumiia ja totuutta.

• huomautus...
        Tuomas? kirjoitti:

Valhetta oli mitä sanoi.Hyvä että olet huomannut voisiko toivoa, että et ole itseäsi niin puuduttanut, ettei
        totuus sinulle kirkastuisi. Tämä on todella harvinaista nähdä, että näkeviäkin on joihin ei näin valheet
        uppoa.

• Tuomas?
        Ved.2 kirjoitti:

ole jo suoritettu. Kaikki normaalit lukijat kyllä sen havaitsevat. Todistuksen pääjuonne pitäisi olla evankeliumi tai sitten vaan ystävällinen keskustelu siitä kirjasesta. Kysymys on siitä, että missä seurassa tapojamme turmelemme. Huonossa seurassa tulemme itse sen kaltaiseksi. Ihmeen hyvin D. on viksuutensa säilyttänyt. Mutta vaihtamalla ajatuksia pahan kanssa olemme osallisia sellaisen pahoihin puuhiin, niinkuin Raamattu todistaa. Itse olen ainakin siihen langennut, vaikka motiivini olisivat kuinka puhtaat ja jalot.

Totuudesta voitaisiin keskustella vähän edistyneemmälläkin tasolla, kuin joku Armi/Suni- akseli. Pitäisi mennä eteenpäin. Mutta em. keskustelut vievät kaikella tasolla taaksepäin, vaikka näennäisesti hetkellisesti koettaisiinkin puolustettavan raitista evankeliumiia ja totuutta.

Kaikki varmaan uskovat, että motiivisi ovat puhtaat ja jalot. Myöskin tätä palstaa pitempään seuranneet tietävät, että totuudesta sinä et tingi tuumaakaan. Ainut mikä voi meitä tavallisia oppimattomia ihmisiä joskus ärsyttää, on se sivistykselläsi kerskailu.

• Tuomas? kirjoitti:

Nöyrimmät kiitokset arviostasi minusta.

• Ved.2 kirjoitti:

Ja totta joka sana, jonka kirjoitit.

• Toivomus tällainen
        Devoit kirjoitti:

Ja totta joka sana, jonka kirjoitit.

puoleltani Devoitia jatkamaan raamattu aiheisilla kirjoituksilla ilman Teuvo Suniin kietoutumista. Ymmärrän toki hyvin "trauman", jos on noinkin pitkä tuttavuus ollut. Mutta kannattaisi mennä eteenpäin ihan oman itsensä takia, ja vaikkapa tämän palstankin takia, eikä noteerata ollenkaan Teuvoja ja muita mahd. vastaavia. Niihin tarrautuminen ei uskoa vie eteenpäin. Tämä raamattu- palsta on ollut hyvin pitkään jumissa.

• Sinut tunnistaen
        Tuomas? kirjoitti:

ja herjasi? Jumala tietää ja näkee kaiken, kaikki sinun ajatuksesi. Ajatuksistaankin ihminen voidaan tuomita.

• Tuomas?
        Sinut tunnistaen kirjoitti:

ja herjasi? Jumala tietää ja näkee kaiken, kaikki sinun ajatuksesi. Ajatuksistaankin ihminen voidaan tuomita.

Hyvä kun tunnistat, niin minäkin tunnistan sinut, vaikka huutelet nyt puskasta. Tekisi mieli sanoa paljonkin, mutta kun ollaan näin uskonveljiä, niin olkoon.

• Melko muukalainen
        Tuomas? kirjoitti:

Hyvä kun tunnistat, niin minäkin tunnistan sinut, vaikka huutelet nyt puskasta. Tekisi mieli sanoa paljonkin, mutta kun ollaan näin uskonveljiä, niin olkoon.

Mistä päättelet että olen veli? Minua et voi tietää.

• Tuomas?
        Melko muukalainen kirjoitti:

Mistä päättelet että olen veli? Minua et voi tietää.

Suo anteeksi nyt alkaa jo pitkästyttään tämä "lätinä",miksi vaihtelet "nikkiäsi", ei se mitään auta.

• Tuomas?
        Tuomas? kirjoitti:

Tämä viesti ei ollut tarkoitettu Devoitille, ei hän puskista herjaa ihmisiä.

• Kestääkö kantti?

hyvin monien muiden sielun tila? Omaa sielun tilannetta ei paranna se, että arvioi toisten väärä- tai oikeaoppisuutta, jos oma on täysin pielessä. Ja tälläkin palstalla totta totisesti suurimmalla osalla olisi aihetta tutkia itseään onko edes uskossa. Tyypillistä pakenemista totuudesta omalla kohdalla on vatvoa jatkuvasti yhtä ja samaa, mm. Teuvo-aihetta. Tällainen ei ole ainakaan uskonelämää.

• oikein tekee.

Apostoli Paavali, Jumalan kutsuma ja valtuuttama, samoin koki tärkeäksi varoittaa eksytyksistä. Devoit tekee tällä palstalla oikein.

• !!!!
        oikein tekee. kirjoitti:

Apostoli Paavali, Jumalan kutsuma ja valtuuttama, samoin koki tärkeäksi varoittaa eksytyksistä. Devoit tekee tällä palstalla oikein.

ole uskossa? Sokea ei voi sokeaa taluttaa.

Tutkikoon jokainen itseään, onko uskossa, kuten raamattu kehottaa, ja onko nimi kirjoitettuna Karitsan elämän kirjaan!

Asia on erittäin vakava, ja tarkoitus kommentilla on yksinomaan se, että ihmissieluja pelastuisi.

• Otat vahvan tuomarin roolin sunin lailla. Peräät minulta täydellisyyttä ,että voisin TUOMITA. tuomariksi en halua, enkä siihen että alkaisin rehvastelemaan oman uskonelämäni täydellisyydellä.

***4:7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä*****

2.Korinttolaiskirje:
        4:1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
        4:2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
        4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        4:5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        4:7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä

• !!!! kirjoitti:

Tutkikoon jokainen itseään, onko uskossa, kuten raamattu kehottaa, ja onko nimi kirjoitettuna Karitsan elämän kirjaan!

Asia on erittäin vakava, ja tarkoitus kommentilla on yksinomaan se, että ihmissieluja pelastuisi.

Pääset näkemään kenen nimet ovat kirjoitettu Karitsan Elämänkirjaan?

Vai onko minulla kunnia keskustella itse Jumalan kanssa, näin netin välityksellä?

• Tutki itseäsi.
        !!!! kirjoitti:

Tutki sinä vain itseäsi.

• Turhaa jankuttamista

Tällä tavoin Teuvoa vain yllytetään kirjoittelemaan enemmän ja enemmän omiaan. Jos häntä ei noteerata, eikä hänen kirjoituksiansa kommentoitais, niin kuinka kauan hän viitsisi keskustella itsensä kanssa??

On tullut sellainen käsitys, ettei näistä Suni vatvomisista haluttaisikaan koskaan eroon. So what????

• Teuvo yltyy siitä jos vaikenemalla hyväksymme hänen harhaoppinsa. Hän ei kirjoittamasta lopeta. Palstalle eksyy säännöllisesti epävarmoja etsiviä sieluja, jotka hyvin mielellään tarttuvat sunin valheen syöttiin, jos lisäksi palstalla on muuten hymistelevä hiljaisuus, he uskovat että sunin sanoma on niin vastaansanomattoman totta ettei kukaan mitään voi.

Meidän velvollisuutemme on ylläpitää sunin eksytykselle ja valheelle, jatkuvaa Totuuden vastavalkeaa. Kukin vuorollaan ja/tai yhtä aikaa.

• Totuuden Henki
        Devoit kirjoitti:

Teuvo yltyy siitä jos vaikenemalla hyväksymme hänen harhaoppinsa. Hän ei kirjoittamasta lopeta. Palstalle eksyy säännöllisesti epävarmoja etsiviä sieluja, jotka hyvin mielellään tarttuvat sunin valheen syöttiin, jos lisäksi palstalla on muuten hymistelevä hiljaisuus, he uskovat että sunin sanoma on niin vastaansanomattoman totta ettei kukaan mitään voi.

Meidän velvollisuutemme on ylläpitää sunin eksytykselle ja valheelle, jatkuvaa Totuuden vastavalkeaa. Kukin vuorollaan ja/tai yhtä aikaa.

Suni on osiltaan ottanut oppiansa näiltä valhesaarnaajilta, jotka pyrkivät kumoamaan Jumalan kymmenen käskyn lain jos vaikka minkälaisilla verukkeilla kun eivät ymmärrä kirjoituksia.

Tässä yksi esimerkki kumoamisesta, jossa tahallisesti Pietarin näkyä ei haluta ymmärtää. Apostolien teot 10:9-23 Jossa Jumala näyssä kieltää Pietaria pitämästä pakanoita saastaisina. Kun hänelle sanotaan teurasta ja syö kun liinavaatteella laskettiin erilaisia matelijoita, ja minkä Jumala on puhdistanut sitä älä sinä sano epäpyhäksi.

Eksyttäjät tämän näyn perusteella uskottelevat, että kaikki saastaiset eläimetkin on nyt syötävää ruokaa. Asia ei kuitenkaan näin ole, saastaisiksi luokitellut eläimet, kuten sika ei ruokiin kuulu.

Kaikista ei ole näkyjen selittäjiksi tässä yksi esimerkki: Nebukadnessarin unta eivät pystyneet, tietäjät noidat, velhot ja kaldealaiset selittämmään, vain Daniel selittää unen oikein.

Meidän velvollisuutemme on pitää oikeaa totuutta esillä eksyneille.

• Totuuden Henki kirjoitti:

Suni on osiltaan ottanut oppiansa näiltä valhesaarnaajilta, jotka pyrkivät kumoamaan Jumalan kymmenen käskyn lain jos vaikka minkälaisilla verukkeilla kun eivät ymmärrä kirjoituksia.

Tässä yksi esimerkki kumoamisesta, jossa tahallisesti Pietarin näkyä ei haluta ymmärtää. Apostolien teot 10:9-23 Jossa Jumala näyssä kieltää Pietaria pitämästä pakanoita saastaisina. Kun hänelle sanotaan teurasta ja syö kun liinavaatteella laskettiin erilaisia matelijoita, ja minkä Jumala on puhdistanut sitä älä sinä sano epäpyhäksi.

Eksyttäjät tämän näyn perusteella uskottelevat, että kaikki saastaiset eläimetkin on nyt syötävää ruokaa. Asia ei kuitenkaan näin ole, saastaisiksi luokitellut eläimet, kuten sika ei ruokiin kuulu.

Kaikista ei ole näkyjen selittäjiksi tässä yksi esimerkki: Nebukadnessarin unta eivät pystyneet, tietäjät noidat, velhot ja kaldealaiset selittämmään, vain Daniel selittää unen oikein.

Meidän velvollisuutemme on pitää oikeaa totuutta esillä eksyneille.

Mark
        7:13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
        7:14 Ja hän kutsui taas kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa minua kaikki ja ymmärtäkää:
        7:15 ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        7:16 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
        7:17 Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta.
        7:18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
        7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
        7:20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        7:21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
        7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        7:23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

• on sieltä
        Devoit kirjoitti:

Mark
        7:13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
        7:14 Ja hän kutsui taas kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa minua kaikki ja ymmärtäkää:
        7:15 ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        7:17 Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta.
        7:18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
        7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
        7:21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
        7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.

sisältä se kaikki elämä lähtee.

Eikä se voi olla näkymättä mitä se elämä on, onko kuollutta tekohurskautta vaiko
        Jumalalta tullutta vanhurskautta.

• oppia ikä kaikki
        Devoit kirjoitti:

Mark

Jeesus sanoi kaikki ruuat puhtaiksi, mutta huom! sianliha ja muut saastaisiksi luokitellut eläimet eivät ruokiin kuuluneet, kuten siat hiiret rotat, hevoset sammakot jänikset myyrät, näitähän on lukematon määrä näillä on oma tehtävänsä luonnossa mutta ruokiin ne eivät kuuluneet. Jumala on antanut tuntomerkit näistä saastaisista ekläimistä.
        Ulkoapäin on mätetty monenlaista suusta sisään joka on saastuttanut ihmisen. Jumalan ohjeet on luotettavat ja oikeat, mutta ihminen voi omalla toiminnallaan saastuttaa puhtaankin eläimen.

Ihmiset säätävät omia sääntöjään, jotka ovat perinnäissääntöjä ja menevät isältä pojalle, ja näin tekevät Jumalan säädökset tyhjäksi. Tämä on sitä Jumalan sanan kumoamista konstilla millä hyvänsä.

Jeesus ei syönyt sianlihaa, eikä muita saastaisia eläimiä. Tämän ymmärtävät myös juutalaiset, Muslimit niinkuin adventistitkin.
        Minulle on tuttua nämä Raamatun kumoajat ei mitään uutta, olen seurannut heitä melko pienestä pitäen, niin oli isänikin kumoaja, joka kuitenkin lopulta tuli totuuden tuntoon ja meni kasteelle ennen kuolemaansa. Olipa se ihmeitten ihme vanha maalaismies meni kasteelle, näin äidin rukoukset kuultiin.

On hyvä että monenlaista tuulta saa seurata jo lapsesta asti kyllä siinä paljon oppii .

• Lihallista taistoa

Jumalan mielen mukaista? Oletko rukoillut Jumalan johdatusta ja tahtoa? Oletko ajatellut, että ehkäpä Jumalan tahto voisi olla ihan muu? Luuletko että tällainen jatkuva jankkaaminen vie evankeliumia eteenpäin?

Täällä kyllä pyhistellään toisilleen tai pilkataan toisia, sekä esiinnytään hyvinkin omavanhurskaasti, eli kirjoitellaan yksinkertaisesti täyttä paskaa. Uskovat eivät tällaisilla palstoilla paljon viihdy.

• totuus esille

Uskovien nimenomaan tulisi tuoda sanomaansa esille, aina niitä on kahdenlaisia ihmisiä ei niistä tule välittää. Joka totuuden tuntee häneen ei räksytys uppoa.

• saivartelut pois
        totuus esille kirjoitti:

Uskovien nimenomaan tulisi tuoda sanomaansa esille, aina niitä on kahdenlaisia ihmisiä ei niistä tule välittää. Joka totuuden tuntee häneen ei räksytys uppoa.

osallisena hedelmättömiin väittelyihin. Pitäisi muutama kommentti riittää. RIitakysymysten kipeys hallitsee tätä palstaa. Vie evankeliumia taaksepäin, ei eteenpäin. Ja turhat hurskastelutkaan eivät edistä sitä, mitä Jeesus oikeasti haluaisi sanoa.

• palstaa seurannut...
        totuus esille kirjoitti:

Itseään uskovaisena pitävät täällä on pahimpia riitelijöitä. Toista mieltä oleva tuomitaan oitis kadotukseen, haukutaan sivistymättömäksi tai suljetulta osastolta kirjoittelijaksi. Suruttoman riitakaverin puuttuessa uskovaiset riitelee keskenään mm. henkilökohtaisista asioista, toistensa omaisuuksista yms. jotka ei pitäisi kuulua tälle palstalle.

• on "hajua" ja
        palstaa seurannut... kirjoitti:

Itseään uskovaisena pitävät täällä on pahimpia riitelijöitä. Toista mieltä oleva tuomitaan oitis kadotukseen, haukutaan sivistymättömäksi tai suljetulta osastolta kirjoittelijaksi. Suruttoman riitakaverin puuttuessa uskovaiset riitelee keskenään mm. henkilökohtaisista asioista, toistensa omaisuuksista yms. jotka ei pitäisi kuulua tälle palstalle.

tuo on jo ilo nähdä.

• vastuuntunto.

saisi huseerata täysin vapaasti, ilman, että kukaan vaivautuisi varoittamaan muita hänestä ja huomauttamaan hänen harhoistaan, niin ennen pitkää joku luulisi Teuvon olevan oikeassa.

• 25

Teuvoko oikeassa, anna mun kaikki kestää.

Room. 3:23

sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta [Room. 11:32; Gal. 3:22]

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

• seli seli
        25 kirjoitti:

Teuvoko oikeassa, anna mun kaikki kestää.

Room. 3:23

sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta [Room. 11:32; Gal. 3:22]

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

Teuvo on oikeassa siinä, että ei kaikkia selittäjiä usko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      353
      5810
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      77
      5233
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4296
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3911
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3679
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      160
      3371
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      100
      3154
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      47
      3130
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2259
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49