Onko kellään kokemuksia jatkuvassa käytössä Alproxista, auttaa unettomuuteen hyvin ja rauhoittaa muutenkin mieltä. Minulla menee 1-2 tabl päivässä o,25 mg vahvuista. Kauanko kestää syödä, että tarvii nostaa? Tuleeko nostaminen hyvinkin nopeasti? Onko helppoa päästä eroon? Mitkä ovat vieroitusoireet? Tulevatko kovana?
Alprox 0,25 mg
58
81218
Vastaukset
- on ehkäpä
bentsodiatsepiineista se kaikken eniten koukuttava.
Toleranssin kasvu on yksilöllistä,sinuna yrittäisin pitää käytön mahdollisimman matalana,ja jos mahdollisuus on,pidä välipäiviä.
Eroon ei pääse helposti,käytin itse alpratsolamia 3 vuotta,annoksella 1mg-1,5mg/vrk,säännöllisesti,ja kokonaan pääsin lääkkeestä eroon 8 kuukaudessa,ja ei ollut helppoa,ei todellakaan,siis vierottautuminen.
Vieroitusoireet ovat moninaisia,lisää infoa niistä voisit saada vaikkapa laittamalla tämän saman viestin os. Tukiasema.net,siellä on useita alpratsolamista eroon kamppailijoita.
Onneksi psykiatrit eivät enää määrää alpratsolamia samassa määrin kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten.
T.ex-käyttäjä,joka ei enää koskaan koske alptarsolamiin- vilkas mutta niin herkkä
minulle määrättiin v. 91 Alproxia pahaan paniikkiin, joka vaivasi öisinkin tukehtumisen tunteena. Aloitin 0,5 tarvittaessa, tosin psykiatri kehoitti lisäämään jos vaiva pahenee. Nyt paniikki häiriöt ovat poissa saan nukuttua mutta toleranssi on noussut nousemistaa. Minulla todettiin v. 02 masennus joka oli monen asian summa. Terapiaan en pääse kelan kautta, koska jäin työkyvyttömyys eläkkeelle enhän tuota enää mitään. Haluaisin päästä näitä edes vähentämään mutta turhaan. Onko kellään antaa vinkkejä, vaikka olemmekin kaikki yksilöllisä. Hyvää joulun odotusta.
- Kohtuus does exist
vilkas mutta niin herkkä kirjoitti:
minulle määrättiin v. 91 Alproxia pahaan paniikkiin, joka vaivasi öisinkin tukehtumisen tunteena. Aloitin 0,5 tarvittaessa, tosin psykiatri kehoitti lisäämään jos vaiva pahenee. Nyt paniikki häiriöt ovat poissa saan nukuttua mutta toleranssi on noussut nousemistaa. Minulla todettiin v. 02 masennus joka oli monen asian summa. Terapiaan en pääse kelan kautta, koska jäin työkyvyttömyys eläkkeelle enhän tuota enää mitään. Haluaisin päästä näitä edes vähentämään mutta turhaan. Onko kellään antaa vinkkejä, vaikka olemmekin kaikki yksilöllisä. Hyvää joulun odotusta.
Kyllä alpratsolaamia voi syödä vaikka loppuikänsä jos tarve vaatii - kunhan ei nosta sitä annosmäärää per/pv aina vaan.
Jos pitää annoskoon pienehkönä, ei toleranssikaan automaattisesti nouse, toisin ku monet väittää.
Välillä kannattaa ottaa vähemmän ku mitä on määrätty per päivä, esim jättämällä iltapilleri pois. Sen voi laittaa vaik jemmaan siltä varalta et jos joskus tulee oikeen tiukka paikka ja tarttee vähän enemmän.
- Eräsmies
Aloitin 2000 syksyllä n. 3mg annostuksella diagnoosiin masennus, ahdistus, paniikkihäiriö.
Aloittaessani tuolla annostuksella, menin pitkin seiniä, uni kesti 2-3 tuntia kerralla, päiväkausia kestäviä itkukohtauksia, ensimmäisenä talvena pari kuukautta yöt pistooli pöydällä miettimässä lähtöä.
Olen pudottanut annostusta tasaisesti ja nykyään otan puolikkaan 0,25 mg tabletista 3 kertaa vuorokaudessa rukaten annostusta tarpeen mukaan hyvin pienissä rajoissa.
Tavoitteena on vieroitus tämän vuoden loppuun mennessä pitemmän puoliintumisajan omaavalla bentsolla.
Tämän "herkun" vieroitusoireista en tiedä mutta 80-luvun puolivälissä erään toisen bentson vieroitusoireena (lopetin "seinään") oli 4kk pituinen melkoisen ekstreemi "paniikkikohtaus" vaikka tasaavana lääkityksenä oli 300 mg Levozinia. Päällepäin olin täysi zombie mutta sisällä riehui sellainen myrsky jota en missään tapauksessa haluaisi kokea uudestaan.
Vieroitus loppuun asti kesti hieman yli vuoden.
Olen käynyt läpi morfiinin vieroitusoireet joskus 70-luvun puolivälissä ilman lääkitystä ja ne olivat bentsoviekkareihin verrattuna kuin hupaisa pikku piknik kesäisellä niityllä.
Bentsojen kanssa ei todellakaan ole leikkiminen ellei niiden käyttöön ole aivan pakottavaa tarvetta (vaikea ahdistus ja paniikkihäiriö) ja silloinkin annostus kannattaa pitää niin pienenä kuin vain suinkin on mahdollista ja keskittyä terapiaan todella tosissaan ellei halua popsia jyviä loppuikäänsä.- Xanax
Mä käytän ahdistukseen ja paniikkiin xanor 1mg 1-3 kpl päivässä, pidän väli päiviä tai väliviikon jos olo sallii. yli vuoden käyttänyt ja näinä väliaikoina ei mitään viekkuja ole. Eli koukkuun ei jää kun ei niitä koko ajan napsi. Tämäkin yksilöllistä...
- Eräsmies
Xanax kirjoitti:
Mä käytän ahdistukseen ja paniikkiin xanor 1mg 1-3 kpl päivässä, pidän väli päiviä tai väliviikon jos olo sallii. yli vuoden käyttänyt ja näinä väliaikoina ei mitään viekkuja ole. Eli koukkuun ei jää kun ei niitä koko ajan napsi. Tämäkin yksilöllistä...
Alpratsolaamin puoliintumisaika on 6-12 tuntia, eli tämän ajan kuluttua pitoisuus veressä on laskenut puoleen alkuperäisestä annoksesta, kokonaan bentsot poistuvat verestä n. 3-4 viikossa mutta kehoon, erityisesti rasvaan varastoitut aine poistuu hiljalleen kuukausien aikana.
Välipäivät eivät käytännössä paljoakaan merkitse, sinua voi odottaa pienoinen ylläri kun/jos joskus yrität päästä eroon näistä.
Jos tulee vaikeuksia niin allaolevassa linkissä on pätevä vierotushoito-ohje ja paljon tietoa bentsoista yleensä.
http://www.benzo.org.uk/manual/index.htm - Xanax
Eräsmies kirjoitti:
Alpratsolaamin puoliintumisaika on 6-12 tuntia, eli tämän ajan kuluttua pitoisuus veressä on laskenut puoleen alkuperäisestä annoksesta, kokonaan bentsot poistuvat verestä n. 3-4 viikossa mutta kehoon, erityisesti rasvaan varastoitut aine poistuu hiljalleen kuukausien aikana.
Välipäivät eivät käytännössä paljoakaan merkitse, sinua voi odottaa pienoinen ylläri kun/jos joskus yrität päästä eroon näistä.
Jos tulee vaikeuksia niin allaolevassa linkissä on pätevä vierotushoito-ohje ja paljon tietoa bentsoista yleensä.
http://www.benzo.org.uk/manual/index.htmTiedän kyllä nuo puoliintumis ajat. Olen kuitenkin sitä mieltä että silloin kun aine ei vaikuta psykoaktiivisesti niin sillä ei ole merkitystä onko sitä elimistössä vai ei. Ja yleensä se on 1mg mikä riittää aamulla tai iltapäivällä, jos sille tuntuu niin otan enemmän tai hyvinä päivinä tai viikkoina en yhtään.
THC:n kohdalla tuo 3-4 viikkoa pitää paikkansa ennenkuin kaikki häviää elimistöstä mutta bentsoista en sitä usko, voin olla väärässäkin.
Näitä syön kun en muuta voi, lopetan sitten kun tilanteet muuttuu viekkareilla tai ilman. - Eräsmies
Xanax kirjoitti:
Tiedän kyllä nuo puoliintumis ajat. Olen kuitenkin sitä mieltä että silloin kun aine ei vaikuta psykoaktiivisesti niin sillä ei ole merkitystä onko sitä elimistössä vai ei. Ja yleensä se on 1mg mikä riittää aamulla tai iltapäivällä, jos sille tuntuu niin otan enemmän tai hyvinä päivinä tai viikkoina en yhtään.
THC:n kohdalla tuo 3-4 viikkoa pitää paikkansa ennenkuin kaikki häviää elimistöstä mutta bentsoista en sitä usko, voin olla väärässäkin.
Näitä syön kun en muuta voi, lopetan sitten kun tilanteet muuttuu viekkareilla tai ilman.on vasta pieni osa asian problematiikasta.
Havaittava psykoaktiivinen vaikutusaika on bentsoilla huomattavasti lyhyempi kuin puoliintumisaika.
Yksittäisen annoksen poistuminen elimistöstä täysin on taas (muistaakseni) jopa 5 X puoliintumisaika joten jatkuvassa käytössä aine kumuloituu l. kerääntyy elimistöön sitoutuen mm. rasvaan.
Vaikka psykoaktiivista vaikutusta ei enää huomaisikaan, vaikuttaa aine vielä kauan GABA-reseptoreihin sekä bentsodiatsepiinireseptoreihin ja niiden kautta muiden välittäjäaineiden tasoa laskevasti (noradrenaliini, serotoniini, asetyylikoliini ja dopamiini).
Tämä elimistöön kumuloituminen pitkäaikaiskäytössä ja isolla annostuksella tekee mahdottomaksi ennustaa tarkkaan koska elimistö on puhdas aineesta koska siihen vaikuttaa suuresti kehon rasvapitoisuus ja aineenvaihdunnalliset tekijät.
Kehon "puhdistumisen" jälkeen vie taas oman aikansa että välittäjäainetasot stabiloituvat.
Samassa veneessä ollaan. - Xanax
Eräsmies kirjoitti:
on vasta pieni osa asian problematiikasta.
Havaittava psykoaktiivinen vaikutusaika on bentsoilla huomattavasti lyhyempi kuin puoliintumisaika.
Yksittäisen annoksen poistuminen elimistöstä täysin on taas (muistaakseni) jopa 5 X puoliintumisaika joten jatkuvassa käytössä aine kumuloituu l. kerääntyy elimistöön sitoutuen mm. rasvaan.
Vaikka psykoaktiivista vaikutusta ei enää huomaisikaan, vaikuttaa aine vielä kauan GABA-reseptoreihin sekä bentsodiatsepiinireseptoreihin ja niiden kautta muiden välittäjäaineiden tasoa laskevasti (noradrenaliini, serotoniini, asetyylikoliini ja dopamiini).
Tämä elimistöön kumuloituminen pitkäaikaiskäytössä ja isolla annostuksella tekee mahdottomaksi ennustaa tarkkaan koska elimistö on puhdas aineesta koska siihen vaikuttaa suuresti kehon rasvapitoisuus ja aineenvaihdunnalliset tekijät.
Kehon "puhdistumisen" jälkeen vie taas oman aikansa että välittäjäainetasot stabiloituvat.
Samassa veneessä ollaan.Nyt täytyy kyllä sanoa että tuo oli tietoa mitä en ollut missään ennen kuullut! Olen kyllä hoikka kun syöminen ei ole suurimpia himojani ja aineenvaihdunta on nopea, tai siis vaikka ahmisin vaikka mitä niin en lihoisi vaikka yrittäisinkin ja harrastan liikuntaa aika paljon.
Enpä sitten tiedä, en pidä itseäni riippuvaisena kun en päivittäin kuitenkaan syö nappeja ja iltaisin teen jotain muuta jos alkaa ahdistamaan sen sijaan että ottaisin pillerin. No pitää kait kysäistä vielä lääkäriltä sitten kun on asiaa sinnepäin seuraavan kerran. - torpedo
Eräsmies kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan.Väitteesi torpedoitiin toisella palstalla, sorry vaan mutta et näytä tietävän mistä puhut ainakaan kokonaan.
- Eräsmies
torpedo kirjoitti:
Väitteesi torpedoitiin toisella palstalla, sorry vaan mutta et näytä tietävän mistä puhut ainakaan kokonaan.
Jos sinulla on jotain huomauttamista viestini sisällöstä niin alla on osoite johon voit toimittaa parempaa tietoa asiasta.
Professor C H Ashton, School of Neurosciences, Division of Psychiatry,
The Royal Victoria Infirmary, Queen Victoria Road, Newcastle upon Tyne NE1 4LP, England
Linkki Ashtonin sivuille.
http://www.benzo.org.uk/manual/index.htm - torpedo
Eräsmies kirjoitti:
Jos sinulla on jotain huomauttamista viestini sisällöstä niin alla on osoite johon voit toimittaa parempaa tietoa asiasta.
Professor C H Ashton, School of Neurosciences, Division of Psychiatry,
The Royal Victoria Infirmary, Queen Victoria Road, Newcastle upon Tyne NE1 4LP, England
Linkki Ashtonin sivuille.
http://www.benzo.org.uk/manual/index.htmSatuin nyt vaan huomaamaan että joku muu oli epäillyt juttujasi tarkisti homman taholta mikä tietää nimittäin aikas paljon bentsoista. Ja onkos toi benzo.orgin jutut välttämättä ihan puolueettomia? No se tästä aiheesta.
- Eräsmies
torpedo kirjoitti:
Satuin nyt vaan huomaamaan että joku muu oli epäillyt juttujasi tarkisti homman taholta mikä tietää nimittäin aikas paljon bentsoista. Ja onkos toi benzo.orgin jutut välttämättä ihan puolueettomia? No se tästä aiheesta.
on hyvä kyseenalaistaa ... Benzo.org on yhteisö jonka taustoihin en ole sen kummemmin tutustunut, tuskin hekään kuitenkaan esittäisivät perättömiä väittämiä kun bentsoista löytyy joka tapauksessa tuhoton määrä tieteellistä tutkimusta jolla valheelliset väitteet on helppo osoittaa vääriksi.
Professori Ashton kaiketi perustaa väittämänsä tieteellisiin tutkimuksiin, itse bentsojen viekkarit läpikäyneenä en löytänyt huomautettavaa Ashtonin jutuista. - torpedo
Eräsmies kirjoitti:
on hyvä kyseenalaistaa ... Benzo.org on yhteisö jonka taustoihin en ole sen kummemmin tutustunut, tuskin hekään kuitenkaan esittäisivät perättömiä väittämiä kun bentsoista löytyy joka tapauksessa tuhoton määrä tieteellistä tutkimusta jolla valheelliset väitteet on helppo osoittaa vääriksi.
Professori Ashton kaiketi perustaa väittämänsä tieteellisiin tutkimuksiin, itse bentsojen viekkarit läpikäyneenä en löytänyt huomautettavaa Ashtonin jutuista.Kyllähän netissä sivuja löytyy eri aiheista puolesta tai vastaan. Jotkut ylistää ssri lääkkeitä ja jotkut haukkuu maan rakoon, sama bentsoissa. En ole itsekään tuohon sivustoon juuri tutustunut, joskus vilaissut nopsaan läpi. Fanaattisuutta nyt löytyy joka aiheesta oli aihe mikä vaan. Hyvä että selvisit viekkareista kunnialla.
- hohhoijakkaa
Eräsmies kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan.Tehän ootte ihan lääkäreitä jo jutuista päätellen...xD xD
- Y.B
Kun paniikkihäiriöni muutama vuosi sitten meni vakavaksi, ja sain siihen SSRI alpratsolaamilääkityksen, jouduin muutaman ensimmäisen viikon ajan syömään Alproxia joka päivä annosvälillä 0.5 - 1.5 mg. Sittenpä Alprox jo loppuikin, enkä ollut uusinut reseptiä. Ensimmäisenä Alprox-vapaana päivänä lievensin ahdistusta Valrianilla (saa apteekista ilman reseptiä), sitä tosin menikin semmoiset 30 kpl... Myöhemmin paniikkikohtauksia tuli edelleen, etenkin öisin, ja ne oli vain kestettävä, mutta alkoivat sitten vähentyä (SSRI:n ansiosta).
Nykysin syön Xanoria todella, todella harvoin.
Piti kommentoida tuohon, että sanoit Alproxin auttavan unettomuuteen hyvin: unettomuuteen sitä ei suositella, aihuttaa usein ns. rebound insomniaa.- Sari
Minä söin Alproxia kun aloitin Cipramilin syömisen. Parin viikon kuluttua ei juuri tarvinnut, mutta minulla on edelleen purkki aina mukana kaiken varalta. En kokenut että olisi parin viikon käytön jälkeen (1-2 päivässä) ollut vaikeaa lopettaa. Otan edelleen puolikkaan tai kokonaisen 0,25 jos ahdistaa tai en saa unta, mutta nykyään kerran 2 kuukaudessa. Ne väsyttää niin paljon ja seuraavanakin päivänä on vielä väsynyt olo.
Kannattaa mieluummin syödä masennuslääkkeitä paniikkihäiriöön kuin bentsoja. Pysyy pää kirkkaampana.
- nainen
itse olen käyttänyt alproxia/xanoria 0.5mg:n annosta tarvittaessa 1-3 kpl/pv mielialalääkkeen lisäksi. Välillä olen pystynyt olemaan ilman lääkettä eli koukkuun en tuskin vielä ole jäänyt. Joskus olen ottanut yhden tabletin ennen nukkuaan menoa, mutta psykiatrini sanoi että se ole hyvä asia koska toleranssi saattaa helpommin kasvaa
- Visa Laine
Käytän itse Alproxia n.1 mg kerta-annoksena. Sattuuko kukaan tietämään kauanko pitää olla syömättä että tarvittava annos pienenee puoleen?
- Panikoiva
Alprox 1 mg määrätään yleensä paniikkihäiriöön tai ahdistukseen. Ei unilääkkeekkeeksi, vaikka väsyttää sekin kyllä.
Itse käytän Alproxia kerran päivässä (1 mg) ahdistukseen. Se auttaa eikä mielestäni aiheuta riippuvuutta.
Unilääkkeenä käytän Opamox 50 mg ja Insomin 5 mg, niillä nukkuu hyvin.
Alproxia olen nyt käyttänyt ainakin 8 vuotta päivittäin. Opamoxia ja Insominia suunnilleen saman ajan, mutta satunnaisemmin kuin Alproxia.
Lääkitystä ei pidä mennä "kerrasta poikki" tyyliin lopettamaan, vaan lääkärin kanssa tulisi keskustella asiasta. Toisaalta miksi pitäisi hyväksi todettu lääkitys lakkauttaa ? - Visainen
Panikoiva kirjoitti:
Alprox 1 mg määrätään yleensä paniikkihäiriöön tai ahdistukseen. Ei unilääkkeekkeeksi, vaikka väsyttää sekin kyllä.
Itse käytän Alproxia kerran päivässä (1 mg) ahdistukseen. Se auttaa eikä mielestäni aiheuta riippuvuutta.
Unilääkkeenä käytän Opamox 50 mg ja Insomin 5 mg, niillä nukkuu hyvin.
Alproxia olen nyt käyttänyt ainakin 8 vuotta päivittäin. Opamoxia ja Insominia suunnilleen saman ajan, mutta satunnaisemmin kuin Alproxia.
Lääkitystä ei pidä mennä "kerrasta poikki" tyyliin lopettamaan, vaan lääkärin kanssa tulisi keskustella asiasta. Toisaalta miksi pitäisi hyväksi todettu lääkitys lakkauttaa ?Pakko kysyä kun ihmetyttää. Oletko oikeasti syönyt Alproxia 8 vuotta? Minulle on kerrottu että jo 2 viikon käytön jälkeen voi olla koukussa.Tosin ihan helpottavaa kuulla jos niihin ei jää jumiin niin nopeasti kun itse olen syönyt jo useamman vuoden ja viimeiset puoli vuotta päivittäin.Olisi aika helpottavaa tietää että niitä voi syödä noinkin pitkän aikaa kun nykyisin on pakko noiden paniikkien takia.
- Paniikkimies
Visainen kirjoitti:
Pakko kysyä kun ihmetyttää. Oletko oikeasti syönyt Alproxia 8 vuotta? Minulle on kerrottu että jo 2 viikon käytön jälkeen voi olla koukussa.Tosin ihan helpottavaa kuulla jos niihin ei jää jumiin niin nopeasti kun itse olen syönyt jo useamman vuoden ja viimeiset puoli vuotta päivittäin.Olisi aika helpottavaa tietää että niitä voi syödä noinkin pitkän aikaa kun nykyisin on pakko noiden paniikkien takia.
Olen syönyt päivittäin Alprox 1 mg n. 8 vuotta.
Otan sen illalla tuntia ennen nukkumaanmenoa.
Aamulla herääminen voi vaikuttaa hitaalta, mutta uni on ollut hyvä.
Kyseessä ei ole kuitenkaan unilääke, se pitää aina pitää mielessä, ettei menisi asiat sekaisin. Niin paniikki- kuin unihäiriö ovat eriasioita.
Syön myös Opamox 50 mg 2 x päivässä ahdistukseen. Sekin auttaa. - tyttö
Paniikkimies kirjoitti:
Olen syönyt päivittäin Alprox 1 mg n. 8 vuotta.
Otan sen illalla tuntia ennen nukkumaanmenoa.
Aamulla herääminen voi vaikuttaa hitaalta, mutta uni on ollut hyvä.
Kyseessä ei ole kuitenkaan unilääke, se pitää aina pitää mielessä, ettei menisi asiat sekaisin. Niin paniikki- kuin unihäiriö ovat eriasioita.
Syön myös Opamox 50 mg 2 x päivässä ahdistukseen. Sekin auttaa.Kertoisitko kokemuksiasi alproxin käytöstä, kun sinulla näyttää siitä aika pitkä kokemus olevan...hyvät/huonot puolet???
Itse olen syönyt kohta 2kk Alproxia 2mg/vrk
ja ilmeisesti pitänee jatkaa vielä ensi kevääseen saakka...pelottaa nyt jo ajatus siitä vieroituksesta jos se on niin vaikeaa kun täällä ihmiset väittää!!! - paniikkinainen
tyttö kirjoitti:
Kertoisitko kokemuksiasi alproxin käytöstä, kun sinulla näyttää siitä aika pitkä kokemus olevan...hyvät/huonot puolet???
Itse olen syönyt kohta 2kk Alproxia 2mg/vrk
ja ilmeisesti pitänee jatkaa vielä ensi kevääseen saakka...pelottaa nyt jo ajatus siitä vieroituksesta jos se on niin vaikeaa kun täällä ihmiset väittää!!!Olen käyttänyt Alproxia 15 vuotta (luit oikein) 2mg/vrk. Tehokas lääke paniikkiin (minulla ns. laaja-alainen). Mutta ikävä kyllä siihen jää koukkuun sekä fyysisesti että psyykkisesti. Ehkä pikkaisen helpottaa, jos pitää "vapaapäiviä" mikäli pystyy. Minulla annostus on ollut koko 15v. sama, mutta selvää toleranssia on kehittynyt. Edessä on vieroitus; saapa nähdä miten käyt, mutta kuukausien taisteluun olen varautunut.
- when she's ten feet
paniikkinainen kirjoitti:
Olen käyttänyt Alproxia 15 vuotta (luit oikein) 2mg/vrk. Tehokas lääke paniikkiin (minulla ns. laaja-alainen). Mutta ikävä kyllä siihen jää koukkuun sekä fyysisesti että psyykkisesti. Ehkä pikkaisen helpottaa, jos pitää "vapaapäiviä" mikäli pystyy. Minulla annostus on ollut koko 15v. sama, mutta selvää toleranssia on kehittynyt. Edessä on vieroitus; saapa nähdä miten käyt, mutta kuukausien taisteluun olen varautunut.
Mä oon myös syöny paniikkihäiriöisenä 15 vuotta alpratsolaamia, tosin mulle on "armeliaasti" määrätty sitä vaan 2 x 0,5 mg päivässä, mikä ei oo koskaan ollu tarpeeks - sillo ku kunnon paniikki on iskeny päälle ni ei muuta ku lähimpään kapakkaan....
Ja välipäivät on mun tapauksessa tarkottanu sitä että välillä olen dokannu tollaset 4-5 päivää putkeen joiden aikana olen sitte jemmanu niit kitsaasti kirjotettuja pillereitä jemmaan jotta sitte joskus edes voisin tarpeen vaatiessa ottaa ihan per päivä tai tiukassa tilanteessa ylimääräsen pillerin.
Eli juopokshan tässä on tullu sen lisäks että pilleririippuvaiseks. Mut täähän on vaan laiffii, sillee kai lekuritki ajattelee. Tai siis tää on pillereitä tarvitsevien laiffii, niil on se oma ura kaikki kaikessa ja mulle on tietysti tarjottu aina säännöllisin väliajoin kaikkia mahdollisia mielialalääkkeitä joiden avulla onnistuisin lopullisesti tukahduttamaan tunteeni ja luovuuteni ja lihomaan viel 15 kiloa eli rollaattorikuntoon nykyisestä ylipainosta.
Miksi muuten lopetat alproxin käytön ? Pelkän tolen takiako ? Onks joku mielialalääke jota ajattelit ryhtyä käyttämään ja alproja vaan satunnaisesti ?
Itse aion löytää oikean (lue = yksityisen) lääkärin joka määrää mulle asiallisen annostuksen tai sitte myös lopetan vähitellen, ja olen varautunu et siihen menee vuosi ainakin. - Mikä ahdistaa???
when she's ten feet kirjoitti:
Mä oon myös syöny paniikkihäiriöisenä 15 vuotta alpratsolaamia, tosin mulle on "armeliaasti" määrätty sitä vaan 2 x 0,5 mg päivässä, mikä ei oo koskaan ollu tarpeeks - sillo ku kunnon paniikki on iskeny päälle ni ei muuta ku lähimpään kapakkaan....
Ja välipäivät on mun tapauksessa tarkottanu sitä että välillä olen dokannu tollaset 4-5 päivää putkeen joiden aikana olen sitte jemmanu niit kitsaasti kirjotettuja pillereitä jemmaan jotta sitte joskus edes voisin tarpeen vaatiessa ottaa ihan per päivä tai tiukassa tilanteessa ylimääräsen pillerin.
Eli juopokshan tässä on tullu sen lisäks että pilleririippuvaiseks. Mut täähän on vaan laiffii, sillee kai lekuritki ajattelee. Tai siis tää on pillereitä tarvitsevien laiffii, niil on se oma ura kaikki kaikessa ja mulle on tietysti tarjottu aina säännöllisin väliajoin kaikkia mahdollisia mielialalääkkeitä joiden avulla onnistuisin lopullisesti tukahduttamaan tunteeni ja luovuuteni ja lihomaan viel 15 kiloa eli rollaattorikuntoon nykyisestä ylipainosta.
Miksi muuten lopetat alproxin käytön ? Pelkän tolen takiako ? Onks joku mielialalääke jota ajattelit ryhtyä käyttämään ja alproja vaan satunnaisesti ?
Itse aion löytää oikean (lue = yksityisen) lääkärin joka määrää mulle asiallisen annostuksen tai sitte myös lopetan vähitellen, ja olen varautunu et siihen menee vuosi ainakin.Mietin vaan, mitä (muuta) voisi tehdä, jos vaan vuosikaudet ahdistaa?
Mitä te teette? Mistä (muusta) saatte apua? Onko käsittelemättömiä asioita? Onko vaikeaa sietää tyhjää, tylsää oloa? Voisiko asioita ja ahdistusta kohdata? Se ei kuitenkaan oikeasti ole fyysistä.
- hetkellistä
Jouduin pahoinpitelyn uhriksi ja sain ihan hetkelliseen tuskaisuuteen ja ahdistukseen Alprox 0,25mg Stilnoct nukahtamiseen.
Olen ottanut niitä muutaman selvitäkseni pahimman yli. Miten lääke käyttäytyy? Täytyykö minun pelätä yhden oluenkin ottamista ja kuinka pitkään?- make998
Eipä se muutama olut pahaa tee,nousee päähän vähä helpommin..itellä on kyllä jo vähä tole noussu noihin bentsoihin ja irti pitäis pyrkiä,tänään menny alprox 5mg ja normisonia 40mg..isoja määriä tiedän..Ja lisänä 30mg cipramilia tai sitä rinnakkaislääkettä.On tää tämmöistä taistelua,en varmaan enää uusi tota alprox reseptiä,en oo montaa viikkoa sitä käyttänyt.Aiemmin oli unihäiriöön dormicum 7.5mg ja niitäki joutu välillä pari ottaa et sais unen päästä kiinni..Mutta selvästi parempaan päin menossa.
- lääkkeetön
make998 kirjoitti:
Eipä se muutama olut pahaa tee,nousee päähän vähä helpommin..itellä on kyllä jo vähä tole noussu noihin bentsoihin ja irti pitäis pyrkiä,tänään menny alprox 5mg ja normisonia 40mg..isoja määriä tiedän..Ja lisänä 30mg cipramilia tai sitä rinnakkaislääkettä.On tää tämmöistä taistelua,en varmaan enää uusi tota alprox reseptiä,en oo montaa viikkoa sitä käyttänyt.Aiemmin oli unihäiriöön dormicum 7.5mg ja niitäki joutu välillä pari ottaa et sais unen päästä kiinni..Mutta selvästi parempaan päin menossa.
voi hyvänen aika? miten viitsit mainostaa tuota lääke määrää mitä syöt! paikkat koko ajan lääkkeistä saatuja sivu oireita! sivu oireet ovat samat kuin ennen lääkken käyttöön ottoa!kyseiset lääkkeet eivät ole joka päiväiseen käyttöön.ensinnäkään alprox ei ole unilääke,vaikka alussa se väsyttää!miten voit kuvitella että pääsi oli täysi järkinen ,tämmöisten lääkkeiden ottojen jälkeen!!!
- vilkas mutta herkkä
lääkkeetön kirjoitti:
voi hyvänen aika? miten viitsit mainostaa tuota lääke määrää mitä syöt! paikkat koko ajan lääkkeistä saatuja sivu oireita! sivu oireet ovat samat kuin ennen lääkken käyttöön ottoa!kyseiset lääkkeet eivät ole joka päiväiseen käyttöön.ensinnäkään alprox ei ole unilääke,vaikka alussa se väsyttää!miten voit kuvitella että pääsi oli täysi järkinen ,tämmöisten lääkkeiden ottojen jälkeen!!!
Näissä kirjoituksista tulee mieleen, että miten pääsisimme eroon näistä tabuista (itsekkin kyselen samaa)Tiedän ihmisiä, jotka pysyvät 4 seinän sisällä ja ovat aivan erokoituneitä koska eivät ole uskaltautuneet syömään lääkkeit. Mitä tulee siihen että pönttö on sekaisin niin enpä sanoisi, että se on sekaisempi kuin siitä että se voi invalidisoida ihmisen josta ei ole mihinkään. Yritetään myös kannustaa niitä jotka pelkäävät lääkkeiden ottamista. Tämä elämä nykyään on niin suorituskeskeistä, että saa ihmetellä että olemme näinkin tervejärkisiä, että uskallamme tänne kirjoitella. Vain otettu lääke auttaa. Jos on ns. päässä jotain "vikaa" niin se näyttää olevan häpeä. Jos sairastat diapetestä niin jätätkö lääkkeesi ottamatta. Sivuvaikutukset johtavat hautaan ilman lääkitystä ja niiden kanssakkin jos ei huolehdi itsestään. Meillä kaikilla on omat riippuvuutemme jos jonkinlaisia. Tsemppi kaikille kohtalotovereille.
- Totta mutta..
vilkas mutta herkkä kirjoitti:
Näissä kirjoituksista tulee mieleen, että miten pääsisimme eroon näistä tabuista (itsekkin kyselen samaa)Tiedän ihmisiä, jotka pysyvät 4 seinän sisällä ja ovat aivan erokoituneitä koska eivät ole uskaltautuneet syömään lääkkeit. Mitä tulee siihen että pönttö on sekaisin niin enpä sanoisi, että se on sekaisempi kuin siitä että se voi invalidisoida ihmisen josta ei ole mihinkään. Yritetään myös kannustaa niitä jotka pelkäävät lääkkeiden ottamista. Tämä elämä nykyään on niin suorituskeskeistä, että saa ihmetellä että olemme näinkin tervejärkisiä, että uskallamme tänne kirjoitella. Vain otettu lääke auttaa. Jos on ns. päässä jotain "vikaa" niin se näyttää olevan häpeä. Jos sairastat diapetestä niin jätätkö lääkkeesi ottamatta. Sivuvaikutukset johtavat hautaan ilman lääkitystä ja niiden kanssakkin jos ei huolehdi itsestään. Meillä kaikilla on omat riippuvuutemme jos jonkinlaisia. Tsemppi kaikille kohtalotovereille.
toinen puoli kolikosta on myös se, että lääkkeitä määrätään nykyisin myös aivan liian helposti. Se on halvempaa kuin keskusteluapu. Se on helpompaa kuin aito kohtaaminen.
Läheisen kuolema, ahdistava ja musertavan masentava jakso elämässä ovat kuitenkin normaaleja asioita. Myös kamalat lapsuuden kokemukset ja muut voi yrittää kohdata ja käsitellä. Voi yrittää sietää omaa ahdistusta ja pahaa oloa.
- selvä pää
kokemuksesta voin sinulle kirjoittaa! itse söin alproxia v.94 hyvä lääke auttoi nopeasti paniikki oireisiin.sitten v.03 vasta sain tietää että,kyseinen lääke onkin diapaami johdannainen ! lopetin lääkken käytön 10 v. jälkeen oireet olivat melko tympeät mutta niistä selvisin voittajana ! enkä koskaan enää syö kolmio lääkkeitä! sinulle ja muille haluaisin sanoa miettikää, mitä suuhunne pistätte.
- vilkas mutta niin herkkä
Olen iloinen puolestasi kun olet päässyt eroon niist. Mutta jos jätän tai pienennän annosta minulle tulee niin kovat kohtaukset että siitä on leikki kaukana. Sairaushan se paniikkikin on joku ei sitä saa elämänsä aikana koskaan ja joittenkin geeneissä se on esim. veljelläni myös ja tyttärelläni jolla onneksi lievä, ei käytä lääkkeitä kuin erittäin harvoin. Neuvokaa tässäkin asiassa.
- rähmäkoira
Mulle määrättiin alproxia 0,5 mg unettomuuteen ja ahdistukseen, kuulemma olisi hyvä, jos max kaksi kertaa viikossa ottaisin korkeintaan yhden tabletin, mutta mitään ei sanottu, että saattaa kehittyä riippuvuus. käytössä on myös sertraliini ja triptyl-niminen väsyttävä mielialalääke ennen nukkumaanmenoa otettuna. Olipa hyvä, että tuli luettua tämä keskustelu, että tietää, ettei noita alproja kannata miten sattuu napsia, olen kaksi kokonaista ottanut tähän mennessä, jatkossa otan vain puolikkaan jos välttämättä tarpeen. Ovat kyllä väsyttäneet kamalasti, olen nukkunut n. 12 tuntia päivässä lääkkeenottopäivänä ja seuraavana päivänä jopa vieläkin enemmän. Ei kai ottamastani määrästä vielä mitään viekkareita tule?
- 8869
En jäänyt itse mitenkään koukkuun aloitin 1mg söin niitä kolme vuotta,sitten vähensin omasta halustani 0,5mg söin niitä pari vuotta ja o,25 vuoden,jotka lopetin 6kk sitten,ei mitään oireita tullut
- jari 45 v
Minä käytän alprox-nimistä lääkettä ja ainoastaan krapulaan ja kahvikankkusiin. Joskus on pakko ottaa puolikas, että jaksan muita ihmisiä. Annokseni on kuitenkin vain korkeintaan 4 kertaa vrk ja 0.5 mg ja olen täysi alkoholisti. Käytän myös unilääkkeenä Levozinia 25 mg unilääkkeenä, mutta en päivisin. Ei mitään vieroitusoireita. Suosittelen. Älkää käyttäkö isompia annoksia.
- hölöpölöö
käytän 3x 1mg ja ei ole ajatustakaan että voisin tuosta luopua. täysin koukussa. elinehto. toivottavasti paremmin joillakin.
- Alprox 0.5mg
Hei,itse aloitin viime perjantaina alproxin käytön keskivaikean masennuksen ja keskivaikean ahdistuneisuuden hoitoon.Lääkäri määräsi 1/2-2 tablettia vuorokaudessa tai tarpeen mukaan ja sanoin että viitenä päivänä viikossa,eli TÄYTYY pitää 2 peräkkäistä päivää paussia(jos vain mahdollista).Ja varoitti myös että alproxiin jää JOPA n.2viikossa koukkuun,tietenkin yksilöllistäkin.
Itsellä on ollut sellaista vaivaa että maha sekaisin syön mitä vain,koska vain niin aamulla(välillä pitkin päivää),ja varsinkin jos on aika varattuna esim.lääkäriklle.todella vaivaantunut olo,kun tuntuu että kukaan ei tajua,tai kellään muulla ei ole samanlaista ongelmaa..
Vai onko?
pelkään ns.lähteä kun koko ajan tarvii miettiä pääsenkö perille,missä on lähin wc ym,ym
Lääkärini sanoo että se on psyyke vaiva eli masennuksen jälkipyykkiä..
Vai onko?- toimisto vessassa
Mulla on aivan samanlaiset tunnot. Pelkää lähteä mihinkään, kun pelkää, että tulee vessahätä. Aina lähtiessä miettii reitin varrella olevat vessat ja että perilläkin on sitten vessassa käynti mahdollisuus. Rajoittaa tosi paljon menemisiä.
- kaiken menettänyt, mutta ja...
Vuonna 1995 yrityksemme meni konkurssiin, tiesin sen jo aiemmin kuin muut, koska tein kirjanpidon,
ja kaikki muut asiat, juoksin ulosottomiehelle rahtaamassa rahaa veroista, mutta koska melkein
kaikki alan yritykset kaatuivat, meille jäi tavaraa mielettömästi, käsiin, joille ei ollut ostajia.
Jossain vaiheessa tunsin, että nyt en enää kestä,
aloin saada paniikkikohtauksia, jolloin tuntui, että pelkään kaikkea, ja kaikkia,jopa ihmisiäkin, joilla ei ollut varmaan mitään aikomustakaan tehdä pahaa meille.
Menetimme loppujen lopuksi omisn käsin rakennetun kotimme , luxustalo, uima-altaineen, Kesämökki 100 m2 ihanalla paikalla, sekä itse rakennettu teollisuushalli 1000 m2 parhaalla paikalla tällä Etelä-Suomessa.
Kaiken alku oli valuuttalaina , johon silloinen
pankinjohtajamme meidät houkutteli, ja kun markka devalvoitiin kahdesti, ja jätettiin kellumaan, valuuttavelkammwe nousi huimiin lukemiin.
Lopulta pankki vaati meitä hakemaan itsemme konkurssiin, olimme myyneet Venäjälle arvokasta tavaraa, josta olimme saaneet maksun etukäteen,
mieheni, ja poikani lähtivät koekäyttämään ko.laitteita, mutta paketteja ei edes oltu avattu, joten opastus.ja koekäyttöreissu oli aivan turha.
OLin heitä vastassa Helsingin Rautatieasemalla, kun juna Pietarista saapui, molemmat olivat "tilulii" aivan ympäripäissään.
Olin kuitenkin onnellinen siitä, että yleensä tulivat, se oli niin sekavaa aikaa Venäjällä,
Kaikki nämä paineet ajoivat minut perhelääkärimme luokse, joka määräsi minulle Alproxia, en silloin tiennyt, että sen käyttö aiheuttaa riippuvuutta, ja, että muitakin vastaavanlaisia lääkkeitä olisi ollut saaatavana.
Nyt sitten olen riippuvainen Alproxista, sen avulla olen kyennyt tekemään töitä jo toistakymmentä vuotta.
Monta kertaa olen yrittänyt lopettaa sen käytön, mutta ei se onnistu noin vain, nykyisen lääkärini kanssa teimme suunnitelman, erään toisen lääkkeen käytöstä ( MASENNUSLÄÄKE), mutta kun en koe olevani masentunut, ja kaiken lisäksi uusi lääke aiheutti minulle vatsavaivoja, ja oksettavaa oloa, hän määräsi minulle edelleen Alproxeja, ei kai se ketään haittaa, jos sen avulla kykenen toimimaan normaalisti, jaksan tehdä töitä vieläkin, olen 62 v, joten kai minun on loppuelämäni turvauduttava ko. lääkkeeseen, en kyllä suosittele sitä kenellekään, on aika inhottavaa laskea, riittävätkö pillerit seuraavaan reseptin uusimiseen, apteekit ovat tarkkoja niistä.
On päiviä, jolloin en tarvitse Alproxia lainkaan,
kun kaikki sujuu hyvin, ja olen onnellinen, mutta
jos esim jollakin lapsillani on ongelmia, ahdistun, jolloin tarvitsen pillerin, joka helpottaa ahdistusta, kaikkea hyvää toivotan ahdistuneille, ja ihmisille, jotka kärsivät paniikkihäiriöstä, sillä nimellä sairauttani kutsuttiin.
En kyllä ole koskaan pelännyt esiintymistä, sitäkin olen joutunut kokemaan, enkä ihmisten joukossa olemista."Alproxista apua saanut" - Jepulis
Jeps, paniikkiin ja ahdistukseen 2v tuli käytettyä. Pääsin eroon kaikista oireista mm.Haitallisesti tinnituksesta. Eipä kirpaissut päästä eroon. Hyvä lääke.
- kuuppalainen
0,25 (puolikas 0,5mg) maksimissaan satunnaiseen ahdistukseen, toimii.
- iWin
Niin vanha keskustelu, ettei tämä viesti ole kenellekään tietylle osoitettu, vaan ihan yleistä asiaa Alproxista ja sen käytöstä lääketeollisuudessa työskentelevän ja Alproxin käyttäjän näkökulmasta.
Kannattaa punnita sen lääkkeen tarpeellisuus, sillä miksi käyttää lääkettä, jota ilman _voi_ elää? Toisaalta, miksi jättää lääke käyttämättä, jos sitä ilman _ei voi_ elää, koska pelkää riippuvuutta?
Kahdeksan vuotta stressivatsaa kärsinyt, kaikki mahdolliset testit koettu ja lääkäri yksinkertaisesti sanoi, että joko hypnoterapia tai Alprox. Tosiaan vaakalaudalla oli myös parisuhde, sillä avopuoliso ei oikein tykännyt, kun aina elokuviin/ravintolaan/tms. mennessä meni vatsa sekaisin ja täytyi perua aina kaikki. Hyvin yksinkertaisesti oli siis päätettävänä joko huono elämänlaatu, mahdollinen parisuhteen loppuminen ja erakoituminen ilman lääkkeitä - tai Alproxilla kaikki kuntoon ja riskinä riippuvuus.
Terveisin,
Alproxia päivittäin syövä, avioliittoon ryhtymässä ja nykyään sosiaalisista tapahtumista nauttiva. - Milla
Kannattaa miettiä ahistaako ja vituttaako tarpeeksi ennen kuin ottaa mömmön. Täsmälääkkeenä ok,mutta nopeasti addiktoivien lääkkeiden kanssa parempi yrittää pitää järki näpissä.
- TrueLiferz
Yksilöllistä, tulee hankkia hyvä lääkärisuhde ja kuunnella itseä. Olen syönyt vastaavaa noin 3mg / vuorokausi 5-vuotta. Ainakin työelämässä asiat luistavat huomattavasti paremmin kuin ilman tätä lääkettä.
Omassa tapauksessani on oireestooni parhaiten auttaneet tämä lääke yhdistettynä säännölliseen liikuntaan. Ihmiselämä on monipuolinen, nähdäkseni jokaisella ihmisellä on omat ominaispiirteensä (itse esimerkiksi joudun balansoimaan persoonaani tällä lääkkeellä, toisaalta esimerkiksi alkoholia ja tupakkaa ei kulu) - make9494949494
Sain tänään kyseistä lääkettä 0.5mg 3x päivässä vieroitusoireisiin ..ensimmäisestä tabletista ei tullut ainakaan kuin pieni hiki ja raskas tunne kehossa,Mielialaan ei vaikuttanut pätkääkään.Miten kyseiset lääkkeet vaikuttaa testosteroniin ja voinko harrastaa liikuntaa niinkuin ennenkin?
- apexin
Vieroitusoireisiin vahvinta ja koukuttavinta bentsoa? Sulla on edessä kovimmat viekkarit mitä olet kokenut jos alpratsolaamia otat säännöllisesti yli kaksi viikkoa.
- make9393939393
Mistä sä tiedän millaisiin vieroitusoireisiin ja kuinka kovia oireita olen kokenut etkä myöskään vastannut kysymyksiini
- mark2232
Olen lueskellut kotitohtoreiden kauhutarinoitanne mutta kyseenalaistaisin tässä nyt muutaman niistä.Vieroitusoireet..niitä varmasti on mutta miten eroitatte ne alkuperäisestä sairaudesta mihin lääkettä on käytetty? koukuttava vaikutus on fakta mutta hoidon pitäisi näillä lääkkeillä kestää korkeintaan 6-12 viikkoa ja aikaan sisältyy myös lääkkeen asteittainen lopetus enkä ymmärrä miten joku on voinut vetää näitä lääkkeitä monta vuotta.Ettekö ole silloin itse väärinkäyttänyt niitä?Kyllähän kaljastakin saa jos sitä vuositolkulla rupeaa juomaan sellaiset vieroitusoireet lopettaessa että henki lähtee.Oma hoitoni lääkkellä on tarkoitus kestää kuukauden sen jälkeen alasajo ja thats it.Vieroitusoireet mitä muilta palstoilta olen lukenut vaikuttaa pahimmillaan keskinkertaiselta kankkuselta,
- deetox
bentsodiatsepiinit ja alkoholi vaikuttavat kummatkin aivojen välittäjäainen GABAAn joten vieroitus molemmista on hyvinkin samanlaista. Tosin "pahimmillaan keskinkertaiselta kankkuselta" on aika virheeellistä olettamusta mitä olen lukenut: http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=1&t=26495
ja youtube käyttäjien omia videotarinoita täynnä: https://www.youtube.com/results?search_query=benzo withdrawal&page=2 - mariaanahki
"enkä ymmärrä miten joku on voinut vetää näitä lääkkeitä monta vuotta."
Minulle lääkäri määräsi ahdistukseen joka johtui läheisen kuolemasta. Ja kävin lääkärillä kahden kolmen kuukauden välein jolloin hän uusi reseptin aina uudestaan. 11 vuoden ajan. Söin bentsoa reseptin mukaan lääkärin määräämänä joka päivä en huvikseni. Huomasin vasta vuotta ennen lopetusta kun lääkkeet jäivät lomamatkalla kotiin että miten sietämätön ahdistus, pelko ja fyysisesti huono olo tuli kun olin viikon täysin ilman yhtäkkiä. Sitten löysin netistä nämä keskustelut ja aloin pikku hiljaa vähentää ilman lääkärin apua ja sain lopetettua lopulta. En vieläkään ole täysin kunnosssa vuoden jälkeen mutta olo huimasti parempi kuin koko lääkityksen aikana.
Lääkäreihin en enää luota. - 5+5
mariaanahki kirjoitti:
"enkä ymmärrä miten joku on voinut vetää näitä lääkkeitä monta vuotta."
Minulle lääkäri määräsi ahdistukseen joka johtui läheisen kuolemasta. Ja kävin lääkärillä kahden kolmen kuukauden välein jolloin hän uusi reseptin aina uudestaan. 11 vuoden ajan. Söin bentsoa reseptin mukaan lääkärin määräämänä joka päivä en huvikseni. Huomasin vasta vuotta ennen lopetusta kun lääkkeet jäivät lomamatkalla kotiin että miten sietämätön ahdistus, pelko ja fyysisesti huono olo tuli kun olin viikon täysin ilman yhtäkkiä. Sitten löysin netistä nämä keskustelut ja aloin pikku hiljaa vähentää ilman lääkärin apua ja sain lopetettua lopulta. En vieläkään ole täysin kunnosssa vuoden jälkeen mutta olo huimasti parempi kuin koko lääkityksen aikana.
Lääkäreihin en enää luota.Tämä on aika tuttu kaava näissä mielialalääkeasioissa. Tarinasi vaikuttaa jokseenkin samalta kuin mitä yleensä, sillä erolla, että olet saanut lääkityksen elämän kriisitilanteeseen, pitempään jatkuneen masennuksen tai muun 'mielisairauden' sijaan. Seuraamukset ovat kuitenkin monesti yhtenevät.
Ensin luotetaan psykiatrin suositukseen lääkityksen aloittamisesta. Lääkekäytön jatkuessa sen luomaan olotilaan aletaan tottua. Seurannutta olotilaan aletaan pitämään normaalina. Pikku hiljaa, kun kuukausia ja vuosia kuluu, unohtuu miten miltä elämä tuntui ilman lääkkeitä. Psykiatri jatkaa mainospuhettaa siitä miten lääke auttaa ’sairauteen’ ja annoksen nosto olisi taas edessä. Jossain vaiheessa hän pudottaakin pommin. Joudutkin käyttämään lääkettä loppuelämän, koska 'sairaus' ei tunnu reagoivan lääkitykseen eikä ole parantunut. Et halua tätä hyväksyä ja yrität vähentää tai jätät annoksen ottamatta. Seuraa karmeat vieroitusoireet, joiden päättelet johtuvan ’mielisairaudestasi’. Samalla psykiatrisi vakuuttaa, että juuri tästä on kyse ja, että oireilu on osoitus siitä miten tarpeellisia lääkkeesi ovat.
Jossain vaiheessa epäilyksesi kuitenkin herää. Lähdet etsimään vastauksia kokemiisi ennenkuulumattoman rankkoihin oireisiin. Törmäät vastaaviin kokemuksiin keskustelupalstoilla ja kuulet miten paljon huonommin entiset käyttäjät kertovat voineensa aineiden vaikutuksen alaisena. Päätät ehkä kokeilla itse hidasta, asteittaista lääkityksen vähennystä. Huomataankin muutamissa viikoissa miten olosi alkaa parantua. Tapahtuu valaistus. Sitä tajuaa millaista roskaa sitä on tullut kuukausia tai jopa vuosia syötyä. Kun myrkytystila hiljalleen kuukausien mittaa hellittää, vahvistuu näkemys lääkityksen älyttömyydestä. Valtava pettymys psykiatriaa kohtaan valtaa mielen ja näin luottamus on mennyttä. ”En ikinä enää koske näihin myrkkyihin” on viimeinen ajatus. - make9393939
deetox kirjoitti:
bentsodiatsepiinit ja alkoholi vaikuttavat kummatkin aivojen välittäjäainen GABAAn joten vieroitus molemmista on hyvinkin samanlaista. Tosin "pahimmillaan keskinkertaiselta kankkuselta" on aika virheeellistä olettamusta mitä olen lukenut: http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=1&t=26495
ja youtube käyttäjien omia videotarinoita täynnä: https://www.youtube.com/results?search_query=benzo withdrawal&page=2Joo mutta annokseni ei ole mitään 50mg luokkaa enkä käytä ALKOHOLIA niiden kanssa.Kyllä niissä varmaan on vieroitusoireita mutta ei ne mitään ylitsepääsemättömiä ole.Kokeiles juoda muutama kuukausi ja lopetat kuin seinään tiedät millainen pelkästä kaljasta tullut krapulakin voi olla.
- make9393999393
5+5 kirjoitti:
Tämä on aika tuttu kaava näissä mielialalääkeasioissa. Tarinasi vaikuttaa jokseenkin samalta kuin mitä yleensä, sillä erolla, että olet saanut lääkityksen elämän kriisitilanteeseen, pitempään jatkuneen masennuksen tai muun 'mielisairauden' sijaan. Seuraamukset ovat kuitenkin monesti yhtenevät.
Ensin luotetaan psykiatrin suositukseen lääkityksen aloittamisesta. Lääkekäytön jatkuessa sen luomaan olotilaan aletaan tottua. Seurannutta olotilaan aletaan pitämään normaalina. Pikku hiljaa, kun kuukausia ja vuosia kuluu, unohtuu miten miltä elämä tuntui ilman lääkkeitä. Psykiatri jatkaa mainospuhettaa siitä miten lääke auttaa ’sairauteen’ ja annoksen nosto olisi taas edessä. Jossain vaiheessa hän pudottaakin pommin. Joudutkin käyttämään lääkettä loppuelämän, koska 'sairaus' ei tunnu reagoivan lääkitykseen eikä ole parantunut. Et halua tätä hyväksyä ja yrität vähentää tai jätät annoksen ottamatta. Seuraa karmeat vieroitusoireet, joiden päättelet johtuvan ’mielisairaudestasi’. Samalla psykiatrisi vakuuttaa, että juuri tästä on kyse ja, että oireilu on osoitus siitä miten tarpeellisia lääkkeesi ovat.
Jossain vaiheessa epäilyksesi kuitenkin herää. Lähdet etsimään vastauksia kokemiisi ennenkuulumattoman rankkoihin oireisiin. Törmäät vastaaviin kokemuksiin keskustelupalstoilla ja kuulet miten paljon huonommin entiset käyttäjät kertovat voineensa aineiden vaikutuksen alaisena. Päätät ehkä kokeilla itse hidasta, asteittaista lääkityksen vähennystä. Huomataankin muutamissa viikoissa miten olosi alkaa parantua. Tapahtuu valaistus. Sitä tajuaa millaista roskaa sitä on tullut kuukausia tai jopa vuosia syötyä. Kun myrkytystila hiljalleen kuukausien mittaa hellittää, vahvistuu näkemys lääkityksen älyttömyydestä. Valtava pettymys psykiatriaa kohtaan valtaa mielen ja näin luottamus on mennyttä. ”En ikinä enää koske näihin myrkkyihin” on viimeinen ajatus.Niin tai sitten käy näin.Olet pitkään syönyt lääkkeitä jotka ovat helpottaneet oloasi.Päätät lääkärin avustuksella pudottaa niitä ja onnistut..loppuvaiheessa huono olo mikä menee ohi.Parin viikon jälkeen paukahtaa todellinen jättipotti huonossa olossa ja syytät siitä lääkkeitä vaikka se on se alkuperäinen sairaus mikä siellä kummittelee jonka takia lääkkeet aikanasi aloitit.
- 15+15
make9393999393 kirjoitti:
Niin tai sitten käy näin.Olet pitkään syönyt lääkkeitä jotka ovat helpottaneet oloasi.Päätät lääkärin avustuksella pudottaa niitä ja onnistut..loppuvaiheessa huono olo mikä menee ohi.Parin viikon jälkeen paukahtaa todellinen jättipotti huonossa olossa ja syytät siitä lääkkeitä vaikka se on se alkuperäinen sairaus mikä siellä kummittelee jonka takia lääkkeet aikanasi aloitit.
Näinkin voi käydä, jos alkuperäiseen masennuksen tai pahan olon syyhyn ei ole vaikutettu. Tosin monille vieroitusoireet iskevät vasta muutamien viikkojen jälkeen lääkekäytön lopettamisesta, mikä helposti johtaa harhaan.
- apexin
Eipä kotimaisilla sivuilla mitään testosteronista ja bentsoista oli, oma kokemus Xanorista/Aproxista salitreenin kanssa ettei vaikuta mitenkään mutta esim jenkkifoorumilla tällaista: http://www.benzobuddies.org/forum/index.php?topic=40836.0 Ei alpratsolaamilla ja liikunnan harrastamisella
ainakaan mitään lääketeieteellistä lääketieteellistä estettä ole.- make93939393939
Kiitos.On se kumma kun lääkkeistä ei ole selvää tietoa suomenkielellä esimerkiksi juuri näistä testo arvoista joka on miehille ainakin minulle todella tärkeää tietoa kertaakaan en syö enää lääkettä joka pudottaa testo arvoni ihan pohjalle..Minulla tuon lääkityksen tarkoitus on olla kuukauden ajan väliaikainen helpotus eräälle toiselle lääkkeelle jossa oli todella pahoja vieroitusoireita sellaisia oireita etten voi olla tällä hetkellä ihmisten kanssa kasvotusten tekemisissä pienikin ärsyke niin turpaan tulee.Se että kuinka säännöllisesti tuota apexinia tulen käyttämään en tiedä mutta näinä ensimmäisinä päivinä otan ihan maksimi annoksen että pääsen liikkeelle.
- make9939393
Vaihdoin tänään lääkkeet toisiin en halua olla puupökkelö joka kompastuu kaupan rappusissa ja ajaa melkein kaksi kolaria alproxin takia.Mielialaan vaikutus rauhoittaa hieman mutta iltaitkukohtaukset jatkuvat iltaisin aggressivisuus on lähes hävinnyt..työkykyinen noiden pillerien kanssa en missään nimessä ole.unipilleriksi sopivat mutta en aio ihan heti siihenkään tarkoitukseen ottaa.laitoin kassiin ja viskasin lääkekaapin perälle pimeimpään nurkkaan.En ymmärrä miten joku saa noista euforisen olotilan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3422731Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1191512Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa56957Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15924Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta26897- 78862
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo147861Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar204819En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm57815