Hei!
Minulla on ollut viime syksystä lähtien nivusissa ihottumaa. Aluksi oli läiskä polvitaipeessa ja sitten nivusessa.
Taipeessa ja alavatsassa sekä ristiselässä ollut muutama pieni punainen läiskä. Näyttävät enemmänkin hankaumilta,jotka ovat kuivuneet. Minulla on ollut jo reilu 10v niskassa hilseläiskä,joka on pysynyt muuttumattomana. Kävin ihotautilääkärillä ja hän sanoi minulla olevan psori. Epäilen diagnoosia sillä mielestäni hän keskittyi liiaksi päänahan hilseläiskään,eikä ottanut huomioon,että muut ihottuma-alueet ovat tulleet vasta nyt. Itse epäilen että minulla on mahdollisesti jokin sieni tai hiivatulehdus,koska punaiset läiskät ovat nivusissa ja pakaravaossa,ne myös kutisevat. Läiskät eivät hilseile,eikä minulla ole kynsimuutoksia eikä ihotumaa muutoinkaan psorille tyypillisissä paikoissa kuten polvissa tai kyynärpäissä. Nivusalue on koko ajan hyvin kostea,muutoinkin kuin vain liikunnan jälkeen. Tämäkin ärsyttää ihoa. Olen saanyt canesten voiteella apua läiskiin,mutten intiimi-alueen kosteuteen. Kannattaisiko mennä vielä käymään lääkärissä ja otattaa koepala? Jos jollain on samantyylisiä oireita tai jos joku tietää mistä on kyse olisin kiitollinen avusta ja kommenteista.
psoriako?
evam619
2
688
Vastaukset
- Kierrokset tehty
sillä psoria on monenlaista.
Mene ihotautilääkärille, tärväystohtorit ei hallitse erikoisaloja. - Kerro psoriasiksesta
Kärsitkö psoriasiksesta? Kerro tarinasi.
Etsimme psoriasiksesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi erilaisiin artikkeleihin. Kerro, miten psoriasis on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?
Tarinat julkaistaan nimellä. Korvaamme haastattelusta 50 euron lahjakortin.
Jätä yhteystietosi ja kerro hieman itsestäsi:
Projektipäällikkö Marika Hiltunen, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
[email protected] tai puh. 050 34 97 405.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup665151Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1293757Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua483194Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652257Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4501964Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771648- 631365
- 641306
- 2611107
- 471082