Olen ollut muutaman viikon mäkissä töissä ja en ole päässyt työporukkaan ollenkaan mukaan.Tunnen oloni todella syrjiintyneeksi.Mitä tehdä?-No olen ajatellut että ratkaisu voisi olla siirto toiseen mäkkiin mutta mitä sitä sitten täytyisi sanoa syyksi?En kehtais sanoa että "tunnen oloni syrjityksi".
Onko sinulla kokemuskia siitä kuinka helposti/vaikeasti tuollainen siirtäminen toiseen mäkkiin onnistuis ja mikä täytyy olla syynä?
Mäkki työstä hieman asiaa...!!!
1
585
Vastaukset
- Helenia
Osa työyhteisöistä lämpenee hitaammin, osa nopeammin. Koska kyse on nuorista ihmisistä, siellä helposti tottakai rakennetaan joidenkin toimesta samanlaista sosiaalista hierarkiaa kuin kouluissakin, sen kanssa pitää vain elää.
Epäilen, antaisiko rp:si edes sinun siirtyä, onhan hän upottanut jo kouluttamiseesi rahaa. (Vaikkei se siltä tuntuisikaan, olet ollut ylimääräisenä ensimmäisissä vuoroissa, joten kulujahan siitä tulee.) Sen sijaan suosittelisin vain ystävällisen asenteen yrittämistä. Osoita olevasi pätevä työssäsi ja ystävällinen, vaihda kuulumiset, älä vuodata liikaa omia asioitasi, mutta kerro silloin tällöin hauskoja sattumia ja niin edelleen. Ole joustava vuorojen suhteen jos vain se muuhun elämääsi sopii, eli ota työkaverilta vuoro jos hänellä on tärkeä meno ja niin edelleen. Äläkä välitä siitä, jos sinua joskus kohdellaan epäystävällisesti, urpoja on aina. Uusien työntekijöiden kanssa on usein helpompi ystävystyä kuin vanhojen, kyllä sinne uusia sua tuoreempiakin varmaan pian tulee. :)
Ja kaiken lisäksi se on kuitenkin "vain" työ, ei elämäsi. Teet sitä ensisijaisesti rahan takia, et uusien ystävien vuoksi. Älä ota siitä liikaa paineita, asioilla on tapana selvitä itsestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408