Kolmen S:n vaikutus

H-hetki käsillä

Seksi, sauna ja siivoaminen... Eikös se niin mennyt?

Ovatko tehokkaita edesauttamaan synnytyksen käynnistymistä? Onko teillä omakohtaisia kokemuksia?

Seksin olen havainnut itselleni aiheuttavan supistuksia. Minulla laskettu aika muutaman päivän päässä. Jos lapsi menee yliaikaiseksi, ovatko nuo tehokkaita kotikonsteja synnytyksen käynnistymiseen vai ihan huuhaa-juttuja?

Olisi hauska kuulla, onko jollain selkeästi homma käynnistynyt jonkun noista vaikutuksesta... :)

8

680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neljän äiti

Seksillä on ihan tutkitusti vaikutusta synnytyksen käynnistäjänä, mutta silloinkin puhutaan vain pienestä nopeutuksesta siinä vaiheessa, kun synnytys olisi muutenkin käynnistymässä aivan pian. Muilla ei ole mitään oikeasta merkitystä. Monet naiset harrastavat noita kaikkia kolmea suunnilleen joka päivä ja koko ajan raskautensa viimeiset viikot, niin kyllähän se vauva pakostikin silloin syntyy jonkun edellämainitun jälkeen. Mutta synnytyksen käynnistäminen kotikonstein on käytännössä niin hankalaa, että ei kauheasti kannata aikaa ja energiaa tuollaisiin uhrata.

• kokeiltu kolme ässää.. ei suppareita, eikä muutakaan oireilua.. ja yliaikaisena tässä jo 3tta päivää.. mutta tuleehan noista kolmesta ainakin hyvä olo itelle, jos ei muuten;)
        Hmm..en tiiä pitäskö tota jatkaa sit jokapäivä nii kauan ku se syntyy, nii sit uskois että joo,toimihan se kun tarpeeks yritti! :D
        Mut kaitse oma keho pistää synnytyksen käyntiin(jos pistää)ajalaan.. jos ei, nii eikait tässä auta kun kituuttaa sinne 10pvn päähän, että käynnistetään.. jota en kyllä tod.toivo!!
        Mut kokemuksistahan on aina mukava kuulla, eli niitä vaan!:)

• vauvanimun

ekassa raskaudessa lähin laitokselle kun kesken seksin alkoi supistelee mutta kohtuu kevyesti. Viikkoja tuolloin 40 2. olin vaan niin tuskastunut odotukseen että lähdin heti kun tuli vähän tiheemmin supistuksia. Ihme kyllä ne supparit avasi kohdunsuuta vaikkei kipuja ollutkaan mutta lopulta synnytys käynnistettiin seuraavana päivänä kun oli 5 senttiä auki ilman säännöllisiä supistuksia ja mitään kipuja.

En sitten tiedä oliko seksistä apua silloin. Nyt on viikko 36 menossa muttei seksi aiheuta mitään toimintaa vaikka paikat on jo kypsät, kohdunkaulaa 1,5 cm ja saman verran ulkosuu auki ja täysin pehmenneet paikat. Seksiä on parin päivän välein, välillä päivittäin mutta ei aiheuta yhden yhtä supistusta paitsi tietenkin orgasmisupistuksen. Tosin nyt sitä seksiä harrastetaan vain omaksi iloksi, vasta parin viikon päästä ruvetaan rynkyttää vauvan ovea tosissaan ;D

• .äiti.

Itse yritin saada synnytyksen käynnistymään mm. siivouksella, seksillä, saunomisella, kylmän kuuman veden suihkuttelulla, juoksulenkeillä, painavien tavaroiden nostelemisella(pyyhin pölyt mm. pesukoneen alta), kauppakassien kantamisella, alaselän sekä jalkapohjien painelulla, ajeltiin autolla mukulakivikadulla, söin tulista ruokaa YNM. Synnytys käynnistettiin rv:lla 42 1. Lapsi syntyy, kun on siihen valmis :) Omani olisi varmaan viihtynyt yksiössään pidempäänkin..

• Jos alkaa..

paikat muutenkin olla kypsyneet synnytyksen alkamiselle niin voi auttaa vauhdittamaan sitä lähtöä. Jos kohdunkaula on täysin kiinni eikä lähtö ole muutenkaan lähellä niin tuskin on mitään merkitystä.

• ;)

Seksi ja lenkkeily auttanut.
      mutta seksissä nimen omaan se iso O! orgasmi siis...
      ja todellinen sellanen, ei mitään näitä mitä tuntee pikku sykähdysken yhdynnänaikana...
      meillä (anteeksi näin yksityiskohtainen selitys), mies tekee sen käsillään minulle, ja tämä auttanut joka kerta!
      toimii, mutta harmittaa kun tämä saa supistelemaan myös muulloin raskauden aikaan... tää on siis meillä harvinaista herkkua raskauden aikaan, kun supistelu herkkä olen muutenkin... ja ennenaikaisuus uhkana ollut kaikissa raskauksissa...
      jotenka...

• Mallukiini

Sperma sisältää prolaktiinia jota käytetään myös synnytyksen käynnistämisessä, se pehmittää kohdun kaulaa.

• Mallukiini

Siis sisältää prostaglandiinia, ei prolaktiinia ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7465
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5404
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      258
      4622
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4515
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2695
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2358
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2333
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2332
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe