esimerkki totuudesta.

rivik.

Tuttuni eläessään kapinoi es.lest.seurakuntaa ja sen saarnaajia vastaan, opin totuutta. Jumala salli hänen kulkeutua kirkon vaikutuspiiriin ym.

Kun Yljän huuto hänen kohdallaan alkoi kuulua. Syöpä tuli ja kuolema korjasi 1-2kk.ssa. Jumala suuressa armossaan ja rakkaudessaan antoi parannuksen armon. Hän tunnusti heikkoudet ja halusi että kristityt todistaisivat hänelle kaikki synnit anteeksi.
Ei jäänyt pienintäkään epäilystä, etteikö hänen sielunsa kelvannut taivaan kotiin.

Tässä esim. ettemme kovin ruotisi Kristuksen seurakuntaa ja sen paimenia. Ei ole varmaa, antaako Jumala katumisen armon. Ettemme tekisi syntiä armon varaan.

56

1447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      oikeassa olet , mutta kuinka voi tehdä syntiä armon varaan.?

      • rivik.

        Elää vähän niinkuin huolimattomasti ja ajattelee että saanhan anteeksi.


      • teuta
        rivik. kirjoitti:

        Elää vähän niinkuin huolimattomasti ja ajattelee että saanhan anteeksi.

        MITEN SE sinäänsä meihion kuuluu , jos me elämme huolimattomasti , silloin se kuluu.
        Jos joku ajattlee että saanhan anteeksi , mutta ei ehkä ajattele että tarvitaan katumisen
        armo, mitä se on ? Se on sitä jonka antaa, Jumala / Jeesus / Pyhä Henki . Ellei voi tai saa
        asia on huono , koska syntinen voi tässä tapauksessa olla liian myöyhään liikkeella. Niin
        sanotusti armon aika voi olla mennyt ohi , niinkuin pelkään täälläkin käyneen muutamalle.

        Kaikkia ihmisiä käsittelee jokin muukin asia yhtaikaa , ja se on ihmisen vanheneminen
        sitä ei kukaan voi hillitä tasata tai säätää mitenkään , Jumala voi jos haluaa . Ja varmasti
        tekeekin koska selvästi , joku toinen on paljon nuorekkaampi kuin toinen , vaikka ikä
        vuodet olisi samat. Tietenkin Jumala näkee kaiken , ja pystyy tekemään eri persoonien
        kautta vielä erilaisia asioita , nämä persoonat on Jeesus ja Pyhä Henki .


      • teu.

        §E OLI VOIMAN NÄYTE ,,Herran selvää käskyä vastaan , Herra oli määrännyt ketä on asetetta
        he olivat sanoneet että Jo riittää ! Koko seurakunta , he kaikki , ovat pyhät , ja Herra on heidän keskellänsä . Miksi te siis korotatte itsenne Herran seurakunnan yli ?"

        kun Mooses sen kuuli , lankesi hän kasvoilleen ...Koorahin ym. Kapina , Herran asettamia johtajia vastaan ja heidän saamansa rankaistus osoittaa . Kuinka raskas synti tälläinen kapinointi on Hänen edessään .
        Raamattu sanoo : "Pelkää..Herraa ja kunigasta , älä sekaannu kapinallisten seuraan . sillä yhtäkkiä
        tulee heille onnettomuus, tuomio.


    • Hieno esimerkki Jumalan kärsivällisyydestä.
      Ei kuitenkaan koko totuus. Jos tuota pitäisimme normina, joutuisimme suuriin ongelmiin kirkkohistoriaa tulkittaessa. Me ehkä joutuisimme hylkäämään luterilaisuuden, koska se on protestanttinen liike, joka protestoi alkuaan paavin kirkkoa vastaan.

      Nimittäin eteen tulee valinta hyvista ja huonoista kapinoista. Mistä tiedämme, että joku on hyvää ja Jumalan sytyttämää kapinaa ja mikä on sielunvihollisesta.

      Protestin motiivi on ratkaiseva. Profeetat olivat protestantteja, jotka sanoivat totuuden. Olisiko heidän pitänyt anoa anteeksi olemassaoloaan. Korah, Datan ja Abiram saivat ankaran rangaistuksen kapinastaan. Jos kyseessä on vain vallanhimo, silloin kapina on vihollisesta.

      • teutatess

        kun kysyy mitä tiedät Omastavanhurskaudesta .
        Ja Lahjavanhurskaudesta , niihin kun vastaa asia voi olla kunnossa.


      • de facto

        1. Lestadiolaisuus ei pelasta ketään, vain Jeesus pelastaa.
        2. Lestadiolaisuus ei ole tuonut mitään uutta maailmaan, Kristus perusti seurakuntansa noin 2000 vuotta sitten.
        3. Kristuksen seurakunta on maailmanlaajuinen, sen muodostavat ne ihmiset jotka pelastuksen toivon ovat panneet yksin Kristukseen.

        4. Avaus oli ihan selvä provokatoorinen Raamatun vastaisen "VAIN ME PELASTUMME" seurakuntaopin ylistys, josta Jeesus Kristus (tie taivaaseen) loisti erittäin härskillä tavalla poissaolollaan.


      • Jeesus on tie
        teutatess kirjoitti:

        kun kysyy mitä tiedät Omastavanhurskaudesta .
        Ja Lahjavanhurskaudesta , niihin kun vastaa asia voi olla kunnossa.

        Kristus riittää,
        ja ainoastaan hän.
        On riittänyt eilen
        riittää tänään
        ja riittää iankaikkisesti.

        Aamen hallelujaa kiitos Jeesus!!!


      • de facto kirjoitti:

        1. Lestadiolaisuus ei pelasta ketään, vain Jeesus pelastaa.
        2. Lestadiolaisuus ei ole tuonut mitään uutta maailmaan, Kristus perusti seurakuntansa noin 2000 vuotta sitten.
        3. Kristuksen seurakunta on maailmanlaajuinen, sen muodostavat ne ihmiset jotka pelastuksen toivon ovat panneet yksin Kristukseen.

        4. Avaus oli ihan selvä provokatoorinen Raamatun vastaisen "VAIN ME PELASTUMME" seurakuntaopin ylistys, josta Jeesus Kristus (tie taivaaseen) loisti erittäin härskillä tavalla poissaolollaan.

        Minä nyt ajattelin lähinnä sitä puolta, että henkilöllä oli jotain oikeasti anteeksipyydettäviä asioita ihmissuhteissaan.

        Muuten asia on suurinpiirtein kuinka sanoin. Helppoa on tulkita jokun toiminta kapinaksi ja sivuuttaa käsillä olevat asiat. Kapinoitsijaksi leimattu ei tule koskaan kuulluksi niinkuin tulisi jokaista kuulla, jolla on jotain oikeaa asiaa.


      • teu.
        Jeesus on tie kirjoitti:

        Kristus riittää,
        ja ainoastaan hän.
        On riittänyt eilen
        riittää tänään
        ja riittää iankaikkisesti.

        Aamen hallelujaa kiitos Jeesus!!!

        minusta hän on toinen , ja vahvasti , katso Tampereen seurojen ketju tänään


      • rivik.
        teutatess kirjoitti:

        kun kysyy mitä tiedät Omastavanhurskaudesta .
        Ja Lahjavanhurskaudesta , niihin kun vastaa asia voi olla kunnossa.

        Kun kuolet ja omistat lahjavanhurskauden niin olet iäti onnellinen. Kristus yksin ei kukaan muu.

        Ei laisuus eikä ihmiset kuoleman hetkellä turvaa anna. Ihmisenä olet yksin mutta Jeesuksen armon ja rakkauden suojassa.


      • rivik.
        teu. kirjoitti:

        minusta hän on toinen , ja vahvasti , katso Tampereen seurojen ketju tänään

        Kerrotko, mikä hän on toinen ja vahvasti. (kuka on ensimmäinen)
        Haluan avointa ja rehellistä keskustelua ja minusta sinä olet sellainen jonka kanssa voi keskustella.


      • rivik.
        vihne kirjoitti:

        Minä nyt ajattelin lähinnä sitä puolta, että henkilöllä oli jotain oikeasti anteeksipyydettäviä asioita ihmissuhteissaan.

        Muuten asia on suurinpiirtein kuinka sanoin. Helppoa on tulkita jokun toiminta kapinaksi ja sivuuttaa käsillä olevat asiat. Kapinoitsijaksi leimattu ei tule koskaan kuulluksi niinkuin tulisi jokaista kuulla, jolla on jotain oikeaa asiaa.

        ehkä on liian kova ilmaisu. Olisiko parempi, erilailla ajatteleva.

        Näin se on, kun olemme maan tomusta ja turmelus vaikuttaa. Ei kuunnella ainakaan montaa kertaa. Sitten erilailla ajattelija suuttuu, rakkaus viilenee.


      • Teutatess
        rivik. kirjoitti:

        Kerrotko, mikä hän on toinen ja vahvasti. (kuka on ensimmäinen)
        Haluan avointa ja rehellistä keskustelua ja minusta sinä olet sellainen jonka kanssa voi keskustella.

        Ensinnä tuo vieti johon tukedut ei ollut sinulle , se oli eräälle toiselle , siinä on vain
        omavanhurskaudesta ja lahjavanhurskaudeta kysymys , kyllä se liittyy kaikkeen sillai.

        mutta jos tarkoita tuota asiaa jota aloituksessa esitit , siihen tarvisi saada hiukan täsmennystä .

        kerron oman mielipiteen , minulla kuoli myös veli joskus -89 niin ikään syöpään , maksa syöpään
        me jälkeen jääneet ajattelimme silloin , mitekä hänen kävi minä tein noin kk. ennen kuolemaa
        reissun hänen tykö , ja kysyin , kuinka on tilasi jos noutaja tulee ,ja Hän vastaa ne sanat jotka
        toivoinkin kuulevai , Minä uskon Jumalaan /jeesukseen elän taikka kuolen niin Herran oma olen .
        Ja sanoi että lääkärit on antaneet elin aika arvion 0-10 v . Kuitenkin n.4-5 vko ja kaput.

        Kerron määrittelyni sen jälkeen mitä olen saanut Raamatusta ja meidän puhujilta ym. keskustellen
        Kukaan ihminen ei ole vielä taivaassa , se on varmaa mutta muistamme varmaan ristin ryövärin
        sinä pääsiäisenä kuin Jeesuskin oli ristillä , ja jeesus humasi tuon toisen ryövärin sydämmen tilan
        ja kun he keskustelivat hän sanoi ,Totisesti sinä olet minun kanssa tänäpäivänä paratiisissa . Sehän
        tuntui tuosta ryöväristä varmaan taivaalliselta , kun Jeesus kuoli , ja Isä hänet herätti , Hän meni
        tuonelaan , piti siellä evankeliumin saarnan . ja toikaikki VT.n aikaiset Jeesukseen uskovat Paratiisiin

        Aivan varmaa on että kaikki sen jälkeenkin kuolleet ovat heidän sielunsa odottamassa HERÄTYSTÄ ,
        Jonka Jeesus suorittaa ja Viimeisen Tuomion . Kun Jeesus on lähtenut toista kertaa kohti maata
        niin Jumala ryhtyy Luomaan sitä taivasta ja tulimerta ,joiden nimi on TAIVAAN VALTAKUNTA SITÄ
        UUTTA TAIVASTA JA UUTTA MAATA JONNE EI YKSIKÄÄN SASTAISUUS VOI MENNÄ .


      • tällasta
        vihne kirjoitti:

        Minä nyt ajattelin lähinnä sitä puolta, että henkilöllä oli jotain oikeasti anteeksipyydettäviä asioita ihmissuhteissaan.

        Muuten asia on suurinpiirtein kuinka sanoin. Helppoa on tulkita jokun toiminta kapinaksi ja sivuuttaa käsillä olevat asiat. Kapinoitsijaksi leimattu ei tule koskaan kuulluksi niinkuin tulisi jokaista kuulla, jolla on jotain oikeaa asiaa.

        Kiitos täydennyksestä, sovinto kaikkien lähimmäisten kanssa on tärkeää. Tämän avauksen tehnyt henkilö jätti panettelukampanjansa sopimatta kohde kuoli ja tämä henkilö kantaa edelleen rautanaulaa sydämessään.

        Tuo ilmaus kapinasta paljasti avaajan säälimättömän omavanhurskauden, ja armottomuuden Jeesuksen omia kohtaan.

        Nämä lakihenkiset ovat liikkeessä kíihdyttäneet vainokampanjaansa Jeesuksen omia kohtaan. Raamatun vastaista "vain me" seurakuntaoppia ja lapin ylistystä tulee lähes joka tuutista aivan solkenaan.

        Tulee päivä jolloin hekin joutuvat tilille Jeesuksen seuraajien maailmanlaajuisesta tuomitsemisesta, toivotaan että se tapahtuu jo tämän elämän aikana.


      • TEUTA
        vihne kirjoitti:

        Minä nyt ajattelin lähinnä sitä puolta, että henkilöllä oli jotain oikeasti anteeksipyydettäviä asioita ihmissuhteissaan.

        Muuten asia on suurinpiirtein kuinka sanoin. Helppoa on tulkita jokun toiminta kapinaksi ja sivuuttaa käsillä olevat asiat. Kapinoitsijaksi leimattu ei tule koskaan kuulluksi niinkuin tulisi jokaista kuulla, jolla on jotain oikeaa asiaa.

        Nimittäin taivaallinen oikeus , korjaa kaikki kuolleiden sielut paratiisiin , joka on kuollut ja haudattu
        ennen ,JEESUKSEN toista tulemista . tämä on siksi ettei yksikään ihminen tee mitään tuomiota
        Ja kaikki kuolleet HERÄTETÄÄN JA TUOMITAAN , JEESUKSEN TOIMESTA . Todella ei mikään eikä
        kukaan jää TUOMITSEMATTA mutta sen tekee JEESUS ei ihminen . JA KIRJAT AVATAAN JNE. ...


      • teuta
        tällasta kirjoitti:

        Kiitos täydennyksestä, sovinto kaikkien lähimmäisten kanssa on tärkeää. Tämän avauksen tehnyt henkilö jätti panettelukampanjansa sopimatta kohde kuoli ja tämä henkilö kantaa edelleen rautanaulaa sydämessään.

        Tuo ilmaus kapinasta paljasti avaajan säälimättömän omavanhurskauden, ja armottomuuden Jeesuksen omia kohtaan.

        Nämä lakihenkiset ovat liikkeessä kíihdyttäneet vainokampanjaansa Jeesuksen omia kohtaan. Raamatun vastaista "vain me" seurakuntaoppia ja lapin ylistystä tulee lähes joka tuutista aivan solkenaan.

        Tulee päivä jolloin hekin joutuvat tilille Jeesuksen seuraajien maailmanlaajuisesta tuomitsemisesta, toivotaan että se tapahtuu jo tämän elämän aikana.

        Sinä et ole pystyyt lykemaan avausta oikeesti , koska olet hankkinut , hänestä
        omankapinas teroittajan , minä olen lukenut tässä rivien välistä että hän kannatti
        EH:ta niin kuin sinäkin , ja minä ,ja vihne

        Olisiko puhuttava tässäkin täpauksessa , siitä että henkilö joka kuoli oli ruumis ja
        kun hänestä erkani sielu , ei se voinut jäädä tänne vaan hänenkin sielu meni siihen
        paratiisiin , josta kaikki utsutaan viimeiselle tuomiolle .

        Turha heittää herjaa kenenkään jälkeen , sillä kaikki on tiedossa tulevassa taivaassa
        Tuomio telee jokaiselle ,viimeisen herätyksen jälkeen ketään ei tuomita ihmisen
        toimesta , mutta kaikki jotka te olette päästäneet täällä on päästetty taivaassa
        siis mielissänne , ei tuomiten,


    • nbjvhgyf

      taas "helevetin" hieno esimerkki siitä, että lahkollanne ole Jeesuksen opetuslapsia jotka parantaa sairaita ja herättää kuolleita!!! Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä osaatte pilkaten Heidän Nimissä omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen katekesmuksen herraa epäjumalana jumaloiden!

      "pitämään kaiken" tarkoittaa Jumalan ja Jeesuksen Lakia ja käskyjä myös käskyä parantaa sairaita ja herättää kuolleita
      Matt. 28:19 - 20
      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
      Matt. 10:8
      Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

      kirjoitit;
      Tuttuni eläessään kapinoi es.lest.seurakuntaa ja sen saarnaajia vastaan, opin totuutta. Jumala salli hänen kulkeutua kirkon vaikutuspiiriin ym.
      ###
      Hekin kapinoivat jotka oppinne herran toimesta syyttöminä tapettiin noitarovioilla!
      Yrität todistaa niitä tekoja Jumala ja Jeesuksen tahdoksi mutta varmaa on että katekismuksenne herra epäjumala oli palvelijoineen asialla!
      ###

      Kun Yljän huuto hänen kohdallaan alkoi kuulua. Syöpä tuli ja kuolema korjasi 1-2kk.ssa. Jumala suuressa armossaan ja rakkaudessaan antoi parannuksen armon. Hän tunnusti heikkoudet ja halusi että kristityt todistaisivat hänelle kaikki synnit anteeksi.
      Ei jäänyt pienintäkään epäilystä, etteikö hänen sielunsa kelvannut taivaan kotiin.
      ###
      Tyypillistä vanhan ajan peloittelua! Tuossa tekstissäsi on selvää Jumalan ja Jeesuksen ja Pyhän Hengen pilkkaamista sillä Jumalan Valtakunnan oikeuksia ei lestadiolaisillekkaan ole annettu! Joten helevettiin olette oppeineen matkalla mutta uskon vapauden tuella teillä on oikeus palvella rikollisuuden herraa epäjumala mutta rikoksen toimistanne tekee se että teette työtä epäjumalalle Jumalan ja Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä Heitä pilkaten! Häpeä!!!
      ###

      Tässä esim. ettemme kovin ruotisi Kristuksen seurakuntaa ja sen paimenia. Ei ole varmaa, antaako Jumala katumisen armon. Ettemme tekisi syntiä armon varaan.
      ###
      Taas asetat itsesi Jumalan valtakunnan asemaan jakamalla uskolla armoa vaikka tiedät ettei Jeesuskaan ollut uskossa vaan KAIKKIVALTIAANA JUMALALLISUUDEN TIETOUDESSA!
      Vaiha katekismus raamattuun ja lue vain ja ainoastaa vielä jäljellä olevat Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tiedot!
      ###

      • teutatess.

        Voi koska HÄN LUULEE OLEVANSA jumala , eikä ole kuin pelkkä sössö vaan
        hän luuleelee tietävänsä joka asiasta kaikki , eikä tiedä muuta kun sen
        kuinka tulee leivästä p....a ,

        Jos me uskomme Jumalaan /Jeesukseen toivottavasti ei örvelö voi sitä muuttaa.
        hän voi kirjoittaa siitä ,,mutta parasolisi että hän sanoo näkemiin , sillä täällä
        alkaa olla jo niin moni tympiintynyt örvelöön että ellei itse ymmärrä lähteä
        sinut tullaan nostamaan kottikärryyn jonka osoite on kippasuo , näkemiin.


      • teutatess

        Kun sinä örvelö olet kaikki tartuttanut , siihen synnin ruttoo.
        mene omiis hoitokokouksiin , meillä ei ole mitään hoitokokousta


      • teu.

        Mitä sekin asia es letalle kuuluu , olist vain poistanut viestejä , niin kaikki olisi ollit hyvin.


      • Eslest ei kirj
        teu. kirjoitti:

        Mitä sekin asia es letalle kuuluu , olist vain poistanut viestejä , niin kaikki olisi ollit hyvin.

        Kyllä se vaan kuuluu koska yritin palstan sheriffinä kaikkien parasta mutta se ei vain sinulle sopinut. Alussa sentään yritin mutta en edes ehtinyt kaikkia poistaa kun muuan padasjokinen teuta oli jo paskonut jätöksiään ja jatkanut keskustelua joka sitten antoi uutta intoa häirikölle. Kuten nytkin tapahtuu.

        Luuletko että kukaan jatkaa viestejä poistella kun SINUN TOIMINTASI tuloksena niitä tulee vaan lisää ja lisää. Minä ressukka kun joudun käymään töissä kun sinä tökit viestejä sen kun ehdit ja pumppaat häirikköön lisää intoa.

        No, tätähän et koskaan ole ymmärtänyt.


      • teu.
        Eslest ei kirj kirjoitti:

        Kyllä se vaan kuuluu koska yritin palstan sheriffinä kaikkien parasta mutta se ei vain sinulle sopinut. Alussa sentään yritin mutta en edes ehtinyt kaikkia poistaa kun muuan padasjokinen teuta oli jo paskonut jätöksiään ja jatkanut keskustelua joka sitten antoi uutta intoa häirikölle. Kuten nytkin tapahtuu.

        Luuletko että kukaan jatkaa viestejä poistella kun SINUN TOIMINTASI tuloksena niitä tulee vaan lisää ja lisää. Minä ressukka kun joudun käymään töissä kun sinä tökit viestejä sen kun ehdit ja pumppaat häirikköön lisää intoa.

        No, tätähän et koskaan ole ymmärtänyt.

        anna kirjoittajien olla rauhassa tehkää jotain


      • lkjhugyrte
        teu. kirjoitti:

        anna kirjoittajien olla rauhassa tehkää jotain

        äitiiiiii.... herra kiusaaaaa!!!!


      • Eslest ei kirj.
        teu. kirjoitti:

        anna kirjoittajien olla rauhassa tehkää jotain

        Etkö haluakaan seurustella minun kanssani kun vanhan häirikön joka viestiin vastaat nöyrästi? Onko hän parempi kuin minä?

        Vedä hame päällesi.


      • teu.
        Eslest ei kirj. kirjoitti:

        Etkö haluakaan seurustella minun kanssani kun vanhan häirikön joka viestiin vastaat nöyrästi? Onko hän parempi kuin minä?

        Vedä hame päällesi.

        puhu siihen jos kiinnostaa


      • Oikias olet
        Eslest ei kirj kirjoitti:

        Kyllä se vaan kuuluu koska yritin palstan sheriffinä kaikkien parasta mutta se ei vain sinulle sopinut. Alussa sentään yritin mutta en edes ehtinyt kaikkia poistaa kun muuan padasjokinen teuta oli jo paskonut jätöksiään ja jatkanut keskustelua joka sitten antoi uutta intoa häirikölle. Kuten nytkin tapahtuu.

        Luuletko että kukaan jatkaa viestejä poistella kun SINUN TOIMINTASI tuloksena niitä tulee vaan lisää ja lisää. Minä ressukka kun joudun käymään töissä kun sinä tökit viestejä sen kun ehdit ja pumppaat häirikköön lisää intoa.

        No, tätähän et koskaan ole ymmärtänyt.

        Valitettavasti. Tällasissa asioissa vaaditaan kykyä hahmottaa asiaa monelta puolelta. Ihminen joka katsoo kaikkea vain oman pienen avaimenreikänsä lävitse, ei voi nähdä kokonaisuutta mitenkään. Tällaisia on joukossamme. Sitten kun on rikkinäinen ja kokee kaikki omista mielipiteistään poikkeavat mielipiteet vaaralliseksi uhkaksi itselleen ja on sen vuoksi pakko aina hyökätä vastaan. Häirikön vistit voi, ja pitääkin jättää lukematta, eikä niihin pidä reagoida mitenkään, silloin asia hoituu parhaiten.


      • teuta
        Oikias olet kirjoitti:

        Valitettavasti. Tällasissa asioissa vaaditaan kykyä hahmottaa asiaa monelta puolelta. Ihminen joka katsoo kaikkea vain oman pienen avaimenreikänsä lävitse, ei voi nähdä kokonaisuutta mitenkään. Tällaisia on joukossamme. Sitten kun on rikkinäinen ja kokee kaikki omista mielipiteistään poikkeavat mielipiteet vaaralliseksi uhkaksi itselleen ja on sen vuoksi pakko aina hyökätä vastaan. Häirikön vistit voi, ja pitääkin jättää lukematta, eikä niihin pidä reagoida mitenkään, silloin asia hoituu parhaiten.

        Ihmettelen suuresti hännystelijöitä jotka hännystelee vielä .

        mitä tulee häirikköihin teidän viisaitten pitää saada ne pois , ei noilla puheilla

        Kuka oli se hyökkjä , kerroppa . minä puolustin Kristillisyyttä KUN HÄN KÄVI SEN KIMPPUUN

        TAITAA OLLA HULLUA , PUOLUSTELLA KETÄÄN , TÄÄLLÄHÄN KAIKKI VAIN HAUKKU TOISIA.SEFUSTA
        LÄHTIEN ,VIELÄ VAIKKA ON ITSE SANONUT EROAVANSA , en paremmin sano.


      • Eslest ei kirj.
        teuta kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti hännystelijöitä jotka hännystelee vielä .

        mitä tulee häirikköihin teidän viisaitten pitää saada ne pois , ei noilla puheilla

        Kuka oli se hyökkjä , kerroppa . minä puolustin Kristillisyyttä KUN HÄN KÄVI SEN KIMPPUUN

        TAITAA OLLA HULLUA , PUOLUSTELLA KETÄÄN , TÄÄLLÄHÄN KAIKKI VAIN HAUKKU TOISIA.SEFUSTA
        LÄHTIEN ,VIELÄ VAIKKA ON ITSE SANONUT EROAVANSA , en paremmin sano.

        "VIELÄ VAIKKA ON ITSE SANONUT EROAVANSA , en paremmin sano."

        Mihähän olen eronnut, vieläpä ilman irtisanomisaikaa. Mitä siinä urputat? Niin, ja jos joku näkee millainen ääliö olet ja tajuaa ettei häiriköitä pidä ruokkia, ei kai sellainen ole hännystelyä?


      • teutatess
        Eslest ei kirj. kirjoitti:

        "VIELÄ VAIKKA ON ITSE SANONUT EROAVANSA , en paremmin sano."

        Mihähän olen eronnut, vieläpä ilman irtisanomisaikaa. Mitä siinä urputat? Niin, ja jos joku näkee millainen ääliö olet ja tajuaa ettei häiriköitä pidä ruokkia, ei kai sellainen ole hännystelyä?

        kokoaika ottaa huomioon , meidänkin porukka on sinun aikan vain enemmän riitaantunut
        Eikö sellainen asia mene teidän fikujen kalloihin ,niin tietenkään ei , koska olette edelleen
        sitä mieltä kun olette (mutta jos toinen sanoo toista äälioksi mikä hän on ) ei ainakaan parempi
        tämän voi laittaa heti korvan taakse jos ne on jo kuivannut ,

        Sanon vielä siitä komennosta jolla minua on koetettu hillitä , olen pannut merkille
        että joka jumalan kerta kun olin ollut hiljaa täällä alkoi toiset painostamaan orvelöä
        siis miotä hyötyä sellasesta oli . ei mitään , minä en ymmärrä kuin sen taktiikan että
        se johataa poistumiseen niin pian kuin mahdollista. jos ei hyvällä niin pahalla . luuletteko
        et hänen tekonsa on ollut hyvä , ei ole ,, siksi voinkin katsoa että hänen etsikko aika on ohi.


      • teuta
        teu. kirjoitti:

        Mitä sekin asia es letalle kuuluu , olist vain poistanut viestejä , niin kaikki olisi ollit hyvin.

        niin onhan täällä rauha maassa .


      • teu.

        Jollet kanna Jeesuksen rauhaa , Rakkautta sydämmellä , olet vain kilisevä
        kulkunen , tarkoittaa sitä että aikapineksi on sinutkin tehty , no eipä
        mitään kyllähän minä ja paavi se tidettiin , jo aiemmin .


      • teuta
        Oikias olet kirjoitti:

        Valitettavasti. Tällasissa asioissa vaaditaan kykyä hahmottaa asiaa monelta puolelta. Ihminen joka katsoo kaikkea vain oman pienen avaimenreikänsä lävitse, ei voi nähdä kokonaisuutta mitenkään. Tällaisia on joukossamme. Sitten kun on rikkinäinen ja kokee kaikki omista mielipiteistään poikkeavat mielipiteet vaaralliseksi uhkaksi itselleen ja on sen vuoksi pakko aina hyökätä vastaan. Häirikön vistit voi, ja pitääkin jättää lukematta, eikä niihin pidä reagoida mitenkään, silloin asia hoituu parhaiten.

        Häirikön toimimaan väärin kuin minäkin , paitsi te ette nosta hattua lainkaan
        Jumalalle /Jeesukselle , vaan häirikkö rellestää kuin paholainen täällä , jos
        näkisi asiat todella muitten silmin , ei kukaajn antaisi hänelle tilaa missään.


      • jgytre543
        teuta kirjoitti:

        Häirikön toimimaan väärin kuin minäkin , paitsi te ette nosta hattua lainkaan
        Jumalalle /Jeesukselle , vaan häirikkö rellestää kuin paholainen täällä , jos
        näkisi asiat todella muitten silmin , ei kukaajn antaisi hänelle tilaa missään.

        Kenelle sinä nostat hattua palvelemalla omia uskovaisia, pikku lapsia tappaneen rikollisuuden herra epäjumalaa Jumalan ja Jeesuksen Nimessä Heitä pilkaten?

        Sen lisäksi olet Jumalan ja Jeesuksen ja samalla Heidän Lain kieltnyt jo!!!
        "Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein."
        "Ei ole Jeesus vahvistanut
        teuta 8.8.2010 12:12
        Mooseksen lakia , muuta kiun 10 käskyä kaiken lainen muu mooseksen laki hylättiin 30 jKr.
        Sinä et ymmärrä oikeastaan mitään. Miksi räävit poskeasi jatkuvasti ."

        ---

        tässä lisää sinun oppeja:

        HUOM!! teuta jakaa myös papeille kristuksen nimissä virkoja kun Jeesus ei sitä tehnyt:
        "http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9520950/47306902
        kaste kirja n. 350 luvulta
        teuta 22.12.2010 22:17
        Pappedella on tärkeä merkitys sakramentin oikein toimittamisessa , Papilla ei ole omia ansioita , vaan Kristuksen antama virka .'"

        ---

        teutan opin mukaan KAIKKI, JEESUSKIN tekee syntiä, vasta syntynyt Jumala Valtakunnan kaltainen lapsikin, teuta ei tunnusta edes Jeesusta synnittömäksi!!!
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9563607/47435231
        No ei pelkästi ,,kaikki ihmiset tekee syntiä

        raamatussa oleva Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tiedot teuta on julistanut pannaan ja katekismus on ainoa oikea (epäjumalaa) jumaloivien tiedon lähde!
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein .

        --

        Jeesuksen opetus Jumalan Valtakunnasta ei teutalle kelpaa, teutalle pitää olla taivasten valtakunta jota ei ole vielä rakennettu!!!
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9566057/47416379
        "JOS tuo luku pitisi paikkansa sinä olisit Hitler
        teuta 31.12.2010 09:05
        Heil ... Kirkosta erooja ei ole löytänyt mitään muuta kuin pienen veron maksammattomuuden
        Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"

        teutan mielestä Jeesus opetti väärin:
        21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".


    • näkemiin kiitos

      Ja oikein esikoislestadiolaisuutta vastaan!

      Puuttumatta yhden henkilön kuoleman hädässä tekemään ratkaisuun mitenkään, otetaan muutama keskeinen Kristinuskon uskonkohya esiin.

      En malta olla toteamatta kuitenkaan: Tuossa sen oikein näkee, kuinka naiviksi ihminen voi hengellisessä sokeudessaan ja omassa vanhurskaudessaan mennä.!! Puhun nyt edellisen viestin kirjoittajasta, ettei tule väärinkäsityksiä.

      Jännä juttu että suulla suuremmalla tuomitaan ja husitaan kuin heikkpäiset, tuntematta ollenkaan kristinoppia joka löytyy kirjoitettuna Raamatussa.

      Jos esikoilestadiolaisuus olisi pelastava elementti, niin silloin Jeesus olisi turhaan kuollut ja hänen noin 200 vuotta sitten perustamasa seurakunta ja Pyhä Raamattu olisi valhetta.

      On ymmärrettävää että lestadiolaisuuteen kavatettu ihminen joka ei ole koskaan kokenut Pyhällä Hengellä täyttymistä eikä läheistä syhdetta Kristuksen kautta Jumalaan, turvautuu hädässään lestadiolaisuuteen,
      sillä seikalla ei ole mitään tekemistä Kristus-uskon, tai lestadiolaisuutta vastaan suunnatun hyökkäyksen kanssa. Lestadiolaisuus on kokemut historiansa suurimman mullistuksen viimeisen 20 vuoden aikana iisaksonilaisen johdon toimesta. Luterilaisesta tunnustuksesta on luovuttu ja sakraaliyhteydestä Kristuksen maailmanlaajuiseen kirkkoon. Se on hyvin kammottava temppu.

      Vain täydellisesti pöljä, kristinuskoa tuntematon ja tynnyrissä sisäänpäin kasvanut henkilö voi kirjoitella tuollaisia.

      :-)))))

    • häämääläinen

      Kysyn avaajalta, mistä tiedät mitä mainitsemasi henkilö kuolinvuoteellaan pyysi anteeksi? Eikö se pitäisi olla näiden henkilöiden välinen asia?

      Jos kuoleva oli ollut esim rakastamaton ja vaikka vihainen väärästä opetuksesta, tottakai hän tahtoi keskustella ja anoa anteeksi. Niin minä tekisin, enkä luopuisi totuudesta opin suhteen, niinkuin hänkään tuskin teki.
      Totuus kun ei pala tulessakaan. Vain yksin Jeesus Hän mulle riittävi...

      • teuta

        jos hän ymmrsi jonkun asian totuuden ,,ei minusta sitä enää tarvi laittaasynti asioille
        totuus kun ei pala , minulle on joku asia totuutta jonka olen oppinut jo pikkupoikana
        se asia saa olla , ja sitä minä en koskaan tarvii anteeksi anoa,


    • 1Saara

      yrität pelotella sanan kuulioita pois raamatullisesta arvioinnista! Tuo on vanha ja haiseva temppu! Huomaa, ettet uskalla ajatella itsenäisesti vaan turvaudut ryhmähenkeen, tyypillinen pelkuri olet!

      Ehei, ei kuule tepsi!

      • kmnjhbgf

        Hyvin ilmaisit asian!!!


      • Tällai se menee

        Kertoo vain kirjoittajan omasta rajoittuneisuudesta ja ennen kaikkea Jumalan sanan tuntemattomuudesta.

        Ilmeisen turha kertailla avaajan tyyppisille ihmisille kuka on totuus, koska heillä ei ole sisäistä Jeesuksen Kristuksen tuntemista, on van tämä lapsuudessa opetettu ja omaksuttu uskonnollis-fanaattinen perinne.

        Jeesuksessa on synnit sovitettu, usko tarvitaan tämän totuuden vastaanottamiseen. On ihana asia että kuoleva on halunnut tehdä sovintoa niiden kanssa joita kohtaan on tuntenut rakastamattomuutta.

        Lakihenkisillä itsellään ei ole mitään tajua omasta tilastaan tässä mielessä, heillä ei ole mitään käsitystä siitä mitä on lähimmäisen rakastaminen ja vastuu heikommista. Heidän uskonsa on sellainen että muiden pitää tehdä parannus ja heidän rakastamattomuutensa ja tuomiohenkisyytensä on synnin sijasta Jumalan siunausta.
        Toivottavasti nämä asiat kirkastuvat ennen lähtöä synniksi ja tulee tarve kohdata itse rakkaus, joka on Jeesus Kristuksen Vapahtaja.


      • rivik.
        Tällai se menee kirjoitti:

        Kertoo vain kirjoittajan omasta rajoittuneisuudesta ja ennen kaikkea Jumalan sanan tuntemattomuudesta.

        Ilmeisen turha kertailla avaajan tyyppisille ihmisille kuka on totuus, koska heillä ei ole sisäistä Jeesuksen Kristuksen tuntemista, on van tämä lapsuudessa opetettu ja omaksuttu uskonnollis-fanaattinen perinne.

        Jeesuksessa on synnit sovitettu, usko tarvitaan tämän totuuden vastaanottamiseen. On ihana asia että kuoleva on halunnut tehdä sovintoa niiden kanssa joita kohtaan on tuntenut rakastamattomuutta.

        Lakihenkisillä itsellään ei ole mitään tajua omasta tilastaan tässä mielessä, heillä ei ole mitään käsitystä siitä mitä on lähimmäisen rakastaminen ja vastuu heikommista. Heidän uskonsa on sellainen että muiden pitää tehdä parannus ja heidän rakastamattomuutensa ja tuomiohenkisyytensä on synnin sijasta Jumalan siunausta.
        Toivottavasti nämä asiat kirkastuvat ennen lähtöä synniksi ja tulee tarve kohdata itse rakkaus, joka on Jeesus Kristuksen Vapahtaja.

        Tule sitten kertomaan näkemyksiäsi kun pystyt kertomaan.
        Milloin olet uudestisyntynyt, missä ja miten se vaikuttaa elämässäsi.

        En ole enää aikoihin sinun juttujasi lukenut mutta nyt laitoin viestin. Olen huomannut lukuisistasi nimim. huolimatta että yksi ja sama kirjoittelee ja vastailee omiin kirjoituksiin, aika typerää.
        Joillekkin sanot, kiitos näkemiin. Otappa nyt omat sanomiset omalle kohdallesi. Vai luuletko että omistat ja määräät, kuka ja mitä, saa täällä kirjoitella.
        Kehtaatkin käyttää AVIOL. nimim. Tuollainen VIRTAHEPO jos on, kyllä ympärillä olijat häviää. Sääliksi käy vaimoasi ja lapsiasi, heidän on ollut alistuttava tyrannin alle. Vaimo joutuu olemaan hiljaa pelon tähden. Ei ihme että pidät että sinulla on hyvä vaimo ja niin varmasti onkin. Olisitpa itsekkin edes piiru siitä.

        Ymmärrän että haluaisit pitää nämä sivut omana ilmoituskanavana jolla vain haukuttaisiin muita ja varsinkin niitä jotka olet taaksesi jättänyt. Mutta siihen et sinä pysty, olet liian kevyeksi todettu.


    • ?

      Josta kyllä sanottiin, että hän oli kristitty anteeksianomista ennen jo - ettei mitään muutosta siinä asiassa tapahtunut! Hän ei siis varsinaisesti "palannut" mistään takaisin. Hän oli kristitty koko ajan.

      Ehkä ei ole samasta henkilöstä kysymys.

      Mutta monet asiat saavat merkillisiä muotoja kukeutuessaan eteenpäin. Selittäjiä riittää kyllä ja jokainen tietenkin selittelee kaiken itselleen sopivalla tavalla.

      • Teuta

        Mutta kaamea se on : RUKOILKAAMME.



        Hänelle :
        joka v oi tehdä enemmän ,
        monin verroin enemmän kuin kaikki,
        mitä me anomme tai ymmärrämme ,
        sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa
        hänelle olkoon kunnia seurakunnassa ,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa ,
        kautta kaikkien sukupolvien aina ja iankaikkisesti .


    • appalakki

      Taitaa olla tässä kyseessä se tapaus, kun oli muutamalla saarnaajalla anteeksipyydettävää tältä henkilöltä. Tyttärensä taisi kertoa asiasta aikalailla oman tarinansa. Suu auki ihmettelin kertomaansa, kuin jostain toisesta ihmisestä olisi puhunut.

      Hän oli aivan valmista viljaa jo ennen syöpään sairastumistaan ja hänellä oli koko sairautensa ajan sama luottamus Jumalaan, mikä hänellä oli ollut eläessäänkin.

      Jumala ei ota pois uskoa kuoleman lähestyessä, vaan vahvistaa sen.

      Minusta oli hienoa, että tämä saarnaaja ehti, haluttomuudestaan huolimatta, käydä korjaamassa omat juttunsa. Se oli hänelle itselleen tärkeää.

      • lahtelainen essu

        Näin se meni. Kävin kyseisen henkilön luona vajaa viikko ennen hänen poislähtöään. Hän oli valmista viljaa.
        Tyttärellään oli kyllä paljonkin selvittämistä äitinsä kanssa. Vielä muutamia viikkoja ennen äitinsäå poislähtöä tytär tuomitsi äitinsä kadotukseen .
        RA antoi kummallisen todistuksen poislähtijästä, Onneksi hän kuitenkin sai vastahakoisuudestaan huolimatta käytyä poislähtijän luona, niin varmaankin selvisi pienemmin syytöksin.
        Mitä tyttäreensä tulee, paljon selvittää se, että hän kaveeraa helsinkiläisen TI:n kanssa ja sympatiseeraa hänen uskonkäsityksiään.
        Tyttären kertomukset ovat tuulesta temmattuja ja lienevät perustuvan käsitykseen kolmen eri todistuksen tarpeesta.


      • teu.
        lahtelainen essu kirjoitti:

        Näin se meni. Kävin kyseisen henkilön luona vajaa viikko ennen hänen poislähtöään. Hän oli valmista viljaa.
        Tyttärellään oli kyllä paljonkin selvittämistä äitinsä kanssa. Vielä muutamia viikkoja ennen äitinsäå poislähtöä tytär tuomitsi äitinsä kadotukseen .
        RA antoi kummallisen todistuksen poislähtijästä, Onneksi hän kuitenkin sai vastahakoisuudestaan huolimatta käytyä poislähtijän luona, niin varmaankin selvisi pienemmin syytöksin.
        Mitä tyttäreensä tulee, paljon selvittää se, että hän kaveeraa helsinkiläisen TI:n kanssa ja sympatiseeraa hänen uskonkäsityksiään.
        Tyttären kertomukset ovat tuulesta temmattuja ja lienevät perustuvan käsitykseen kolmen eri todistuksen tarpeesta.

        Kummallista , kun niitä on vain tiukkisilla , niin santuilla vapaamman linjan ihmisillä
        ei tuommoisia vaatimuksia ole . Vaan riittää kun Jeesus on sydämmellä , niin rauha
        on ihmisellä , eikä ole kuoleman pelkoa , kuin lööpi kirjoitti tänään Hjallis pelkää
        kuolemaa,

        Tässä muutama vuosi sitten lahdessa oli yksi nainen oli menossa anteekeeksi pyytämään
        jonoakin oli eikä heti voinut mennä kiinnitti vain huomiota hän kälei kuin päin seinää
        useaan kertaan ennen kuin kohdisti väylän auki .


    • teuta

      tullut jo noin 5 v. aikaisemmin . Se kypsyy ja muhii . Sitten noin 2viikosta 10 viikkoon tapahtuu
      eniten . Mistä sitten on syvän kukin saanut , se on eri asia .
      Kerron yhden tapauksen , se tapahtui Sveitsissä , lääkäri totesi miehellä syövän ja sanoi
      sinulla on se ,se syöpä , elinaikaa 3-10 viikkoon , ellet voi muuttaa elintapojasi aivan päin
      vastaisiksi mitä ne nyt on , mies otti onkeen , myi kaikki siellä muutti etel ameriikkaan
      osti penen plantaasin , hoiti tilaansa palkkas väkeä aina oli pöydällä tuoreit hedelmiä .

      Kirjoitti lääkärille kirjeen , tutkitko minut on mennyt 3 v . viimeisestä tutkimuksesta
      ok. kirjoitti lääkäri , mies lensi Sveitsiin , lääkäri totesi hänet terveeksi , kysyi voiko
      hän viipyä , ottaisimme lääkäri gollekoiden kanssa varmistuksen , kyllä se passaa sanoi
      mies , hän oli muuttanut kaikki tapansa , ei minulla ole mitään kiirettä , Gollekat
      kutsuttiin , tulos oli täysin terve . mitä sanot rivik.

      • rivik.

        Syövällä on paha kaiku, heti epäilee että kaikki menetetty kun sen kohtaa.
        Tällainen henkilö osaa varmasti olla kiitollinen terveydestään. Jumala joskus sallii meille koettelemuksia että pysyisi asiat arvojärjestyksessä, emmekä kiintyisi tähän maailmaan liikaa. Vaan katse olisi sillattoman virran toiselle puolelle. Siihen kotiin jossa ei turmelus enää vaikkuta.


      • teuta
        rivik. kirjoitti:

        Syövällä on paha kaiku, heti epäilee että kaikki menetetty kun sen kohtaa.
        Tällainen henkilö osaa varmasti olla kiitollinen terveydestään. Jumala joskus sallii meille koettelemuksia että pysyisi asiat arvojärjestyksessä, emmekä kiintyisi tähän maailmaan liikaa. Vaan katse olisi sillattoman virran toiselle puolelle. Siihen kotiin jossa ei turmelus enää vaikkuta.

        Ja kun sen tieto saavuttaa ihmisen , hänen on välittömästi tehtävä itselleen selväksi
        että tämä mahdollisesti on kutsu" ISÄN kotiin ",,, tai tästä voin vielä parantua jos
        Jumala/Kristus se vielä sallii. . . Kaikki on otettava vastaan , tehtävissä on vähän.
        mutta se joka on varmaa , niin ilman Kristusta me emme tule hetkeäkään toimeen.
        Eikä me edes yritetäkään , nuo maailmalliset on toinen juttu .


      • rivik.
        teuta kirjoitti:

        Ja kun sen tieto saavuttaa ihmisen , hänen on välittömästi tehtävä itselleen selväksi
        että tämä mahdollisesti on kutsu" ISÄN kotiin ",,, tai tästä voin vielä parantua jos
        Jumala/Kristus se vielä sallii. . . Kaikki on otettava vastaan , tehtävissä on vähän.
        mutta se joka on varmaa , niin ilman Kristusta me emme tule hetkeäkään toimeen.
        Eikä me edes yritetäkään , nuo maailmalliset on toinen juttu .

        Oli aivokuollut ihminen, josta lääkäri sanoi. Me emme voi asialle mitään, mutta joskus on tapahtunut ihmeitä, joita lääketiede ei ymmärrä.
        Ei sanonut että Jumala voi tehdä ihmeitä, mutta niin me ymmärsimme.

        Jos elän tai kuolen, Herran oma olen.


    • paaaavali

      Tässä esim. ettemme kovin ruotisi Kristuksen seurakuntaa ja sen paimenia. Ei ole varmaa, antaako Jumala katumisen armon. Ettemme tekisi syntiä armon varaan.

      Haloo, mutta jos se ruotiminen olisikun aiheellista?

      • Jeesus pelastaa

        2000 vuotta vanha. Siihen kuuluu jokainen ihminen joka autuutensa lukee yksin Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa. Ja on Kristukseen kastettu Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jeesus vastaa omistaan viimeisellä tuomiolla. Jeesuksen omat kestavät kaikki koetukset mitä tulee maailman ja väärän hengellisyyden puolelta.

        (Myös lestadiolaisuudessa on paljon väärää hengellisyyttä, joka turvaa muuhun kuin yksin Kristukseen.)

        Jeesuksen omia on satoja miljoonia, heitä asuu kaikkialla maapallolla eri nimisissä seurakunnissa. Sanan julistajat eivät ole erehtymättömiä eivätkä je ole JUMALAN SANAN arvostelun yläpuolella.
        ________
        Tärkeätä tietää: Joka väittää olevansa ainoa oikeassa oleva ja Jumalan edessä erehtymätön, olkoon seurakunta taikka yksilö, niin hän on valehtelija.
        _______

        Vain Jeesus on erehtymätön ja täydellisesti vanhurskas. Jeesus on AINOA TIE, Hänessä me syntiset jotka Jeesukseen uskomme, tulemme USKON JA KASTEEN kautta vanhurskaiksi, - niin kuin Raamattu sanoo.


      • teuta

        On mahdollista että olet oikeassa , Ruotimista tarvitaan kun kristillisyys on kaikki , Kristus ei mitään
        Tahi vanhin on vain jotain Jumala/Jeesus ei , siinä menee ruotimisen raja , päin jotakin , koska
        koska vanhimpien liika kunnioitus on ihmisoppia ei se ole Jumalasta Eikä mikään seurakunta voi
        omistaa Jumalaa /Kristusta ja laittaa sitä kassakaappiin ,ja sanoa että se on meillä . Vaan Hän
        on siellä missä haluaa , kuin Pyhä Henki , ei siittäkään voida sanoa se on meillä , syystä siitä
        että Jumala on sanonut: PH. on hänen toinen persoona ja liikkuu siellä missä tykkää niin
        ei sitäkään voi omistaa mihinkää paikkaan tai kenellekkään ihmisille (lapinvanhimmille).


      • ,nkjhyg
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

        2000 vuotta vanha. Siihen kuuluu jokainen ihminen joka autuutensa lukee yksin Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa. Ja on Kristukseen kastettu Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jeesus vastaa omistaan viimeisellä tuomiolla. Jeesuksen omat kestavät kaikki koetukset mitä tulee maailman ja väärän hengellisyyden puolelta.

        (Myös lestadiolaisuudessa on paljon väärää hengellisyyttä, joka turvaa muuhun kuin yksin Kristukseen.)

        Jeesuksen omia on satoja miljoonia, heitä asuu kaikkialla maapallolla eri nimisissä seurakunnissa. Sanan julistajat eivät ole erehtymättömiä eivätkä je ole JUMALAN SANAN arvostelun yläpuolella.
        ________
        Tärkeätä tietää: Joka väittää olevansa ainoa oikeassa oleva ja Jumalan edessä erehtymätön, olkoon seurakunta taikka yksilö, niin hän on valehtelija.
        _______

        Vain Jeesus on erehtymätön ja täydellisesti vanhurskas. Jeesus on AINOA TIE, Hänessä me syntiset jotka Jeesukseen uskomme, tulemme USKON JA KASTEEN kautta vanhurskaiksi, - niin kuin Raamattu sanoo.

        siihen uskoo/luulee kuuluvanssa mutta osoita Kristuksen Omalla Sanalla sellaisen seurakunnan oleminen???

        Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
        12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        1 Joh 3:9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta."
        1Joh 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
        Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
        12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

        Rikollisen kristinuskon yli 3500 lahkoa on maailman ihmisiä hajottamassa!!!

        LUE TÄMÄ TARKKAAN:
        Matteuksen evankeliumi:
        24:1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
        24:16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        24:17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        24:18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        24:19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        24:20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.


      • jhg.kh
        ,nkjhyg kirjoitti:

        siihen uskoo/luulee kuuluvanssa mutta osoita Kristuksen Omalla Sanalla sellaisen seurakunnan oleminen???

        Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
        12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        1 Joh 3:9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta."
        1Joh 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
        Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
        12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

        Rikollisen kristinuskon yli 3500 lahkoa on maailman ihmisiä hajottamassa!!!

        LUE TÄMÄ TARKKAAN:
        Matteuksen evankeliumi:
        24:1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
        24:16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        24:17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        24:18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        24:19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        24:20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.

        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        24:28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        24:32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        24:33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        24:38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        24:40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        24:41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        24:42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
        24:43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        24:44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
        24:45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
        24:46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
        24:47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
        24:48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
        24:49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
        24:50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
        24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."


    • mnjhgfr

      http://suomalaiset.org/

      Ensimmäisen Testamentin, 10 käskyn vahvistaja Raamatun mukaan on Jeesus. Hänen sanansa ja tekonsa ovat Toinen Testamentti ja Jeesuksen Testamentti. Näin ollen jokainen joka sanoo olevansa Kristillinen ja/tai että hän uskoo Jeesukseen, on ensisijaisesti ja sanantarkasti noudatettava Jumalan Lakia, Ensimmäistä Testamenttia sanantarkasti.

      Ensimmäinen Testamentti ja Toinen Testamentti tukee Suomen perustuslakia sekä kansainvälisiä sopimuksia koskien ihmisarvon, kunnian, omatunnon, vakaumuksen ja oikeuksien suojelemista. Kenenkään ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, vakaumusta ja oikeuksia (Lakia) ei ole koskaan saaanut eikä saa tänäänkään loukata millään tasolla.

      Jeesus antoi synnit anteeksi sanoillaan ja teollaan. Sen jälkeen, ketään ennen Jeesuksen maallista läsnäoloa ja ketään Jeesuksen maallisen olemassaolon jälkeen syntyneitä, ei ole koskaan saanut eikä saa tänäänkään syyttää ja/tai opettaa syntiseksi (mielenvikaiseksi, rikolliseksi, alempiarvoiseksi).

      Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

      Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

      Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Mitä Raamattuun on kirjoitettu Ensimmäisen ja Toisen Testamentin jälkeen, mitä Raamatusta on opetettu, sekä mitä on sanottu ja tehty kun oppeja aikanaan on levitetty, niistä muodostuvat eri uskontojen ja uskonlahkojen perustajien henkilökohtaiset Testamentit. Heidän esittämät sanat ja teot ovat sanantarkasti Ensimmäisen Testamentin ja Jeesuksen Testamentin mukaisia, tai ne ovat niiden vastaisia. Raamatun mukaan muita vaihtoja ei ole, eikä muita vaihtoehtoja anneta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      14
      2314
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      109
      2063
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      146
      1941
    4. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      166
      1504
    5. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      106
      1502
    6. Joonas Rask viettänyt omasta

      mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      2
      1451
    7. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1174
    8. Yksi syy miksi kaipaan sua

      On se että luulen sun ymmärtävän mua hyvin. Ollaan jokseenkin samanlaisia vaikka hyvin erilaisia.
      Ikävä
      66
      1070
    9. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      42
      996
    10. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      68
      988
    Aihe