julkinen imetys

missävoi?

missä imetätte jos lähdette vauvan kaa ostoksille?
monet lastenhoitohuoneet on vaan vessoja nii ei viitti likaisella wc-pöntöllä imettää-
entiiä miten kahvilassa väki suhtautuu jos imettää.

38

2969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotona..

      ennen ostoksille lähtöä.

      Jos oli pidempikestoisia käyntejä (yli 3h) niin niissä lastenhoitohuoneissa ja vessoissa. Aika nopeasti sitä oppii tietämään missä paikoissa on hyvät lastenhoitohuoneet ja osaa ajoittaa käynnit niihin. Esim. joissakin marketeissa on lastenhoitohuoneessa tuoli imetykseen, vaippoja, mikro jne.

      • 354676

        on vessa aina varattuna.joku on imettämässä!


      • Ei siinä..
        354676 kirjoitti:

        on vessa aina varattuna.joku on imettämässä!

        imetyksessä mene kuin 5min, kauemmin kestää jos joku menee istumaan pa***lle. Kyllä useimmissa paikoissa on muutenkin useampi vessa..


    • 5

      Imetän siellä missä vauvalla tulee nälkä. Kahvilassa valitsen nurkkapöydän, jossa on rauhallista imettää. Olen myös imettänyt seisoaltaan lastentarvikseliikkeessä sekä kaupan pukukopissa. Ruokakaupassa imetin joskus kävellessäni. Luultavasti kukaan ei edes tajunnut että imetin :)

    • mielipiteeniiiii

      Monesti kahvilassa on helppo mennä jonnekin vähän varjoisempaan ja syrjäisempään nurkkapöytään ja siellä imettää, kun on joku imetyspaita, ei sitä silloin edes juuri huomaa että joku imettää. En itse menisi mihinkään vessaan ruokailemaan, siksi siellä ei syö lapsenikaan. Ellei ole ihan pattitilanne. Kuitenkin esim Citymarketeissa ja näissä monesti lastenhoitohuone ja vessa erikseen, ja lh huoneessa joku mukava tuoli että voi siinä istua ja imettää.
      Lapselle pitää antaa ruokaa kun sillä on nälkä. Jollekin 3-4 vuotiaalle voi jo sanoa, että odotetaan kunnes päästään kotiin niin siellä sitten syödään, mutta imetyksessä oleva pieni vauva ei asiasta ymmärrä yhtään.
      Kunhan ei tee imetyksestään kauheaa haloota, ei käyttäydy tilanteessa hermostuneesti ja huomiota herättävästi ja tosiaan ei esittele tissejään ihmeellisemmin niin kyllä sitä imettää voi julkisestikin.

      • VOI ITKU

        SYÖTTÄKÄÄ PENSKANNE KOTONA,EI OO KIVA KAHTOA KUN AKAT TISSIT PALJAANA,TISSIT ON TISSEJÄ VAIKKA NIITÄ IMIS PENSKA!EI KIVA!!!!!!!!!!


      • homemammy

        otti silmäään että 3 4 vuotiaalle toivottavasti sen ikänen ei enää tissillä roiku melko epämielyhttäävän näköistä jos niin iso syö vielä tissiä:/ vauvan imetys ok:) vaikka joskus nähny 7 v kin tisssillä se on jo aikas kummannäköstä:/ hih,,itse imetin kotona lähtiesstaas ku kotiin tulin kyllä jonku tunnin pääsee ilman imetystäkin ja jos kokoajan roikkuu tissillä niin enpä lähtenyt ostoksille :)


      • Sua pitäis imettää
        VOI ITKU kirjoitti:

        SYÖTTÄKÄÄ PENSKANNE KOTONA,EI OO KIVA KAHTOA KUN AKAT TISSIT PALJAANA,TISSIT ON TISSEJÄ VAIKKA NIITÄ IMIS PENSKA!EI KIVA!!!!!!!!!!

        vieläkin niin oppisit pitämään suusi supussa.


    • liinailija

      Kantoliinassa kun vauva kulkee, niin on aika helppo vähän ennakoidakin koska se nälkä tulee. Sen siis huomaa kun unilta ollaan pian heräämässä, ja siitä on vielä jonkin aikaa siihen että vauvaa alkaa hermostuttaa :) Imetän kyllä ennen lähtöä, mutta sitten liikkeellä ollessa katselen tilanteen mukaan. Joskus menen itsekin vaikka teelle kahvilaan ja siinä samalla sitten imetän. Imetyspaita kun on päällä ja se kantoliina vielä roikkuu olkapäillä, niin imetyksen voi kyllä hoitaa ihan huomaamattomasti. Mutta joskus imetän sitten vaan jollain penkillä joka sattuu olemaan lähellä, kesällä jossain puistossa tms. Kyllä sen nyt varmaan vauvan asennosta tajuaa mitä siinä tapahtuu, mutta tolla imetyspaita kantoliina -varustuksella tuntuu kyllä että tosi helppo on missä vaan imettää, ei siinä tarvi mitään levitellä esiin.

      Joskus paremman puutteessa olen kyllä pikkuvauvaa imettänyt ihan kävellessäkin siinä kantoliinassa. Sitä ei siis näe ulkopuolelle ellei osaa katsoa että sidonta on normaalia löysempi (niin että vauvan pään saa vähän alemmas rinnan kohdalle). Mutta mieluummin kyllä istun jonnekin rauhassa.

      • mamaforone

        on vaatekaupassa sovituskoppi. on rauhallista ja muutenkin yyleensä niissä on aika hämy se valaistus.
        en tykkää myöskään vessassa imettää koska tuntuu likaiselta paikalta.. pöpöjä täynnä.

        en imetä koskaan julkisella paikalla (kahvila , kauppa, ostoskeskuksen käytävät /aulat) vaikka peittäisinkin itseni täysin, tuntuu oudolta vaikkei tissiä näkyisikään.. mielestäni syöttöhetket on intiimi asia ja vauvallekin tulis olla mahdollisimman suojaisaa ja rauhallista.

        tosin mun vauva ei oo koskaan saanu raivareita niin et pitäis kauppajonossa ottaa tisu esille;)
        jaksaa odottaa siihen että löydän jonkun hyvän paikan, tai et mennään kotiin ostoksilta.

        Eli sovituskoppi / lastenhoitohuone .. ei tuu muuta mieleen..


      • mamaforone
        mamaforone kirjoitti:

        on vaatekaupassa sovituskoppi. on rauhallista ja muutenkin yyleensä niissä on aika hämy se valaistus.
        en tykkää myöskään vessassa imettää koska tuntuu likaiselta paikalta.. pöpöjä täynnä.

        en imetä koskaan julkisella paikalla (kahvila , kauppa, ostoskeskuksen käytävät /aulat) vaikka peittäisinkin itseni täysin, tuntuu oudolta vaikkei tissiä näkyisikään.. mielestäni syöttöhetket on intiimi asia ja vauvallekin tulis olla mahdollisimman suojaisaa ja rauhallista.

        tosin mun vauva ei oo koskaan saanu raivareita niin et pitäis kauppajonossa ottaa tisu esille;)
        jaksaa odottaa siihen että löydän jonkun hyvän paikan, tai et mennään kotiin ostoksilta.

        Eli sovituskoppi / lastenhoitohuone .. ei tuu muuta mieleen..

        yllätyin et itäkeskuksen h&m on siel lastenosaston yhteydes, siinä sivussa lastenhoitohuone, siihen täytyy vaan kysyä avain kassalta. siel on pehmeä tuoli jossa voi imettää. Ja myös vaipanvaihtoalusta/taso , ja viel vessa jos tarvii ite käydä vessassa. sisään huoneeseen mahtuu myös vaunut.


    • Neljän äiti

      Ensisijaisesti tietysti kotona ennen lähtöä, jolloin normikäynneillä ei reissussa tarvitse lainkaan. Se on kaikille helpompaa. Jos sitten tulee kuitenkin tarve imettää, niin olen tehnyt sen ihan millä tahansa penkillä, mikä vastaan on tullut. Mieluiten tietysti johonkin syrjäiseen nurkkapöytään kahvilaan, mutta missä vain onnistuu. Ja ei sitä oikeasti kukaan huomaa mistään muusta kuin vauvan asennosta. Esimerkiksi yhden kerran kerroin eräälle lapsettomalle kaverilleni, että minä imetän missä tahansa vauvaa ja hän sitä hieman kauhisteli. Olimme sitten yhdessä istumassa kahvilassa saman pöydän ääressä ja vauva alkoi hieman kitistä, niin otin hänet syliin ja imetin. Hetken päästä kaverini totesi, että vauva rauhoittuikin kivasti heti kun pääsi syliini mukavaan asentoon. Ei ollut edes tajunnut, että imetin häntä koko ajan, vaikka istui minua vastapäätä. Sen jälkeen oli itsekin sitä mieltä, että vauvaa tosiaan voi imettää missä vain.

      • Tiukka pipo

        Lapset on jo koulussa, mutta kommentoinpa tätä kuitenkin. Vaikka itselle olisi kuinka luonnollista imettää vaikka missä, niin julkisilla paikoilla pitää ajatella myös muiden mielipiteitä. Esim. iäkkäämmille henkilöille tai vierasmaalaistaustaisille saattaa olla hyvin noloa ja kiusallista joutua näkemään imetystä, vaikka sen tekisi kuinka vaivihkaa niin että paljasta pintaa ei vilahtelisi. Joo, voihan katsella poispäin, mutta yhtä kaikki tilanne on silti siinä läsnä. Samoin varoisin imettämästä julkisesti ihan siitä syystä, että koskaan ei voi tietää, mitä pervoja liikkeellä on, joku saattaa saada imetyksen näkemisestä ties mitä fiiliksiä, kun melkein näkyy naisen rinta... Aivan sama juttu vaipanvaihdon kanssa, en halua näytellä lapseni intiimejä paikkoja jossain puistonpenkillä tie kelle ohikulkijalle. Pitää lastakin kunnioittaa sen verran, että pienelläkin on joku yksityisyys. Meillä ei ole myöskään istuttu potalla tv:n äärellä tai muuta vastaavaa.
        Imettämistä varten löytyy varmasti ostoskeskuksesta tms.paikasta rauhallinen kolkka jossa on katseilta rauhassa ja lapsellakin ruokarauha. Myöskään WC:ssä en voisi imettää, enhän tee sitä kotonakaan. Aika usein olen päässyt esim. pikkuputiikissa henkilökunnan tiloihin imettämään, kun olen vaan tahtonut, tietenkin pitää olla tuttu putiikki valmiiksi,josta kysyy, ei ehkä suuressa kaupungissa onnistu.
        Muuten emme ole mitään tiukkapipoja moraalinvartijoita, esim. saunomme yhdessä ja kesällä mökillä uimme alasti,mutta ne ovat tilanteita, joissa ollaan perheen tai parhaitten ystävien kesken.


      • Kauheeta!
        Tiukka pipo kirjoitti:

        Lapset on jo koulussa, mutta kommentoinpa tätä kuitenkin. Vaikka itselle olisi kuinka luonnollista imettää vaikka missä, niin julkisilla paikoilla pitää ajatella myös muiden mielipiteitä. Esim. iäkkäämmille henkilöille tai vierasmaalaistaustaisille saattaa olla hyvin noloa ja kiusallista joutua näkemään imetystä, vaikka sen tekisi kuinka vaivihkaa niin että paljasta pintaa ei vilahtelisi. Joo, voihan katsella poispäin, mutta yhtä kaikki tilanne on silti siinä läsnä. Samoin varoisin imettämästä julkisesti ihan siitä syystä, että koskaan ei voi tietää, mitä pervoja liikkeellä on, joku saattaa saada imetyksen näkemisestä ties mitä fiiliksiä, kun melkein näkyy naisen rinta... Aivan sama juttu vaipanvaihdon kanssa, en halua näytellä lapseni intiimejä paikkoja jossain puistonpenkillä tie kelle ohikulkijalle. Pitää lastakin kunnioittaa sen verran, että pienelläkin on joku yksityisyys. Meillä ei ole myöskään istuttu potalla tv:n äärellä tai muuta vastaavaa.
        Imettämistä varten löytyy varmasti ostoskeskuksesta tms.paikasta rauhallinen kolkka jossa on katseilta rauhassa ja lapsellakin ruokarauha. Myöskään WC:ssä en voisi imettää, enhän tee sitä kotonakaan. Aika usein olen päässyt esim. pikkuputiikissa henkilökunnan tiloihin imettämään, kun olen vaan tahtonut, tietenkin pitää olla tuttu putiikki valmiiksi,josta kysyy, ei ehkä suuressa kaupungissa onnistu.
        Muuten emme ole mitään tiukkapipoja moraalinvartijoita, esim. saunomme yhdessä ja kesällä mökillä uimme alasti,mutta ne ovat tilanteita, joissa ollaan perheen tai parhaitten ystävien kesken.

        Vai miten aattelit sen ravinnon järjestyvän, varsinkin kun naiset saattavat olla pitkiäkin aikoja pois kotoa? Kyllä kuule Iranissakin julkisella paikalla tissit vilkkuen niitä vauvoja imetetään.

        Nimimerkki: Itse nähnyt


      • siitä vaan
        Tiukka pipo kirjoitti:

        Lapset on jo koulussa, mutta kommentoinpa tätä kuitenkin. Vaikka itselle olisi kuinka luonnollista imettää vaikka missä, niin julkisilla paikoilla pitää ajatella myös muiden mielipiteitä. Esim. iäkkäämmille henkilöille tai vierasmaalaistaustaisille saattaa olla hyvin noloa ja kiusallista joutua näkemään imetystä, vaikka sen tekisi kuinka vaivihkaa niin että paljasta pintaa ei vilahtelisi. Joo, voihan katsella poispäin, mutta yhtä kaikki tilanne on silti siinä läsnä. Samoin varoisin imettämästä julkisesti ihan siitä syystä, että koskaan ei voi tietää, mitä pervoja liikkeellä on, joku saattaa saada imetyksen näkemisestä ties mitä fiiliksiä, kun melkein näkyy naisen rinta... Aivan sama juttu vaipanvaihdon kanssa, en halua näytellä lapseni intiimejä paikkoja jossain puistonpenkillä tie kelle ohikulkijalle. Pitää lastakin kunnioittaa sen verran, että pienelläkin on joku yksityisyys. Meillä ei ole myöskään istuttu potalla tv:n äärellä tai muuta vastaavaa.
        Imettämistä varten löytyy varmasti ostoskeskuksesta tms.paikasta rauhallinen kolkka jossa on katseilta rauhassa ja lapsellakin ruokarauha. Myöskään WC:ssä en voisi imettää, enhän tee sitä kotonakaan. Aika usein olen päässyt esim. pikkuputiikissa henkilökunnan tiloihin imettämään, kun olen vaan tahtonut, tietenkin pitää olla tuttu putiikki valmiiksi,josta kysyy, ei ehkä suuressa kaupungissa onnistu.
        Muuten emme ole mitään tiukkapipoja moraalinvartijoita, esim. saunomme yhdessä ja kesällä mökillä uimme alasti,mutta ne ovat tilanteita, joissa ollaan perheen tai parhaitten ystävien kesken.

        Kyllä nainen saa imettää julkisella paikalla, lapsen nälkä ei katso kelloa ja silloin kun tarve on niin imetetään.
        Ei niitä rintoja näe jos ei varta vasten mene viereen tuijottamaan ja sehän nyt on typerää, itse en ainakaan niin tekisi. Minua se ei ole koskaan häirinnyt vaikka olen nähnyt että äiti imettää lastaan.


    • ...niin "maitobaarin" pitää olla käytettävissä mahdollisimman pian, paikasta
      riippumatta; kutka julkisesta imettämisestä nokkaantuvat, juokoot kodin
      putkimiestä!

      • SJ

        Itse olin kahvilassa töissä, jossa näin välillä kun äidit imettivät lapsiaan, eivätkä muut asiakkaat sitä kovin suopeasti katsoneet. En kyllä pitäisi imettämisen näkemisestä itsekkään jos olisin juuri ruokailemassa tai kahvilassa jossa viereisessä pöydässä joku imettää, nykyään kaupoissa, ravintoloissa ja kahviloissa on yleensä vessat tai lastenhoito huoneet joissa tämä imettäminen hoituu parhaiten, joten eiköhän se imettäminen kannata tehdä niille tarkoitetuilla paikoilla. Ajatellaan muitakin ihmisiä.


    • Ajatuksia...

      Olen 5 lapsen äiti ja olen imettänyt julkisella paikalla lastani, jos on ollut tarpeen. En ole koskaan saanut paheksuvia katseita. En ymmärrä ihmisiä, joilta imetyksen näkeminen vie ruokahalut. Vaatteet olen itselleni valinnut matkaan sellaiset, että imetys on helppoa ja suojaksi voi heittää vaikka sideharson, niin ympärillä olevat eivät näe juuri mitään. Itse en menisi likaiseen wc:hin imettämään. Imetystä ei tarvitse hävetä eikä anteeksi pyydellä!! Se on luonnollista, jos vauvalla on nälkä!!! Ennemmin imettävä äiti kuin nälkää kitarisat pitkällä karjuva vauva.

      • siitä vaan

        Tarkoitan luontevalla imettämisellä sitä, että olette jo harjoitelleet vauvanne kanssa imetystapahtumaa ja se sujuu molemmilta, vaikka ympärillä olisikin hälinää. Imettävä äiti aiheutaa vähemmän haittaa ympäristölle, kuin nälkäänsä kiljuva vauva. Paljas rinta kannattaa silti peittää, niin säästytte mahdollisilta asiattomilta kommenteilta.


      • äiti vauvoineen
        siitä vaan kirjoitti:

        Tarkoitan luontevalla imettämisellä sitä, että olette jo harjoitelleet vauvanne kanssa imetystapahtumaa ja se sujuu molemmilta, vaikka ympärillä olisikin hälinää. Imettävä äiti aiheutaa vähemmän haittaa ympäristölle, kuin nälkäänsä kiljuva vauva. Paljas rinta kannattaa silti peittää, niin säästytte mahdollisilta asiattomilta kommenteilta.

        kulje tissit pitkällään ja nännejä vilautellen jos imettää, ihmettelen että mistä tämä käsitys on saanut alkunsa. Luulen että muutenkin itsensäpaljastajat harvemmin ymmärtävät käyttää vauvaa tekosyynä paljastelulleen.


      • Sine voi edelleen

        ime omas niin kui tähä astikin.


      • sorryyyy en ymmäääääärrä tätä JAPANIA. HUOM !!! PELKKÄÄ SUOMEA TE KAIKKI YMMÄRTÄÄ !!! EI MITÄÄN
        KIINAA !!!


    • Itse olen kahvilassa töissä ja niin paljon tulee asiakkailta valituksia jos joku äiti imettää lastaan pöydässä. Ei se oo mielestäni suvaitsevaista julkisella paikalla. Että hoitakaa se asia muualla,KIITOS!

      • ...

        en mäkään todellakaan halua nähdä tississä roikkuvaa ipanaa kahvilassa käydessäni


      • onko olemassa?

        Missään vessanpöntöllä en tosiaan ala imettämään, joten jos en voi imettää juon kahvini kilpailijalla...


    • neropatti88....

      Minusta tuo on siveys rikos. Ei nainen saa rinnat paljaana muutenkaan kylillä juosta.

      Lakiteknillisesti en tiedä että onko lailista. Mutta omaa järkeä voi tietenkin ja saa käyttää. Itse en pidä tuolaisesta ollenkaan. Minusta se on kertakaikkiiaan moukkamaista ja äärimmäisen itsekästä.

      Onhan kusella käyntikin vilkkaalla kadulla rikos niin miksei tämäkin. Sikamaista se ainakin on

    • imettäjä

      Hei tietty saa imettää julkisil paikoil...joskus oon ite kaupas kun haen samal tavaroit.En ala vauvaa huudattaa...syöhän tääl kaikki muutki julkisil paikoil ja tuskin kukaa imettäjä rupee tissei esittelee....

    • ankkaneitokainen

      ...kahvilassa istuessani viereisessä pöydässä ollut nainen alkoi imettämään. Imetyksen ajan nainen jokelteli ja lässytti vauvalle kovaäänisesti esim. "Kyllä sille mamin kultapojalle tissi maistuu tui tui!"

      Tapahtuma oli häiritsevä.

    • susiäiti

      Kaikille julkisen imetyksen paheksujille, kyllä kaikkialla missä lapsella oli nälkä ja lopulta tyttö oli jo niin iso, että reippaasti itse kaivautui paidan alle tissille. Mitä nämä paheksujat sanovat mielummin nälkää huutavista vauvoista, vai pitäisikö vaan lyödä tuttipullo suuhun? Imetys on maailman luonnollisin asia, ihmettelen millaisia ihmisiä ovat jotka sitä pahalla katsovat. En ole koskaan hävennyt sitä, enkä saanut paheksuvia kommentteja, ehkä ihmiset siinä vieressä eivät ole olleet kovin suuria moraalin vartiojoita. Tässä yhteiskunnassa on paljon muitakin oikeasti paheksuttavia asioita kuin lasta imettävä äiti!!!

    • Kaikkee sitä kuulee!

      MIten kehtaat edes kysyä tuollaista? Syötä muksusi kotona .on aika epänormaalia imettää jossakin että muut katsoo.Silloin haluat näytellä vain rintojasi.Miksi sinun pitäisi julkisesti imettää muksusi????? Mitä iloa siitä saat? En kyllä ymmärrä.Minun ei tullut koskaan mieleeni imettää lapsiani jossakin kahvioitten vessoissa ym.Vaan kotona.Siis kotona!!!!!! Syötin siis lapseni ennenkuin lähdin kauppaan tms.ja tulin kotiin viimeistään silloin kun lapsellani on ruoka-aika.Eikö ole aika loogista? Eikö??

      • Kohta mummu

        Eikö se ole aika luonnollista että jokainen meistä äideistä tekee niinkuin tuntuu parhaaksi?
        Kukaan aikaisemmista vastaajaista ei ole ajatellut lasta!
        Jos äiti hermoilee niin se siirtyy lapseen. Eli jos äiti kokee epämielyttäväksi ja epävarmaksi imettämisen julkisilla paikoilla niin sitä ei pidä tehdä koska lapselle siirtyy tieto että hänen syömisessä on jotain häpeällistä. Imettäminen pitää tuntua hyvältä, riippumatta missä sen suorittaa.
        Mielipiteitä tulee aina olemaan puolesta ja vastaan joten jokainen meistä joutuu ottamaan oman kannan.
        Omalta osalta katsoin vielä asiaa lapsikohtaisesti. Lapsia on kolme ja jokainen oma persoonansa.Se mikä toimi yhden kanssa ei välttämättä toiminut toisen kanssa.
        Miksi tehdä asiasta sen vaikeampaa?


    • hei
      ei julkisella paikalla SAA imettää KUKAAN. Ottaa vain sen kuuluisan tuttipullon mukaan ! se ei oo kivaa ka-
      tottavaa, siinä voi joltakin ruokailijalta mennä ruokahalut, kun sitä häpeällistä tekoo joutuu katteleen. Me
      nkööt vielä sinne vessaan, kyllä siellä sitä saa tehdä vaikka koko päivän.......En mäkään tekis niin, jos mul-
      la olis yksikin oma vauva. Ajattelisin vähän MUITAKIN ihmisiä ! ja siellä voi olla nuoria POIKIA tai jopa vanhe
      mpiakin nuoria miehiä, jotka monttu auki kyttää.......joku jopa voi ottaa VALOKUVAN. Tai laittaa koko hom-
      man NETTIIN yms......onko se KIVAA ? olen nähnyt keraan yhen akan joka teki noin, ja pari poikaa kyttäs si-
      tä hyvin kiinteästi......ja MULTA MEINAS MENNÄ RUOKAHALUT ! en mä haluu siirrellä päätäni toiseen suun-
      taan, jos haluan syödä normaalisti ! eihän siinä edes NÄE syödä, ruokahan voi mennä vaikka lattialle......ei
      sekään ole ILMAISTA ! En halua ostaa uutta tilalle......mä niiiiin häpesin sitä muijaa.......................
      TEE SE SIIS KOKTNA, ENNEN KUIN LÄHET MINNEKÄÄN JOS SE PITÄÄ TEHDÄ ! se on REILUMPAA muita kohtaan
      , ei sitä kukaan kehtaa mennä sanoon muijalle, et mee ny hitos vessaan tekeen tota, jos on ihan välttämä
      -tön pakko !

      • ööhöh

        hopealilja: Kai tää oli ihan provo? Muuten kyllä sääliks käy.

        Itse olen toistaiseksi imettänyt julkisesti vain lastenhoitohuoneissa koska niitä on ollut sopivasti matkan varrella, ja suunnitellut shoppailut etukäteen niin että sellainen tarvittaessa läheltä löytyy. Ja pari kertaa olen imettänyt omassa autossa parkkipaikalla (mutta yleensä ei olla autolla liikenteessä joten tuo ei ole mahdollista). Sovituskopissa imetys on käynyt mielessä mutta olen pelännyt sitä että sitten tulee joku vartija tarkistamaan että miksi mulla kopissa niin kauan kestää.

        Mutta nyt kun luin nämä paheksuvat kommentit niin aion ihan tahallani jatkossa imettää kahviloissa ja muissa julkisissa tiloissa koska alkoi niin ärsyttää toi ahdasmielinen asenne! Kyllä vauva saa syödä pöydän ääressä siinä missä aikuisetkin. Ja niille jotka kehottivat syöttämään vauvan kotona lähtiessä niin ihan vaan tiedoksenne että ei nuo pienet vauvat toimi niin että tasan neljän tunnin välein syödään ja sitten ollaan tyytyväisiä seuraavat neljä tuntia. Nälkä voi yllättää ihan missä tahansa ja ihan milloin tahansa, vaikka se äiti olisi juuri äsken vauvan syöttänyt. Ja joskus vauva kaipaa tissiä ihan vaan lohdutukseksi.


      • mitäs tääkin on taas
        ööhöh kirjoitti:

        hopealilja: Kai tää oli ihan provo? Muuten kyllä sääliks käy.

        Itse olen toistaiseksi imettänyt julkisesti vain lastenhoitohuoneissa koska niitä on ollut sopivasti matkan varrella, ja suunnitellut shoppailut etukäteen niin että sellainen tarvittaessa läheltä löytyy. Ja pari kertaa olen imettänyt omassa autossa parkkipaikalla (mutta yleensä ei olla autolla liikenteessä joten tuo ei ole mahdollista). Sovituskopissa imetys on käynyt mielessä mutta olen pelännyt sitä että sitten tulee joku vartija tarkistamaan että miksi mulla kopissa niin kauan kestää.

        Mutta nyt kun luin nämä paheksuvat kommentit niin aion ihan tahallani jatkossa imettää kahviloissa ja muissa julkisissa tiloissa koska alkoi niin ärsyttää toi ahdasmielinen asenne! Kyllä vauva saa syödä pöydän ääressä siinä missä aikuisetkin. Ja niille jotka kehottivat syöttämään vauvan kotona lähtiessä niin ihan vaan tiedoksenne että ei nuo pienet vauvat toimi niin että tasan neljän tunnin välein syödään ja sitten ollaan tyytyväisiä seuraavat neljä tuntia. Nälkä voi yllättää ihan missä tahansa ja ihan milloin tahansa, vaikka se äiti olisi juuri äsken vauvan syöttänyt. Ja joskus vauva kaipaa tissiä ihan vaan lohdutukseksi.

        ..ihminen jolla ei imettämisestä ja tuskin vauvan hoidostakaan ole harmaintakaan tietoa käytännön tasolla. Sellaiset kyllä pullistelee täällä kertomassa mistä on kyse julkisilla paikoilla, myös kaikenlaiset hienohelmaiset nirppanokat. Asia on sinänsä neutraali ja luonnollinen toimenpide itsessään, vauvan imetys kun kuuluu äidin elämään, useimpien kohdalla. Ja maitoa erittyy eri tahtiin eli yksilöllisesti määrän suhteen naisilla. Kyllä julkinen imetys voi olla joskus tärkeätä tehdä. En aikoinani olisi imettänyt milloinkaan missään likaisessa paikassa kuten julkisessa vessassa. Olisin imettänyt vauvaa varmasti julkisella paikalla jos se olisi ollut tarpeellista, itselleni ja/tai vauvalle. Vauvan ruokintaa ei kyllä satunnaiset ohikulkijat taatusti määrittele!! Pään voi aina kohteliaasti kääntää toisaalle, eikä jäädä tuijottelemaan uteliaana. Joskus voisi sitä maalaisjärkeä edes jossakin asiassa käyttää, eikä kaikenlaisia höpötyksiä päntätä päähän, joista sitten muotoutuu sääntöjä ja lakejakin vielä.


      • ()()()()()()

        Jos joku on todella tullut imettämään tissit sinun ruokalautasellasi, niin myönnän, että se ei ole oikein korrektia. Jos hän on taas vain istunut omalla paikallaan, niin voit todellakin keskittyä katsomaan vaikka sitä omaa ruokaasi ja että se pysyy lusikassa, niin ei putoile lattialle. Ei se ole mahdollista, että näet jossain viereisessä pöydässä imetystä, jos katsot omaa lautastasi, jos et sitten karsasta todella pahasti. Jos karsastat, niin katso sillä toisella silmällä ruokaasi, niin toinen katsoo automaattisesti muualle.

        Onko se nyt niin kamalaa, jos joku poika sattuu tissin näkemään? Mitä se sinua haittaa, jos joku ottaa valokuvan tai videon tai vaikka pistää sen nettiin. Usko tai älä, mutta netti on muutenkin täynnä tissien kuvia, joten ei se siitä pahemmaksi muutu.

        Minä olen aina imettänyt tarvittaessa julkisesti enkä ole kertaakaan huomannut, että siitä kukaan olisi pahastunut. Itse asiassa en ole edes havainnoinut, että se toimitus oltaisiin huomattu, sillä normaalisti ihmiset eivät tuijottele kanssaihmisten tissejä koko ajan.


      • pyhä yksinkertasuus
        ()()()()()() kirjoitti:

        Jos joku on todella tullut imettämään tissit sinun ruokalautasellasi, niin myönnän, että se ei ole oikein korrektia. Jos hän on taas vain istunut omalla paikallaan, niin voit todellakin keskittyä katsomaan vaikka sitä omaa ruokaasi ja että se pysyy lusikassa, niin ei putoile lattialle. Ei se ole mahdollista, että näet jossain viereisessä pöydässä imetystä, jos katsot omaa lautastasi, jos et sitten karsasta todella pahasti. Jos karsastat, niin katso sillä toisella silmällä ruokaasi, niin toinen katsoo automaattisesti muualle.

        Onko se nyt niin kamalaa, jos joku poika sattuu tissin näkemään? Mitä se sinua haittaa, jos joku ottaa valokuvan tai videon tai vaikka pistää sen nettiin. Usko tai älä, mutta netti on muutenkin täynnä tissien kuvia, joten ei se siitä pahemmaksi muutu.

        Minä olen aina imettänyt tarvittaessa julkisesti enkä ole kertaakaan huomannut, että siitä kukaan olisi pahastunut. Itse asiassa en ole edes havainnoinut, että se toimitus oltaisiin huomattu, sillä normaalisti ihmiset eivät tuijottele kanssaihmisten tissejä koko ajan.

        Voiko vastasyntynyt imeä' äidin nänniä ja saada ravintonsa?

        Eikö ÄIDEILLÄKÄÄN ole mitään suhteellisuudentajua??
        Kaikkiko pitää jo Internetin välityksesslä selvittää???


      • hyväksyttävää
        pyhä yksinkertasuus kirjoitti:

        Voiko vastasyntynyt imeä' äidin nänniä ja saada ravintonsa?

        Eikö ÄIDEILLÄKÄÄN ole mitään suhteellisuudentajua??
        Kaikkiko pitää jo Internetin välityksesslä selvittää???

        Ei vauvan imettäminen normaaleja ihmisiä häiritse kunhan sen teet hienovaraiseti.
        Tapahtuma ja vastasyntyneen ravinnon saanti on niin tärkeitä asioita joihin on oltava oikeus.
        Tuota on tapahtunut Suomen eduskunnssakin.
        Lisäksi asia on niin, että siihen ei ole olemassa mitään kieltoa ja poliisi ei siihen puutu!!


        Vain hyvin nuori selibaatissa oleva mieshenkilö voi jotenkin saada asiasta "rytmihäiriöitä"


    • ei olekaan..

      Ne lastenhoitohuoneet, joissa ei ole imetystä varten erikseen tuoleja / sohvaa ei ole ruokkimista varten tarkoitettukaan. Äkkiä on oven takana jono vaipanvaihtoon pyrkiviä vauvoja - älä jää imettämään sinne missään tapauksessa. Esim Jumbon yläkerrassa on vain yksi lastenhoitohuone koko kerroksessa. Raivostus iskee kanssasisarissa jos sinne syöttämään linnoittaudut.

      Itseäni nolotti julkisilla paikoilla imettäminen. Tiesin kyllä tarkkaan ne lastenhoitohuoneet kaupungilla, joissa pääsi imettämään, muuten pyrin hoitamaan ruokailut pullon kanssa. Tuttavat ovat käyneet istumassa sovituskopeissa yms. jos ei muuta paikkaa ole löytynyt. Mutta kyllä se käy, missä tahansa penkillä. Kun rutiini on hanskassa niin äidillä kuin vauvallakin, ei imettäessä tarvitse rinnat paljaana istuskella. Liina tai viitta harteille, lapsi kainaloon ja evästä kitusiin. Edelyttää kyllä imetyspaidan käyttöä, ettei tarvitse vatsa paljaana istua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe