Urpo myyntimarkkinoilla

tulevaYH

Ollaan asuttu miehen kanssa tampereella rivarikolmiossa vähän yli 2 vuotta ja ero on väistämättä edessä. Lainaa on tuossa ajassa lyhennetty vasta niin vähän, että jos myymme välittäjän kautta voittoa ei myynnistä jää välityspalkkion jälkeen kyllä mitään. Jään samalla kahden lapsen yh:ksi ja muutaman tonnin pesämunakin olisi tarpeen.

Noh, asiaan, onko mahdollista itse hoitaa asunnon markkinointi ja esittelyt ja saada kiinteistövälittäjään hoitamaan vain ne ns. kirjalliset työt, koskien kauppaa ja sellaisia, tarjouksia ym. Onko sellaista palvelumuotoa olemassa? Osaan kyllä tehdä nettiin/lehtiin ilmoitukset ja hoitaa isännöitsijän todistuksen ym. mutta se virallisten tarjousten, käsirahojen, siirtoverojen ja muiden pankkiasioiden viidakko taitaa olla liian monimutkainen selviteltävä maallikolle näin äkkiseltään.

Asunto on hyväkuntoinen ja asuinalue on parissa vuodessa parantanut vetovoimaansa kauppakeskusten ja liikenneyhteyksien parannuttua. En siis usko, että myyminen kohtuuhinnalla tulee olemaan työlästä tai ongelmallista, mutta kun en noista paperihommista ole yhtään perillä ja ostajat tuskin haluavat tehdä kauppaa täysin tietämättömän ihmisen kanssa. Itse ainakin ostajana saattaisin epäröidä.

8

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksityiseltä ostanut

      Tarvitse kauppakirjan tekeminen nekin osataan pankissa tehdä eikä maksa paljon, netissä malleja myös voi tehdä itsekkin kauppakirjan.Pankkisi kautta asia hoitoon eikä kiinteistövälittäjälle.Ilmoitusta lehteen kuin hinnan olet päättänyt tai ostajalle tarjoamaan.

    • inmobiario

      välittäjä ainakin arvioimaan asunnon hinta ja tekemään tarjous myynnistä. Eihän siinä sitoudu mihinkään. Jos olette hyvän kaupan tehneet pari vuotta sitten, jonkinlainen arvonnousu varmasti on tapahtunut siinä ajassa. Paperityö varmasti onnistuu välittäjän kautta, mutta tarjousten vastaanottamisen ja muiden kanssa mennään jo vastuualueelle, eli tuskin kukaan välittäjän sitä alkaa tekemään ilman välityspalkkiota. Tosin luultavasti saatte käteen välityspalkkion jälkeenkin enemmän kuin suoraan itse myymällä ja paljon vähemmällä vaivalla. Niinkuin varmasti tästä voit päätellä, olen itse välittäjä...

      • Yksityiseltä ostanut

        Sitoudut välittäjän painostukseen mikäli välittäjää asiaan sotkee.Asunnon hintaarvio on helppo tehdä itsekkin samoilla seuduilla olevista vast ikäisiä kuntoisia asuntoja vertaamalla.Välittäjän työ on varmasti yksi helpoimmista bisneksistä esm 5000 e 2 vko sisällä toimeksiannetusta asunnosta.Esim tuollaisia asuntoja muutaman kuukaudessa myy hyvin menee.Pudotuspeli alkaa varmasti välitäjilläkin tällä hetkelläkin heitä on liikaa.


      • inmo
        Yksityiseltä ostanut kirjoitti:

        Sitoudut välittäjän painostukseen mikäli välittäjää asiaan sotkee.Asunnon hintaarvio on helppo tehdä itsekkin samoilla seuduilla olevista vast ikäisiä kuntoisia asuntoja vertaamalla.Välittäjän työ on varmasti yksi helpoimmista bisneksistä esm 5000 e 2 vko sisällä toimeksiannetusta asunnosta.Esim tuollaisia asuntoja muutaman kuukaudessa myy hyvin menee.Pudotuspeli alkaa varmasti välitäjilläkin tällä hetkelläkin heitä on liikaa.

        tervetuloa vaan alalle tekemään helppoa bisnestä!


    • Onnea matkaan

      Noin 80% asuntokaupoista tehdään välittäjien kautta. Kalliista välityspalkkioista huolimatta. Käytännössä tämä tarkoittaa (tilastollisesti) sitä, että jos asunnostasi on välittäjän kautta kiinnostunut 4 asiakasta, niin yksityisesti vain 1. Siis tässä suhteessa. Tämä on se syy, miksi (hyvä ja ammatti-)välittäjä saa hyvin usein paremman hinnankin asunnosta. Ja siinä sivussa hoitaa kaikki myyntiin liittyvät toimet.

      Kyllä itsekin myymällä asunnon saa kaupaksi, sehän ei ole mikään ongelma. Nettiin tiedot ja silleen. Kaupan voi tehdä ilman kauppakirjaakin, siirtomerkintä osakekirjaan ja rahat tiskiin niin sekin on sillä selvä. Suullisesti tehty asuntokauppa on 10 kertaa turvallisempi, kuin huonolla kirjallisella kauppakirjalla tehty, jos ajatellaan mahdollista jälkipuintia.

      Enkä ole välittäjä, jos joku sitä kuvittelee. Täällä on paljon minä-itse-tyyppejä, jotka ovat varmaan myyneet suurimmaksi osaksi n. 10 - 15 % alle markkinahinnan ja sit leuhkivat, että "möin ite, möin ite".

      • Yksityiseltä ostanut

        Kauppakirjan teko ole mikään ongelma sen osaa itsekkin tehdä netissä kaavakkeita.Pankki tekee pyydettäessä kauppakirjan eikä veloita monta 10 e ei mahd ollenkaan veloitusta.Ei ole minkäänlaista vaikeutta asuntojen myynissä isomissa kaupungeissa tällä hetkelläkään.Hintataso vaihtelee alueittain olen seurannut viimeiset 7v aktiivisesti asuntokauppaa aina on ollut nousujohteinen markkina tilanne.Ei ihme et välittäjät tulevat 500 mersuilla sopimuksia kalastelemaan.


      • Yksityiseltä ostanut kirjoitti:

        Kauppakirjan teko ole mikään ongelma sen osaa itsekkin tehdä netissä kaavakkeita.Pankki tekee pyydettäessä kauppakirjan eikä veloita monta 10 e ei mahd ollenkaan veloitusta.Ei ole minkäänlaista vaikeutta asuntojen myynissä isomissa kaupungeissa tällä hetkelläkään.Hintataso vaihtelee alueittain olen seurannut viimeiset 7v aktiivisesti asuntokauppaa aina on ollut nousujohteinen markkina tilanne.Ei ihme et välittäjät tulevat 500 mersuilla sopimuksia kalastelemaan.

        "Pankki tekee pyydettäessä kauppakirjan eikä veloita monta 10 e ei mahd ollenkaan veloitusta"

        Ainakin Itä-Uudenmaan OP veloitti 750 €, ja kauppakirja oli niin huonosti laadittu, etten edes minä ymmärtänyt siitä mitään. Kaveri oli ostamassa kiinteistöä ja myyjä oli kyseisen pankin asiakas. Minä sitten tein uuden kauppakirjan, palkaksi sain saunaillan :)

        Meillä kiinteistön kauppakirja maksaa muuten 492 € (sis alv), joten onko pankki loppujen lopuksi halpa?

        "Hintataso vaihtelee alueittain olen seurannut viimeiset 7v aktiivisesti asuntokauppaa aina on ollut nousujohteinen markkina tilanne."

        Missäköhän päin maailmaa oikein asut? Ainakin suomessa koettiin historian nopein ja rajuin asuntokaupan taantuminen syksyllä 2008...


    • toinen urpå

      osti perheineen yksityiseltä asunnon, palkkasivat vain lakimiehen tarkistamaan ja tekemään tarvittavat paperityöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      197
      1624
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1434
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1238
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1179
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      120
      1085
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1075
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      133
      1023
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      989
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      62
      969
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      89
      950
    Aihe