Olkapää vaivannut jo vuosia, nyttemmin leposärkyä ja olan päällä ei voi nukkua. Liikuttaminen kivuliasta, käsi ei nouse sivusuunnassa kuin puoleen väliin. Magneettivarjoainekuvauksessa ainoa poikkeava maininta: "Bicepsin pitkän pään jänne kulkee melko ohuen näköisenä sulcuksessaan". Eli siis mitä on odotettavissa? Leikkaus? Jumppaa? En tajua miten tätä voi jumpata koska kaikki liikuttaminen on enemmän tai vähemmän kivuliasta.
Voiko tuo jänne katketa ja mitä sitten?
Olkapää vaivaa
5
1363
Vastaukset
- ap. jatkaa
itseasiassa lausunnossa on vielä maininnat: "Intra-articulaarinen varjoaine ei leviä subdeltoideabursaan" ja "supraspinatusjänteen insertioalueella bursan puolella hiukan tendinoosia" ja "Merkittävää nesteilyä subdeltoideabursassa ei todeta".
Lääkärikäynti on kuukauden päästä, mutta kovasti kiinostaisi tietää mitä lausunto tarkoittaa käytännössä. - djrlsienglaö
En tiedä tota lääkärin latinaa mitä tarkottaa.Mulla samanlainen vaiva, ja sain fysioterapiaa.Siellä annettiin sähköä, erilaista jumppaa(myös kotona) ja terapeutti myös hierontapöydällä heilutteli selkärankaa.Lisäksi kortisonipiikki olkapäähän. Ja kyllä jänne voi katketa, esim koiraa ulkoiluttaessa koira vetäsee hihnasta liian rivakasti joten sillon voi napsahtaa. Jos saat fysioterapiaa, jakson jälkeen kannattaa suunnata kuntosalille.
- kipuun harmistunut
Itselläni vaivat alkoivat 1.5 vuotta sitten akuutisti yhden tiskipäivän jälkeen. Aluksi hoidettiin kiertäjäkalvosin tulehduksena, mutta kun mikään ei auttanut vihdoin viime kesänä kuvattiin ja huomattiin, että hauisjänne on poissa paikoiltaan ja selkeää tulehdusta ja kalkkia nähtävissä. Nyt odottelen aikaa leikkaukseen, jossa se kiinnitetään oikeaan kohtaansa ja toivotaan, että oireet katoaa sitten sen myötä. Kuntoutus, kortisoni yms. ei ole tähän tuonut apua. Kortisonia nyt muutenkaan anna pistää, kun tiedän mistä on kyse.
- ap.
Minulle on myös aivan turha edes ehdottaa kortisonia. Se, että kipu poistuu joksikin aikaa ei jalosta asiaa yhtään. Haluaisin todella saada tämän käden oikeasti kuntoon. Löysä tämä on ja lonksuilee joten oletan tai lähinnä toivon että tiukkaavat leikkauksessa.
Mitenköhän toipuminen sellaisesta kiristyksestä? Milloin pystyy ajamaan autoa? Palata toimistotöihin?
Kipuiluilua, toisella kyljellä nukkumistaa, liikerajoituksia.
Mm. biceps oli 80%:sti poikki.
Lisäksi joku irtomöykky, rispaantuneita jänteitä ja teräväksi kulunut luun pää.
Leikkauksessa pätkäistiin jänne poikki ja kiinnitettiin titaaniankkuriin.
Möykky poistettiin, luun pää pyöristettiin ja jänteet hiottiin.
Toipuminen oli helvetin hidasta.
Muutamaan ensi viikkoon ei kärsinyt edes ajatella kävelylenkkejä.
Varovaisen, tyhjän käden koukussa nostelun sai aloittaa 3:n viikon kuluttua mutta kipu sääteli liikettä.
Kylpyammeesta ei tahtonut päästä pois koska vartalon jännittäminen koski niin pirukseen.
Puolen vuoden kärsimysten ja jumppauksen jälkeen tapahtui paraneminen hämmästyttävän nopeasti.
Muutamassa viikossa.
Sen jälkeen on leikattu olkapää ollut täysin oireeton.
Leikkaamattoman jänteen osittainen repeämän oireilee mutta, pottumoisen hitaasta toipumisesta johtuen, en leikkauta sitä.
Leuan-, rinnalle- ja maastavedot sietää tehdä ja se riittää minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351