Voiko väsymys aiheuttaa tällaisen oudon olon?

Mhmm

En varsinaisesti kärsi unettomuudesta, mutta mulla on vain tapana valvoa joka ilta johonkin klo 00:01-01:30 asti netissä surffaten ja musiikkia kuunnellen, kun ei huvittaisi mennä nukkumaan. Tätä on jatkunut jo aika monta kuukautta, suunnilleen viime heinäkuusta asti. Ihmettelen vain, että miksi silti olen päivisin aina hirmu väsynyt, vaikka nukunkin aamulla myöhään, niin että tulee otettua kiinni tuo aika, minkä olen valvonut, eli jos klo 01:30 menen nukkumaan, niin herään joskus klo 10:00 aikoihin, mistä tulee ihan tarpeeksi nukkumistunteja?

Ja tuohon väsymykseen liittyen, voiko väsymys aiheuttaa sellaisen jotenkin oudon olon, että ihan kuin ei tuntisi omaa kehoaan ja muutenkin olisi lievästi epätodellinen/kevyt olo? Tuolla oman kehon tunnottomuudella tarkoitan siis sitä, että jos vain makaan/olen paikoillani liikkumatta, niin tulee sellainen olo kuin kehoni "katoaisi". Kuulostaa varmaan tosi oudolta, kun en osaa selittää tuota kunnolla... Tuo outo olo alkoi viikko sitten, kun olin flunssassa, ja flunssan jälkitila jatkuu edelleen. Mietin vain, että olikohan se liikaa kropalle, kun kipeänäkin valvoin johonkin 01:30-02:00 asti? Mulla on lisäksi paniikkihäiriö, mitä epäilen myös tuon oudon olon aiheuttajaksi.

26

5494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nohhhh

      Ihminen, etenkin lapset tarvitsevat iltaunta, jota ei korvata siis aamu-unella.. Itselläni ainakin (enkä ole siis lapsi) on niin, että jos en ole unessa klo 23 mennessä, olen väsynyt seuraavana päivänä, nukun kuin pitkään tahansa.

      Joten kokeile menemällä ajoissa nukkumaan, ja jos ei uni tule, niin mene normi aikaan nukkuun ja herää aamulla seiskalta, luulis seuraavaana iltana jo nukuttavan... siis ilman mitään päikkäreitä :)

      Jos tuo auttaa, niin se voi toki viedä muutkin oireet, joten kokeile vaikka tuota ensin..

      • Mhmm

        Kokeilin eilen mennä nukkumaan jo klo 22, mutta kuinkas kävikään? Sain unenpäästä kiinni vasta klo 2 aikoihin, ja nukuin aamulla taas klo 10 asti. Seuraavaksi pitäisi varmaan laittaa herätyskello soimaan joskus seiskalta, vaikka menisinkin noin myöhään vasta nukkumaan, luulisi silloin ainakin saavan illalla unenpäästä kiinni aiemmin...

        Toivottavasti normaali unirytmi tosiaan auttaisi, alkaa jo pahemman kerran kyllästyttää tämä outo olo. Pitäisi saada jotain rutiinia arkipäiviin, ettei olisi varaa valvoa noin myöhään ja tarkkailla liikaa kehonsa tuntemuksia :)


      • Kyllä...
        Mhmm kirjoitti:

        Kokeilin eilen mennä nukkumaan jo klo 22, mutta kuinkas kävikään? Sain unenpäästä kiinni vasta klo 2 aikoihin, ja nukuin aamulla taas klo 10 asti. Seuraavaksi pitäisi varmaan laittaa herätyskello soimaan joskus seiskalta, vaikka menisinkin noin myöhään vasta nukkumaan, luulisi silloin ainakin saavan illalla unenpäästä kiinni aiemmin...

        Toivottavasti normaali unirytmi tosiaan auttaisi, alkaa jo pahemman kerran kyllästyttää tämä outo olo. Pitäisi saada jotain rutiinia arkipäiviin, ettei olisi varaa valvoa noin myöhään ja tarkkailla liikaa kehonsa tuntemuksia :)

        Herätyskello soimaan ja väkisin ylös :D

        Ulkoilua ja urheilua päivisin, sekin auttaa :)

        Tsemppiä!


      • Mhmm
        Kyllä... kirjoitti:

        Herätyskello soimaan ja väkisin ylös :D

        Ulkoilua ja urheilua päivisin, sekin auttaa :)

        Tsemppiä!

        Eilisiltana nukahdin joskus 23 aikoihin, ja tänään heräsin jo yhdeksältä. Edistystä :). Tosi väsynyt olen edelleen (ja outo olo yhä päällä), mutta tuskin se olo niin nopeasti paraneekaan...

        Ulkoilla pitäisi tosiaan paljon enemmän. Jatkuva sisällä oleminenkin kai saa väsyneeksi.

        Kiitos :)


      • Sumppi pk-seudulta
        Mhmm kirjoitti:

        Eilisiltana nukahdin joskus 23 aikoihin, ja tänään heräsin jo yhdeksältä. Edistystä :). Tosi väsynyt olen edelleen (ja outo olo yhä päällä), mutta tuskin se olo niin nopeasti paraneekaan...

        Ulkoilla pitäisi tosiaan paljon enemmän. Jatkuva sisällä oleminenkin kai saa väsyneeksi.

        Kiitos :)

        Vaikka nyt itsekin valvon pitkään ja nukun aamulla pitkään, niin eihän tämä ole ihan tarkoituksellista ihmiselle. Yö on nukkumista varten, päivä valveilla oloa. Mutta tämä on mielestäni myös eräänlainen ominaisuus, ja sille antaa periksi, kun ei ole pakko mennä ajoissa nukkumaan.

        Mutta käytännössä illalla ajoissa nukkuvat ja aamulla ajoissa heränneet ovat tuntuvasti energisempisiä kaikessa, enkä usko että vastakkain olisi pelkästään laiskuus/ahkeruus. Aamulla on pakotettava itsensä heräämään, niin saa sen unirytmin toimimaan. Ja sinulle, pakota itsesi myös ulos, sillä lenkkeily raittiissa ilmassa ravitsee myös kehoasi kuin mieltäsikin, eikä ole pahasta yöuntakaan ajatellen.


      • Mhmm
        Sumppi pk-seudulta kirjoitti:

        Vaikka nyt itsekin valvon pitkään ja nukun aamulla pitkään, niin eihän tämä ole ihan tarkoituksellista ihmiselle. Yö on nukkumista varten, päivä valveilla oloa. Mutta tämä on mielestäni myös eräänlainen ominaisuus, ja sille antaa periksi, kun ei ole pakko mennä ajoissa nukkumaan.

        Mutta käytännössä illalla ajoissa nukkuvat ja aamulla ajoissa heränneet ovat tuntuvasti energisempisiä kaikessa, enkä usko että vastakkain olisi pelkästään laiskuus/ahkeruus. Aamulla on pakotettava itsensä heräämään, niin saa sen unirytmin toimimaan. Ja sinulle, pakota itsesi myös ulos, sillä lenkkeily raittiissa ilmassa ravitsee myös kehoasi kuin mieltäsikin, eikä ole pahasta yöuntakaan ajatellen.

        Tänä aamuna heräsin taas klo 9, mutta nukahdin vasta joskus 12 jälkeen, vaikka hiukan ennen kymmentä menin nukkumaan. Ihan uninen olen taas. Huomenna on kyllä pakko laittaa kello soimaan jo joskus seitsemältä, muuten tästä ei tule yhtään mitään... Mulla on vaan niinkin, että nukkumaan mennessä iskee helposti paniikkihäiriökohtaus päälle eikä siinä tahdo saada nukutuksi. Tuijotan vaan ajan kulua kellosta ja yritän väkisin nukahtaa. Lopulta on pakko alkaa lukea jotain, että rentoutuisin vähäsen, ja siinäkin menee aikaa...

        Silloin vielä kun oli jotain rutiinia päivissä, niin heräsin aina joskus kuuden aikoihin ja nukkumaan menin iltakymmeneltä. Ei juuri väsyttänyt päivisin. Ulkoiltua/liikuttuakin tuli silloin enemmän.


    • 6

      Joo tuo johtuu tosta sun nukkumisrytmistä.
      Itse en mistään sairauksista kärsi mutta jos valvon esim.03 asti ja herään vaikka 11-13 aikaan on koko päivä semmoinen vetelä,sävynyt ja heikko olo,jotenkin se uni on vaan niin huonoa.

      • yökukkuja43

        edessä siinä 2-3:een, sitten nukkumisyrityksiä, ei onnistu, unilääkkeitä en siedä. Olen alkanut juomaan lämmintä maitoa, se lämmittää mahan ja jalkojakin ja auttaa toisinaan. Luin netissä uudesta hormoonilääkkeestä, joka ei sekoita päätä enään seuraavana päivänä, mutta en tiedä, uskaltaako sitäkään käyttää. Onkohan ketään, jolla on kokemusta siitä? Olen sanonut miehelleni, että pitäisi hommata katkaisija pc:n sähköjohtoon, joka katkaisis klo 24. Usein en muista mitään jälkeenpäin, mitä pc:stä hain, siis on tosi turhaa pilata yönsä sillä.


      • Mhmm
        yökukkuja43 kirjoitti:

        edessä siinä 2-3:een, sitten nukkumisyrityksiä, ei onnistu, unilääkkeitä en siedä. Olen alkanut juomaan lämmintä maitoa, se lämmittää mahan ja jalkojakin ja auttaa toisinaan. Luin netissä uudesta hormoonilääkkeestä, joka ei sekoita päätä enään seuraavana päivänä, mutta en tiedä, uskaltaako sitäkään käyttää. Onkohan ketään, jolla on kokemusta siitä? Olen sanonut miehelleni, että pitäisi hommata katkaisija pc:n sähköjohtoon, joka katkaisis klo 24. Usein en muista mitään jälkeenpäin, mitä pc:stä hain, siis on tosi turhaa pilata yönsä sillä.

        Lämmintä maitoa voisin kanssa kokeilla. Olisikohan mitään muita ruokia/juomia, jotka auttaisivat nukahtamaan paremmin? Hormoneja tai vastaavia en kyllä itse aio kokeilla...


    • huiiiiiiiiiiiiippaus

      Itselläni oli joskus aivan sama vika.

      Kun nukuin huonosti yön niin tuli samanlainen "epätodellinen/ruumin katoamis olo" suu myös alkoi kuivamaan ja välillä tuntui kuin kroppa olisi sammumassa.

      Jouduin joinain koulupäivinä lähteä kotiin torkkumaan koska tuo huimaus ja epätodellinen olo pelotti ihan vietävästi ekoilla kerroilla kun ei osannut vielä yhdistää siihen huonosti nukkumiseen.

      Mutta heti kun huomasin että jokaisena yönä minä olin nukkunut alle 6 tuntia tuli tuommoiset olotilat. Ja kun semmoinen olo iski, hakeuduin heti pitkälleen. Koulussa kun iski niin piti tosiaan muutaman kerran lähteä kotiin.

      Opin myös ottamaan tilanteen haltuun, minulla auttoi mm. runsas veden juominen, välillä kävin kastelemassa kasvoni ja yritin pitää silmiäni kiinni ja rentoutua edes hetkisen esim. oppitunnin aikana.

      Ja oli mullakin sillein että vaikka nukuin 8-9 tuntia saattoi tuo olo iskeä. Silloin vain menin lepäämään hetkeksi.

      • Mhmm

        Lohduttavaa kuulla, että joku tietää tämän tunteen. Voitko kuvailla vielä enemmän tuota "katoamistunnettasi"? Mulla esimerkiksi niin, että kun menen nukkumaan ja laitan toisen käden tyynyn alle, niin kohta en enää edes tunne, että käteni on tyynyn alla, eli se ihan kuin "katoaisi". Ei siis mitään pistelyä, puutumisen tunnetta tai vastaavaa, vaan kokonaan "katoaminen". Sama juttu koko kehossa. Tuo kropan sammuminen kuvaa aika hyvin tätä. Oliko sulla samaa "katoamisentunnetta" hengittäessäkin? Mulla kun on varsinkin nenällä hengittäessä sellainen tunne kuin en edes tuntisi koko hengitystäni/nenääni, varsinkaan uloshengittäessä ja se on aika pelottavaa. Joo, taas kuulostaa varmaan tosi oudolta, mutta tuolta se tuntuu... Olen muuten kokeillut tuota pitkälleen menemistä, mutta ei auta.

        Eilenkin tuli taas valvottua varmaan johonkin klo 1 asti, kun iski paniikki päälle... En laittanutkaan sitten herätyskelloa päälle, vaan heräsin joskus 9 aikoihin. Pelottaa vaan vähän, että millainen olo siitäkin seuraisi, jos heräisi kovin aikaisin ja olisi valvonut johonkin 1-2 asti. Jotenkin kun tuntuu, että väsymys vain pahentaa tätä outoa oloa...


    • Internet on mullakin yöttäpäivää auki, mutten käytä sitä yöllä.

    • Mhmm

      No niin, voisin kertoa kuulumisiani. Outo olo on siis ollut kohta jo kuukauden. Enpä silti edelleenkään ole saanut unirytmiäni normaaliksi, vieläkin tulee mentyä nukkumaan klo 1-1:30 aikoihin ja herättyä yhdeksältä tai sen jälkeen. Eipä sen puoleen ole tullut ulkoiltuakaan. Se on vain niin, että nukkumaan menen jo kymmeneltä, mutta luovutan kun uni ei tule, ja alan lukea kirjaa. Luen jotain 3-4 tuntia, ennen kuin alkaa kunnolla väsyttää, ja viimein nukahdan. Lämmintä maitoa olen juonut iltaisin, mutta ei siitä oikein ole apua.

      Tässä joku yö tuli valvottua jopa kolmeen asti, jolloin valveillaoloaikaa kertyi putkeen sellaiset 18-19 tuntia, mikä alkoi jo tuntua pahasti kropassa. Tämä outo kevyt/tunnoton olo paheni selvästi, huimasi, ja paikat alkoivat täristä kummallisesti väsymyksestä. Aamulla olo oli parempi.

      Se on merkillistä, että periaatteessa olen todella väsynyt, mutta illalla en silti saa millään unta. Varmaan on tullut valvottua liian monta kertaa yli unien... Kun jotenkin saisin tämän unirytmin takaisin normaaliksi...

    • Mhmm

      Ja sama olo jatkuu edelleen. Olen nyt varmaan jo viikon verran herännyt klo 8 aikoihin kellonsoittoon, mutta illat ovat edelleen vaikeita, en vain millään saa unta kuin vasta klo 1-2. Mulla on niin kamala toi kevyt olo sängyssä maatessa, että alan lukea kirjaa niin kauan, että väsähdän täysin ja viimein saan unenpäästä kiinni.

      Nukkumisesta on tullut ahdistavaa. Ei tosin ole paljon parempi olo päivälläkään... En tajua, että mikä mun elämässä ahdistaa niin paljon, että tällaisen aiheuttaa (jos siis johtuu ahdistuksesta). Lisäksi herään aina välillä siihen kuin en saisi nieltyä / en tunne kurkkuani nielaistessa. On kyllä outoa.

      • arvelen näin

        En usko että tuo johtu unirytmistä. Itse menen useinkin nukkumaan klo. 3 yöllä ja herään klo 11. eikä oo mitään omituisia oloja. Sitten toki on jos nukkuu vain pari tuntia. Ei sillä oo mitään väliä milloin nukkuu jos nukkuu sen 8 tuntia tai mikä itselle onkin riittävä määrä. Uskon että tuo sun olo on jotain psyykkistä ja liittyy paniikkihäiriöösi. Etenkin tuo nielemisjuttu kuulostaa siltä.


      • Mhmm
        arvelen näin kirjoitti:

        En usko että tuo johtu unirytmistä. Itse menen useinkin nukkumaan klo. 3 yöllä ja herään klo 11. eikä oo mitään omituisia oloja. Sitten toki on jos nukkuu vain pari tuntia. Ei sillä oo mitään väliä milloin nukkuu jos nukkuu sen 8 tuntia tai mikä itselle onkin riittävä määrä. Uskon että tuo sun olo on jotain psyykkistä ja liittyy paniikkihäiriöösi. Etenkin tuo nielemisjuttu kuulostaa siltä.

        Mutta tuossa on se outo juttu, että kun olen todella väsynyt, niin tuntemukset pahenevat entisestään. Ja aamuisin on taas parempi olo. Kyllä musta siis tuntuu, että jotenkin liittyy tuohon unirytmiin.. Ehkä paniikkihäiriöönkin osittain. Pitäisi vaan herätä joka aamu samaan aikaan ja saada unen päästä kiinni jo vähän klo 22 jälkeen, niin viikon tai parin päästä olo olisi ehkä parempi.


      • Mhmm
        Mhmm kirjoitti:

        Mutta tuossa on se outo juttu, että kun olen todella väsynyt, niin tuntemukset pahenevat entisestään. Ja aamuisin on taas parempi olo. Kyllä musta siis tuntuu, että jotenkin liittyy tuohon unirytmiin.. Ehkä paniikkihäiriöönkin osittain. Pitäisi vaan herätä joka aamu samaan aikaan ja saada unen päästä kiinni jo vähän klo 22 jälkeen, niin viikon tai parin päästä olo olisi ehkä parempi.

        Piti vielä kirjoittaa, että mulla pienikin unirytmin muutos on aina väsyttänyt hirveästi. Ja nyt kun tätä on jatkunut jo monta kuukautta... Lisäksi päivisin on jotenkin unenpöpperöinen olo, eikä aistitkaan ole ihan skarppina. Nytkin kun kirjoitan, niin jatkuvasti meinaa tulla virheitä.


    • unijukka

      Vanha topikki, mutta....

      Jokainen reagoi unenpuutteeseen omalla tavallaan. Joku ei tunne just mitään ihmeellistä, aluksi. Mutta pidemmän päälle alkaa takuulla tuntumaan.

      Kun unenpuute vaikuttaa aivokemialliseen toimintaan, niin takuuvarmasti seurauksena on:

      - huimausta
      - korvien soimista ja suhinaa
      - tuntohäiriöitä iholla
      - outoja tuntemuksia siellä täällä kropassa
      - flunssan kaltaisia oireita
      - hengenahdistusta
      - ihottumaa
      - päänsärkyä
      - rytmihäiriöitä
      - migreeniä
      - aineenvaihduntahäiriöitä
      - vastustuskyvyn heikkenemistä
      - outoja oloja: poissaoleva fiilis, tajunnan pieni häviäminen jne
      - sairaalloinen väsymys
      - hermostuneisuus
      - univaikeudet
      - homeopaattisen toiminnan häiriöt
      - välillisesti lihominen ja kunnon heikkeneminen

      Näitä riittää. Pitkään jatkunut univaje voi johtaa sairaalahoitoon. Jos ei meinaa uni tulla niin itsehoitona voi käyttää myös rentoutusnauhotteita, ja niitähän netistä löytyy. Zopinox on myös hyvä lääke. Se ei siis ole unilääke vaan nukahtamislääke. Sitä olen itse käyttänyt.

      Unta palloon vaikka hampaat irvessä:)

    • JustOneSecond

      Sinuna hakisin lääkäristä apua tuohon omituiseen ja huonoon oloon joka varmastikin liittyy paniikkihäiriöön. Nukkuminenkin voi tällöin helpottua oikealla lääkkellä. (Ei välttämättä siis unilääkkeellä) Itse olen kärsinyt ajoittaisesta epätodellisesta olosta lapsuudesta lähtien ja väsyneenä / flunssassa se todellakin pahenee. Sitten alkaa jännittää nukkumaanmenoa ja noidankehä on valmis. Eli suosittelen ulkoilua, rentoutumista ja elämästä nauttimista. Kelloa ei kannata yöllä katsoa varsinkaan jos aamulla ei ole kiire.

    • Outo olo

      Hei! Olen nukkunut todella vähän viimeisen vuoden aikana, mennyt joskus klo 01-03 välillä nukkumaan ja herännyt jo 07.00 ! Pari päivää sitten on alkanut tulla sellainen outo olo "etten olisi minä" ja että "tämä koti ei olisi minun koti ja koko ajan jotenki oon niin sanonutsti "poissa oleva"" Pelottavaa! Aijon alkaa nukkua nyt kunnolla 10-7 koska ahdistaa tämä olo ja halun tämän pois :'((( Onko teillä jotka on tuntenu samaa oloa niin auttanu kun on nukkunu kunnon öitä?? Auttakaa

      • Outo olo

        ja vielä kirjoitan sen, että tuntuu kuin en ajattelisi mittää ja jotenki pöljä tunne koko ajan! Ahistaa iha sairaana, alan nukkuun nyt kyl kunnolla, koska halun tän olon pois!!!!!!!


    • tyttö 20 vuotias

      Itselläni on myös paniikkihäiriö, joka ei kylläkään ole oireillut millään lailla vuoteen, enkä ole lääkkeitäkään syönyt aikoihin. Olin viikon lomalla, ja meinin joka yö nukkumaan siinä 4-5 aikaan ja heräilin päivällä. nyt kun olen palannut kotiin ja työarkeen, menen nukkumaan väkisin viimeistään 12 ja herään 8. Outo olo tuli yllättäen kun olin menossa nukkumaan, tuntuu etten tunne hengitystä, ja sydämmen lyönnit häviävät välissä kokonaan. saatan maata silmät auki sängyssä, tajuamatta hetkeen että aivot ovat jo unessa. sitten säpsähdän todellisuuten, ja olo on todella kummallinen. mietin aluksi johtuuko olo paniikkihäiriöstä, mutta en usko. uskon että se on vain unirytmin raju muutos. Mutta tunne on erittäin pelottava, tuntuu välissä että mä kuolen. ja pelkään muutenkin kaikkea, joten olen kerennyt käydä läpi kaiken maailman aivohalvaus pelot ja muut kun olo iskee. nyt olen vain päättänyt että pistän huonot ja kummalliset olot kuriin ! ei ole varaa enään alkaa mielen temppuilla, töitä kun on pakko tehdä

    • Ei kannata stressata

      Heh heh.. jotenkin kuullostaa vaan niin hilpeältä, että jotkut ovat niin minuutilleen tarkkoja unirytmiensä kanssa.
      Itse kun olen tehnyt kohta parikymmentä vuotta epäsäännöllistä kolmivuorotyötä ja välillä pelkkää yötyötäkin ja nukun aina kuin tukki.
      Rytmiä saan vaihtaa useamman kerran viikossa. Välillä pääsen nukkumaan iltavuoron jälkeen 23-01 aikoihin, välillä aamulla klo 8 yövuoron jälkeen ja joskus täytyy herätä 5:40 aamuvuoroon. Ja aina tulee uni kun pää tyynyä ehtii koskettaa. Samoin ihmetyttää yleinen narina kesäaikaan/talviaikaan siirroista. Siis herranjestassentään- tunti sinne tänne. Kolmivuorotyöäinen ei edes huomaa tunnin heittoa missään. Ihmiset tarkkailee niin hysteerisinä itseään, nukkumistaan ja ruumiin toimintojaan, että ei ihme, ettei saa enää nukuttuakaan.

    • Tashas

      Se on niin yksilöllistä. Jos apua oloon ei ole vielä löytynyt, kehoittaisin kokeilemaan esim Kiinalaista akupunktiohoitoa/ravintoneuvontaa. Itselläni on vastaavanlaisia oireita ja minulle hoitaja sanoi että kärsin kiinalaisittain "veren vähyydestä", eli siis "kehon sammumisen" tunne on kuin onkin todellinen. Elinvoima on vähissä ja sitä pitää alkaa lisäämään syömällä oikein, liikkumalla. Käyn myös neulahoidoissa ja ravinto-ohjeet saan myös hoitajalta. Minulla vaivat alkoivat useita vuosia sitten lapsen syntymän jälkeen. Aluksi tuli paniikkihäiriö ja nukuin huonosti koska kohtaus tuli usein kesken unen. Mielesäni olen kyllä nukkunut huonosti jo kohta viisi vuotta... kai sekinn jossain tuntuu ja aiheuttaa tällaisia poissaolon tuntuisia oireita..

    • Anonyymi

      Toi kropan ”katoaminen” ja epätodellinen olo on ihan täysin normaalia koska esim jos rentouttaa kehon pystyy kroppa ns tuntua katoavan ja epätodellinen olo tulee aina välillä en tiedä itsellään syytä miksi

      • Anonyymi

        Tämä on täysin totta! Jos rentouttaa kroppaa tarpeeksi niin se voi ns. hävitä esim. Itsellä aina mindfulness harjoitusten aikana kroppa ikään kuin häviää/muuttuu painottomaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe