Olen 32 vuotias nainen. Minulla ei ole IKINÄ ollut paksua tukkaa vaan ihan tavallinen tukka, sellainen millä hyvin pärjää ja mitä on helppo laittaa eri kampauksiin..Tosin nykyään se onkin vähän hankalaa..Tukka on salakavalasti harventunut pikkuhiljaa vuosien saatossa päälaelta ja nyt myös ohimoilta. Etutukkaa en voi enää pitää muuta kuin sivulla ja puhumattakaan hiusten pitämisestä auki vapaasti!! Pidän tukkani aina kiinni niin ettei näy kun kalju kuultaa hiusten läpi. Se on äärimmäisen noloa ja surullista. En kaipaa mitään maailman paksuinta tukkaa, mutta haluan omani takasin! :( En halua näitä juuresta ohenevia ällötyksiä..On todella pahamieli.. Minulla on myös rasvainen päänahka ja epäilen myös seborreaa vahvasti. Ensin laimensin pitkän aikaa shampooni ennenkuin laitoin sitä hiuksiini (tervashampoo) sitä ennen pesin mm. parturi tuotteilla (goldwell) mutta kutina oli kauhea ja töhnää lähti kun vähänkin rapsutti päänahkaa. Ostin viime viikolla Selukos nimistä shampoota. Lisäksi pesun jälkeen laitoin vain hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja mieheni laittoi juuriini kortisoniliuosta. Olin aivan innoissani kun hiukseni pysyivät kuivana juuresta kokonaisen 3 päivää jona iltana sitten ne pesin. Nyt kun pesin eilen uudestaan, en käyttänyt korisoniliuosta ja petyin pahasti kun tukka taas yhden päivän kuiva ja heti seuraavana rasvainen..Mietinkin olisiko seuraava vaihtoehto roacuttan? Pitäisikö se päänahkani kauemmin kuivana? Oletteko te kokeilleet muita shamppoita jotka kuivattaisivat päänahkaa? Onko muita jotka painiskelee samantapaisen ongelman kanssa?? Toinen asia joka pelottaa on se, että muistan äidilläni tukan harvenneen iän myötä. Olenko nyt tuomittu peruukkia käyttämään vai saanko millään hormoonilla tai lisähiuksilla pidettyä loput hiukseni?? Äidilläni hiukset eivät siis lähteneen niin että hän olisi kalju, vaan harvenivat todella paljon.
Naisen hiustenlähtö
11
1328
Vastaukset
- Onneton-81
Täällä on paljon keskusteltu samasta aiheesta, mm. todella vaikea seborrea ketjussa ja spiresis ja naisten hiustenlähtö ketjussa, lukaisepa nämä niin saat varmasti näistä paljon vinkkejä vaivasi hoitoon. Itselläni on seborrea ja hiuksia on lähtenyt ja lähtee edelleen todella paljon. Päälaki, ohimot, takaraivo ja niska ovat todella paljon harventuneet, niin paljon, että kalju paistaa läpi. En juurikaan voi myöskään hiuksiani auki pitää. Minulla on roaccutan-kuuri meneillään, enkä valitettavasti siitäkään ole saanut toivomaani apua, ilmankaan en kuitenkaan voisi olla, sillä tilanne olisi varmasti vielä huonompi. Todennäköisesti jollain lailla perinnöllistä minulla tämä on, sillä isäni on kaljuuntunut ja äidilläkin on vuosien saatossa hiukset harvenneet (eivät kuitenkaan ole tätä nykyä edes niin harvat kuin minulla on nyt) :(. Harmittaa, kun paksut hiukseni on poissa, eikä apua tunnu löytyvän mistään!
- Surun murtama :(
Olen joitakin keskustelua katsellut, mutta laitoin kuitenkin vielä omani. Niitä muita lukiessa tulee tosi pahamieli joidenkin puolesta. On tämä surullista, kun naisen muutenkin pitäisi olla hoikka, kaunis, paksutukkainen barbi! Sitten joudutkin tälläisen harvan tukan kanssa elämään niin meinaa mennä halut koko elämään! Tämä sellukos shamppoo mitä ostin tuntuu vaan kiihdyttävän talirauhasia...Näyttävät rasvoittuvat vielä pahemmin ja ennen aikojaan kuin tavallisella laimennetulla tervashamppoolla? Kuinka voi olla niin?? Ärsyttää sitten kun kaikki tähän tukka ongelmaan tarkoitetut tuotteet ja hoidot maksavat maltaita ja varmaan 99% niistäki huijausta. Helppo se on rahat nyhtää epätoivoiselta ihmiseltä.
Sinullakin kuulostaisi olevan tämä perinnöllinen harveneminen..En viitsi sanoa kaljuuntuminen, koska tietääkseni se ei naisilla ole sama kuin miehillä. Miehet kaljuuntuu, mutta naisilla vaan harvenee. Tosin niin,että päänahka/kallo loistelee.. Jotenkin nin vaikeaa hyväksyä tämä ja varsinkin se, ettei perinnölliselle harvenemiselle tunnu olevan MITÄÄN hoitoa. Peruukkeja olen tuossa katsellut ulkomaalaisilta sivuilta. Suomessa kun ne maksavat paljon vaikka olisivatkin tosi peruukin (epäluonnollisen) näköisiä. Tuollaista 3/4 osaa peruukkia/lisäkettä olen myös harkinnut. Saisi edes vähän omat hiukset (lähinnä harvat etuhiukset) hengittää raitista ilmaa :) (vaikka se ei mitään autakkaan)
Olisi kiva kun kaikki me "harvapäät" voitaisiin pitää yhteyttä ja jakaa vinkkejä ja mielipiteitä peruukeista, hoidoista ja kokemuksista :) Onneksi emme ole yksin. Olisi sinunkin kanssa kiva jutella tästä vaikka mesessä tai jossain? Voitko antaa yhteystietosi? :) - toinen onneton
Surun murtama :( kirjoitti:
Olen joitakin keskustelua katsellut, mutta laitoin kuitenkin vielä omani. Niitä muita lukiessa tulee tosi pahamieli joidenkin puolesta. On tämä surullista, kun naisen muutenkin pitäisi olla hoikka, kaunis, paksutukkainen barbi! Sitten joudutkin tälläisen harvan tukan kanssa elämään niin meinaa mennä halut koko elämään! Tämä sellukos shamppoo mitä ostin tuntuu vaan kiihdyttävän talirauhasia...Näyttävät rasvoittuvat vielä pahemmin ja ennen aikojaan kuin tavallisella laimennetulla tervashamppoolla? Kuinka voi olla niin?? Ärsyttää sitten kun kaikki tähän tukka ongelmaan tarkoitetut tuotteet ja hoidot maksavat maltaita ja varmaan 99% niistäki huijausta. Helppo se on rahat nyhtää epätoivoiselta ihmiseltä.
Sinullakin kuulostaisi olevan tämä perinnöllinen harveneminen..En viitsi sanoa kaljuuntuminen, koska tietääkseni se ei naisilla ole sama kuin miehillä. Miehet kaljuuntuu, mutta naisilla vaan harvenee. Tosin niin,että päänahka/kallo loistelee.. Jotenkin nin vaikeaa hyväksyä tämä ja varsinkin se, ettei perinnölliselle harvenemiselle tunnu olevan MITÄÄN hoitoa. Peruukkeja olen tuossa katsellut ulkomaalaisilta sivuilta. Suomessa kun ne maksavat paljon vaikka olisivatkin tosi peruukin (epäluonnollisen) näköisiä. Tuollaista 3/4 osaa peruukkia/lisäkettä olen myös harkinnut. Saisi edes vähän omat hiukset (lähinnä harvat etuhiukset) hengittää raitista ilmaa :) (vaikka se ei mitään autakkaan)
Olisi kiva kun kaikki me "harvapäät" voitaisiin pitää yhteyttä ja jakaa vinkkejä ja mielipiteitä peruukeista, hoidoista ja kokemuksista :) Onneksi emme ole yksin. Olisi sinunkin kanssa kiva jutella tästä vaikka mesessä tai jossain? Voitko antaa yhteystietosi? :)Hei, minulla on ihan sama tilanne kuin sinulla, perinnöllinen hiustenlähtö ja ikäkin melkein täsmää:( olisi kiva kirjoitella kanssasi... meillä harvapäisillä nuorilla naisilla pitäisi kyllä olla oma tuki ry tai sinne päin, mutta kun ei ole niin kirjoitellaan vaikka mesessä. Onko sinulla antaa osoitetta niin lisään sinut sinne? :)
- Ap
toinen onneton kirjoitti:
Hei, minulla on ihan sama tilanne kuin sinulla, perinnöllinen hiustenlähtö ja ikäkin melkein täsmää:( olisi kiva kirjoitella kanssasi... meillä harvapäisillä nuorilla naisilla pitäisi kyllä olla oma tuki ry tai sinne päin, mutta kun ei ole niin kirjoitellaan vaikka mesessä. Onko sinulla antaa osoitetta niin lisään sinut sinne? :)
Mikä on sinun nimimerkkisi, että lisään varmasti sitten oikean ihmisen? :D mese: [email protected]
- :)
Ap kirjoitti:
Mikä on sinun nimimerkkisi, että lisään varmasti sitten oikean ihmisen? :D mese: [email protected]
Hei lisäsin sinut meseeni ja siinä yhteydessä laitoin viestin :)
- harvakarva
ihan ensimmäisenä ihotautilääkärillä, otata samalla kilpirauhasarvot.
Jos sinulla ei ole acnea niin Roaa tuskin edes ajatellaan kirjoitettavan tuolla indikaatiolla, Roan indikaatio ei ole mainitsemasi vaiva.
Itseltäni löytyi kilpparin vajis, sain lääkityksen ja hiustenlähtö väheni. Päivittäin nautin biotiinia ja PiimaxCKalkkiD-valmistetta kalaöljyä ym.
Shampoo oli pitkän aikaa Nitzoral.....lääkärin ohjeistuksesta
Tsemppiä!!- Ap
Tsemppiä kaivataankin. Olen tutkituttanut "kilpparini" ja niissä ei ole mitään häikkää. Ihotautilekurille on kyllä tarkoitus varata aika vaikka tosin kävin sielä muutama vuosi sitten saman asian tiimoilta ja määräsi päänahkaan kortisoniliuosta.. No sehän nyt auttoi vain vähän aikaa (päivän) Nyt sitten uudestaan vaatimaan hoitoja.
- Kohta kaljuko??
Aika yleiseltä vaivalta vaikuttaa tämä asia. Itsellä huomasin vuosi sitten että hiuksia lähti muutamien kuukausien ajan aika paljon, nyt ei ole lähtenyt niin paljon mutta päälaki kuultaa aika pahasti. Tutkin peilin kanssa päätä ja päälaelta on lähtenyt joistakin kohti enemmän ja takaa harveneminen näkyy jakauksittain. Olen vasta 30- vuotias ja kauhulla odotan mitä tuleman pitää..
Ponnari on nykyisin puolet ohuempi kuin ennen. Varsinkin juurikasvu korostaa päänahkaa koska minulla on luonnostaan vaalean maantienharmaat hiukset. Kilpirauhanen ja keliakia on tutkittu, ne on ok. Syön vielä Yaz- merkkisiä e-pillereitä toistaiseksi, mutta olen vaihtanut reseptin takaisin Diane Novaan, joka minulla joskus ennen oli ja toivonkin että jos se muuttaisi tilannetta. Lääkäri oli sitä mieltä että ei johdu pillereistä mutta toivossa on hyvä elää. Ostin tänään myös rautatabletteja kokeiltavaksi onko mitään vaikutusta kun muitakin puutostilaan viittaavia oireita on. Mm. huimaus ja kynsien halkeilua vaikka kalkkia pitäisi saada tarpeeksi. Päänahka on ajoittain kipeähkö pieneltä alueelta mutta muuten ihan hyväkuntoisen näköinen.. - ex-klani
Kannattaa ehdottomasti käydä ihotautilääkärillä. Itselläni on naistyypin hiustenoheneminen, ja lääkäri määräsi hoidoksi Spiresis-nesteenpoistolääkkeen. Spironolaktoni (tai mikä-se-nyt-oli) saattaa auttaa nimenomaan naisilla tähän vaivaan. Miehille ei toimi. Minulla auttoi, hiukset kasvoivat takaisin melkein entiselleen. Toki lääkettä pitää ottaa jatkuvasti. Kustannukset, n. 8e/kk ei ole mielestäni paljon tällaisesta "mielialalääkkestä".
- ellu53
niinpä,ikävä juttu!Mulla myöskin alkaa hiukset lähteä,liekkö syynä kilpirauhasen vajaatoiminta,mut ei auta vaikka lääkitys on ok.Ite pidän myöskin hiukset kiinni ettei ihan kaikki kaljut näy!Pitäskö vai oletko käynyt kokeissa?
- Kaljuuntuva
Jatkampa tätä keskustelua omalla tarinalla. Yli vuosi sitten alkoi lähtemään kovasti hiuksia ja ihmettelin sitä. Kävin lääkärissä, määräsi verikokeita ja Spiresistä. En huomannut sen auttavan mitään.... E-pillereitä vaihdeltu ja niistä sai aina muita vaivoja, joten palasin takaisin Merciloniin. Kilpirauhasarvoja otettu muutaman kerran, kun ovat ilmeisesti alarajoilla. Ihotautilääkärillä kävin tänä keväänä ja käski vielä kattella. Olen koko ajan syönyt erilaisia vitamiineja yms. Ei tunnu loppuvan hiusten putoaminen, vähän kuitenkin helpottaa kun uusiakin hieman kasvaa. Mutta siltikin kauhea olo, kun kalju näkyy. Nyt kävin taas ihotautilääkärillä kun loppua ei näy. Nyt määräsi hormonaalisia kokeita vaikka kuinka ja tulee maksamaan melko paljon. :( No, täytyy kokeilla kaikkee, kun on niin epätoivoinen. Mutta koittakaapa jaksaa tämän kiusallisen vaivan kanssa!!! Itse odotan kovasti että joku syy löytyisi........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492348- 262263
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161574Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271555- 1241447
- 191103
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva334897