kaulan turvotus rintasyövän oire?

kammografia

Hei,

Minulla on 20 vuotta ollut rinnoissa epämääräisiä oireita, kipua, kirvelyä, kutinaa. Vasemmassa enemmän kuin oikeassa. Olen 45-vuotias. Pyydän aina gynekologia tutkimaan rintani ja tutkin ne myös itse säännöllisesti niin hyvin kuin osaan. Mitään kyhmyjä ei ole löytynyt.

Muutama kuukausi sitten kaulani vasen puoli solisluun kohdalta alkoi olla turvonneen näköinen. On edelleen, joten pyysin sukulaislääkäriä pikaisesti katsomaan kaulaani kun olimme tädin luona kaffella. Hän vain totesi, ettei turvotus ole kilpirauhasen kohdalla, ja että "sullahan oli se pitkä flunssakin". Minua asia jäi kuitenkin vaivaamaan. Voiko kaulan turvotus olla rintasyövän oire?

12

6981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      mammografiaan ja UÄ:n

    • tytär36

      Äidilläni oli solisluun kohdalla patti ja hänellä oli rintasyöpä. Sinuna varaisin ajan mammografiaan pikapikaan. Voi olla muukin patti, mutta olen kuullut, jos solisluun kohdalla on jotain erikoista niin se voisi viitata syöpään.

    • salakavala tauti

      Omakohtaisesti kokeneena en luota en lääkäreihin, enkä tutkimuksiinkaan.

      Kun ekakerran syöpään sairastuin, hain pitkään apua oireistoihini. Kuljin lääkäriltä lääkärille, jokainen koplasi niin rinnat, kainalot, kuin kaulanjuurenkin. Eikä mitään. Vielä käskivät mennä gynelle, että joskus oireen lähtöasema voi olla hyvinkin kaukana. Kävin, ja hän totesi, ettei hän näe mitään syytä mammografiaan, kudokseni ovat niin hyvät. Olin tuolloin 45 vuotinen.

      Ja annas olla, 2 kk tuon jälkeen itse löysin kalkkunan munan kokoisen rintasyöpäkasvaimen joka oli levinnyt kainaloon. Kainalon reitti oli jo kovettunut ja lymfaterapeuttini olikin ihmetellyt, mikä jana siinä on, joka lähtee rinnasta ja jaktuu kainaloon. Lääkärit eivät ymmärtäneet sen päälle yhtikäs mitään.

      Tauti levisi vielä hoidonkin aikana keuhkojen ja kylkikaarien väliin.

      Ja entsä sitten. 3 vuotta sitten tehtiin luustokartta, jossa radiologi lausuu, että kylkiluussa olisi metastaasikertymä. Syöpälääkäri tulkitisi toisin, että se olisi vain pehmykudosarpi -leikkaus tai sädeapri ja jätti asian sikseen. Nyt 3 vuotta myöhemmin samainen tutkimus osoittaa, että tauti on edennyt ja levinnyt koko rintakehään ja keuhkoihin.

      Toukokuussa olin mammografiaa vastaavassa ultraäänessä, (koska rinnat poistettu ei voi mammota). Ei mitään, puhdas tulos. Voi hemmetti. Kuitenkin rintakehä oli täynnä syöpäkudosta, mutta eivät tutkimukset mitään näyttäneet.

      Ei näihin ole uskomista, tuudittautumista, ettei mitään olisi. Vaikka olet täynnä syöpäkudosta, voi olla, että tutkimukset ei näytä, tai tulkitaan täysin väärin.

      • kammografia

        Olipa tarina! Käyn säännöllisesti hierojalla, joka hieroo myös kädet. Olen häneltä kysynyt asiaa, mutta käsivarsissa tai rintakehässä ei näy kuulemma mitään.

        Mammoonhan tästä on mentävä, vaikka mitään kyhmyjä ei ole. Pelottaa.

        P.S. Oliko sinulla siis oireena kaulan turvotus? Mieheni ei turvotusta edes näe, ja minustakin se on taas laskenut. Sukulaislääkäri sanoi, että "saattaa se olla vähän turvonnut".


      • kammografia
        kammografia kirjoitti:

        Olipa tarina! Käyn säännöllisesti hierojalla, joka hieroo myös kädet. Olen häneltä kysynyt asiaa, mutta käsivarsissa tai rintakehässä ei näy kuulemma mitään.

        Mammoonhan tästä on mentävä, vaikka mitään kyhmyjä ei ole. Pelottaa.

        P.S. Oliko sinulla siis oireena kaulan turvotus? Mieheni ei turvotusta edes näe, ja minustakin se on taas laskenut. Sukulaislääkäri sanoi, että "saattaa se olla vähän turvonnut".

        Hieroja ei siis näe tai TUNNE, mitään erikoista. Vaikka kainaloni ja käsivarteni ovat olleet kipeät. Syytän itse kaarituellisia rintaliivejä, joiden kaari sojottaa juuri tuohon kohtaan käsivartta.


      • salakavala syöpä
        kammografia kirjoitti:

        Olipa tarina! Käyn säännöllisesti hierojalla, joka hieroo myös kädet. Olen häneltä kysynyt asiaa, mutta käsivarsissa tai rintakehässä ei näy kuulemma mitään.

        Mammoonhan tästä on mentävä, vaikka mitään kyhmyjä ei ole. Pelottaa.

        P.S. Oliko sinulla siis oireena kaulan turvotus? Mieheni ei turvotusta edes näe, ja minustakin se on taas laskenut. Sukulaislääkäri sanoi, että "saattaa se olla vähän turvonnut".

        Minulla oli mieletön väsymys. Rinnoista purskahteli kermamaista maitoeritettä. Välillä aratkin. Mutta syövänpuoleinen käsi oli mielettömän kipeä. Ikäänkuin hermot olisivat siitä vaurioituneet. Ja se käsikipu oli kaikkein pahi ja lamaannuttavin oire mulla sen mielettömän uupumuksen lisäksi.

        Sitten kun syöpä uusi, niin koko kaularanka, kallonpohja, ja puoliväliin selkään veti kuin kaulalla olisivat juuret puolivälissä selkää. päätäkään ei nukkuessa pystynyt liikutttamaan, kuin hiuksista pitä päätä nosta kun kaularanka oli niin mielettömän kipeä.

        Ja sitten kun laskeudun sänkyyn makuulle, rintakehää kourauisi, niinkuin sinne olisi isketty kuokka ja kuokalla revittäisi rintakehää palasiksi. Vähän aikaa se koski, ja sitten taukosi, kun pysyin paikallani.
        Tässä vaiheessa oli jo kaulanjuuressakin laajentunut verisuoni, jota lymfaterapeutti aina ihmetteli, et kysy lääkäriltä, miks tää on näin pullea.

        Mutta toisaalta siinä on ollut kanyyli pari kuukautta, että sekin saattoi tuon tehdä. Niin, ja hengästyminen olivat hirvittävää luokkaa nyt syövän uusiutuessa jonka tähden sitten "lennosta" matkan päältä sairaalan päivystykseen jouduinkin, ja tajuhan siinä meni, kun sairaalaan pääsin.


    • veli¤

      kirjan Elsa Ervanmaa Elävä ravinto?
      kirjastosta löytyy.
      hyvää jatkoa kaikille.

      • salakavala syöpä

        Kyllä kirja on minulla ja käytän kirjaa myös ruoan valmistuksessani. Mutta ongelmana nytkin on, ettei riiviö mungpapuja ole saanut. K-Kesko ei kuulemma kuulu tuotevalikoimiin. Pienipaikkakunta kun on.


      • menossa mukana
        salakavala syöpä kirjoitti:

        Kyllä kirja on minulla ja käytän kirjaa myös ruoan valmistuksessani. Mutta ongelmana nytkin on, ettei riiviö mungpapuja ole saanut. K-Kesko ei kuulemma kuulu tuotevalikoimiin. Pienipaikkakunta kun on.

        Mitenkä lienee. Tossa tuli esiin ettei ultraamalla ollut löytynyt. Mun kuvissa rinnoissa näkyi mammografiassa kalkki mutta ei kasvainta. Kasvain tuli näkyviin vasta ultraamalla. Onneksi alunperin inhosin mammografiaa ja vinguin pelkän ultran. Tutkiva lääkäri sitten keksi kuitenkin komentaa minut koneelle ja sitten sen jälkeen siihen määrättyyn ultraan. Olisi sitten pelkkä ultrakin riittänyt.. Tosin vuosi sitten ei näkynyt siinäkään mitään kun aina sanotaan että syövän kasvu vie vuosia. Missä lienee luurasi silloin..


      • menossa mukana
        menossa mukana kirjoitti:

        Mitenkä lienee. Tossa tuli esiin ettei ultraamalla ollut löytynyt. Mun kuvissa rinnoissa näkyi mammografiassa kalkki mutta ei kasvainta. Kasvain tuli näkyviin vasta ultraamalla. Onneksi alunperin inhosin mammografiaa ja vinguin pelkän ultran. Tutkiva lääkäri sitten keksi kuitenkin komentaa minut koneelle ja sitten sen jälkeen siihen määrättyyn ultraan. Olisi sitten pelkkä ultrakin riittänyt.. Tosin vuosi sitten ei näkynyt siinäkään mitään kun aina sanotaan että syövän kasvu vie vuosia. Missä lienee luurasi silloin..

        kainalo ja rinta särkeneet pitkään ja ollut hirveä väsymys puolitoista vuotta. Särky säteillyt hermoja pitkin ympärille ja käteenkin sekä soliskuoppaan. Mutta turvotusta ei ole ollut. Oon tiennyt et jotain pielessä mutta kauan meni ennenkuin löytyi. Veriarvotkin olleet pari vuotta loistavat..


      • tutkimuksiin pettyny
        menossa mukana kirjoitti:

        kainalo ja rinta särkeneet pitkään ja ollut hirveä väsymys puolitoista vuotta. Särky säteillyt hermoja pitkin ympärille ja käteenkin sekä soliskuoppaan. Mutta turvotusta ei ole ollut. Oon tiennyt et jotain pielessä mutta kauan meni ennenkuin löytyi. Veriarvotkin olleet pari vuotta loistavat..

        Vaikka lääkärit väittävät, että syöpä on oireeton, se on puppua. Joillain se voi olla oireeton, mutta yllättävän monilla on oireita, ja nimenomaan kipuoireita joita se syöpäalue säteilee ympäristöönsä. Niinhän se minullakin teki käden hirvittävän kipeäksi. Nyt uusiessaan teki kallonpohjan ja kaularangan mielettömän kipeäksi, jotka heijastivat puolesta selästä saakka, aivan kuin kallonpohjalla olisi juuret tuolla puoelessa välissä selkää.

        Eikä kukaan ikimaailmassa osannut kuvitella, että kysessä on syöpä. Kesällä viimeksi ultrattiin ja annettiin puhtaan paperit, mut silti koko rintakehä ja keuhkot olivat täynnä syöpää.

        Kun mulla oli vuosi sitten munuaisessa mieletön veripussi, jonka siäsälle munuainen oli jäänyt, niin kyllä sitäkin oli tutkittu, vuosikaudet. Mielettömästi oireita ja kipuja, ja vaikka mä sanoin, että mahassa tuntuu kuin siellä olisi kova kaalinkerä, niin ei ne sittenkään sitä veripussia löytäneet. Ja veripussissa oli 2 itraa verta, joten ihan pieni se ei ollut, jonka sisälle munuainen oli jäänyt.


    • Anonyymi

      Vasemman solisluunsa kipeys japieni turvotus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe