Vai niin on nämäkin asiat.

Kärkölästä vaan.

http://yle.fi/alueet/lahti/2011/01/hollolassa_valmiita_unohtamaan_suurkunta_2279047.html

Just joo, Valtio tulee kyllä muutaman vuoden päästä avittamaan tätä prosessia, jos ei rupea tapahtumaan omatoimisesti. Se on varma. Eivätkä muut kunnat voi ikuisesti odottaa Hollolan päätöstä tässä asiasta ja tulevat liittymään Lahteen kun ovat pian hätä kädessä kun väestö vanhenee hurjaa vauhtia eikä veronmaksajia löydy tarpeeksi.

6

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piiskanlovi

Lahtimieliset hävisivät Uusi Kunta -hankkeen. Siksi Hollolan Kokoomus ry:n hollolalaiset jyräsivät lahtelaisensa. Kuntaintegraatio kuitenkin jatkuu. Hollolan itsenäisyys voi antaa helpotusta Kärkölälle ja Hämeenkoskellekin vapaaehtoisyhteistyöhön Hollolan kanssa. Jos Lahdessa ollaan älykkäitä, siellä keksitään uusia elinkeinoja.

Kannattaa muistaa, että Päijät-Hämeen kokoinen kunta oli Hollolan kunnan strategian ensimmäinen tavoite, joka kirjoitettiin kuntastrategiaan.

Osaisko kukaan muistaa, kuka kirjoitutti Hollolan kuntastrategian?

• No joo joo

väki sitten vanhenekaan ollenkaan? Vai mistä niitä uusia veronmaksajia löytyisi? Eipä uskaltaneet Uusi Kunta markkinamiehetkään jättää nettiin kaiken kansan ihailtavaksi tekemiään tulevaisuuden käppyröitä, kun ne oli kaikki piirrety vain yhtä tarkoitusta varten ja herrat tietävät itsekin että noilla tulevaisuuden arvioilla voi pyyhkiä persettä jo nyt.

• Hmmhmm

No väki vanhenee Hollolassa hitaammin kuin Lahdessa, mutta PH:ssa on kuntia, joissa väki vanhenee nopeammin kuin Lahdessa ja nämä kunnat eivät voi jäädä oottamaan Hollolan päätöstä kuntaliitos asiasta. Hollolahan se kaiken täällä tuntuu päättävän. Aivan niin kuin PH:n oma pikku Venäjä. Jos Hollola ei liity, ei liity kukaan mukaan. Ja Lahdessa on prosenttuaalisesti enemmän tuota porukkaa, joka maksaa veroja kuin Hollolassa. 15-64 ikäluokka on loppujen lopuksi se tärkein.

• yhym yhym
        Hmmhmm kirjoitti:

No väki vanhenee Hollolassa hitaammin kuin Lahdessa, mutta PH:ssa on kuntia, joissa väki vanhenee nopeammin kuin Lahdessa ja nämä kunnat eivät voi jäädä oottamaan Hollolan päätöstä kuntaliitos asiasta. Hollolahan se kaiken täällä tuntuu päättävän. Aivan niin kuin PH:n oma pikku Venäjä. Jos Hollola ei liity, ei liity kukaan mukaan. Ja Lahdessa on prosenttuaalisesti enemmän tuota porukkaa, joka maksaa veroja kuin Hollolassa. 15-64 ikäluokka on loppujen lopuksi se tärkein.

joka kunnan väellä kerran vuodessa. Päijät Hämeessä on ollut jo pidempään kaksi kuntaa joissa yli 64 vuotiaita on selvästi enemmän kuin muissa. Sysmä ja Padasjoki. Padasjoella äänestettiin kuntaliitos nurin yksimielisesti. Kuntaliitosten perusteluiksi ei tosiasioita löydy - Puoluetoimistojen harvainvallan asiaa liitokset ajaisivat sen sijaan mainiosti.

• ....................
        yhym yhym kirjoitti:

joka kunnan väellä kerran vuodessa. Päijät Hämeessä on ollut jo pidempään kaksi kuntaa joissa yli 64 vuotiaita on selvästi enemmän kuin muissa. Sysmä ja Padasjoki. Padasjoella äänestettiin kuntaliitos nurin yksimielisesti. Kuntaliitosten perusteluiksi ei tosiasioita löydy - Puoluetoimistojen harvainvallan asiaa liitokset ajaisivat sen sijaan mainiosti.

No entäpä nämä pikkukunnat, joita Suomessa on todella monta? Säästyisi ihan kivasti jos pikkukunnat kartalta poistettaisi. Ei tarvitsisi niille apurahoja olla antamassa koko ajan ja häviäisihän sitä virkamiehiäkin.
        Itse en näe mitään järkeä näissä pikkukunnissa, mistä itsekkin tulen. Voisi hävittää pois.

• Suomessa
        .................... kirjoitti:

No entäpä nämä pikkukunnat, joita Suomessa on todella monta? Säästyisi ihan kivasti jos pikkukunnat kartalta poistettaisi. Ei tarvitsisi niille apurahoja olla antamassa koko ajan ja häviäisihän sitä virkamiehiäkin.
        Itse en näe mitään järkeä näissä pikkukunnissa, mistä itsekkin tulen. Voisi hävittää pois.

on 336 kuntaa ja kun Hollola on niistä 49. suurin niin mitäs jos vaikka loppupäästä esim 250 kuntaa yhdistettäis aluks

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8387
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3562
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2288
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe