Skodan DSG-7 vaihteisto

skodaaja

Miksi täällä pidetään meteliä DSG vaihteistoista?
Onko joku todella sanonut varmaan kokemukseen perustuvan faktan vaihteiston "heikkoudesta" vai mistä te puhutte?
Itselläni on DSG-7 ja se on ennenmuuta mukavimmin käyttäytyvä automaattivaihteisto mitä minä olen käyttänyt.
Kokemusta minulla on automaattivaihteisista autoista alkaen vuodesta 1978.

87

10240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DSG Seiska

      Toi yksi osio on täynnä eipäs juupas DSG vaihteisto väittelyä, mulla on toiminu ihan kiitettävästi enkä olis kirjoittanutkaan jos et olis rekisteröityny käyttäjä palstalla vaikken itse olekkaan.
      olenhan mä noi autolehtien testit lukenu muttei ne ole mitään oleellisen huonoa kertonu DSG kestävyydestä.
      7-vaihteinen on mullakin, perheessä on neljä kuskia kaksi varttuneempaa ja kaksi nuorempaa.
      Kun ollaan ajettu yli 60000kilometriä ja vaihteisto toimii niinkuin koko autokin arvosanalla 9.Hieman hätäinen lähtemään paikoiltaan.
      Oot kysyny muuten aiemmin kokemuksia automaattilaatikoista kun selasin vanhoja juttuja löysin sun skodaaja nimimerkillä olevan kyselyn sanoit samaa kuin minä hätäinen lähdössä.
      Mut ajetaan me ja muut saa valittaa jos haluaa.

      • DSG....

        täällä, erinomainen DSG-7 on. Mielestäni se ei edes ole hätäinenkään. Jalan nostat jarrulta ja veto alkaa hienosti ja eleettömästi sutimatta.


    • ,.

      Nyt välillä tuota vaihteistoa joku kehuu, niin kehutaan lisää, äärettömän hyvin toimii täälläkin paketissa Superb 1.8 TSI DSG7 VM -10 ja ajettu 63 tkm, tiedän että tänne ropisee näitä, "ootas" kun on 100 tonnia ajettu, niin muuten ootankin, eikä pelota yhtään.

      • Anonyymi

        . Moi, mulla on oktavia 1.4 dsg 2009,mittarissa on nyt 210tkm,ja vaihteet toimii täydellisesti ei häiriöitä vaihteistossa, vaihdelaatikon öljyt vaihdettu 30tkm sitten, kyse on siis dsg7pykäläinen, joten näyttäisi tuo kestävän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        . Moi, mulla on oktavia 1.4 dsg 2009,mittarissa on nyt 210tkm,ja vaihteet toimii täydellisesti ei häiriöitä vaihteistossa, vaihdelaatikon öljyt vaihdettu 30tkm sitten, kyse on siis dsg7pykäläinen, joten näyttäisi tuo kestävän

        Moi, vaihdoitko dsg laatikon öljyt itse paljonko meni öljyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        . Moi, mulla on oktavia 1.4 dsg 2009,mittarissa on nyt 210tkm,ja vaihteet toimii täydellisesti ei häiriöitä vaihteistossa, vaihdelaatikon öljyt vaihdettu 30tkm sitten, kyse on siis dsg7pykäläinen, joten näyttäisi tuo kestävän

        Mulla on oktavia 1.4tsi 2009 combi ajettu 216000 ja hyvin toimii ei mitään häiriöitä, voiko ne dsg laatikon öljyt vaihtaa itse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on oktavia 1.4tsi 2009 combi ajettu 216000 ja hyvin toimii ei mitään häiriöitä, voiko ne dsg laatikon öljyt vaihtaa itse

        Moi, mulla on kanssa oktavia 1.4 tsidsg7 2008, ajettu 216500, laatikon öljyt vaihdettu kun mitatarissa oli 135750.joten mulla on ainakin kestänyt. Ei ole ollut minkäänlaista häiriötä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi, mulla on kanssa oktavia 1.4 tsidsg7 2008, ajettu 216500, laatikon öljyt vaihdettu kun mitatarissa oli 135750.joten mulla on ainakin kestänyt. Ei ole ollut minkäänlaista häiriötä

        Moi. Minulla ion oktavia 1.4 tsi dsg7 2009ajettu 225000, ei mitään ongelmia
        Vaihteet toimii hyvin, kaksi keraaon vaihdettu vaihdelaatikon öljyt tuohon kilometrimään ja kerran jakokeju parempi versio laakkosella, tosi tyytyväinen


    • aina joku valittaa

      mutta miten toimii asuntovaunun kanssa?, harkinnassa 2.0D DSG:llä, vai pitääkö varmuuden vuoksi ottaa manuaali, kun olen kuullut, että lähdöt vaikeita DSG:llä nykäisee ikävästi, onko siinä mitään perää?

    • Renkkunen

      DSG:tä puolustellaan henkeen ja vereen. Miksi täytyy noin tunteenomaisesti suhtautua?

      • pakko puolustaa

        Halutaan kaverikin kuseen. Miksi seat on koneista tiputtanut näissä vaihteitoissa tehoja, keston takia?


      • §°¨·
        pakko puolustaa kirjoitti:

        Halutaan kaverikin kuseen. Miksi seat on koneista tiputtanut näissä vaihteitoissa tehoja, keston takia?

        laitapa jotain faktaa noista tehojen pudotuksista? Sitäpaitsi vääntö se on joka voimansiirron pälle käy, ei teho.


      • on koe ajo
        §°¨· kirjoitti:

        laitapa jotain faktaa noista tehojen pudotuksista? Sitäpaitsi vääntö se on joka voimansiirron pälle käy, ei teho.

        Ihan suullista tietoa kuulet.


      • dg4569lghr67678
        on koe ajo kirjoitti:

        Ihan suullista tietoa kuulet.

        Voisikko olla vähän tarkempi? Nelosen Start-ohjelma ehkä? Minkä auton koeajo? Koska koeajettu? Tuolta nelosen sivuilta on vähän hidasta lähteä kaivelemaan?


      • DSG....
        on koe ajo kirjoitti:

        Ihan suullista tietoa kuulet.

        automaatilla on lostavaa ajella ja ihan huippuvaihteisto on tuo DSG-7!!!


      • seatistahan oli puhe
        dg4569lghr67678 kirjoitti:

        Voisikko olla vähän tarkempi? Nelosen Start-ohjelma ehkä? Minkä auton koeajo? Koska koeajettu? Tuolta nelosen sivuilta on vähän hidasta lähteä kaivelemaan?

        Seatin koeajot. Oliko tämä viimeinen vai edellinen. Ei tarvi kaukaa hakea.


      • §°¨·
        seatistahan oli puhe kirjoitti:

        Seatin koeajot. Oliko tämä viimeinen vai edellinen. Ei tarvi kaukaa hakea.

        onkohan itselläsi nyt kaikki varmasti muumit laaksossa? Seattia on montaa eri mallia, ja noissa paskoissa videolinkeissä ei otsikossa sanota mitä autoja niissä on koeajossa.

        Siis se on Start eikä mikään Star. vähän sinnepäin, mutta mitäs siitä.


      • etsimään
        §°¨· kirjoitti:

        onkohan itselläsi nyt kaikki varmasti muumit laaksossa? Seattia on montaa eri mallia, ja noissa paskoissa videolinkeissä ei otsikossa sanota mitä autoja niissä on koeajossa.

        Siis se on Start eikä mikään Star. vähän sinnepäin, mutta mitäs siitä.

        Hhae auton merkin mukaan. Oli farmari seat.


      • ÙýÝ
        etsimään kirjoitti:

        Hhae auton merkin mukaan. Oli farmari seat.

        Jos tänne jotain kirjoittaa, niin kannattaisi huolella syventyä aiheeseen eikä vaan roiskia jotain.

        Mutta paapalle tuli nyt kyllä huti. Jos paappa tarkoittaa äskettäin Startissa ollutta Seat Exeon koeajoa, niin se ei kuulu tämän otsikon alle ollenkaan. Miksikö?

        Koska siinä ei ole otsikossa mainittua DSG-automaattivaihteistoa vaan portaaton Multitronic. Se on aivan eri vaihteisto kuin tässä viestiketjussa käsitelty suorakytkentävaihteisto.

        Ei aihetta enempään kommentointiin. Loppu.


      • Konsernilaadussa
        ÙýÝ kirjoitti:

        Jos tänne jotain kirjoittaa, niin kannattaisi huolella syventyä aiheeseen eikä vaan roiskia jotain.

        Mutta paapalle tuli nyt kyllä huti. Jos paappa tarkoittaa äskettäin Startissa ollutta Seat Exeon koeajoa, niin se ei kuulu tämän otsikon alle ollenkaan. Miksikö?

        Koska siinä ei ole otsikossa mainittua DSG-automaattivaihteistoa vaan portaaton Multitronic. Se on aivan eri vaihteisto kuin tässä viestiketjussa käsitelty suorakytkentävaihteisto.

        Ei aihetta enempään kommentointiin. Loppu.

        hiukka parantamista.


      • Anonyymi
        DSG.... kirjoitti:

        automaatilla on lostavaa ajella ja ihan huippuvaihteisto on tuo DSG-7!!!

        Samaa mieltä olen, tosihyvä vaihteisto


    • Tiesin ongelmat

      ja ajelin varovasti mutta reilu satatonnia ja Dsg 7 alkoi temppuilla. Aluksi nyki oudosti, liikkeellelähdöt rytkähtämällä ja lopuksi ei auttanut muu kuin viedä huoltoon koko laite. Tuomio oli että ei kannata enää korjata, vaihtoon. Oli se vaihteisto mukava siihen saakka kun pelasi. Seuraavassa autossa sitä ei kyllä enää ole ja taitaa vaihtua samalla merkkikin.

      • .-

        Sä siinä itket, saat uuden vaihteiston ilmaiseksi tai ainakin halvalla, maahantuojan kuuluu korvata tuo, virhevastuu ulottuu tuonne 160 tkm asti. Ja kun uusi vaihteisto sisällä, sen osille saat taas 2 vuoden takuun, eiku baanalle nauttimaan dsg:n upeasta toiminnasta.


      • KalleKuluttaja
        .- kirjoitti:

        Sä siinä itket, saat uuden vaihteiston ilmaiseksi tai ainakin halvalla, maahantuojan kuuluu korvata tuo, virhevastuu ulottuu tuonne 160 tkm asti. Ja kun uusi vaihteisto sisällä, sen osille saat taas 2 vuoden takuun, eiku baanalle nauttimaan dsg:n upeasta toiminnasta.

        Halva on lakritsaa, sillä ei voi maksaa mitään. Jos takuu on ummessa, niin joudut pulittamaan aika ison tukun rahaa omasta pussistasi vaikka virhevastuu onkin voimassa. Kas kun hampaaton kuluttajaviranomainen on mennyt Suomessa sopimaan jipon, että auto tulee ikäistään parempaan kuntoon kun siihen vaihdetaan osia. Siitä käyttäjän pitää tietenkin maksaa. Valmistajan mokat eivät mene siis kokonaan valmistajan piikkiin.


      • Lukekaa ja ymmärtäkä
        KalleKuluttaja kirjoitti:

        Halva on lakritsaa, sillä ei voi maksaa mitään. Jos takuu on ummessa, niin joudut pulittamaan aika ison tukun rahaa omasta pussistasi vaikka virhevastuu onkin voimassa. Kas kun hampaaton kuluttajaviranomainen on mennyt Suomessa sopimaan jipon, että auto tulee ikäistään parempaan kuntoon kun siihen vaihdetaan osia. Siitä käyttäjän pitää tietenkin maksaa. Valmistajan mokat eivät mene siis kokonaan valmistajan piikkiin.

        Vaihteiston pitää kestää auton elinikä, se on noin 15 vuotta. Lienee jokaiselle selvää, että jos menet vaihdattamaan 15v vanhaan autoosi hajonneen vaihteiston niin joudut maksamaan siitä täyden hinnan. Kymmenen vuotta vanhaan maksat 2/3 hinnasta, viisi vuotta vanhaan maksat kolmasosan. Tämä siksi että vaihdon jälkeen sinulla on autossasi uudenveroinen vaihteisto


      • nimim:epätietoinen
        Lukekaa ja ymmärtäkä kirjoitti:

        Vaihteiston pitää kestää auton elinikä, se on noin 15 vuotta. Lienee jokaiselle selvää, että jos menet vaihdattamaan 15v vanhaan autoosi hajonneen vaihteiston niin joudut maksamaan siitä täyden hinnan. Kymmenen vuotta vanhaan maksat 2/3 hinnasta, viisi vuotta vanhaan maksat kolmasosan. Tämä siksi että vaihdon jälkeen sinulla on autossasi uudenveroinen vaihteisto

        Jos kerran vaihteiston PITÄÄ kestää auton elinikä, niin miksi ylipäätään pitäisi maksaa jotain JOS se hajoaa ennen aikaansa?


      • lueppas uudestaan
        nimim:epätietoinen kirjoitti:

        Jos kerran vaihteiston PITÄÄ kestää auton elinikä, niin miksi ylipäätään pitäisi maksaa jotain JOS se hajoaa ennen aikaansa?

        Sen takia että sait uuden käytetyn tilalle. Ei myyjän tarvitse uutta ilmaiseksi antaa mutta hän on tuotteestaan vastuussa koko sen elinkaaren ajan. Esim pyykinpesukoneille se on määritelty 2.5 vuodeksi, auton kori ja vaihteisto pitää kestää huollettuna ja hoidettuna 15-20 vuotta.


      • Kuluttajan oikeudet?
        lueppas uudestaan kirjoitti:

        Sen takia että sait uuden käytetyn tilalle. Ei myyjän tarvitse uutta ilmaiseksi antaa mutta hän on tuotteestaan vastuussa koko sen elinkaaren ajan. Esim pyykinpesukoneille se on määritelty 2.5 vuodeksi, auton kori ja vaihteisto pitää kestää huollettuna ja hoidettuna 15-20 vuotta.

        Sanotaanko vaan että uusi hajonneen tilalle. Jos kerran auton pitää kestää 15-20 vuotta niin miksei sitten vaihteisto kestä? Jos valmistaja joutuisi koko remontin maksamaan omasta pussistaan, voisi laatikon suunnittelu-ja valmistusprosesseihin tulla vähän muutosta. Nythän autoilijoita nimenomaan kusetetaan tällä pykälällä, vaihteisto mitoitetaan tieten tahtoen kestämään vain vajaan 100 tkm ja kun se laukeaa, auton omistaja joutuu maksamaan ison osan kustannuksista.


      • laatikkohan
        .- kirjoitti:

        Sä siinä itket, saat uuden vaihteiston ilmaiseksi tai ainakin halvalla, maahantuojan kuuluu korvata tuo, virhevastuu ulottuu tuonne 160 tkm asti. Ja kun uusi vaihteisto sisällä, sen osille saat taas 2 vuoden takuun, eiku baanalle nauttimaan dsg:n upeasta toiminnasta.

        kannattais särkeä kahden vuoden välein ja eikun uutta tilalle pikkurahalla. Eihän se tietenkään oikeesti noin voi mennä vaan tulee äkkiä se päivä jolloin artisti maksaa kaiken.


      • huoltomieskin sen ti
        .- kirjoitti:

        Sä siinä itket, saat uuden vaihteiston ilmaiseksi tai ainakin halvalla, maahantuojan kuuluu korvata tuo, virhevastuu ulottuu tuonne 160 tkm asti. Ja kun uusi vaihteisto sisällä, sen osille saat taas 2 vuoden takuun, eiku baanalle nauttimaan dsg:n upeasta toiminnasta.

        Nuo takuut ja vastuut on sitten voimassa vain ensimmäisen omistajan kohdalla, näin ainakin VW-ryhmäläisillä Keskon käytännön mukaisesti!


      • oli...
        huoltomieskin sen ti kirjoitti:

        Nuo takuut ja vastuut on sitten voimassa vain ensimmäisen omistajan kohdalla, näin ainakin VW-ryhmäläisillä Keskon käytännön mukaisesti!

        ..paskapuhetta! Tehdastakuu on voimassa 2v ilman kilometrirajoitusta omistajan vaihdoksista riippumatta.


      • +
        KalleKuluttaja kirjoitti:

        Halva on lakritsaa, sillä ei voi maksaa mitään. Jos takuu on ummessa, niin joudut pulittamaan aika ison tukun rahaa omasta pussistasi vaikka virhevastuu onkin voimassa. Kas kun hampaaton kuluttajaviranomainen on mennyt Suomessa sopimaan jipon, että auto tulee ikäistään parempaan kuntoon kun siihen vaihdetaan osia. Siitä käyttäjän pitää tietenkin maksaa. Valmistajan mokat eivät mene siis kokonaan valmistajan piikkiin.

        Meidän perheen kakkos auto Touran vm -07 bensa, rupesi tyhjäkäynnillä ravistamaan, ei kun vw-centeriin, tuomio männänrenkaiden urat laajentuneet josta seurauksena puristuksen vähyys, eli epätasainen tyhjäkäynti. Tilasivat uuden sylinterilohkon jossa kiinni uudet männät, kiertokanget ja kampiakseli. Nämä kaikki töineen 700 euroa, normaali hinta töineen n. 4000.-, autossa ei siis takuuaikaa ollut enää jäljellä. Auton moottoriin taas 2 vuoden takuu, eli taatusti tuli ikäistään parempaan kuntoon. Mielestäni tuo omistajan maksama osuus oli vähintäänkin kohtuullinen.


      • vuoden auto
        + kirjoitti:

        Meidän perheen kakkos auto Touran vm -07 bensa, rupesi tyhjäkäynnillä ravistamaan, ei kun vw-centeriin, tuomio männänrenkaiden urat laajentuneet josta seurauksena puristuksen vähyys, eli epätasainen tyhjäkäynti. Tilasivat uuden sylinterilohkon jossa kiinni uudet männät, kiertokanget ja kampiakseli. Nämä kaikki töineen 700 euroa, normaali hinta töineen n. 4000.-, autossa ei siis takuuaikaa ollut enää jäljellä. Auton moottoriin taas 2 vuoden takuu, eli taatusti tuli ikäistään parempaan kuntoon. Mielestäni tuo omistajan maksama osuus oli vähintäänkin kohtuullinen.

        Mun mielestä on kivempi ajaa yhdellä maksulla kuin maksaa lisenssimaksua merkkihuololle parin vuoden välein. Mutta kukin tavallaan, jos mulla on ehjä 10-vuotias auto, niin en mä ainakaan tunne mitään tarvetta maksaa yht´äkkiä kauheeta rahakasaa jollekkin että se muuttuu "ikäistään paremmaksi".


      • Nauti ja nauti
        .- kirjoitti:

        Sä siinä itket, saat uuden vaihteiston ilmaiseksi tai ainakin halvalla, maahantuojan kuuluu korvata tuo, virhevastuu ulottuu tuonne 160 tkm asti. Ja kun uusi vaihteisto sisällä, sen osille saat taas 2 vuoden takuun, eiku baanalle nauttimaan dsg:n upeasta toiminnasta.

        susta on hienoa, että tuollaista kertakäyttökamaa valmistetaan? Seuraavaksi varmaan syyllistät käyttäjän ja vakuuttelet, että eihän siinä mitään vikaa ollutkaan. Ihme jeesuksia


      • kestävä auto
        vuoden auto kirjoitti:

        Mun mielestä on kivempi ajaa yhdellä maksulla kuin maksaa lisenssimaksua merkkihuololle parin vuoden välein. Mutta kukin tavallaan, jos mulla on ehjä 10-vuotias auto, niin en mä ainakaan tunne mitään tarvetta maksaa yht´äkkiä kauheeta rahakasaa jollekkin että se muuttuu "ikäistään paremmaksi".

        Ei ole mitään tarvetta isoihin remontteihin vielä 15-vuotiaassa autossa, millä on ajettu vasta 380.000 km.
        -moottori kunnossa
        - laatikko kunnossa
        -etuakseliston ja ohjauslaitteiden osat alkuperäisiä
        Edestä vaihdettu vain "koiranluut x 2 ja takaa koiranluut sekä säätötanko. Jotkut merkit vaan kestää yli kuluttajan oletuksen.
        Aika erikoinen tuo selitys "männänrenkaiden urat laajentuneet, mistä johtuu puristuksen vähyys" Käsitykseni mukaan itse männänrengas on se, mikä pitää ne tarvittavat puristuspaineet männän yläpuolella. Takavuosina mäntiin vaihdettiin vaan uudet renkaat ja taas oli tiukka kone.
        Jos koneeseen tulee kuvatunlaisia ongelmia, niin kyse on puhtaasti tuotannon heikkoudesta.


      • ----------
        vuoden auto kirjoitti:

        Mun mielestä on kivempi ajaa yhdellä maksulla kuin maksaa lisenssimaksua merkkihuololle parin vuoden välein. Mutta kukin tavallaan, jos mulla on ehjä 10-vuotias auto, niin en mä ainakaan tunne mitään tarvetta maksaa yht´äkkiä kauheeta rahakasaa jollekkin että se muuttuu "ikäistään paremmaksi".

        Tossa oli kyllä neljästä vuodesta kyse, ei parista.


      • Anonyymi
        KalleKuluttaja kirjoitti:

        Halva on lakritsaa, sillä ei voi maksaa mitään. Jos takuu on ummessa, niin joudut pulittamaan aika ison tukun rahaa omasta pussistasi vaikka virhevastuu onkin voimassa. Kas kun hampaaton kuluttajaviranomainen on mennyt Suomessa sopimaan jipon, että auto tulee ikäistään parempaan kuntoon kun siihen vaihdetaan osia. Siitä käyttäjän pitää tietenkin maksaa. Valmistajan mokat eivät mene siis kokonaan valmistajan piikkiin.

        Ongelma ei ole se, että joutuu maksamaan osan korjauksesta. Vaikkapa puolet. Ongelma tulee siiitä, että korjaamo hinnoittele kustannukset yli todellisen. Lopputulos on, että kuluttaja maksaa puolet ylisuuresta laskusta eli kaikki kustannukset käytännössä.


    • 12000/2v

      Luotettava,helppokäyttöinen,pitkäikäinen vaihteisto.

    • poow

      Valitsit täydellisen paikan oikean ja tasapuolisen tiedon saamiseksi! :-DDD

      • skodaaja

        Alkureräinen kirjoittaja.

        Kiitos kaikille tähän mennessä kiinnostuneille kirjoittajille. Siis joillakin itseni lisäksi on hyviä kokemuksia.

        Sinulle nimimerkki: Minulla hajosi,tiesin ongelmat. Voisitko vielä ystävällisesti tarkentaa mikä auto sinulla on vuosimalli, moottori ja korimalli? Jouduitko maksamaan kaiken itse vai tultiinko vastaan, vai oliko takuutyö?

        Mietin luettuani kirjoituksianne onko tuollainen tuotevastuu todella olemassa vai esiintyykö sitä vain tällä palstalla?

        Jos joku teistä sen todella tietää olisi hyvä kuulla siitä enemmän.
        Skodaaja


      • exkysemua
        skodaaja kirjoitti:

        Alkureräinen kirjoittaja.

        Kiitos kaikille tähän mennessä kiinnostuneille kirjoittajille. Siis joillakin itseni lisäksi on hyviä kokemuksia.

        Sinulle nimimerkki: Minulla hajosi,tiesin ongelmat. Voisitko vielä ystävällisesti tarkentaa mikä auto sinulla on vuosimalli, moottori ja korimalli? Jouduitko maksamaan kaiken itse vai tultiinko vastaan, vai oliko takuutyö?

        Mietin luettuani kirjoituksianne onko tuollainen tuotevastuu todella olemassa vai esiintyykö sitä vain tällä palstalla?

        Jos joku teistä sen todella tietää olisi hyvä kuulla siitä enemmän.
        Skodaaja

        Täällä joku kertoi, että:"ajelin varovasti mutta reilu satatonnia ja Dsg 7 alkoi temppuilla"
        Jos muistan oikein niin Skodaan tuli 7-vaihteinen DSG vuonna 2009.
        Se on sitten reilu satatonnia vuodessa. Ajatko taksia?


      • skodaaja
        exkysemua kirjoitti:

        Täällä joku kertoi, että:"ajelin varovasti mutta reilu satatonnia ja Dsg 7 alkoi temppuilla"
        Jos muistan oikein niin Skodaan tuli 7-vaihteinen DSG vuonna 2009.
        Se on sitten reilu satatonnia vuodessa. Ajatko taksia?

        Olen alkuperäinen kirjoittaja kuten voitte todeta käyttäjän viesti skodaaja sinisellä oleva rekisteröitynyt kirjoittaja.
        Ei ole vastannut tuo DSG-7 vaihteiston vaurion kokenut kirjoittaja jota taas uudelleen kyselen.

        Siis nimimerkki:Minulla hajosi. tiesin ongelmat.
        Voisitko antaa tietoa siitä vaurioituneesta vaihteistostasi,kilometrimäärä on melkoinen kuten tuossa edellä oleva nimimerkki: Ihme juttu myös kirjoittaa.
        DSG tuli 2009 Skodaan kuten hän olettaakin.


      • oodiiii
        skodaaja kirjoitti:

        Alkureräinen kirjoittaja.

        Kiitos kaikille tähän mennessä kiinnostuneille kirjoittajille. Siis joillakin itseni lisäksi on hyviä kokemuksia.

        Sinulle nimimerkki: Minulla hajosi,tiesin ongelmat. Voisitko vielä ystävällisesti tarkentaa mikä auto sinulla on vuosimalli, moottori ja korimalli? Jouduitko maksamaan kaiken itse vai tultiinko vastaan, vai oliko takuutyö?

        Mietin luettuani kirjoituksianne onko tuollainen tuotevastuu todella olemassa vai esiintyykö sitä vain tällä palstalla?

        Jos joku teistä sen todella tietää olisi hyvä kuulla siitä enemmän.
        Skodaaja

        Eli tuolta löytyy mihinkä vedota jos ongelmia. Kannattaa kuitenkin pitää järki päässä ja varsinkin kohteliaisuus ongelmia ratkottaessa ja neuvotellessa kustannuksista sillä tuotteesta on viimekädessä vatuussa valmistaja, syy ei yleensä ole myyjän tai myyvän autoliikkeen. Käsittääkseni vastuuta ei ole yksityiseltä ostettaessa, samoin vaikutusta voi olla jos et ole ensimmäinen omistaja tai et ole huollattanut merkkiliikkeessä. Toivottavasti linkki toimii.

        http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu ja takuu autokaupassa.pdf


      • skodaaja
        oodiiii kirjoitti:

        Eli tuolta löytyy mihinkä vedota jos ongelmia. Kannattaa kuitenkin pitää järki päässä ja varsinkin kohteliaisuus ongelmia ratkottaessa ja neuvotellessa kustannuksista sillä tuotteesta on viimekädessä vatuussa valmistaja, syy ei yleensä ole myyjän tai myyvän autoliikkeen. Käsittääkseni vastuuta ei ole yksityiseltä ostettaessa, samoin vaikutusta voi olla jos et ole ensimmäinen omistaja tai et ole huollattanut merkkiliikkeessä. Toivottavasti linkki toimii.

        http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu ja takuu autokaupassa.pdf

        Ainakin minä sain sen toimimaan ja siinä kerrotaan kaikki oleellinen selkeästi,se on päivätty vuonna 2007 mutta lienee yhä voimassa?


      • 19+4
        exkysemua kirjoitti:

        Täällä joku kertoi, että:"ajelin varovasti mutta reilu satatonnia ja Dsg 7 alkoi temppuilla"
        Jos muistan oikein niin Skodaan tuli 7-vaihteinen DSG vuonna 2009.
        Se on sitten reilu satatonnia vuodessa. Ajatko taksia?

        Takseissa ei liene paljon 7-vaihteista käytössä, koska sen saa vain pienimpiin koneisiin väännön takia, esim. 1.4 TSI. Isommissa bensoissa ja dieseleissä vanhempi 6-pykäläinen.


      • ivana fteankenskeöld
        19+4 kirjoitti:

        Takseissa ei liene paljon 7-vaihteista käytössä, koska sen saa vain pienimpiin koneisiin väännön takia, esim. 1.4 TSI. Isommissa bensoissa ja dieseleissä vanhempi 6-pykäläinen.

        Skoda Superb Combi 1.8 tsi bensakone on kummiskin varustettu 7-vaihteiseslla DSG:llä.


      • työtönx3
        ivana fteankenskeöld kirjoitti:

        Skoda Superb Combi 1.8 tsi bensakone on kummiskin varustettu 7-vaihteiseslla DSG:llä.

        Ja miksei olisi, dsg7 kestää hyvin 250Nm väännön


      • 19+4
        ivana fteankenskeöld kirjoitti:

        Skoda Superb Combi 1.8 tsi bensakone on kummiskin varustettu 7-vaihteiseslla DSG:llä.

        Sorry mokani. RS ja isommat dieselit tiettävästi vielä vain 6-lovisella.


      • Asintuntijoille
        19+4 kirjoitti:

        Takseissa ei liene paljon 7-vaihteista käytössä, koska sen saa vain pienimpiin koneisiin väännön takia, esim. 1.4 TSI. Isommissa bensoissa ja dieseleissä vanhempi 6-pykäläinen.

        Otappaselvää missäautoissa 7-vaihteiset dsg vaihteet!Sanoisinkaikkisaarikki huonolla autonhuollolla sekä käytöllä.Tööt,Tööt,Tööt.Koneidenkanssa ikänipelannut ja ehkä jotaintietävinäni.


    • tarkkuutta!

      Tämä ei ole SKODAN vaihteisto, tämä on VW KONSERNIN vaihteisto

    • entinen skeida mies

      Älkää menkö ostamaan DSG:tä se on sadantonninkohdalla vaihtokunnossa ja remppa maksaa rapiat 6300 egee. et repikää siitä. Kokemusta on.

      • Anonyymi

        Tuo ei pidä paikkaasa, mulla on oktavia 1.4 tsi dsg7 2009 ajettu 225000tkm ja sama vaihdelaatiko ja hyvin pelittää


    • heippa vaaan teille

      ostakaa subaru, sen lineatronic kestää ja on muuten mukava.. ::smoke

    • Älä osta Skodaa

      Skeidan DSG rempan hinnaksi tuli. 3880 euroa sisältäen uuden DSG laatikon, kaksoismassan, vaihteiston ja moottorin välisen stefan, vetoakselin suojakumin, läjän pultteja yms.

      Maahantuoja si korvasi 60%. Ilman stefaa ja suojakumia lasku olisi ollut jotain 3600 euroa - kallista kun autolla on ajettu 72 tkm.
      En jaksa ruveta tappeeleen tuosta, menisi vuosikausia ja toteaisivat vaan että auton arvohan nousi kun sait noin paljon uutta kuluvaa osaa kotteroosi. Kärsin nahoissani ja totean että viimeinen DSG:n ja Skoda.

      • hyviä ovat

        Nykyään kaikki on parannettu. Toimii ja kestää siinä missä muutkin vastaavat laatikot.
        vanhoja ei kannata muistella, siinä menee halpaan kuten tapaus Toyota jonka viattomuus on menetetty jo vuosia sitten.


      • Skodan harkitsija

        Siis jouduitko itse maksamaan tuon 3.880 € vai 40 % tuosta summasta?


      • 15 + 11
        hyviä ovat kirjoitti:

        Nykyään kaikki on parannettu. Toimii ja kestää siinä missä muutkin vastaavat laatikot.
        vanhoja ei kannata muistella, siinä menee halpaan kuten tapaus Toyota jonka viattomuus on menetetty jo vuosia sitten.

        Heh heh - "nykyään"! Mikä Skeidatekniikassa on muuttunut parissa kuukaudessa?
        Ei niissä ole muuta muuttunut kuin "ikuinen" hihna TSI-moottorissa - ja senkin kestävyyttä epäilevät lehdistöä myöten.

        EI Skeidanpaskoissa mitään on muuttunut.


    • mappe13

      DSG mennyt 182030 kilometria Skoda Ocatvia 1.4 vm 2010 ja ei sitten mitään probleemaa. Kunhan muistat huollattaa aina 30000 km välein. Suosittelen! Auto ollut alusta saakka ja varmasti riippuu auton käyttäjästä, jos jotain hajoaa. Toisilla ei kestä edes rautakanki muutamaa tuntia kauempaa.

      • 4 + 12

        Superb 1.8TSI -09, 70 000 km ajettu. Kovimpien pakkasten hellitettyä n. pari kuukautta sitten alkoi kuulumaan jurinaa/ulinaa edestä aina silloin kun veto oli päällä. Sitä kovempi ja korkeampi ulina mitä enemmän oli vauhtia. Koneen kierrosluvulla ei ollut merkitystä. Ulina paheni pikkuhiljaa parin viikon aikana ja tuli jo kiire huoltoon. Ulinan syyksi selvisi laakerivika tasauspyörästössä. Korjaustoimenpide oli koko DSG-laatikon vaihto..

        Sinänsä itse vaihteistossa ei ilmeisestikään ollut vikaa, mutta näköjään tällaisissa tapauksissa merkkihuolto ei rupea mitään yksittäistä laakeria vaihtamaan, jos se kuuluu samaan "pakettiin" DSG-laatikon kanssa. Tai maahantuoja kai sen päätöksen lopulta teki. No, omalta kannalta pääasia oli, että laatikon vaihto meni kokonaisuudessaan maahantuojan piikkiin. Kahden vuoden takuuraja oli muutamaa päivää aiemmin ehtinyt mennä umpeen ennen vian raportointia, mutta onneksi maahantuoja hoiti homman ilman mutinoita. On kai se selvää, että vaihdelaatikon tai tasauspyörästön laakerin pitää kestää enemmän kuin pari vuotta ja pari päivää.


      • Anonyymi

        Näin on kyllä se vähän riippuu käyttäjästä, mun oku 1.4 tsi dsg 7 2009, ajettu 225000tkm ja hyvin pyyhkii ei mitään ongelmia, kaksi kertaa on vaihdelaatikon öljyt vaihdttu tohon kilometriin


    • Taksi70

      Itellä meni juuri vm.2011 ajettu 193 000 km DSG-7 vaihteisto. parin päivän jälkeen huolto ei vieläkään tiedä milloin Saksasta lähetään uusi?! Eli taitaa auto olla huollossa pitempääkin... :(

    • ajamisen helppous

      Tosiaankin ihme kitinää näistä DSG laatikoista, itselläni ollut v. 2009 lähtien kyseinen vaihteisto ilman mitään ongelmaa. ( autolla ajettu tällä hetkellä 80 000 km ) Erittäin mukava käyttää ja sulavat vaihdot. Tietysti kaikki riippuu paljolti käytöstä, huonolla pidolla kaiken saa rikki.
      Kesällä tulee auton vaihto eteen ja myöskin se tulee olemaan DSG:llä.
      Tiedän että täällä moni taas heittää ties mitä kakkaa asiasta, mutta antaapa heidän rauhassa purkaa patoutumiaan.

      • skodaaja

        Olen se alkuperäinen kirjoittaja ja itsellä on myös edelleen käytössä sama auto sama vaihteisto. Kyllä niitä kuulemma on hajonnut mutta mikäpä täällä niin ikuista olisi?
        Normaalisti kun on ajanut eli rauhallisesti rajoituksia ym noudattaen ei toistaiseksi ole mitään valittamista . Haukkua saa vapaasti siitä minä en pittaa,Ja sinulle ajamisen helppous hyvää jatkoa myös seuraavalla DSG laatikolla varustetulla autollasi!


      • Anonyymi

        Moi, mulla on oku 1.4tsi dsg72009 farkku ja ajettu 225000tkm ei mitään ongelmaa vaihdelaatikon öljyt vaihdettu kaksi kertaa tuohon kilometreihin


    • DEEÄSGEE

      Nyt on nostettu tästä asiasta turhan suuri haloo.
      Kyseessä on vielä kuitenkin sen verran uusi vaihteisto, että sitä katsotaan liian kriittisesti ja nostetaan kaikki epäkohdat esiin,kyseesä on kuitenkin tällä hetkellä eniten käytetty vaihteisto.
      Lienee itsestään selvää, että jos jotain tuotetta valmistetaan valtavat määrät, niin viallistenkin määrä tietysti kasvaa, tästähän voikin sitten vetää johtopäätöksen - ei tämä sen huonompi tai heikompi ole kuin muutkaan.
      Ja totuushan on, että kaksoiskytkin tekniikka on yleistymään päin jo muillakin valmistajilla.

      Suhteuttakaa ihmiset asioita, ennen kuin teette päätelmiä jostakin asiasta.
      Toki näissä viallisiakin on ollut, mutta etupäässä ensimmäisten vuosien versioissa, kehitys on kulkenut näissäkin eteenpäin, kuten kaikessa.

      Kaikkiin siis, kaikkiin teknisiin laitteisiin voi myöskin tulla vikaa, sehän on selvä ja viallisiakin valitettavasti markkinoille päätyy valmistajasta riippumatta, mutta prosentuaalisesti vähän, kuten jo aiemmin mainitsin.

      Jotenkin tuntuu, että näillä palstoilla eniten äänessä on pieni marginaaliryhmä, joka yrittää mustamaalata asian kuin asian.

    • Octavia2011

      Ketju on aika vanha, mutta kirjoitetaan nyt kuitenkin omia kokemuksia tästä dsg-laatikosta.

      Itselläni on siis Octavia vm.2011, jossa on DSG-7. Autolla on nyt ajettu 104 000km eikä laatikolle ole tehty muuta kuin tämä takaisinkutsu kampanja jossa vaihdettiin laatikkoon öljyt ja softa päivitettiin. Itse ajan 90% kaupunki ajoa ja laatikko on toiminut kuten pitääkin. Itselläni tämä on ensimmäinen DSG-vaihteistolla varustettu auto ja olen ollut ainakin itse kaikinpuolin tyytyväinen.

      • Octavia2010

        210000 ajettu kaupunki/maantie fifti siksti ja kokemukset hyviä. Taloudellinen vaihteisto = alhainen polttoaineenkulutus. Pieni miinus on perutus kärryn kanssa, muunninvaihteisto johtaa siinä viis nolla. Seuraavaan autooni valitsen myös tälläisen nykyaikaisen vaihteiston.


      • DSGTSI2012

        Paketti toiminut loistavasti 125 tkm ja miksei toimisi vielä monta vuotta. Aika monen merkkistä olen käyttänyt enkä ole vielä tavannut ajo-ominaisuuksiltaan, toimivuudeltaan, tiloiltaan, hinnaltaan voittajaa. Auton tekohan on aina kompromissi, en ottaisi käyttöautoksi viisilitraista, vaikka polttoaineen kulutusta lukuunottamatta varmaan hyviä ovatkin. Ympäristöarvot ovat kuitenkin pitemmän päälle ne kaikkein tärkeimmät arvot, siksi muutkin valmistajat tekevät turboja ja kaksoiskytkinvaihteistoja. Sellainen on seuraavassakin autossani joskus vuosien kuluttua.

        Peräkärryn peruuttaminen DSG:llä on mielestäni helpompaa kuin manuaalilla ja vain hieman vaikeampaa kuin momentinmuuntimella. Ei mikään suuri ongelma.


      • Faktatpöytään
        DSGTSI2012 kirjoitti:

        Paketti toiminut loistavasti 125 tkm ja miksei toimisi vielä monta vuotta. Aika monen merkkistä olen käyttänyt enkä ole vielä tavannut ajo-ominaisuuksiltaan, toimivuudeltaan, tiloiltaan, hinnaltaan voittajaa. Auton tekohan on aina kompromissi, en ottaisi käyttöautoksi viisilitraista, vaikka polttoaineen kulutusta lukuunottamatta varmaan hyviä ovatkin. Ympäristöarvot ovat kuitenkin pitemmän päälle ne kaikkein tärkeimmät arvot, siksi muutkin valmistajat tekevät turboja ja kaksoiskytkinvaihteistoja. Sellainen on seuraavassakin autossani joskus vuosien kuluttua.

        Peräkärryn peruuttaminen DSG:llä on mielestäni helpompaa kuin manuaalilla ja vain hieman vaikeampaa kuin momentinmuuntimella. Ei mikään suuri ongelma.

        Jos ympäristöarvot ovat tärkeä juttu, niin olisiko aika valmistaa tuotteita, jotka kestäisivät hiukan pitempään.Maapallo kuormittuu melkoisesti, kun raaka-aineita kuluu sekundan tuottamiseen, eikä siinä mitkään kierrättämiset paljon auta.


    • dsg.ei.kestä

      http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001858643.html

      "– Meillä on ollut niin huonoja kokemuksia näistä Volkswagen- ja Audi-autoista. Suurin osa on mennyt rikki myynnin jälkeen, ja niistä on tullut paljon kuluja. Ajateltiin kokeilla nyt tällaista, Törmä kertoo Taloussanomille."

      Ei kestä DSG ei, EI ja ei!

      "Vikoja on viimeisen parin, kolmen kuukauden aikana ollut monenlaisia, esimerkiksi yhden auton ruiskutuspumpussa ja toisen jakopäässä.
      – Korjauslasku on aina ollut sitten tuhansia euroja, satasilla ei selviä, Törmä kertoo.""

      • eikestäkäyttöäVWskoda

        https://www.google.fi/search?q=d&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=TkM8WPfJNISA8Qf_m7HoCw#q=dsg viat

        skodamurhetta


      • mmt_viat
        eikestäkäyttöäVWskoda kirjoitti:

        https://www.google.fi/search?q=d&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=TkM8WPfJNISA8Qf_m7HoCw#q=dsg viat

        skodamurhetta

        Eipä ole google-osumiin nojautuen kovin auvoista muillakaan automaattivaihteistoisilla autoilla. Tämä vaihteistotyyppi jota ei ole myyty edes kymmenettä osaa dsg-vaihteistoista, antaa samanlaisella haulla kaksinkertaisen määrän osumia.
        https://www.google.fi/search?q=d&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=TkM8WPfJNISA8Qf_m7HoCw#q=Mmt viat


      • trollinvihaaja

    • Merkkiä_vaihtanut

      Tämä on jo yli viisi vuotta vanha ketju, mutta osallistunpahan kuitenkin.

      Minulla oli vuosien 2008–2015 ajan toista VW-konsernin merkkiä edustava auto, ei Škoda. DSG7-laatikot ovat samoja merkistä riippumatta, valmistaja on saksalainen LuK (DSG-laatikot ovat puolestaan BorgWarnerin käsialaa).

      DSG7 oli käyttöominaisuuksiltaan miellyttävä vaihteisto, ei pahaa sanaa!

      Autollani oli ajettu kolmatta vuotta ja 40–45 tkm, kun vaihteisto alkoi temppuilla ja vaihtaa itsensä vapaalle ihan omia aikojaan, minkä jälkeen se ei totellut vaihteenvalitsinta ollenkaan ennen kuin moottorin sammutti ja käynnisti uudelleen. Ilmeisesti lootan aivoissa oli jokin bitti mennyt poikittain, vrt. tietokoneen boottaus. Ilmainen softapäivitys ei auttanut, eikä auttanut mekatroniikkayksikön vaihtokaan. Siitä veloitettiin töiden osuus, vajaat 200 €. Lopulta sain goodwill-hengessä kokonaan uuden vaihteiston veloituksetta.

      Yhdelle vuodelle sijoittuneet vaihteisto-ongelmat maksoivat minulle kolmisen kymppiä vuotta kohden ja muutaman korjaamokäynnin. Pidän hintaa kohtuullisen pienenä, kun toisessa vaakakupissa oli tuntuva polttoaineen säästö ja käytön mukavuus.

      Uudella vaihteistolla mentiin sataan tonniin asti ilman ongelmia.

      Olisin uskaltanut ottaa DSG-vaihteisen auton toistamiseenkin, koska uskon lastentaudeista pikku hiljaa päästyn eroon ja tiedän hyvin monilla DSG-vaihteisilla autoilla ajetun satoja tuhansia kilometrejä ilman ongelmia. Nyt kuitenkin ajellaan 7-vaihteisella automaatilla, jossa on ihan perinteinen momentinmuunnin – ei siksi, että pitäisin VW-konsernin tuotteita huonoina, vaan siksi, että halusin nostaa autoiluni tasoa vieläkin korkeammalle.

    • Vaikeneminen_kultaa

      Ehkä kannattaa olla vastaamatta trollille . Hänen aloituksensa kuivuvat vähin äänin. Olisi mielenkiintoista seurata tuota kehitystä!

    • niinkökäyVWdsg

      Taitaa takuun jälkeen tulla dsg omistajille tonnien laskut?

    • dsg.ja.dsg

      Nykivä lähtö ja pakkasella vielä nykivämpi. Mielenkiintoista tässä on enää vain se, että Audissa tuota nykimistä ei tunnu. Skodaan on mitä ilmeisimmin laitettu huonompi softa sillä laatikot ovat muuten tietämäni mukaan samoja.

    • Täsmennettäköön

      >sillä laatikot ovat muuten tietämäni mukaan samoja.

      Eivät toki. Audilla laatikon nimi on S tronic, VW:lla ja Škodalla DSG. Eroa on siis nimenkin eikä vain softan verran!

      Pitäähän Audin jollakin perustella hintojen eroa.

      VW-yhtymän käyttämät 7-vaihteiset kuivakytkimiset valmistaa LuK, 6-vaihteiset märkäkytkimiset BorgWarner.

      • Kyykkyläisen_kyykky

        Vai että luonnon tieteiden kandidaatti. Toiminnasta päätellen seitsemän lovisen on suunnitellut ja valmistanut joku poppanataiteilija 8)


    • kylläkansatietää

      Täysin paska vaihteisto. Sille on syynsä että dsg skeidaa ei millään haluttaisi vaihdossa ja jos suostutaan ottamaan, siitä ei uskalleta oikein mitään hyvittää.

    • kuluttaja-aktivisti

      Ja Helkama ei anna manuaalivaihteistolle edes hintaa. Vain DSG:n pari-tonttua-lisää löytyy

    • järkyttynyt_skodisti

      Miksi sen paremman eli DSG 6-vaihteisen saa uuteen skeidaan vain ottamalla sen kaikkein surullisimman eli 1.8 TSI koneen 4x4:lla tai sitten RS:n.

      RS aiheuttaa spoilereineen ja muka-urheiluauto-blingeineen ääretöntä häpeää. Neliveto on mukava, mutta 1.8 TSI öljykrematorio ei kiinnosta!

    • peruuttamisen.vaikeuskin

      jos vaggineessa on Seitsemänportainen DSG-vaihteisto, niin ongelmia tulee lähes varmasti. Vaihteistossa on suunnitteluvirhe, jonka takia ne hajoavat niin usein. Kuusiportainenkin samaa maata.

      Näitä on maailmalla ilmeisesti sen verran paljon, ettei VW:llä ole intoa ryhtyä niitä vaihtamaan kerralla, vaan jokainen tapaus tapellaan erikseen. Kai sitä tällä tavoin jotain säästöä saadaan Excelissä, mutta kuluttajien mielikuvia tämä numeronmurskain ei laske mukaan.

      Tyyppivika DGS- vaihteistossa, tullut kalliiksi VW:n mutta myös erityisesti käyttäjille.

      ilmeisesti volkswagen ei pysty parempaa keksimään kun noita nykiviä hiipiviä hajoavia tekeleitä myydään edelleen.

    • dsghelvettiä

      KÄSITTEET KOHDALLAAN 5.2.2017
      vag autoa ei viedä huoltoon nykimisen vuoksi, vaan korjattavaksi, mikä tarkoittaa epäkuntoisen auto toimintakyvyn palauttamista.tämä ei vaan tunnu volkswagenilta onnistuvan mitenkään etenkään dsg vaihteistojen osalta

      Huolto on ennalta ehkäsevää toimintaa, jotta vikoja ei tulisi. Miksi muuten kukaan ostaa nykyään Volkkaria,tai audia kun toimivampia autojakin on myytävänä?
      skodahan on vain leasing kippa.

    • Anonyymi

      Juha-Tero nostelee.

    • Anonyymi

      luku ilmoittaa keston kk

      ja lisätakuu että sippaa kun 140 000km täynnä


      autotohtorille ennen ostoa VW autotskodaudiseat

    • Anonyymi

      DSG vaihteisto ei voi koskaan olla yhtä kestävä kuin manuaali koska siinä on todella paljon venttiileitä, sähköistä ohjausta, kytkimiä, mekatroniikkaan.

      Kuluvia osia paljon, sähköistä ohjausta. Ne kuluu ja kun vaihteisto ei toimi enää kuten suunniteltu niin se taas laittaa kytkinlevyt tiukille. Jossakin vaiheessa dsg;n häiriön takia muuten hyvä jopa vähän ajettu auto menee autopurkaamolle.

      kaksoiskytkinlaatikko on vielä huonompi ns kaupunki, kylä, pätkäajossa koska vaihteita vaihdellaan kokoajan ylös ja alas. dsg vaihtelee vaihteita paljon enemmän kuin manuaalivaihteiston vaihtaja.

      Normaali momentimuuntimella varustettu vaihteisto kestää hyvänä yli 500 000km jos öljyt ja suodatin vaihdetaan ajoissa. Ö


      Manuaalissa vaihdekeppi liikuttaa vaihteensiirtäjään, siellä ei ole yhtään venttiiliä, sähköistä osaa tai hydrauliikkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe