KAIPAATKO EXÄÄ?

kukkanen

Kuinka moni teistä kaipaa exäänsä,vaikkakin uusi suhde olisi alkanut?
kertokaa myös,että miksi.

22

12218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pinja

      kaipaan exääni, koska en sattuneesta syystä voinut hänelle koskaan näyttää ihan tosissani kuinka paljon häntä rakastan ja välitän. Olisin halunnut uuden mahdollisuuden, mutta hänellä oli jo mieli muuttunut minun suhteeni, vaikka joskus olinkin hälle se elämän suuri rakkaus ;(.

    • annika

      välilä. muutimme erillemme vasta jouluna ja minulla on ollut uusi sihde tammikuusta, kuten exälläkin.
      järki sanoo, ettei exän kanssa yhteiselo toimi. tämä oli sielunkumppanini, mutta elämämme niin ristiriitaisessa asetelmassa. syyt miksi en kaipaa:
      -miehellä lapsi entisen kanssa ja takana yli kymmenen vuoden avioliitto (uusperhe-elämän vaikeudet)
      -miehellä raha-asiat päin helvettiä (luottotiedot menneet ja tulot eivät kata menoja. maksumieheksi en enää halua)
      -liian vähän seksiä (mies haluton)
      -miehen masennus (johtuen näistä kahdesta ensimmäisenä mainitusta)
      -mies ei kunnioittanut minua tarpeeksi (tianteissa, joissa joku muu haukkui minut tms. mies asettui minua vastaan, koska ei halunnut vihamiehiä itselleen)
      -mies ei halunnut jakaa vastuuta kotitöistä (kaikki jäi minulle)
      -mies oli väkivaltainen (riidellessämme)

      mutta kaipaan silti. oli vain pakko mainita nuo negatiiviset asiat ensin, jotteiiskisi liian suuri ikävä. nuo asiat olivat syynä eroon ja lisäksi monet muut. näin ollen en voi/halua enää kuvitellakaan yhteiseloa.

      syyt miksi kaipaan:
      -mies oli AIKUINEN (ei kakara, kuten nykyiseni)
      -olimme sielunkumppaneita (ajattelimme asioista pitkälti samoin ja meillä oli samankaltaiset taustat)
      -kahden vuoden yhdessäolon jälkeen kiintyy
      -olin raskaana tuolle miehelle (päädyin aborttiin, mutta toisinaan kuvittelen ja ajattelen sitä, millainen isä tämä olisi ollut ja tiedän, että olisi ollut hyvä lapselle, vaikka ei ehkä minulle) ja raskaus selvisi vasta eron jälkeen
      -mies oli ulkoisesti täysin tyyppiäni

      en usko löytäväni koskaan sellaista sielunkumppanuutta, mitä meillä oli. sen sijaan voin löytää (ja olen ehkä jo löytänyt) miehen, jonka kanssa voin olla onnellisempi, ilman että minun täytyy holhota tätä ja stressata omien murheideni lisäksi toisen murheista.

      näin ollen,... olen väleissä exäni kanssa, mutta emme pidä yhteyttä, paitsi jos on jotain tärkeää asiaa (esim, jos tämä löytää asunnostaan joitain minulle kuuluvia tavaroita). en enää haaveile yhteisestä tulevaisuudesta. yhteinen menneisyys näytti totuuden ja tässä asiassa on annettava järjen voittaa tunteet.

    • S....

      Kaipaan...

    • Kyllä

      Exä oli aikoinaan paras ystäväni, joka tiesi ajatuksistani ja tunteistani paljon. Olin surullinen kun en enää pystynyt juttelemaan hänelle, sillä avioeron jälkeen hänestä tuli pahin viholliseni. Hän tiesi minusta liikaa.
      Ollaan vuosia eron jälkeen pääsemässä taas puheväleihin ja keskusteltu mm. puhelimessa. Täytyy sanoa etten oikeesti tunne enää häntä samaksi ihmiseksi, mutta jokin yhteinen huumorintaju meitä yhdistää.

    • joo

      Kaipaan ja ikävöin. Meillä oli tosi ihanaa yhdessä. Pitkän teinirakkauden jälkeen päätimme erota ja edelleenkin kaipaan vaikka ero on tehnyt hyvää. Ei sitä tiedä vaikka palattais yhteen, kummatkin kuitenkin vapaina....

      • minä

        luulin että kaipaisin, mutta en yleensä edes muista koko ihmistä, saati sitten yhteisiä aikoja. kamalaa. mutta ehkä olen vain niin onnellinen nykyisessä suhteessani..=)


    • Olin tyhmä

      Minulla oli suhde savolaisen kanssa ja olihan se tosi hankalaa kun oli niin mustasukkanen,mutta olihan se samalla imartelevaa.Suhteemme oli tosi räiskyvää mutta oli siinä hyvätkin ajat.Kokonaisen 4vuotta ja nyt olen ollut kohta 4vuotta toisen kanssa kaksi vuotta naimisissa ja minulla on ollut tosi hyvä hänen kanssa en voi valittaa mutta joskus tulee semmonen haikee olo ja kelaan mitä se mahtaa nyt tehdä,vaikka tiedän melkeen sataprosenttisesti mitä se tekee milloinki.Ajatteleeko se koskaan minua,tiedän et ajattelee olihan meillä tosi mukavat olot,mutta viina ja kuppilat alko olla joka viikonloppu kuvioissa ja se tuntu et ei oikein nappaa yhtäkkiä mun elämään.Ajattelen häntä tosi usein ja minun onneksi en ole häntä tavannut sen koommin kuin hain tavarni hänen luota ja toivotin hyvää jatkoa.Kerran satuin kuulemaan et sillä ois ollut jokin nainen ,no onhan sillä oikeus elää minunki jälkeen mutta se tieto sattu pirusti.

    • -Kaipaava-

      Minä kaipaan enkä pysty unohtamaan. Kyseessä ensirakkauteni ja liki 2 vuoden seurustelu.Hän oli romanttinen ja huomioi joka asiassa minua.Vieläkin tallessa kaikki ihanat onnittelukortit,kirjoitetut kirjeet ja "rakkauskuva" jonka hän tietokoneellaan minulle tulosti, valokuvansakin jopa sellainen ihana nallejuliste jossa nallella sydän sylissä...kaikki tallella teinirakkaudesta.Olimme vaan liian nuoria silloin.On monta kertaa otettu yhteyttä toisiimme..hän pääsääntöisesti mut aina joku on tullut tiellemme.Seurustelen toisen kanssa ja meillä on 2 lastakin mutta en usko että rakastan häntä täysillä koska osa sydämestäni on edelleen ensimmäiseni luona vaikka aikaa seurustelustamme on jo yli 10 vuotta =( Tarkalleen sanottuna 90-luvun alku ja huumaava nuoruus yläasteiässä! =)

      • ikävä

        Mua ainakin ärsyttää itsessäni sellaset mielialavaihtelut, että jonain päivänä ikävöin häntä, vaikkei se meidän suhde ollut minun kannaltani paras mahdollinen ja itse eroamisen aiheutin. Silti siinä oli hyvät puolensa. Tämmösinä kaipausaikoina haluttaisi kuulla miten hänellä menee ja mitä hän ajattelee meidän suhteesta. Onneksi en ole nähnyt häntä eron jälkeen ja tuntuisi tosi pahalta nähdäkin hänet toisen kanssa. Mietitte varmaan miksi ruikutan, koska itsehän suhteen katkaisin. Mä vaan olisin halunnut, että mies huomioisi minua enemmän, mutta hänellä oli aina se oma napa tärkein. Koska aina oli yksinäistä ja paha olla, hän tuli milloin itselle sopi jne. eikä keskustelu auttanut. Parempi oli luopua koko miehestä kuin kiduttaa itseään jatkuvasti. Nyt käy välillä paha mieli siitä, että miksi hän ei yrittänyt enemmän, että oltaisiin voitu olla yhdessä.


      • setzer
        ikävä kirjoitti:

        Mua ainakin ärsyttää itsessäni sellaset mielialavaihtelut, että jonain päivänä ikävöin häntä, vaikkei se meidän suhde ollut minun kannaltani paras mahdollinen ja itse eroamisen aiheutin. Silti siinä oli hyvät puolensa. Tämmösinä kaipausaikoina haluttaisi kuulla miten hänellä menee ja mitä hän ajattelee meidän suhteesta. Onneksi en ole nähnyt häntä eron jälkeen ja tuntuisi tosi pahalta nähdäkin hänet toisen kanssa. Mietitte varmaan miksi ruikutan, koska itsehän suhteen katkaisin. Mä vaan olisin halunnut, että mies huomioisi minua enemmän, mutta hänellä oli aina se oma napa tärkein. Koska aina oli yksinäistä ja paha olla, hän tuli milloin itselle sopi jne. eikä keskustelu auttanut. Parempi oli luopua koko miehestä kuin kiduttaa itseään jatkuvasti. Nyt käy välillä paha mieli siitä, että miksi hän ei yrittänyt enemmän, että oltaisiin voitu olla yhdessä.

        Anna miehellesi uusi mahdollisuus ehkä hän piti sinua itsestään selvyytenä ja siksi ei huomioinut sinua.


      • annika
        setzer kirjoitti:

        Anna miehellesi uusi mahdollisuus ehkä hän piti sinua itsestään selvyytenä ja siksi ei huomioinut sinua.

        on-off-jutut eivät kovinkaan usein onnistu. eroille on aina syyt, mutta aika kultaa liikaa(kin) muistoja


      • ikävä
        annika kirjoitti:

        on-off-jutut eivät kovinkaan usein onnistu. eroille on aina syyt, mutta aika kultaa liikaa(kin) muistoja

        Olet aivan oikeassa, se asia on niin monta kertaa kokeiltu. Mutta kun kysyttiin kaipaatko, niin ei sille voi mitään, että ikävä joskus on.
        Mutta on vaan päästävä yli.


      • Tyhmä
        annika kirjoitti:

        on-off-jutut eivät kovinkaan usein onnistu. eroille on aina syyt, mutta aika kultaa liikaa(kin) muistoja

        Olen aivan samaa mieltä... Itse seurustelin viime syksynä ja pistin poikki koska oli pitkä välimatka ja muut oli huonoja syitä... Se vain sattui niin paljon kun näki niin harvoin ja typeränä ajattelin että se loppuisi kun ei oltaisi enää yhdessä... Vinkki kaikille jotka ajattelevat näin: EI LOPU!!!! Puolen vuoden jälkeen annoin hänelle uuden tilaisuuden ja siinä välissäkin meillä oli jotain säätöä... Hän oli yhä aivan samanlainen jotenkin hänen sanat puhelimessa oli erilaisía kuin puheet kun nähtiin ja teot... Kuitenkin ajattelin katsoa mitä seuraa... Eräs hyvä ysäväni (jätkä) läpsäisi minua perseeseen eräissä bileissä (jätkäni tiesi että olimme vain ystäviä ja että meistä ei ikinä mitään muuta tulisi) kuitenkin hän kävi kaverini paitaan kiinni ja meinasi ruveta hakkaamaan häntä. Menin väliin ja huusin hänelle että päästä irti, et voi olla siitä mustis.. Hän päästi irti mutta jäi katsomaan häntä niin vihaisena... Poistuin paikalta niin pettyneenä jätkääni... Myöhemmin selvitimme asia tappelemalla mutta samalla ymmmärsin että ei meistä tulisi enää mitään... Laitoimme poikki omasta aloitteestani ja yhteisestä päätöksestä... Erosimme ystävinä... Ensin ikävöin häntä... Mutta olin päättänyt että en enää sekaantuisi häneen... Kun hän viime viikonloppuna uhkaili taas tätä ystävääni,niin olin niin pettynyt ja tajusin että hän oli yhä katkera mutta aivan eri ihminen kuin miksi olin häntä luullut...


      • paskalle paskalle
        annika kirjoitti:

        on-off-jutut eivät kovinkaan usein onnistu. eroille on aina syyt, mutta aika kultaa liikaa(kin) muistoja

        paskalle


    • Angelique

      Kaipaan exääni tosi paljon! En ehkä koskaan löydä hänen kaltaista ihmistä siitä on jo melkein puoli vuotta mutta vieläkään en ole päässyt yli!! Tekisin mitä vaan jos saisin hänet taksin mun elämään!!

      • Brasil

        Täytyy myöntää että kaipaan. Aina välillä, vaikka suhteesta on jo yli puoli vuotta ja olen uudessa suhteessa ja kihloissa. Helppo suhde ei todellakaan ollut, taistelemista se tuntui välillä olevan, mutta silloin kun oli hyvin, oli aivan ihanaa! Kaksi vuotta sitä kaikkiaan kesti, välitaukojenkin kanssa, kauheasti ei enää tekemisissä olla, mutta silloin kun ollaan, niin tulee hirveä kaipuu niitä hyviä hetkiä... Niitä vain ei usein pidä miettiä koska minulla on uusi, ihana mies jota rakastan!:)


      • Mocca
        Brasil kirjoitti:

        Täytyy myöntää että kaipaan. Aina välillä, vaikka suhteesta on jo yli puoli vuotta ja olen uudessa suhteessa ja kihloissa. Helppo suhde ei todellakaan ollut, taistelemista se tuntui välillä olevan, mutta silloin kun oli hyvin, oli aivan ihanaa! Kaksi vuotta sitä kaikkiaan kesti, välitaukojenkin kanssa, kauheasti ei enää tekemisissä olla, mutta silloin kun ollaan, niin tulee hirveä kaipuu niitä hyviä hetkiä... Niitä vain ei usein pidä miettiä koska minulla on uusi, ihana mies jota rakastan!:)

        Uskon, että ihmistä jota on oikeasti rakastanut tulee ainakin jollakin tavalla aina kaipaamaan. Niin myös minäkin; vaikka elämä on tuonut jo uuden rakkaan ja erosta on reilut kolme vuotta eikä yhteyttä ole juuri pidetty. Mutta niinhän se on, ihmiset muuttuvat ja uskon myös että exäkään ei ole itseasiassa se henkilö jota kaipaan. Enemmän kaipaan ja haikailenkin vain menneitä vuosia ja ihania hetkiä ja sitä mitä meillä joskus oli. Mutta onneksi se on vaan hetkellistä, eteenpäin mennään ja kovaa!


    • Suttura

      Exääni tulen aina kaipaamaan ja rakastamaan tulisesti...suhde kaatui aina viinaan ja vieraisiin naisiin. Nyt olen onnellisessa suhteessa ja rakastan nykyistäni yli kaiken, silti ajatukset karkaavat huonoina päivinä muistoihin.
      J...olet aina muistoissani.

      • Alannah

        Kypsyminen eroon kesti lähes koko suhteen.

        Kun viimein lähdin, se oli parasta mitä olen siihen astisessa elämässäni itseni hyväksi tehnyt.

        Nyt onnellisesti naimisissa todellisen elämäni miehen kanssa.
        Tähän ei sovi kaipuuta ketään muuta kohtaan.


    • BlackCat

      ..kaipaa..

    • nainen79

      Ensirakkaus, 10 vuotta yhteiseloa.. kaksi lasta ja eron halusin vuosi sitten.. Kaipaan häntä aika ajoin.. Paljon yhdessä teemmekin asioita lasten kanssa, mutta sitten taas huomaan syyt miksi erosimme.. Kai se on vain niin tuttua ja turvallista!! Ja kaiken huipuksi olen mustasukkainen (aloittanut juuri uuden suhteen)) Jaa-a, mikä mua vaivaa.. Kyllästynyt kait tähän yksinäisyyteen..

      • Bisous

        Toisessa maassa..
        Au pair vuotena menin epäonnekseni rakastumaan ranskalaiseen mieheen. Elämäni ensirakkaus ja se tuntui niin hyvältä ja oikealta. Suomeen paluuni johti kuitenkin eroon. Yhä lähetellään sähköposteja ja ollaan hyviä ystäviä, mutta kaipaus on välillä sietämätöntä. Ehkäpä nuo suomipojatkin vielä joskus tuntuvat oikeilta..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe