Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

selviytymistarinoita masennuksesta

hanski

Eli, otsikosta tulikin varmasti asiani selväksi.
Suosittele _hyviä_ masennuksesta selviytyneiden ihmisten kirjoittamia kirjoja.
Olen itse ollut pitkään syvästi masentunut ja ymmärsin juuri että olen unohtanut sen että siitä on mahdollista toipuakin. Siksi siis haluaisin näitä kirjoja lukea, muistuttamaan että on toivoa.

Suuri kiitos niille jotka osaavat auttaa! :)

8

1491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma

      onko tämä mitä haet, mutta Sylvia Plathin Lasikellon alla.

      • likka

        Kertookohan Ville Virtasen Menkää mielenhäiriöön masennuksesta? Sellainen muistikuva mulla on, mutta en ole varma.

        Eikös Sylvia Plath muuten itse lopulta hukuttautunut, että se siitä masennuksesta selviämisestä... Kirja kyllä varmaan on hyvä!


      • wilma
        likka kirjoitti:

        Kertookohan Ville Virtasen Menkää mielenhäiriöön masennuksesta? Sellainen muistikuva mulla on, mutta en ole varma.

        Eikös Sylvia Plath muuten itse lopulta hukuttautunut, että se siitä masennuksesta selviämisestä... Kirja kyllä varmaan on hyvä!

        S.P. kirjoitti kirjan elossa ollessaan!!! :) Ja siinä oli kyllä selviytymisloppu.
        Se mitä kirjailijalle sen jälkeen tapahtui on asia ihan erikseen...
        Jos sen lukee kirjana eikä rupea selvittelemään, mitä kirjailijalle lopulta tapahtui. Se on sitten ihan eri asia...


    • Karl

      tulee mieleen. William Styron: Näkyvä pimeys ja Neil Hardwick: hullun lailla. Tuo Styron varsinkin on viisas ja toivoa antava kertomus omasta masennuksesta selviytymisestä. Tuo Sylvia Plath epäilyttää- tuskin on sitä mitä olet etsimässä... Hyvää vointia sinulle

      • hanski

        Kiitos tuosta William Styron-vinkistä. Luin hänen kirjansa Pimeän kuva-muistelma hulluudesta. Tuota Näkyvä pimeys-kirjaa en löytänyt.. Onko todellakin tuollakin nimellä kirjoitettu Styronin kirja olemassa?
        Mutta lämpimät kiitokset sinulle!
        Pimeän kuva-kirja on upea.
        MItä enemmän sitä luin, sitä enemmän helpotuin.
        Oli uskomaton tunne nähdä mustaa valkoisella "todistusaineistoa" siitä että täysin samaa sairautta on muutkin kärsinyt. Ja siitä selvinnyt.
        Olen onnellinen, kun tiedän sen nyt varmasti, etten ole ainoa. Tärisen edelleen kirjan luettuani, olen kovin helpottunut. Uskon nyt todella siihen että minäkin tästä vielä parannun, kunhan jaksan taistella.


      • Karl
        hanski kirjoitti:

        Kiitos tuosta William Styron-vinkistä. Luin hänen kirjansa Pimeän kuva-muistelma hulluudesta. Tuota Näkyvä pimeys-kirjaa en löytänyt.. Onko todellakin tuollakin nimellä kirjoitettu Styronin kirja olemassa?
        Mutta lämpimät kiitokset sinulle!
        Pimeän kuva-kirja on upea.
        MItä enemmän sitä luin, sitä enemmän helpotuin.
        Oli uskomaton tunne nähdä mustaa valkoisella "todistusaineistoa" siitä että täysin samaa sairautta on muutkin kärsinyt. Ja siitä selvinnyt.
        Olen onnellinen, kun tiedän sen nyt varmasti, etten ole ainoa. Tärisen edelleen kirjan luettuani, olen kovin helpottunut. Uskon nyt todella siihen että minäkin tästä vielä parannun, kunhan jaksan taistella.

        Muistin Styronin kirjan "Darkness Visible " suomennoksen nimen näköjään päin honkia- luin sen englanniksi. Mutta voi miten hieno juttu että sillä oli jotain annettavaa sinulle! Hyvää kevättä...


    • Erika

      Lainasin kirjastosta täällä suositellun Williamim Styron kirjan "Pimeän kuva". Alku oli minulle aikamoinen pettymys, ensimmäinen puoli kirjasta siis luetteli pitkän liudan viisaita tärkeitä kulttuuri ihmisiä, jotka ovat sairastuneet depressioon ja päätyneet itsemurhaan. Ainut mitä saatoin ajatella oli mikä hemmetin juoru-ukko tämä kirjailija on. Hanskin näkökulma,että tästä sai toivoa ja tietoa ettei olekaan ainoa masennuksesta kärsivä oli minulle uusi.
      Kirjan viimeinen sivu pelasti kyllä paljon. Ihan kuin se olisi eri ihmisen kirjoittama.

      Alkuperäiseen kysymykseen "selviytymistarinoita masennuksesta" minulla ei ole vastausta,mutta ottaisin minäkin mielelläni vinkkejä vastaan.

    • Minna

      Tiina Martikainen: Miksi en osaa vain olla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe