Miten voitte rv 28-31 olijat?

'seripn'

Kertoilkaa voinnistanne ja tilanteestanne :) Painonnousuja, vaivoja, fiiliksiä ylipäätään. Sikiön mitta/kokoarvioita ym kiinnostavaa :)

Itse olen rv 30 ja aika huonossa kunnossa... vauva on perätilassa toistaiseksi ja aika isoksi ennustettu :/ Itellä painonoussut 17 kiloa, mikä on paljon, mutta hoikka olin kyllä ennen raskautta. Vaivoja on kyllä niin laidasta laitaan että ahistaa. Nukkua ei pysty, jalkoja, alapäätä ja vatsaa kolottaa. Ruoka maistuu mutta ummetttaa, blääh... =P Raskausarpia olen saanut rintoihin ja reisiin, onko teillä muilla tullut?? Selluliittikin on ilmeisesti enemmän sääntö kuin poikkeus raskausaikana :(

Voikka hyvin ja kertokaa fiiliksiänne!

20

20342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punanenä

Moikka! Olen nyt rv 29. Onhan tässä kaikenlaisia vaivoja tullut pitkin matkaa.
      Selän takia olen pari viikkoa sairaslomaillut ja töissä panadol on kova sana. 10 kg on maksimi, mitä yritän pitää nostorajana. Raskaammat kyllä selässä tuntuu.
      Viimeisessä neuvolassa oli proteiinit 1 plussalla ja vähän raskausmyrkytyksen mahdollisuutta väläyttelivät. Painoa on noin 10 kg tullut ja järkyttävät turvotukset sormissa ja jaloissa.
      Ravintola-alalla työskentelen ja työvuoron jälkeen aivan kuitti. Tuntuu ettei jalat enää jaksa kantaa 8 tunnin päivää. Töissä on kova kiire. Välillä ei päivän aikana pääse edes ruokatauoille kahvitauosta puhumattakaan.
      Ja väsymys on viimeisen viikon aikana tullut takaisin LAMAUTTAVANA, uskoisin sen johtuvan siitä kun hemoglobiini tippui 3 viikossa 140-->120 ja nyt ei pariin viikkoon olla mitattu.. Siis rautakuurilla ollaan.
      Raskausarvista.. Mahassa on kunnon viivakoodi. Ja vähän on alkanut jenkkakahvoihin tulemaan myös. Muualla ei VIELÄ ole.
      Neuvolalääkärissä oli kaikki ohan ok. Paikat oli kiinni ja kovat. Kohtu kasvaa normaalisti käyrillä. Voimakkaana kuulu sydänäänet ja liikku kiitettävästi. Masukilla on siis kaikki hyvin, mikä tietysti on tärkeintä.
      Yli-innokkaana olen käytännössä kaikki tarvikkeet hommannut jo r-ultran jälkeen. =) Ja varsinkin vaatteita on kyllä varmaan jo turhankin paljon hankittuna.
      7 viikkoa vielä äippälomaan. Sitä todellakin odotellessa..
      On kyllä jo pikkuhiljaa ruennut synnytys asiat mietityttämään. Ja vähän jännittää ja pelottaa tuleva. Ja myös vauvan näkeminen. Kyllä tämä aika kuitenkin nopeasti menee tässä.
      Tämmöstä täällä..

• ------------------

vaivoja.alaselkä ollut tosi kipeä pitkään ja joutunut lemaan sairaslomalla. viikkoja nyt 31. painoa tullut JO 16 kg, eli aika paljon. ed. raskaudessa tuli n. 30kg. suklaa on ollut nyt kova sana ja tupakoinninkin lopetin alussa heti niin kyllä sekin painoa nostaa.
      raskausarpia ei hirveesti ole tullut kun olen alusta asti käyttänyt emotionista ostettavaa raskausarpia ehkäisevää rasvaa(voin suositella).
      kyllä ahistaa myös täällä joka paikasta. vaikea nukkua, pitää juosta yllä vessassa ainakin 3-4krt ja aamulla väsyttää hirmusesti.
      neuvolassa laittoivat varmuudeksi ultraan kun mahan sf mitta oli nyt 33cm.(aiemmassa raskaudessa samoilla viikoilla sama luku) mutta kaikki kuitenkin hyvin mahassa. lääkäri sanoi että yksilöllisiä ovat kaikki odottajat ja vauvakin oli viikkoihin nähden sopivan kokoinen. selluliittiä kuitenkin reisissä aikas paljon=(
      tällä hetkellä tuntuu että olen ISO TORINORSU!!! mutta aikansa kutakin...jaksuja kaikille.
      turvotusta ei ole vielä tullut.

• kuulumisia...

Täällä mennään viikoilla 30 1 ja olo on oikein vetreä. Kiloja tullut 8 ja kaikki on siellä masussa. Krempoista krampit ja alapään paine ovat olleet ärsyttävimpiä. Niitä on ihan päivittäin! Ja tuo virtsan karkailu :( Odotan toista ja nlatäti epäili että ensimmäisen synnytyksen takia paikat on nyt löystyneet herkemmin ja siksi vaiva on niin lujassa. Olen vasta 28 ja kohta saa laittaa tenaa housuihin :O No sitä tämä raskaus teettää...

Vauveli voi hyvin. Äidille ruoka maistuu ja aivan laidasta laitaan, menee pitsaa mutta menee salaattiakin. Onko muilla ollut mitään erikoisia mielitekoja? Itse hamuan majoneesia ja rasvaa.. :-/

Nukkuminen alkaa olla vaikeaa. Heräilen öisin ja tottapuhuakseni, en tiedä mihin heräilen?! Vauva potkii paljon, mutta en tiedä herääkö kukaan niihin..? Kai se on vauvan rytmiin totuttelua pikkuhiljaa. Niin oli edellisenkin kanssa.

Kaikille paljon jaksamista.

• maamaa**

itse olen rv 28 6, ollut nyt saikulla supistelun takia viikon lähihoitajan hommistani. Tähän saakka kaikki on mennyt todella hyvin, mutta nyt viimeisen puolentoista viikon aikana on alkanut tulla jos jotakin vaivoja.. on selkä kipeä, painetta tuntuu alavatsassa, alapäähän koskee (liitoskipuja, luulen) närästää.. supistelu alkaa kun teen jotain, nostelen, tyhjennän astianpesukonetta, laitan pyykkiä jne.. rauhoittuu tosin hetken levättyäni ja olo on taas hyvä. nyt seuraavat reilut pari kuukautta tuntuu tosi pitkältä ajalta odotella kotona, jos joudun (niinkuin todennäköistä on) jäämään saikulle loppuajaksi. raskausarpia on tullut vähän vatsaan, ehkä muutama rintoihin. paino on noussut 12 kg, mikä tuntuu paljolta, koska olen muutenkin vähän ylipainoinen. nyt en vain jaksa sen takia stressata, uskon kilojen lähtevän kun kevät tulee, pikku hiljaa pikkusen syntymän jälkeen.

kiva lukea muiden kuulumisia, tulee tunne ettei ihan yksin tässä odottele :)

• äidiksiTytölle

Heippa!

Mulla olo on hyvä, periaatteessa. Siis ei suuria huolia. Närästys vaivaa päivittäin, Rennie onneksi auttaa. Painoa on tullut 8 kg, mikä taitaa olla ihan hyvä lukema, kun painoindeksini oli ennen raskautta 21. Raskausarpia ei ole tässäkään raskaudessa juuri tullut, ei tullut esikoistakaan odotellessa. Nyt odotan siis toista lastani. Uusperheeseemme tämä on jo neljäs tenava.:)

Ennakoivia supistuksia toki on, mutta en jaksa antaa niiden vaivata. Eivät käy kipeää. Seksin jälkeen ovat kyllä aika voimakkaita... Mutta lääkärissä paikat eivät osoittaneet mitään merkkejä ennen aikaisesta synnytyksestä, joten ei huolta.:) Kohdunkaulan ulkosuu on auki, mutta usein onkin, kun ei ole ensisynnyttäjä.

Joku muukin kertoi virtsankarkailusta... Nolo ja inhottava vaiva. Ei mulla ole kuin 3 kertaa lurahtanut housuun ja aina kotona vain jonkin verran, mutta henkisesti tuntuu isolta asialta. Olen aina ajatellut, että mun lantionpohjalihakset on hyvässä kunnossa. Olen niitä jumpannut, ja jatkan jumppaa koko ajan. Enpä tiedä, mitä muuta vaivalle voi tehdä. Jospa se loppuu sitten, kun lapsi syntyy.

Yöllä nukun muuten hyvin, mutta kellon tarkkaan herään 5.30 vessaan.:) Pidän tyynyä polvien välissä, niin saa hyvän asennon. Tuntuu että massu on pullahtanut kunnolla vasta viikko, pari sitten. En ole oikein vielä mieltänyt itseäni mahakkaaksi, mutta eipä tätä raskautta enää vahingossa unohda, kun peilin ohi kävelee.:) Enpä jaksa päälleni änkeä enää muuta kuin äippäkuteita tai kotosalla verkkareita.

Viimeinen lääkäri oli ja meni, joten nyt vain odotellaan synnytystä. Jotenkin tuntuu, että kun on esikoisen jo saanut, niin odottava äiti jotenkin jätetään enemmän selviämään itsekseen ajatusten kanssa. Ei ole perhevalmennuksia, samaa määrää lääkäreitä, lapsen koko ennusteita tms... Eikä lapsen syntymän jälkeen voi änkeä mukaan esikkoryhmään vauvan kanssa tms. Joskus harmittaa, kun onhan tämä kuitenkin aina yhtä uutta ja ihmeellistä. Uusi elämä ja erilainen raskaus.:)

Mä muuten pääsin ummetuksesta eroon! Rupesin vain juomaan hurjasti vettä.:)

Vauvalle ei ole tehty, eikä kuulema tehdäkään, varsinaista koko arviota. Rakenneultrassa lekuri vain totesi, että on tosi siro tyttö. Esikoinenkin syntyi 3 kiloisena viikon yli lasketun ajan, joten tuskin tulee nytkään mun massusta hirmuisen suurta, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Pätkien tulee juttuja mieleen, heh. Napa mulla taitaa pullahtaa lähiviikkoina ulos. Jos vaikkapa nauran tai yskin, se hassusti pompsahtelee ulos. Miehen mielestä se on tietysti suunnattoman hauskaa.:) Yksi vaivakin muistui mieleen. Kävelylenkillä alkaa joskus kohdun oikeaan reunaan pistämään ihan pirusti. En tiedä mistä on kyse, mutta kipu hellittää, kun on vähän aikaa paikoillaan ja jatkaa matkaa vain hitaasti köpötellen. Kävelyä en voi oikein lopettaakaan, heh. Mies on reissutöissä ja pitää täältä johonkin päästä, esim. töihin, kauppaan ja lasta tarhaan viemään. Eipä ole sellainen olokaan, että tekis vielä mieli levähtää. Päinvastoin kun maha kasvaa, alkaa energiataso nousemaan. Terkkari ihmetteli kyllä sitä, kun hb oli vain 102. Rautakuuri siis edessä.

• Karpalo26

Itse jäin juuri sairauslomalle äitiysloman alkuun asti. Töissä jouduin istumaan suurimman osan päivästä ja työpäivän jälkeen alapää oli niin turvoksissa ja kipeä, että hädin tuskin pystyin kävelemään. Samoin jalat ja kädet on todella turvoksissa. Neuvolalääkärikäynti oli rv 28 ja siloin olin oikein hyvässä kunnossa vielä. Sängyssä kääntyminen on kivuliasta ja öisin herään monta kertaa vessaan ja kääntymisen yhteydessä. Närästys on kova, Rennietä menee monta päivässä. Vatsa alkaa olla todella iso ja monessa tilanteessa tiellä. Painoa on tullut 9 kg tähän mennessä, BMI oli alussa 25, joten painoa ei tartteis kovin tullakaan enää. Illat on tullu maattua sohvan pohjalla, kun työ vienyt kaikki energiat. On ollu jotenkin järkyttävää, miten huonoon kuntoon sitä on menny, keskiraskaus oli niin ihanaa ja energistä aikaa.

Nyt onneksi saan olla kotona, alan peseskelemään vauvanvaatteita ja laittamaan vauvanhuonetta kuntoon. Lepään aina silloin, kun siltä tuntuu ja koitan edes pienen kävelylenkin tehdä joka päivä, hitaasta vauhdista huolimatta.

Tsemppiä loppuodotukseen! :)

• meikälä

minulla on rv 28 ja supisteluja alkanut olemaan aika kovat jo ja tänään ei vauva ole liikkunut ja se hieman pelottaa,jos pahenee nii sairaalaan mentävä tarkastuksessa käymään.varmaan stressistäkin saattaa johtua kun ero pukkaa päälle.

• 23+2

Toivon mukaan olet jo mennyt tarkistuttamaan sikiön tilan!

• rv31+2.

Täällä viikko 31 täynnä ja todella kiitollisena hyvästä voinnista, jota on kestänyt koko raskauden ajan. Luulen, että osasyy on perinnössä; äitini on kertonut että on ollut kaikkien raskauksiensa aikana "elämänsä kunnossa". Toinen syy on varmastikin se, että olen ollut aktiiviliikkuja viimeiset 7 vuotta.

Toki raskaus on myös tuonut omat muutoksensa, esimerkiksi alaselkäsärkyjä on alkanut ilmaantua ja jonkinsortin iskiaskipua vasemman pakaran puolella (pakarasta nilkkaan). virtsankarkailua ei ole ollut ainakaan vielä, paitsi kerran tässä aivastaessa pieni karkaus kyllä pääsi käymään :) ja pissalla pitää ravata koko ajan, erityisesti jos vauva on mahassa "laskeutuneena" ja painaa/potkii virtsarakkoa.

Vessaan tulee heräiltyä n.1-2 krt yössä ja nukun parhaiten tyyny polvien välissä. Tosin se aina karkaa yön aikana ja lisäksi käännyn mahan pyöreydestä huolimatta yhäkin vatsalleni huomaamattani! ja herään tietysti sitten siihen :)

Painoa on tullut nyt 7 kg, mutta olin ihan normaalipainoinen ennen raskauttakin.

koti alkaa olla vauvan kannalta kondiksessa, perusasiat hankittuna ja nyt vaan odotellaan!

• +1

Nuo olotilat eivät ole mitenkään "geeneissä", eli jos äidillä on ollut hyvä olo raskauksissaan niin se ei kerro sitten tyttären/tyttärien tulevien raskauksien voinnista yhtikäs mitään..

Eli perimällä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

• rockonn

Ja tietosi perustui..?

• LL

Ihan lääketiet.ainakin minun tietoni samasta asiasta perustuu. Ja asia on kuten tuolla aiemmin todettiinkin, ei perimällä ole asian kanssa mitään tekemistä.

• ................

Aivan. Ja jotkut väittävät että jos oma äiti kärsinyt/ei kärsinyt raskauspahoinvoinnista niin sekin periytyy. Oma äitini saanut viisi lasta eikä yhdessäkään mitään pahoinvointia, kun taas itsellä oli parin kuukauden järkyttävä pahoinvointi.

• Kje26

Itellä alkamassa 29:s rv ylihuomenna. Vointi on ollut tosi hyvä, treenaan vaihdellen salilla, spinningissä ja muissa jumpissa n. 3-4 krt/vko, sen lisäksi käyn sauvakävelemässä yleensä 1-2 tunnin reippaita lenkkejä (piti vaihtaa sauvoihin kun juoksu tuntuu pahalle). Tietenkään rasitustaso ei ole raskautta edeltävällä tasolla jumpissa ym. Painoa tullut n. 4-5 kiloa, tällä viikolla ensimmäinen lääkärineuvola, siellä sitten näkee (ennen raskautta 178cm/61kg). Ruoka maistuu, lähinnä terveellinen sellainen, alussa etoi ihan kaikki makea pitkään, nyt jo suklaata kuluu vähän joka päivä. :) Nukun vähemmän kun ennen raskautta, energiaa on tajuttomat määrät!! Mies jo miettii mitä sen kaiken kanssa tehdään, kun kotona en malta yhtään olla aloillaan. :D Selässä on rakenteellinen vika, joten oikeastaan liikunta on ainoa joka estää kipeytymisen, samoin voin paremmin kun liikun.. Tyrä on ilmestynyt nivuseen, ensin oikealle puolelle, nyt näyttää tulevan toisellekin puolelle. Äidilläni ollut molemmilla raskauksissaan sama, tämä siis itsellä ensimmäinen. Se ei kyllä mitenkään menoa haittaa, ei särje eikä kolota. Saa sitten lääkäri tällä viikolla katsoa tilanteen. Masu on omasta mielestä aika iso, muut sanovat olevan hurjan pieni ja suloinen. :) Mutta kaipa tuo tähän pituuteen piiloutuukin. Kiitollinen olen jokaisesta päivästä, joka sujuu näin mielettömän hyvin, koskaan ei tiedä miten sujuu loppuraskaus.

• kirsikka****

Moikka! Täällä alkamassa vko 28 ja kaikki on ihmeen hyvin. Odottelen esikoista ja kaikki on ihmeellistä ja uutta. Masu on vähän pyöristynyt, mutta ulkopuoliset eivät sitä huomaa, kun pidän vähän löysiä vaatteita. Painoa tullu noin 2-3 kg ekasta neuvola käynnistä, mutta mulla muutenki ylipainoa (167/76).

Liikkua pystyn lähes normaalisti, hiihtoa, lenkkiä ja salibandyakin vielä. Toki varovaisuutta on tullu lisää. Ei turvotusta, ei närästystä, ei pahemmin selkäkipuja. Öisin heräilen, ilman ymmerrettävää syytä. Ehkä luonto valmistaa mua vähän vähemmille unille tottumaan. Välillä yöllä pieniä suonenvetoja pohkeissa. Yhtään supistelua ei ole vielä ollut (?!)

Vauva potkuttelee suhteellisen reippaasti. Hb on vähän alhainen, noin 110. Mutta se on kuitenki hyvä siihen nähen, että mulla on joskus ollut pitkäänki alle sata.

Olen katellut vaunuja ja turvakaukaloa netistä, ajateltiin käytettynä ostaa. Ja vaatteita olen hankkinut vähäsen. Lähinnä valkoisia ja neutraalin värisiä, kun ei tiedetä kumpi on tulossa :)

Synnytystä olen alakanut pohtimaan, kun tuntuu, että sehän tulee yllättävän nopeasti vastaan. Kumpa vain kaikki menisi hyvin, ja ehtisi tarvittavat hankinnat tehdä :)

Oon opiskelija ja sinäänsä päivän aikana ei tule fyysistä rasitusta juurikaan. Mutta nyt alkaa ma. harjoittelu. Saa nähdä miten vointi kestää kaheksan tunnin seisomiset ja muut.

Jännittävää kaikki :)

• BB

Täällä rv.28 :)
      Kaksosia odottelen,eli lapset no.4 ja 5 tulossa :O Aateltin tehdä viimeinen pikkunelonen,ikää mulla 30v,niin eikös käyny perinteisesti että tuleekin tuplat! Nooh,harvalla on kolkyt veenä 5 lasta :D
      Vointi on ollu,noh,iso.Siis maha on.Levinnyt en ole muualta,kaikki on tossa edessä...kaikki 11kg.Painoin ennen raskautta 55kg,nyt 66kg.Arpia ei ole,vaikka nahka paukkuu ja kiristää,ei ole tullut muistakaan lapsista.Oletin että nyt tulee,kun kaksi kumminkin kasvamassa siellä,mutta ei nyt vielä ainakaan.....hengittäminen on vaikeeta,painavat keuhkoja.Nukkuminen,tai NUKAHTAMINEN on tosi hankalaa.On tyynyä jalkojen välissä,mahan alla ettei vatsa roiku....mut ku ei happi kulje ni ei :/ Paljoa en pysty lepäilemään,vaikka päivittäisten supistusten takia pitäisi.Mutta lapset 2,6 ja 7v ei paljoo anna äitin huilii ;) Vielä jaksan käppäillä ja touhuta,lenkit jäi ajat sitte pois ja kauppakassien kantaminen myös.Pulkalla vetä hyvin ;) Autoa ei tässä suurperheessä ole,joka on suuri ihmetys muille..mutta meillä ei nyt vaan oo koskaan ollu.Nyt siitä alkais olla jo hyötyäkin,pelkät ruokamäärät ja vaipat kun sais vaikka autolla kaupasta ni voi oispa ihanaa! Synnytys pelottaa,alateitse tulevat jos ei ole kummatkin väärinpäin.Jos A-vauva on raivotarjonnassa,tulee kumpikin alakautta.Sektio ois kivan helppo ja nopee.......:D Mutta,vauvoille paras kait alakautta :) mun ensimmäinen tuli sektiolla,se oli ihan hyvä kokemus vaikka hätäsektiona myös pelottava.Synnytyksistä ei ole traumoja,kipu nyt vaan ei koskaan ole kivaa :D Mutta,näillä mennään ja maha kasvaa!

• Tummaverikkö

Heissan! Olen itse tällä hetkellä rv 29 3 ja suht ok kunnossa! Vauva liikuskelee päivittäin joskus vaan enemmän ja joskus vähemmän..pitäisikö olla huolissaan ?? Painoa on tullut vaan 3 kg lisää..mikä tuntuu todella vähäiseltä, toisaalta kaikki on ollut ihan hyvin :)

• Mulla alkanut rv30. Ja voin suhteellisen hyvin :)

Oma paino noussut noin 6kg, olen toistaseksi säilynyt raskausarvilta ja masu on pieni, ylimääräistä ei ole kerääntynyt ylimääräsiin paikkoihin.

Sikiön syntymäpainoksi arvioitu 3,5kg jos pysyy tähänastisella käyrällään. Sukupuolta ei otettu selville, mutta vilkas nappula on! Ollut kiltisti pää alaspäin kokoajan, nyt tulee monotukset jo kylkiluiden liepeille.

Vaivojakin kyllä on, viimeisimpänä lisääntyneet kivuttomat supistukset! Niitä tulee useita päivässä, ja niiden takia tutkitaan lääkärin toimesta tällä viikolla onko aiheuttanut pehmenemistä tai lyhenemistä alapäässä.

Nukkuminen hankalaa! Kokoajan pissattaa ja janottaa. Ei pysty pyörimään tavalliseen malliin enkä nukkumaan mahallani tietenkään, ja se ketuttaa. Kyljellään nukkumista on helpottanut kovasti kun laitan tyynyn jalkojen väliin sekä toisen vatsan ja patjan väliin. Lisäksi joinakin öinä supistellut muutaman kerran oikein tuntemusten kera, ja joskus vauveli myllertää omissa touhuissaan niin etten saa enää uudestaan unta.

Hengästyn erittäin helposti, ja lihasvoimat tuntuu kadonneen jäljettömiin.

Lähes kokoajan närästää! Riippumatta siitä mitä syö tai juo, vaikka tietyt asiat villitsee tietysti sitäkin.

Sokerirasitus oli puhdas, verenpaine parempi kun normaalisti koskaan, hemoglobiini laskenut sen verran että napsin sillontällön rautatabuja.

Kaikenkaikkiaan sanoisin että tähän asti tämä raskaus sopinut kropalleni loistavasti! :) Ja kun olen nyt lomalla ja siitä suoraan äitiyslomalle, niin mikäs tässä omaan tahtiin puuhaillessa.

Toivotan KAIKILLE hyvää loppuodotusta! Pysykööt kaikkien mukulat omissa yksiöissään ja tulkoot ulos vasta turvallisen lähellä laskettua aikaa. :)

• Aijaa, tää olikin näin vanha ketju? :) Noh, jokatapauksessa, KAIKILLE. Raskaana olevia on liuta, kokoajan!

• pieniinpäin
        jokony kirjoitti:

Aijaa, tää olikin näin vanha ketju? :) Noh, jokatapauksessa, KAIKILLE. Raskaana olevia on liuta, kokoajan!

RV 28
        Joo, kyllä meitä raskaanaolevia on. :) Minulle tulossa ultran mukaan tyttö syksyllä. Olen ollut hyvässä kunnossa, tosin vasemmassa pakarassa vihlovaa kipua usein kävellessä, erityisesti jos työnnän lastenrattaita. Joku mainitsikin että ehkä iskiasvaivaa voisi tuollainen olla. Olen vielä kuukauden töissä ja sitten jään varhennetulle äitiyslomalle.

Vähän on stressiä kun muuttoa mietimme vielä ennen vauvan syntymää. Talon ostoa kaukaa nykyiseltä asuinpaikalta. Pyrin kuitenkin ottamaan rennosti ja työskentelemään omassa tahdissani. Osotan toista lasta ja edellinen synnytys meni hyvin. Saa nyt nähdä missä seuraava synnytys sitten toteutuu, jos muutto on edessä. :)

Hauskaa odotusta "jokony" ja muutkin odottajat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe