Yhä enenemässä määrin siirrytään käteisellä maksuista pankkien suosittamiin maksukortteihin. Laskuthan voi kätevästi hoitaa netin välityksellä, entä päivittäiset kauppareissut?
Pidätkö kotona ns. pahanpäivän varalle euroja? Muistatko ottaa rahalompuukin mukaan kauppareisulle? Joskus on käynyt niinkin ettei kortti toimi, kuten jokupäivä sitten Lidl´in kassalla. Heillä oli katkos yhteyksissään - minulla kärry täynnä ostoksiani ja se euro lompuukki tietenkin kotona!
Pankkiin ei ole pitkämatka vaan katu sellaisessa sohjossa etten meinannutkaan lähteä taituroimaan, siihen jäi ostoskärryni ja näyttipä jäävän monen muunkin.
Kortilla vai käteisellä?
54
1270
Vastaukset
- markkamies
markkoja tosi pahan päivän varalle.
- nikillinen
Kortilla, ja kotona on vararuokaa ainakin 2 viikoksi, maitoa vaille. Jos tiet tukossa tai kassat ei toimi.
Kotona patterillinen radio, tulitikkuja, taskulamppu toimiva, kynttilän pätkiä ja joditapletteja lääkkeet ja tentulla toimiva keitin. Jos sähköt ei toimi. - korttimaksaja
Nyt taas käteistä tarvitaan, kun tulivat sirulliset kortit, niin monilla pientuttajilla ei ole maksupäätettä, kun mankelit ovat poistuneet jo käytöstä.
Aina kun mahdollista, kortilla maksan, jää aina dokumentti tilitapahtumiin. Käteistä käytän vain, jos korttimaksu ei ole mahdollista. Koskaan en kaupasta tartte ostaa isoja määriä. Jokunen harva ruokaostos, niin jos jää maksamatta, ei ole vahinkoa. Ruokaa on aina kotona.- -nikitön-
Itse pyrin siihen ettei tarvitsisi käydä kaupassa montakertaa viikossa joten teen listaa mitä tarvitsen ja apunani on lasten muovipulkka jota on helppo vetää näin talviaikaan, raskaita kantamuksia en voi kannella.
Siksipä korissani olikin tarpeita reilusti. Opin ainakin sen etten ilman lompuukkia ja siellä olevaa käteistä kaupoille enää lähde.
Toki pakastimessa on monenlaista ettei minuakaan heti nälkä pääse yllättämään, vaan painaahan ne kuivatuotteetkin jos niitä on useita.
käteistä mukana, korttilla maksan..ja joitain ihan hervoja tapauksia lukuunottamatta se on kelvannut maksuvälineeksi.
- QQ
Ei ole vielä dementia iskenyt ;D aina on lompakko mukana ollut.
Tämä aihehan oli jokin aika sitten ;D mutta setvitään nyt uudelleen.
Kortilla maksan, jos ei käy, niin vararaha on laukussa, ei lompakossa. Ilman laukkua en lähde ulos.
Ruokaa löytyy toki kotoakin, hedelmät minulla loppuu, niitä kun ei voi pakastaa. Marjoja toki pakkasessakin.
Maitoa ilman pärjään, ja mikään muuta en välttämättä kuukauteen tarvitse.- ei sama
taas tuli nuo maitorauhaset mieleen!
- -nikitön-
Sanoisinpa että on vain tottumusta sujuvuuteen. Kunnes tulee se kerta kun ei korttimaksu onnistukaan.
En tiedä mikä on ollut ja ei ja vanhoja ketjuja ei kiinosta alkaa plaraamaan. Jospa vastailisivat he jotka eivät aikanaan vastanneet tai olleet palstalla?
Minulla on mukanani kauppakassi, isohko jonka sisätaskuun laitan korttini, varsinaista laukkua en käytä.
Ei kai se lompuukki paljon siellä kauppakassissa tilaa veisi, tapojani pitää minunkin korjaaman.
Hedelmät on todella parhaimpia tuoreina eikä niitä voi kovin monenpäivän varalle ostaa.
Perustarpeet kun ovat täydennetty, pärjää pitkästi. -nikitön- kirjoitti:
Sanoisinpa että on vain tottumusta sujuvuuteen. Kunnes tulee se kerta kun ei korttimaksu onnistukaan.
En tiedä mikä on ollut ja ei ja vanhoja ketjuja ei kiinosta alkaa plaraamaan. Jospa vastailisivat he jotka eivät aikanaan vastanneet tai olleet palstalla?
Minulla on mukanani kauppakassi, isohko jonka sisätaskuun laitan korttini, varsinaista laukkua en käytä.
Ei kai se lompuukki paljon siellä kauppakassissa tilaa veisi, tapojani pitää minunkin korjaaman.
Hedelmät on todella parhaimpia tuoreina eikä niitä voi kovin monenpäivän varalle ostaa.
Perustarpeet kun ovat täydennetty, pärjää pitkästi.ollut aktiivinen että lukee ja muistaa kaiken!
:)
Mutta vakavasti puhuen, kauppakassin sivutaskusta tai ostosten päältä katoavat kortit nopeasti.
Plompuuki perstaskussa on paras. Sen puolen hipelöinnistä innostuvat kaikki, tavalla tai toisella.
Ja jos lompsa sitten katoaakin niin jääpähän mukava tunne.
H.- QQ
-nikitön- kirjoitti:
Perustarpeet kun ovat täydennetty, pärjää pitkästi.Jaa, enkö olisi saanut vastata? Laitoin kyllä tuon hymiön, juuri siksi, että hymyssäsuin vastaukseni laitoin.
Äidilläni alkoi lompakon unohtamisella, sitten avaimet. Onneksi sai aika pian lääkkeet, ja se auttoi pitkään, ei pahalla tätäkään. Seuraan itseäni, kun tuon on läpi käynyt, alanko unohtelemaan.
Mulla on laukku varmaankin lääkkeiden takiakin aina mukana. Se menee hyvin niinkuin lapsilla rinnan yli, joten ei haittaa käsissä, tai jää mihinkään. Jos lompsa varastettaisiin, olisi se vararaha siellä laukussa. Samoin ajokortti, ja monet alennuskortit, kirjastokortti, jos satun poikkeamaan.
Anteeksi, jos olin häiriöksi, ei ollut tarkoitus, kirjoitukset on aina siitä huono, kun ei sitä elekieltä näe. - QQ
ei sama kirjoitti:
taas tuli nuo maitorauhaset mieleen!
Visuaalinen näkö ;D
QQ kirjoitti:
Jaa, enkö olisi saanut vastata? Laitoin kyllä tuon hymiön, juuri siksi, että hymyssäsuin vastaukseni laitoin.
Äidilläni alkoi lompakon unohtamisella, sitten avaimet. Onneksi sai aika pian lääkkeet, ja se auttoi pitkään, ei pahalla tätäkään. Seuraan itseäni, kun tuon on läpi käynyt, alanko unohtelemaan.
Mulla on laukku varmaankin lääkkeiden takiakin aina mukana. Se menee hyvin niinkuin lapsilla rinnan yli, joten ei haittaa käsissä, tai jää mihinkään. Jos lompsa varastettaisiin, olisi se vararaha siellä laukussa. Samoin ajokortti, ja monet alennuskortit, kirjastokortti, jos satun poikkeamaan.
Anteeksi, jos olin häiriöksi, ei ollut tarkoitus, kirjoitukset on aina siitä huono, kun ei sitä elekieltä näe.hymiö on minullakin.
Ihan kaksin kappalein.
Ole hyvä ja "häiriköi" enemmänkin.
H.- -nikitön-
hunksz kirjoitti:
ollut aktiivinen että lukee ja muistaa kaiken!
Mutta vakavasti puhuen, kauppakassin sivutaskusta tai ostosten päältä katoavat kortit nopeasti.
Plompuuki perstaskussa on paras. Sen puolen hipelöinnistä innostuvat kaikki, tavalla tai toisella.
Ja jos lompsa sitten katoaakin niin jääpähän mukava tunne.
H.Onhan se tavatonta kun järkivähä toimii valikoiden..hmm.
Ei vaan tosiasiassa, ostoskassini sisäpuolella on vetoketjullinen tasku johon ei lompuukkini mahtuisi. Olen tietoinen noista käsityöläisistä jotka ovat taitavia ammatissaan, siksi olen toiminut näin, ja k-kassini on ostoksia tehdessäni myös kiinni, aseteltuna kärryihin niin ettei mahdollista kun olen yhtä kärryni kanssa :)
Tuo perstasku tuntuu edelleen useilla miehillä olevan käytössä, en usko kuitenkaan sinulla. - QQ
hunksz kirjoitti:
hymiö on minullakin.
Ihan kaksin kappalein.
Ole hyvä ja "häiriköi" enemmänkin.
H.Hei, hei, vastasinko siis sinulle? ;D
Oletko sama kuin -nikitön-? QQ kirjoitti:
Hei, hei, vastasinko siis sinulle? ;D
Oletko sama kuin -nikitön-?en ole, olen huomiokyvytön idiootti, silmä väärään suuntaan kädessä.
Anteeksi
H.- -nikitön-
QQ kirjoitti:
Jaa, enkö olisi saanut vastata? Laitoin kyllä tuon hymiön, juuri siksi, että hymyssäsuin vastaukseni laitoin.
Anteeksi, jos olin häiriöksi, ei ollut tarkoitus, kirjoitukset on aina siitä huono, kun ei sitä elekieltä näe.Mielestäni vastasin ihan asiallisesti kirjoitukseesi. Ymmärsin kyllä hymiösikin. Vaan en sitä et pitäisi tietää mitä täällä on kirjoitettu aiemmin, kun en päivittäin palstaa seuraa.
Etusivun katsoin eikä siinä ollut tälläisestä aloitusta, mielestäni siitä eteenpäin on taaksejäänyttä.
Joten ihan ystävällisessä hengessä vastailin, tapammehan meillä on jokaisella ja erilaiset vastaukset saavat ajattelemisen jopa korjaamisen uudenlaiseen tarkisteluun.
94 Ecua, kerran kuussa nostan 104 kymppiä.
Korttejakin on.
Olen ja pysyn sekakäyttäjänä.
h.- ???*
Mitä on 104 kymppiä ? Siis 140 kymppiäkö? Jos taas tarkoitit 10 kertaa 40 on se 400 ekua. En vain ole kohdannut 40 euron seteliä, siellä stadissahan kaikki on mahdollista!
???* kirjoitti:
Mitä on 104 kymppiä ? Siis 140 kymppiäkö? Jos taas tarkoitit 10 kertaa 40 on se 400 ekua. En vain ole kohdannut 40 euron seteliä, siellä stadissahan kaikki on mahdollista!
on oikea vastaus.
Tuo summa on sopivasti automaatilla valmiina.
H.
Luottokortin maksuaikaominaisuudella.
Alkaen päivittäisistä perushankinnoistani, maitotölkki ja pieni ruisleipä.
Käteistä tarvitsemme kotona erittäin harvoin. Kesäisin torikahvit.
Vaimo seuraa korttilaskuja sekä pankkien tiliotteita. Minä en hilseile niiden kanssa.
Suoraveloituksessa on aiheelliseksi katsomamme ja toistuvat laskut kuten asuntojen hoitovastikkeet kilkuttelen koneelle eräpäivinä maksettaviksi niin pitkälle kuin on tiedossa.
Salimatkan, 340m, varrella on kaksikin automaattia mutta harvemmin on asiaa.
Kauppa- / salireisulla mukanani on ohut läpy jossa salikortin lisäksi on yhden kauppaketjun bonuskortti sekä luottokortti.luottoa ellei ole pakkoa, toivottavasti ei koskaan.., mutta ulkomaillahan kehotetaan käyttämään nimenomaan luottopuolta.
- 20
Pirrejuupas kirjoitti:
luottoa ellei ole pakkoa, toivottavasti ei koskaan.., mutta ulkomaillahan kehotetaan käyttämään nimenomaan luottopuolta.
Käytän ulkomailla luottopuolta ja joskus täälläkin
.n
Ne luottokunnan laskut on suoraveloituksessa. Kerran kuussa ottavat kaikki mitä on kertynyt ja ei maksa mitään, toistaiseksi. - -nimetön-
Pirrejuupas kirjoitti:
luottoa ellei ole pakkoa, toivottavasti ei koskaan.., mutta ulkomaillahan kehotetaan käyttämään nimenomaan luottopuolta.
Vaan ennen näitä yhdennettyjä muutoksia kun vielä höylättiin visakorttia em. Espanjassa piti olla tarkkana että poisti kalkeeripaperin nimikirjoituksensa jälkeen, se selvästi sapetti tietyissä katuköökeissä.
Meitä varoitettiin et he lisäävät "tibbentaalia" kuittauksen jälkeen. Ymmärsivät kun kerroimme saaneemme ohjeet pankistamme, hymähtely ja mulkoilu oli sitäluokkaa ettemme vaivanneet heitä enää lomamme aikana.
Nyt kun on sirukortit tuo on poistunut, vaan saapi katsoa tarkoin mihin automaattiin korttinsa kulloinkin työntää ja salaamaan näpytellessään tunnuslukuaan. Eli aina nämä kätevät seuraa kehityksen mukana, siksi on hyvä sopia pankkinsa kanssa kuinkapaljon saa käyttää viikossa euroja ilman tiettyjä siirtoja.
Jos kortti hukkuu tai tunnukset joutuvat käteville, eivät kykene nostamaan kuin sen mitä viikosta on jäljellä, siinä ehtii mennä jo sulkukin peliin. - -nikitön-
-nimetön- kirjoitti:
Vaan ennen näitä yhdennettyjä muutoksia kun vielä höylättiin visakorttia em. Espanjassa piti olla tarkkana että poisti kalkeeripaperin nimikirjoituksensa jälkeen, se selvästi sapetti tietyissä katuköökeissä.
Meitä varoitettiin et he lisäävät "tibbentaalia" kuittauksen jälkeen. Ymmärsivät kun kerroimme saaneemme ohjeet pankistamme, hymähtely ja mulkoilu oli sitäluokkaa ettemme vaivanneet heitä enää lomamme aikana.
Nyt kun on sirukortit tuo on poistunut, vaan saapi katsoa tarkoin mihin automaattiin korttinsa kulloinkin työntää ja salaamaan näpytellessään tunnuslukuaan. Eli aina nämä kätevät seuraa kehityksen mukana, siksi on hyvä sopia pankkinsa kanssa kuinkapaljon saa käyttää viikossa euroja ilman tiettyjä siirtoja.
Jos kortti hukkuu tai tunnukset joutuvat käteville, eivät kykene nostamaan kuin sen mitä viikosta on jäljellä, siinä ehtii mennä jo sulkukin peliin.Tuohan on hyvä sydeemi, onko yleisesti edes tiedossa siis Suomessa? En muista onko minulle tuollaisesta pankissani puhuttu. Otankin selvää.
- kirjanpitäjä 1943
Pirrejuupas kirjoitti:
Miksi turhaan maksaisin luotosta, jota nykyisin en todellakaan tarvitse. Turhaan, aivan turhaan...siis mites se menikään?,...maksoin Visa luotosta .
Minun lähikauppa on S-market, jonka kortti minulla on. Tumpelo kun olen, niin myöhemmin tajusin, että sillä voin maksaa muuallakin, paitsi en torilla ja kirppiksillä, ainakaan en kaikissa.
Jos ei menisi mainoksen puolelle, niin eläkkeeni tulee Handelsbankeniin, koska heillä ei ole toistaiseksi mitään kuluja varojeni suhteen. Suoraveloitus toimii hyvin, joten ei huolia.
Paitsi, paitsi.
Saako vaihtaa aihetta näihin Elisa, Sonera, ja mikä se olikaan, laskutuksiin.
Minulta Elisa alkoi vaatimaan maksamattomista laskuista suoritusta, jotka oli luokkaa 1,30€-1,50€ oikein uhkauskirjeellä, että joudumme sulkemaan liittymänne.???? Jotenkin ymmärsin, että sekaanus oli tapahtunut pyynnöstäni muuttaa erä.pv, joka sittenkin oli väärin.
Minulla oli kuitenkin automaatti veloitus ko. laskuihin. Aikaisemmat laskut oli veloitettu kahteen kertaan, jotka pyynnöstäni (huom! pyynnöstäni) palautettiin.
Toinen tapaus oli vuokrani tupla laskutus. Vasta pyynnöstäni se hyvitettiin.
Tuli vain mieleeni entinen työpaikkani. Kun sinne tuli virheellisiä "tuplamaksuja", niin sieltä ei mitään palautettu, kuin pyynnöstä. Niitä oli PALJON!
Silloin olin vielä "umpirehellinen" ja ilmoittelin firmoille, että he tarkastaisivat maksunsa, onko he maksaneet sen kahdesti.
Sitten olin firmassa, jossa jouduin kirjanpidon "aakkosista alkaen" luomaan uudestaan. Kävi selville, että johtaja oli maksellut laskut laskuista ja lähetteistä.
Ei sielläkään tavarantoimittaja pistänyt sitä pahakseen. Sen kun kuittaili saataviaan.
Kertomani jutut on suuria rahoja meille eläkeläisille, mutta aina kannattaa tarkastaa myös kauppalaskunsa oikeullisuus. Yllättävän paljon meitä tahattomasti huijataan. Alennus on, mutta sitä ei annetakkaan. Tarkastakaa laskunne kotona rauhassa. Pirrejuupas kirjoitti:
Luottokortin käyttö maksuaikakorttina ei ole sen käyttöä varsinaisena luottokorttina!
Korttilasku menee suoraveloituksella maksuun ka. 1,5kk:n viiveellä ilman korkoa tai muutakaan ähellystä.
Helppoa, hauskaa ja himpun verran edullistakin.
Ulkomailla on mahdollista käyttää vain luottokorttia.
Itsestä riippuu maksutapa.
Käyttääkö maksuaika- vai luotto-ominaisuutta.-nimetön- kirjoitti:
Jos kortti hukkuu tai tunnukset joutuvat käteville, eivät kykene nostamaan kuin sen mitä viikosta on jäljellä, siinä ehtii mennä jo sulkukin peliin.Meillä on vuosikausia ollut vuorokauden nostoraja 240E.
Sekin on käyttöämme ajatellen turhan korkea mutta rajaa mahdollisen vahingon.
Muussa väärinkäytössähän tulee vastaan korttimme käyttöraja, 5000E/kk.
Vahinko on maksimissaan tuo - siihen astiset korttiostokset.
Eivät nämä sähköiset palvelut täysin aukottomia ole.
Toisessa yhteydessä kerroin miten eräs operaattori nyysi omatoimisesti käyttelytililtämme kaapelimodeemin vaihdon yhteydessä nettitikkuun 11877E eikä rahoja neljään arkipäivään löytynyt mistään vaikka kyseessä oli sama pankki.
Tuon jälkeen vastaavan mittaluokan virhe ei ole mahdollinen.
- %%%%
70% ostoksista tehdään nykyään korteilla. Itse käytän melkeimpä käteistä tai luottokorttia. Harvemmin tulee käytettyä debittiä.
- -nikitön-
Minä en ole tarvinnut velkapuolta vuosiin kun oli pakko muuttaa tuota korttiani nykyaikaisempaan, pyysin että se luottopuoli suljetaan ja jos ulkomailla sen haluan, käväisen sen muuttamassa pankissani.
Eli en voi vahingossakaan maksaa luottopuolella.
Olihan siinä vähän ihmettelyä ja selvittelyä, tyttöä pankissa nauratti kun sanoin et ne deebetit oli ikkunanpuolella ja toimi hyvin niin kauan kuin olimme ikkunallisessa luokkahuoneessa siinä koulussa.
Mitään en niin inhoa kuin olla velkaa, sitäkin oli nuorempana riittävästi. - %%%%
-nikitön- kirjoitti:
Minä en ole tarvinnut velkapuolta vuosiin kun oli pakko muuttaa tuota korttiani nykyaikaisempaan, pyysin että se luottopuoli suljetaan ja jos ulkomailla sen haluan, käväisen sen muuttamassa pankissani.
Eli en voi vahingossakaan maksaa luottopuolella.
Olihan siinä vähän ihmettelyä ja selvittelyä, tyttöä pankissa nauratti kun sanoin et ne deebetit oli ikkunanpuolella ja toimi hyvin niin kauan kuin olimme ikkunallisessa luokkahuoneessa siinä koulussa.
Mitään en niin inhoa kuin olla velkaa, sitäkin oli nuorempana riittävästi.Minulla on velkaa ihan riittävästi, sen verran että suoriudun siitä. Minun täytyy kumminkin tunnustaa maksavani käteisellä melkein aina. Yleensä kun lähden ostoksille menen seinän kautta.
- äitemuori
%%%% kirjoitti:
Minulla on velkaa ihan riittävästi, sen verran että suoriudun siitä. Minun täytyy kumminkin tunnustaa maksavani käteisellä melkein aina. Yleensä kun lähden ostoksille menen seinän kautta.
melkein aina kun summa ei ole iso, kalliimmat ostot kortilla. Täs kävi viime viikolla sillai, että ei toiminut seinän otto eikä lähikaupan pääte. Niimpä pikaseen kävin kotoa hakemassa rahaa. Kassatäti on tullut tutuksi ja laittoi ostokseni sivuun siksi aikaa.
On tarpeen pitää kotona käteistä kaiken varalta, se on koettu ennenkin. Yhteydet voi pätkiä ykskaks.
Joidenkin vierastava suhtautuminen luottokorttiin!
Tietenkin se on jokaisen oma asia mutta ikään kuin siinä muoviläpyssä pesisi itse saatana!
Tuota asennetta en ymmärä.
Kuka haluaa tuhrata käteisen kanssa niin siitä vaan!
Jokainen taatusti tajuaa ettei se muoviläpy muuta tulevan rahan määrää.
Likimain kaikki ovat ainakin oppivelvollisuutensa suorittaneet joten peruslaskutoimitukset ovat hallinnassa.
Porukka on oikeustoimikelpoista.
On ääni- ym oikeuksia.
Jne.
Meillä on ollut luottokortti niin kauan kuin se yksityihenkilöllä on ollut mahdollista.
70-luvun jälkipuoliskolla, rakentamisen jälkeen, anus oli auki kuin tuuran putki.
Vaimo oli kotona lasten kanssa ja tuloistani meni, tavalla tai toisella, asumiseen reilusti yli puolet.
Silloinkin käytimme kortin maksuaikaominaisuutta ilman hankaluuksia.
Rahaa tuli sen verran kuin tuli.
Kortilla emme puutetta paikanneet vaan elimme sen mukaan.
Onko se niin vaikeaa?
Kortti on kätevä ja helppo!- 35
henkilön joka käyttää luottokorttia. Ei siksi ettei voisi maksaa muutenkin, vaan kätevyyden ja joidenkin bonuksien vuoksi. Bonukset käyttää lentoihinsa, liekö Suomessa mahdollista en tiedä.
Sana luotto on meille monelle sama kuin velka. On noloa käyttää luotto-ominaisuutta kun ymmärrämme sen aina velaksi. Luulemme kauppiaan ajattelevan minun olevan varaton. Myönnän, itselläkin meni aikansa tottua luotto-ominaisuuden käyttöön. Se ei välttämättä tarkoita velkaa tai velkaantumista. 35 kirjoitti:
henkilön joka käyttää luottokorttia. Ei siksi ettei voisi maksaa muutenkin, vaan kätevyyden ja joidenkin bonuksien vuoksi. Bonukset käyttää lentoihinsa, liekö Suomessa mahdollista en tiedä.
Sana luotto on meille monelle sama kuin velka. On noloa käyttää luotto-ominaisuutta kun ymmärrämme sen aina velaksi. Luulemme kauppiaan ajattelevan minun olevan varaton. Myönnän, itselläkin meni aikansa tottua luotto-ominaisuuden käyttöön. Se ei välttämättä tarkoita velkaa tai velkaantumista.Erilaisia luottokortti-yritysbonus yhdistelmiä on.
Meillä on kortin kykiäisenä jatkuva, hyvin kattava matkavakuutus.
Käytämme aktiivisesti vain yhtä korttia.
Kolmen lentoyhtiön bonuskortit ovat erikseen emmekä ole menneet noihin yhdistelmiin niiden eduista huolimatta.
Lentoyhtiöiden kortteihin liittyy matkustamiseen liittyviä etuuksia.
Töissä ollessani minulla oli jonkin aikaa Dinersin kortti jossa ei periaatteessa ollut kattoa lainkaan, vain oma maksukyky.
Sen matkavakuutuksen korvauksen yläraja oli 200000mk.
Arkipukeutumiseni, ajamaton partani ja sekava tukkani johtaa auttamatta päätelmään: Varaton spurgu!
Eipä haittaa minua.
Maksan kortilla.
Ainoa haitta tulee vastaan jotain kalliimpaa kodin konetta hankittaessa. Autosta puhumattakaan (harvoin).
Silloin on otettava vaimo mukaan jos aikonmuksena on saada myyjä kiinnostumaan työstään.- maksupääte
"Joidenkin vierastava suhtautuminen luottokorttiin!"
Joo, se on sairasta suhtautumista, periaate, joka on aikanas elänyt, elähtänyt. Se on ihan sama, kuin on noita, jotka vannovat kiven kovaa, etteivät he kännykkää tarvitse, eivätkä hanki.
Kun olin pitämässä työkkärissä koulutusta, ja siellä virisi keskustelu, ollakko ja miten tavoitettavissa. Siellä ikävä kyllä aika moni vannoi sen nimiin, ettei kännykkänumeroaan anna, soittakoon tai lähettäköön työn tarjoaja työilmoituksen kotiin. Niin kiire ei voi olla, että kännykällä pitäisi saada kiinni. Osa vannoi vielä, ettei koskaan tulisi kännykkää hankkimaankaan. Tuosta on jo muutama vuosi aikaakin.
Mutta he olivatkin niitä, jotka eivät työllistyneet, eivät mitenkään päin. Työntarjoajat eivät kylläkään enä oodottele pitkiä aikaoja, vaan kyllä tieto ja päätös pitää saada ja pian.
Samanlasia juntturoita ne ovat myös nuo luottokorttikielteiset. Osa on, etteivät saa luottokorttia, kun luottotiedot ovat "kanissa", mutta periaatteen ihmisiä en oikein ymmärrä. Mullakin on maksupääte, niin kas, vielä on onglemia, kun ei ole korttia, eikä ole tarpeeksi rahaa mukana. Mullehan ei ole väliä, onko pankkikortti vai luottokortti, kumpikin käy. Sitten näille pitäisi myydä velaksi. Eivät pölkkypäät tajua, että se aika on ollutta ja mennyttä aikaa. Sitä myyntiä en enää tee, kerran on korttiaika. maksupääte kirjoitti:
"Joidenkin vierastava suhtautuminen luottokorttiin!"
Joo, se on sairasta suhtautumista, periaate, joka on aikanas elänyt, elähtänyt. Se on ihan sama, kuin on noita, jotka vannovat kiven kovaa, etteivät he kännykkää tarvitse, eivätkä hanki.
Kun olin pitämässä työkkärissä koulutusta, ja siellä virisi keskustelu, ollakko ja miten tavoitettavissa. Siellä ikävä kyllä aika moni vannoi sen nimiin, ettei kännykkänumeroaan anna, soittakoon tai lähettäköön työn tarjoaja työilmoituksen kotiin. Niin kiire ei voi olla, että kännykällä pitäisi saada kiinni. Osa vannoi vielä, ettei koskaan tulisi kännykkää hankkimaankaan. Tuosta on jo muutama vuosi aikaakin.
Mutta he olivatkin niitä, jotka eivät työllistyneet, eivät mitenkään päin. Työntarjoajat eivät kylläkään enä oodottele pitkiä aikaoja, vaan kyllä tieto ja päätös pitää saada ja pian.
Samanlasia juntturoita ne ovat myös nuo luottokorttikielteiset. Osa on, etteivät saa luottokorttia, kun luottotiedot ovat "kanissa", mutta periaatteen ihmisiä en oikein ymmärrä. Mullakin on maksupääte, niin kas, vielä on onglemia, kun ei ole korttia, eikä ole tarpeeksi rahaa mukana. Mullehan ei ole väliä, onko pankkikortti vai luottokortti, kumpikin käy. Sitten näille pitäisi myydä velaksi. Eivät pölkkypäät tajua, että se aika on ollutta ja mennyttä aikaa. Sitä myyntiä en enää tee, kerran on korttiaika.Vielä viimeisessä, vakituisessa työpaikassani 1996 olin ehdottoman kännykkäkielteinen.
Olin samassa laitoksessa, oma toimisto oli tuotantotilojen yhteydessä, yrityksen keskus vastasi ja välitti soittopyynnöt yms.
En katsonut tarvitsevani kännykkää.
Kun työsopimukseni purettiin ko. vuoden lopussa, hankin välittömästi halvimman nokialaisen.
Ilman kännykkää olisi tuon tilanteen jälkeiset askareet olleet hyvin vähissä.
Jopa, ollessani työnhaussa Espanjassa, minut tavoitettiin.
Ikanaan palatessani kävin hoitamassa ehdoteun puuhastelun.
Työn tarjoajat eivät todellakaan odottele pitkiä aikoja ja lyhytkin empiminen olisi kohdallani johtanut tarjousten vähenemiseen.
- gabor
ostan tilille vakiokaupassani, jonka tilin maksan kerran kuussa. Pidän aina jonkin verran käteistä varalla hätätapauksia varten. Kun asioin muissa kaupoissa, maksan sekä kortilla, että käteisellä. Luottopuolta en käytä.
Ulkomaille otan aina sen verran käteistä mukaan, että selviän useammankin viikon siellä, ettei tarvitse korttia käyttää. Näin se on vaan muotoutunut.Se on mielestäni kätevin vaihtoehto.
Niin pitkään kuin vaimoni istui kassalla ostimme tilille jonka maksoimme kuukausittain.
Työttömyyden iskiessä vaihtui kauppias ja poistui tuokin etuus ja ryhdyimme päivittäisiksi korttiasiakkaiksi.
Reisuun lähtiessä käteisen tai kohdemaan valuutan nosto riippuu paikasta.
Aina sen verran että selviää kenttätaksista ja parista ensimmäisestä päivästä.
Joskus, harvemmin, koko ajan tarpeisin.
Käteisen repiminen seinästä maksaa ulkkareissa ja sen vuoksi käytämme mieluimmin kotoa vietyä käteistä tai enemmänkin luottokorttia, paikasta riippuen.
Joka paikassa en laske korttia näkyvistäni ja muutoinkin maksan katuvarren ostelut käteisellä.- kaunisleski
laiska-lasse kirjoitti:
Se on mielestäni kätevin vaihtoehto.
Niin pitkään kuin vaimoni istui kassalla ostimme tilille jonka maksoimme kuukausittain.
Työttömyyden iskiessä vaihtui kauppias ja poistui tuokin etuus ja ryhdyimme päivittäisiksi korttiasiakkaiksi.
Reisuun lähtiessä käteisen tai kohdemaan valuutan nosto riippuu paikasta.
Aina sen verran että selviää kenttätaksista ja parista ensimmäisestä päivästä.
Joskus, harvemmin, koko ajan tarpeisin.
Käteisen repiminen seinästä maksaa ulkkareissa ja sen vuoksi käytämme mieluimmin kotoa vietyä käteistä tai enemmänkin luottokorttia, paikasta riippuen.
Joka paikassa en laske korttia näkyvistäni ja muutoinkin maksan katuvarren ostelut käteisellä.kortti on jolla yleensä maksan. Harvoin on rahaa mukana, nykin vaan bussirahan verran. Eikä mene reissuiluun rahaa.....
- -nikitön-
kaunisleski kirjoitti:
kortti on jolla yleensä maksan. Harvoin on rahaa mukana, nykin vaan bussirahan verran. Eikä mene reissuiluun rahaa.....
Toivoisin kyllä että joku edes sai tästä kirjoituksesta vinkkiä siihen , ettei ole pahaksi pitää tiettyä rahallista lompuukkia kotona, varuiksi kuin ikäneidolla....:))
Kun tuleekin sellainen tilanne ettei kortti toimi, ja pankit/otto kaukana, tai et jaksa taivaltaa...oli se minulle ainakin sellainen opetus, jotenkin nolottikin kaupassa. Kortissanihan ei vika ollut, mut siltikin.
Kun kauppaan lähden on myös ns. tasku hienoo mukana. Lompuukkia en kyllä edelleenkään aijo mukanani kuljettaa, sen katoaminen ja kaikkien erilaisten korttien uusiminen maksaisi aika paljon.
Käsilaukku on minulle ei kiitos, pikkulaukut juhlatilaisuuksiin on ok. ja sielläkin kortti ja jotain 2 -30 ekua rahana. Naisellisia tarvikkeita ja avaimet. :) -nikitön- kirjoitti:
Toivoisin kyllä että joku edes sai tästä kirjoituksesta vinkkiä siihen , ettei ole pahaksi pitää tiettyä rahallista lompuukkia kotona, varuiksi kuin ikäneidolla....:))
Kun tuleekin sellainen tilanne ettei kortti toimi, ja pankit/otto kaukana, tai et jaksa taivaltaa...oli se minulle ainakin sellainen opetus, jotenkin nolottikin kaupassa. Kortissanihan ei vika ollut, mut siltikin.
Kun kauppaan lähden on myös ns. tasku hienoo mukana. Lompuukkia en kyllä edelleenkään aijo mukanani kuljettaa, sen katoaminen ja kaikkien erilaisten korttien uusiminen maksaisi aika paljon.
Käsilaukku on minulle ei kiitos, pikkulaukut juhlatilaisuuksiin on ok. ja sielläkin kortti ja jotain 2 -30 ekua rahana. Naisellisia tarvikkeita ja avaimet. :)Muistini aikana on kahdesti tapahtunut että kassalla, kaivaessani vuoroani odottaessa korttia valmiiksi, olen havainnut olevani ilman sitä liikkeellä.
Olen vienyt tavarat takaisin hyllyihin ja ilmoittanut kassan ohi mennessäni etteivät nyt bisnekset purreet.
Eikä nolottanut. Hieman inhotti ylimääräinen, sinänsä terveellinen, liikunta!
Tapahtui viimeeksi tämän viikon tiistaina.
Tosin kauppoihin on matkaa noin 150m ja vajaa 200m.- -nikitön-
laiska-lasse kirjoitti:
Muistini aikana on kahdesti tapahtunut että kassalla, kaivaessani vuoroani odottaessa korttia valmiiksi, olen havainnut olevani ilman sitä liikkeellä.
Olen vienyt tavarat takaisin hyllyihin ja ilmoittanut kassan ohi mennessäni etteivät nyt bisnekset purreet.
Eikä nolottanut. Hieman inhotti ylimääräinen, sinänsä terveellinen, liikunta!
Tapahtui viimeeksi tämän viikon tiistaina.
Tosin kauppoihin on matkaa noin 150m ja vajaa 200m.Tuo matka on lyhyt kipaista se kortti hakemassa, olisithan voinut jättää korivaunusi sivumpaa ja kertoa hakevasi puuttuvan kortin. Olet hyväkuntoinen, ja reipas jalankulkuinen...entäpä kun ei jaksa palata uudelleen ja ei kyllä tullut mieleenikään palauttaa ostoskoriani joka oli arvoltaan n. 70 e.
Sanoin että siellä on pakasteitakin mukana, en aio palata. Törkeintä mielestäni oli se että odotettiin vain yhteyksien toimivuutta eikä viety sisääntuloon isoa tiedotetta siitä tilanteesta ennenkuin tämä yksi mies pimahti ja suorastaan karjui heitä tekemään näin.
Jotenkin oli ilmapiiri sellainen, et miksette pidä rahaa mukananne? Tälläistä tapahtuu aina joskus , sanoi kassaneito.
Niin miksen...ajattelin, ja nyt pidän. -nikitön- kirjoitti:
Tuo matka on lyhyt kipaista se kortti hakemassa, olisithan voinut jättää korivaunusi sivumpaa ja kertoa hakevasi puuttuvan kortin. Olet hyväkuntoinen, ja reipas jalankulkuinen...entäpä kun ei jaksa palata uudelleen ja ei kyllä tullut mieleenikään palauttaa ostoskoriani joka oli arvoltaan n. 70 e.
Sanoin että siellä on pakasteitakin mukana, en aio palata. Törkeintä mielestäni oli se että odotettiin vain yhteyksien toimivuutta eikä viety sisääntuloon isoa tiedotetta siitä tilanteesta ennenkuin tämä yksi mies pimahti ja suorastaan karjui heitä tekemään näin.
Jotenkin oli ilmapiiri sellainen, et miksette pidä rahaa mukananne? Tälläistä tapahtuu aina joskus , sanoi kassaneito.
Niin miksen...ajattelin, ja nyt pidän.Päivittäinen perusostokseni, pieni ruisleipä ja maitotölkki.
Usein jotain muutakin.
Käyn päivittäin kotiin tullessani marketissa joten arkisin ostokseni eivät ole kovin runsaat ja arvokkaat.
Apteekki on pahempi paikka.
Kun 2 - 3kk:n välein käyn hakemassa eturauhastabuni niin melkein joka kerta minulta puuttuu KELA-kortti.
Kyllä ne aina tabunsa antavat mutta huomauttavat kortin puuttumisesta.
Tuo on minusta kiusallisempaa.
Apteekkiin matkaa noin 200m mutta palatessa ylämäkeä.
Salikeikalla mukanani on ohut läpy jossa salikortti ja luotto- sekä ko. kauppaketjun bonuskortti.
Joskus luotto ja bonus on jäänyt lompakkoon.
- Tilja K
..., kun saan automaateista seteleitä. Kassajonoissa alkaa niska punottaa aina kun joku tumpuloi salasanojensa ja tunnustensa kanssa. Eikä jono silloin etene.
- ihailijasi..........
ei ostoksissa kaupoilla tarvi salasanoja laitella, vaan ne kaupan koneetkaan ei aina ole yhteydessä sen kortin omistajapankin kanssa, ja se kestää. tunnus on vain neljä numeroinen, ja taas ootetaan ennenkuin kuittaa.
Tuo luototon kortti usein tekee viiveitä, sanoi kerran kassaneiti, siksipä rahalla on usein kätevintä jos on pikkuostokset.
Olen saletti etten tumpeloi , enemmin mua kyrsii jonossa te jotka alatte kaivaa kolikoitanne ..kahdestakin posasta kuin kiusaa tehden, kun jonossa on useita. Maksakaa niillä lanteillanne silloin kun ei ole ruuhkaa, ja aina yleensä vanhahko ihminen tukkii kassavirran tuolla tärkeilyllään!
Henkilö menee automaatille ja nostaa käteistä.
Sama henkilö viilettää markettiin ja maksaa seinästä repimillään rahoilla.
Kasööri käsittelee rahat, laittaa ehkä putkipostiin joloin konttorissa joku laskee, käsittelee ja kirjaa ne.
Sen jälkeen joku talsii pankin sinälle ja tuikkaa rahat talteen.
Pankissa joku käsittelee rahat ja joku toinen panostaa ne tai osan niistä automaattiin jotta älyttömyys voi jatkua.- heihurraa
kauppalehden uutisissa oli tänään, kauppa miettii kuumeisesti käyttömaksua korttimaksamiselle.
Hurraa! heihurraa kirjoitti:
kauppalehden uutisissa oli tänään, kauppa miettii kuumeisesti käyttömaksua korttimaksamiselle.
Hurraa!Ollut esillä jo pitemmän aikaa.
En tiedä kaupan portaan ja luottokorttiyhtiöiden keskinäisiä sopimuksia kulujen korvauksista mutta tuskin ne kovin korkeita ovat.
Pieneläkeläispariskunnan päivittäistavaraostokset ovat niin vähäisiä etten prosentin tai kahden vuoksi ryhdy suhraamaan käteisen kanssa.
Tuskin kaupan porraskaan nauttii kolikoiden ja paperiläpyjen kanssa meuhkaamisesta.
Ei sekään ilmaista ole.
- mietityttääkö?
Brittiläiset tiedemiehet ovat tehneet tutkimusta siitä, minkälaisia bakteeripesiä pankkiautomaatit ovat.
Tutkimuksessa ilmeni, että automaateista löytyy yhtä lailla samoja bakteereja kuin julkisista vessoista.
Sekä vessoista että automaateista löytyneet bakteerit saattavat aiheuttaa sairauksia kuten ripulia.
- Olimme yllättyneitä kuinka saastuneita pankkiautomaatit oikein ovat, kertoo tutkimusta johtanut tohtori Richard Hastings.
IS- ...........
en painna näppäimiä,vaan aina joko puhdas nenäliina tai sormikas.
- käsin ja pesu
........... kirjoitti:
en painna näppäimiä,vaan aina joko puhdas nenäliina tai sormikas.
mihin laitat sen nenäliinan? Pesetkö hanskan?
- v a r o v a i n e n
Viime vuoden aikana en kertaakaan käyttänyt ottoja, siis automaatteja. Maksan kortilla, ja kaupankassalta saan käteistä jos tarvitsen (S-kortti tili) Lotossa aika usein se neljä oikein, vaikka vaan yhtä riviä kestolottaankin. Siinä n, 15-19e tulee pikkuostoksiin, jos tarve käteisiin. Tai sitten se uuden 10 vk lotto 10e.
On myös nordean kortti, jota tosi harvoin käytän.
Hankin kortin jo -75-76 eli heti kun niitä tuli. En välitä pitää rahaa mukana.
Jos kortti ei käy, olen ilman.
Laukussa aina mukana pikkupullo käsidesiä, samoin autossa, kaupan korit ja ostoskärryjen työntöaisat myös bakteereja täynnä. Kuivat silmät, joten yritän ehkäistä silmiini niitä pöpöjä saamasta ;) - aurinkoistapäivää+
v a r o v a i n e n kirjoitti:
Viime vuoden aikana en kertaakaan käyttänyt ottoja, siis automaatteja. Maksan kortilla, ja kaupankassalta saan käteistä jos tarvitsen (S-kortti tili) Lotossa aika usein se neljä oikein, vaikka vaan yhtä riviä kestolottaankin. Siinä n, 15-19e tulee pikkuostoksiin, jos tarve käteisiin. Tai sitten se uuden 10 vk lotto 10e.
On myös nordean kortti, jota tosi harvoin käytän.
Hankin kortin jo -75-76 eli heti kun niitä tuli. En välitä pitää rahaa mukana.
Jos kortti ei käy, olen ilman.
Laukussa aina mukana pikkupullo käsidesiä, samoin autossa, kaupan korit ja ostoskärryjen työntöaisat myös bakteereja täynnä. Kuivat silmät, joten yritän ehkäistä silmiini niitä pöpöjä saamasta ;)mullakin ja joka aamu tiputan niihin silmätippoja, kuivat silmät vuotaa, on niinku itkusilmä koko ajan. Vai mitä sinä tarkoitat kuivilla silmilläsi? Kannattais kysyä apteekista neuvoa.
Varon hierasemasta silmiäni, sillä tavoin ne pöpöt niihin saa. Ei ne siitä pankkiautomaatista, ostoskärryn aisasta jne. sinne silmiin itekseen lennä. Jokunen savettipyyhe saattaa olla ostoslaukun sivutaskussa. Mitään käsidesiä en mukanani kanna, kotiin tullessa ensin käsienpesu, sitten muut hommat. Bakteerit kuuluvat jokapäiväiseen elämään, tahtoi tai ei. Liika hygieenisyyskään ei ole hyväksi. Ei kait sitä kukaan kokoajan naamaansa käpälöi, kun on asiointireissulla. - v a r o v a i n e n
aurinkoistapäivää+ kirjoitti:
mullakin ja joka aamu tiputan niihin silmätippoja, kuivat silmät vuotaa, on niinku itkusilmä koko ajan. Vai mitä sinä tarkoitat kuivilla silmilläsi? Kannattais kysyä apteekista neuvoa.
Varon hierasemasta silmiäni, sillä tavoin ne pöpöt niihin saa. Ei ne siitä pankkiautomaatista, ostoskärryn aisasta jne. sinne silmiin itekseen lennä. Jokunen savettipyyhe saattaa olla ostoslaukun sivutaskussa. Mitään käsidesiä en mukanani kanna, kotiin tullessa ensin käsienpesu, sitten muut hommat. Bakteerit kuuluvat jokapäiväiseen elämään, tahtoi tai ei. Liika hygieenisyyskään ei ole hyväksi. Ei kait sitä kukaan kokoajan naamaansa käpälöi, kun on asiointireissulla.On minullakin niitä tippoja. Pahinta on kuumuus, ja kylmyys. Ei auta tipat, jos hikoaa, ja pyyhkii niitä. Samoin pakkanen tekee lasit huurteisiksi, ja samalla sitä vaan käsi menee silmiin, kun niitä lasia ottaa pois silmiltään. Kun olen saanut ostokset kassiini, ja palauttanut kärryn, tai korin, ei ole iso vaiva tippaa desiä laittaa käsiin. Pullo on pieni, täytän sen isommasta.
Vuotavat silmät ei ole kivoja, mutta minkäs teet. Ei niitä tippojakaan saa ylettömästi laittaa, päivän mittaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2323027Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b2012663Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1141283Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1411248- 721146
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait3031141Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3721101Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831065Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a211035Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin81013