Lievä ADHD

eveeve66

Miten ADHD on vaikuttanut lievänä elämäänne?
Mun ogelmana on ollu että koko häiriötä ei tahdottu millään tunnistaa häiriöks.
Tämän takia kärsin ahdistuksesta lapsesta kolmekymppiseks asti. Diagnosoimaton addi on aina diagnosoimaton, riippumatta oireiden vaikeudesta. Oireet vaikuttaa elämään vaan vähän. Selviän ilman lääkkeitä, mutta dg oli silti tarpeen, koska on hyvä ymmärtää mistä kaikki sähläys johtuu.

7

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeeee...

      DG oli tärkeä varmaan siksikin että pääset sähläyksestä eroon, kun saat neuvoja mistä johtuu ja kuinka asioihin vaikuttaa. Aika pienillä toimintaohjeilla saat kaiken rullaamaan.

      • marinakoko

        Mä sain syksyllä diagnoosin lievä/keskivaikea ADHD. 35 vuotta elelin ilman diagnoosia, ja ihan oksti pärjännyt, vaikka vaikeetakin on ollut. Pahemmat ongelmat alkoivat vasta kun mä siirryin 10 vuotta sitten työelämään. Mun ADHD pää ei toiminutkaan ihan niin kuin työnantajat toivoivat. Ekasta työpaikasta sain savustamisen jälkeen kenkää. Toisesta lähdin ennen kuin olisin saanut kenkää. Sit tajusin mennä lääkäriin ja sain diagnoosin ja lääkkeet. Kolmannessa työpaikassa on lähtenyt ihan kivasti rullaa, lääkityksen aloittamisen jälkeen. Suurimmat haasteet töissä on ollut aina huolimattomuus, saamattamuus, aikatauluissa pysyminen, passiivisuus ja hajamielisyys. Kaikkiin osa-alueisiin on tullut apua lääkkeestä (concerta).


      • ...no joo...
        marinakoko kirjoitti:

        Mä sain syksyllä diagnoosin lievä/keskivaikea ADHD. 35 vuotta elelin ilman diagnoosia, ja ihan oksti pärjännyt, vaikka vaikeetakin on ollut. Pahemmat ongelmat alkoivat vasta kun mä siirryin 10 vuotta sitten työelämään. Mun ADHD pää ei toiminutkaan ihan niin kuin työnantajat toivoivat. Ekasta työpaikasta sain savustamisen jälkeen kenkää. Toisesta lähdin ennen kuin olisin saanut kenkää. Sit tajusin mennä lääkäriin ja sain diagnoosin ja lääkkeet. Kolmannessa työpaikassa on lähtenyt ihan kivasti rullaa, lääkityksen aloittamisen jälkeen. Suurimmat haasteet töissä on ollut aina huolimattomuus, saamattamuus, aikatauluissa pysyminen, passiivisuus ja hajamielisyys. Kaikkiin osa-alueisiin on tullut apua lääkkeestä (concerta).

        hajamielisyys vaivaa minuakin ja sen on jotkut huomanneet. Mutta osittain se johtuu vaikeasta elämäntilanteesta ja siitä, ettei vois vähempää kiinnostaa se ala, jossa nyt olen. Ohjeet ja käskyt menee välillä kuuroille korville ja sävellän oman pään mukaan, joka on oman järkeni mukaista. Se vaan ei passaa tietenkään pomoille. Parhaiten kaikki sujuu kun saan tehdä töitä yksin. Silloin keskittyminen ei herpaannu ja todellakin saan tehdä asiat oman pään mukaan, jolloin ne on sutjakasti rullanneetkin. Olen äärimmäisen tarkka tärkeissä asioissa. Tuntuu että muut on huolimattomia mm. rahojen käsittelyssä.


    • lääkekoukku
      • Omega 3

        Laitetaan tähän vielä "pommi" siitä miten luotettava Lamberg-Allardt on puheissaan. Tässä artikkelissa hän on ollut 16 muun tutkijan kanssa sitä mieltä , että lapsille tulee antaa 25 ug per jokainen 11 kiloa d-vitamiinia.

        http://www.vitamindcouncil.org/PDFs/cannell-et-al-vitamin-d-deficiency-epidemic.pdf

        Lainaus tekstistä
        The doses of sunshine or oral vitamin D3 used in healthy children should be designed to maintain 25(OH)D levels above 50 ng/mL (>125nmol/l). As a rule, in the absence of significant sun exposure, we believe that most healthy children need about 1,000 IU (25mcg) of vitamin D3 daily per 11 kg (25 lb) of body weight to obtain levels greater than 50 ng/mL. Some will need more, and others less. In our opinion, children with chronic illnesses such as autism, diabetes, and/or frequent infections should be supplemented with higher doses of sunshine or vitamin D3, doses adequate to maintain their 25(OH)D levels in the mid-normal of the reference range (65 ng/mL) (162,5nmol/l) — and should be so supplemented year round.


    • dddddddddddddddddddd
      • noppa75

        On tullut mieleeni, mitä jos ADHD olisi tiedetty jo silloin lapsuudessani. Olisinko paremmin onnistunut mm. opiskelussa? Lääkitys olisi varmasti auttanut minua kaikissa asioissa... Minä sain ADHD diagnoosin 34-vuotiaana. Nyt olen lääkityskokeilussa ja tuntuu selkeyttävän asioita hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe