Dyson pölynimuri

Pölypirkko

Onko laadukas imuri?
Vai joku toinen merkki omakotitaloon?
kertokaa kokemuksista.

58

11562

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

Dyson on todella hyvä imuri.
      On vain hieman kömpelö ja kovaääninen, mutta imee hyvin.
      Omakotitaloon suosittelisin kuitenkin keskuspölyimuria.

• allaway

yli 200 euron imureissa on pölypussi täynnäkin enemmän kuin 270w imuteho

Kunnon keskuspölkkäri vaan, hiukkaset menee suoraan pihalle.

• parempi imuteho
        allaway kirjoitti:

yli 200 euron imureissa on pölypussi täynnäkin enemmän kuin 270w imuteho

Kunnon keskuspölkkäri vaan, hiukkaset menee suoraan pihalle.

...on parempi imuteho kuin keskuspölynimureissa ja pölypussittomissa.

Eikä se pölyt pihallekaan mikään ultimate ratkaisu ole
        - suotimien kanssa joutuu edelleen leikkimään ... ja pahimmillaan askartelemaan omat virityksensä estämään moottorinsuojasuotimen nopeaa tukkeutumista & putsailemaan tätä säännöllisesti
        - imuri lappaa X litraa sekunnissa ilmaa pihalle, jolloin alipaine imee vastaavan määrän suodattamatonta ulkoimaa sisään eikä lopputulos ole välttämättä yhtään parempi kuin käytettäessä kunnollisella suodatuksella varustettua "perässävedettävää"

• Dyson on paras imuri jota olen käyttänyt. Pussiton ratkaisu on todella hyvä ja sen voi kipata roskikseen helposti. Kaikissa muissa imureissa on se tyhjentäminen alkanut kyllästyttää ja ainainen pussien ostaminen.
      Aluksi vähän arvelutti muovinen kädensija ja muovinen putki, mutta hyvin on kestänyt. Olen myös nähnyt Dysonin firmassa jossa varastomiehet sitä käyttää ja oli vielä ehjänä parin vuoden jälkeen että taitaa se kestää ihan hyvin.

• Niin sitä vielä piti sanoa. Että ihan ehdoton kokolattiamatolle, mutta jos on tavallinen parketti niin kyllä se siinäkin on ihan hyvä. Pitää ostaa eri imupää.

• okt:n siivooja mies
        maurizzz kirjoitti:

Niin sitä vielä piti sanoa. Että ihan ehdoton kokolattiamatolle, mutta jos on tavallinen parketti niin kyllä se siinäkin on ihan hyvä. Pitää ostaa eri imupää.

Vuoden olen käyttänyt 4:n koiran ja 2:n kissan huushollissa .Olen erittäin tyytyväinen,paras imuri mitä
        olen 56-v ikäni aikana käyttänyt.Asun haja asutus alueella ,joten ei pussi onkelmia.Ja pari kertaa viikossa
        olen käyttänyt.Joka kerta tulee pölykasetti täytteen.Hepasuodattimen tarkastin vuoden käytön jälkeen
        pyörän sisältä,eikä ollu potaskaa vielä siellä.Ottaa matostakin eläinten karvaa yllättävän hyvin.Ei voi kun
        SUOSITELLA.

• pölyn imaisija

Pari vuotta käyttänyt, en ole ostosta katunut. Asun kerrostalossa. Jos rakentaisin oman talon, laittaisin keskuspölynimurin. Pussillista imuria ja sukupuolitautia en halua.
      Poistoilma tuntuu Dysonissa olevan todella puhdasta. Pölyjen pyyhkimistarve on suunnilleen puolittunut Dysonin tultua taloon.

• Dyson=paras.

ja on kyllä ehdottomasti tehokas imuri.

Eikä se minun mielestä iso ääninen ole ja laatu ratkaisee ja laatuun olen ollut erittäin tyytyväinen.

Suosittelen lämpimästi.

• H--mio

Ei kuule naapuri puhella pihallaan nykyisin...kun on pienet tontit.

• Karvat veke!
        H--mio kirjoitti:

Ei kuule naapuri puhella pihallaan nykyisin...kun on pienet tontit.

Erilaisista pölynimijöistä, aina venäläistä Sputnikia myöten (jota huonompaa tuskin maailmasta löytyy)
        voin todeta Dysonin olevan aivan omaa luokkaansa. Hyvä imuteho, helppo tyhjentää, parasta nimenomaa pussittomuus, joka säästää vuosien mittaan sievoisen summan. Keskuspölynimurilla on puolensa, mutta jos sellaista ei ole on Dyson ylivoimaisesti paras valinta!

• Sirkkelimies
        Karvat veke! kirjoitti:

Erilaisista pölynimijöistä, aina venäläistä Sputnikia myöten (jota huonompaa tuskin maailmasta löytyy)
        voin todeta Dysonin olevan aivan omaa luokkaansa. Hyvä imuteho, helppo tyhjentää, parasta nimenomaa pussittomuus, joka säästää vuosien mittaan sievoisen summan. Keskuspölynimurilla on puolensa, mutta jos sellaista ei ole on Dyson ylivoimaisesti paras valinta!

Olen ilmuroinut 2,5v Dyson DC19 imurilla. Ihan kelpo laite, mutta minunkin mielestä hyvin äänekäs... siis meluisa. Desibelit saattaa mallien välillä vaihdella. Aina kun tapaan jonkun imuroimassa, niin kiinnitän ensimmäisenä huomioni kyseisen vekottimen ääneen.

• usa imuri
        Karvat veke! kirjoitti:

amerikkalaisia sitten

• Tyhjät pussit.

Se on kiva, että saa pussit tyhjiksi, ilman pussin tyhjentämistä! LOL!

• tyytyväinen omistaja

ollut jo 3 vuotta suunnilleen ja ollaan todella tyytyväisiä. huone ilma ei haise pahalle imuroinnin jälkeen kuten ennen pussullisilla imureilla joita ennätti olla monijakin merkkejä.
      imurin mukana tullut tampparisuulake vai mikä lie on todella hyvä tai koko laite on todella hyvä ja onhan sillä pitkä takuu 5 vuotta

• masa 62

Moi!

Itse en pidä kova äänisistä laitteista, ko imurin ehkä suurin etu ei huoli vaihtaa/ ostaa pölypussia. Mutta johonkin pitää senkin imurin pölyt viedä ja se melu josta alussa kerroin. Imutehoiltaan ei perinteiset häviä, jos pussi ei aivan täysi sit ole.
      Keskus pölyn imureista, itse en pidä pitkästä kurttuletkusta, se hankaa huonekalujen jalkoja jotka pidemmän päälle ei tee hyvää jälkeä.

• imurimies

Vuoden olen käyttänyt ja hyvinhän tuo on toiminut. Ainut mikä vähän veetuttaa on se, että imuri letkuineen on pirun kömpelö. Ei ole Dysonin insinöörit liikoja vaivannut päätään ergonomia-asioilla.

Ja kantsii katsoo, mistä tilaa. Itse tilasin vuosi sitten imurin Amazon uk:sta puoleen hintaan suomen hintoihin nähden.

• semi-tyytyväinen
        imurimies kirjoitti:

Vuoden olen käyttänyt ja hyvinhän tuo on toiminut. Ainut mikä vähän veetuttaa on se, että imuri letkuineen on pirun kömpelö. Ei ole Dysonin insinöörit liikoja vaivannut päätään ergonomia-asioilla.

Ja kantsii katsoo, mistä tilaa. Itse tilasin vuosi sitten imurin Amazon uk:sta puoleen hintaan suomen hintoihin nähden.

mä en ole tyytyväinen sen suulakkeisiin. Ne kulkee ihan hyvin, mutta mä en saa sillä imuroitua huolellisesti nurkkiin ja jalkalistojen reunoihin asti, sinnä kohtaa Miele voittaa. Mulla on siinä se perus-suulake ja parkettisuulake ja niitä pieniä plus vielä yksi pölyjenpyyhkimisen, se on tosi hyvä.

Mutta millainen suulake toimisi lattialla niin että sais reunoja myöden pökyt pois?

• semi imuroija
        semi-tyytyväinen kirjoitti:

mä en ole tyytyväinen sen suulakkeisiin. Ne kulkee ihan hyvin, mutta mä en saa sillä imuroitua huolellisesti nurkkiin ja jalkalistojen reunoihin asti, sinnä kohtaa Miele voittaa. Mulla on siinä se perus-suulake ja parkettisuulake ja niitä pieniä plus vielä yksi pölyjenpyyhkimisen, se on tosi hyvä.

Mutta millainen suulake toimisi lattialla niin että sais reunoja myöden pökyt pois?

Kyllä mulla ainakin toimii hyvin se perus "karvasuulake". Niillä pyörivillä harjasuulakkeilla en imuroi lattioita vaan pelkästään matot. Siinä perussuulakkeessa juuri ne karvat on ne jotka hieroo pölyt pois listan vierestä. Pyörivissä suulakkeissa ei ole niitä karvoja joten listan reunukset ei lähde puhtaaksi niillä. Pinttynyt keittiörasvan voitelema pölyhän ei lähde millään imurilla vaan siihen tarvitaan kunnon moppi ja pesuainetta. Pienessä yksiössä keittiörasva voitelee tehokkaasti sängyt ja jopa vaatekaappien sisällön.

• tuleva dysonin ostaj
        imurimies kirjoitti:

Kerrotko mistä netti osoitteesta tilasit imurisi,itse hankkimassa dysonia myös.Ikinä en ole tilannut mitään ulkomailta enkä osaa englantia kuin yksittäisiä sanoja,onnistuiko maksu visa electronilla vai tarvittiinko luotto kortti.

• Dysonin käyttäjä
        tuleva dysonin ostaj kirjoitti:

Kerrotko mistä netti osoitteesta tilasit imurisi,itse hankkimassa dysonia myös.Ikinä en ole tilannut mitään ulkomailta enkä osaa englantia kuin yksittäisiä sanoja,onnistuiko maksu visa electronilla vai tarvittiinko luotto kortti.

Ainakin Hobby Hall myy. Mulla on ollut kyseinen imuri 4 vuotta ja edelleen hyvä. Imuri on siinkin että suodattinkin on pestävä eli hinta on se mitä maksat ostaessa.

• Jahvetti19

Mulla on ensimmäisiä pussittomia malleja joita markkinille tuli. Hyvin toimii kun muistaa pitää suodattimet puhtaana. Imutehikin säilyy todella hyvin vaikka säiliö alkaisi olla täynnäkin.

• Käsipyyhe-Bob

Eila,jo yli 30v ja aina on pudasta tullut!

• Hyvä lahja hääpareil

Minulla on ollut Dyson jo pari vuotta. Rahaa on tullut säästettyä kun hankkimani malli ei tarvitse pölypusseja. On erittäin tehokas ja sitä kehtaa säilyttää ihan olohuoneen parhaalla paikalla kun on niin hyvännäköinenkin. Helppo ja nopea tyhjentää, kevyt käyttää. Mutta parasta on imuteho joka pysyy samana. Kun ostin sen ja kävin luontaistuotekaupassa senjälkeen ja laskin Dyson- imuripaketin alas niin yksi narkkari (ilmeisesti ulkonäöstä päätellen) yritti jo varastaa sitä. Kaiken kaikkiaan: Parempi naula sokeria kuin leiviskä jotain muuta....).

• tossa mun

alakerrassa olevassa luontais
        tuote kaupassa ei ainakaan ole kovinkaan hyvä imuri ollu kun kakskytävuotta on sitä pussia myyjä tomuttanu tuossa pihalla......keittiörasva tuulenmukana tuppaa sisälle jo postin mukana.
        ja aattele.saunaan ostin ihan oman tysonin..on se niin nätti siellä kun ei tota äijää ole.nurkassa nököttää ja ei pyydä muuta kun ime mua...
        eikä tuo 300 ekee kauhee hintakaan ole...sillähän tosin saa iss siivouksen vuodeks että se siitä pölypussittomuudesta.taidan lähtee rakastelemaan mun ikiomaa tysonii.

• Dc08

Me ostettiin Dyson dc08 muutama vuosi sitten ja todella tyytyväisiä ollaan oltu. Ostettiin, kun kyllästyttiin tavallisten imureiden hajuun imuroinnin jälkeen sekä siihen ainaiseen pölypussien vaihtoon. Taloudessamme on kissa ja koira, joten tavallisella imurilla joutui vaihtamaan pölypussin jatkuvasti. Koiran karvanlähtöaikaan jopa joka toinen imurointikerta eli kerran viikossa.

Dysonin vahvuuksia on imurointitehon pysyminen samana, kun tavallisissa imureissa teho alkoi vähentyä heti kun pussi alkoi vähänkin täyttyä pölystä vaikka vaihto ei ollut vielä ajankohtainen. Ja imuri on oikeasti tehokas. Hajuhaittoja ei tule Dysonilla tavallisten imureiden tapaan. Pölysäiliö on helppo tyhjentää ja jos imuriin sattuu menemään jotain mikä ei sinne kuulu(lapsiperheessä varmaan ainakin tiedetään kuinka helposti kaikki pienet arvokkaat lasten "aarteet" imuriin menevät), voi pölysäiliön kätevästi tarkistaa ennen tyhjennystä, kun on läpinäkyvä.

Miinuksiakin toki on, suurimpana melutaso. Dyson ei ole se hiljaisin imuri. Ja melko isokokoinen tuo myöskin on, ainakin tuo meidän muutaman vuoden vanha malli. Nykyiset on käsittääkseni vähän pienempiä, mutta mallilltaan ei Dyson ehkä ole ihan niin kätevä kuin tavalliset "laatikko"imurit.

Suosittelen Dysonia kyllä kaikille sitä harkitseville. Meillä ei ole mikään imuri kestänyt näin kauaa ja käyttövuosia on vielä paljon varmasti jäljellä, niin hyvin tuo vieläkin pelittää. :)

• KippisX

Imuteho: Hyvä, ainahan tätä voisi olla lisääkin, mutta kyllä tällä jo pärjää
      Suulakkeet: "turbosuulake" on aika huono. Toimii kunnolla vain jos ei ole mattoja tms. esteitä. Keittiön klinkkereiltä tosin poimii murut hyvin. Peruslattiasuulake taasen työntää murut edellään, joten ei sekään täydellinen. Muut suuttimet ns. normikamaa
      Ääni: Aika järkyttävä ujellus. Varmaan yksi markkinoiden kova-äänisimmistä...pakko hoitaa homma nopeasti
      Perässä vedettävyys jne.: Kätevä, tulee hyvin perässä, helppo käsitellä, pysyy pystyssä, piuhan jojo jäpäkkä jne.
      Tyhjennys: Tosi kätevä irrottaa säiliö ja käydä tyhjentämässä piharoskikseen. Sisällä ei kannata tyhjennellä tai saattaapi joutua uudelleen imurointihommiin.

Summasummarum: Itse suosin laadukasta keskuspölynimuria jos vaan mahdollista, mutta perässävedettävistä Dyson on varmasti yksi parhaista jos vaan melun kanssa oppii elämään.

• himoputsari

Hankkikaa ihmeessä Dolphin monitoimikone! Se imuroi, pesee ja puhdistaa ilman pesuaineita ym. Pesee lattiat, ikkunat, matot, WC:n kaikki paikat HÖYRYLLÄ. Sopii parhaiten omakotitaloon tai muuten isoon asuntoon, jossa paljon puhdistamista.

• dysonmies
    • Laadukas imuroija

Electrolux UltraOne- sarja pesee mennen tullen Dysonit niin imuteholtaan, käytettävyydellään kuin hiljaisuudellaan ja on lisäksi selvästi halvempi.

Testituloksia kuluttajalehdestä 5/2009:

Dyson DC22 Allergy Parquet: (hintaluokka 400€)

Suorituskuky: 2,5/5
      Puhdistuneen alueen leveys: 1,5/5
      Imurointi nurkista ja seinien vierestä: 3,5/5
      Pölynimukyky matolta: 2/5
      Pölynimukyvyn säilyminen, kun pussissa on pölyä: 3/5
      Pölynimukyky puulattialta: 4/5
      Pölynimukyky rakolattialta: 4/5
      Eläintenkarvojen imurointi: 2,5/5
      Poistoilman puhtaus: 4/5

Dyson DC23 Origin: (hintaluokka 450€)

Suorituskuky: 2,5/5
      Puhdistuneen alueen leveys: 4,5/5
      Imurointi nurkista ja seinien vierestä: 3/5
      Pölynimukyky matolta: 3/5
      Pölynimukyvyn säilyminen, kun pussissa on pölyä: 3/5
      Pölynimukyky puulattialta: 4,5/5
      Pölynimukyky rakolattialta: 3/5
      Eläintenkarvojen imurointi: 1/5
      Poistoilman puhtaus: 5/5

Electrolux Ultraone Z8820 TESTIVOITTAJA (hintaluokka 280€)

Suorituskuky: 4,5/5
      Puhdistuneen alueen leveys: 5/5
      Imurointi nurkista ja seinien vierestä: 4,5/5
      Pölynimukyky matolta: 3/5
      Pölynimukyvyn säilyminen, kun pussissa on pölyä: 5/5
      Pölynimukyky puulattialta: 5/5
      Pölynimukyky rakolattialta: 5/5
      Eläintenkarvojen imurointi: 5/5
      Poistoilman puhtaus: 5/5

Jos imurin pitää olla pussiton, niin testissä Dysonia paremmin pärjäsivät esim. Philips FC 8734 230€ tai Electrolux Twinclean 290€ jotka ovat kaikenlisäksi vielä halvempia.

• varmavalinta?

imuri vaihtoehdot omakotitaloon .paras ensin. 1.keskuspölynimuri.2. miele.3.electrolux.........134. dyson.

• !!!!!!

tyttäreni käytti kolme viikkoa sitten perjantaina philipsin pölynimuria,siirsi jopa kaikki huonekalut että sai pestyä lattiat hyvin sen jälkeen, tiesi että lapsen synnytys tapahtuu pian!kaikki oli siis puhdasta tai PITI olla.maanantaina syntyi lapsi, ja aamulla heille tuli kiire. Menin tiistaina heille vähän järjestelemään kotia,elikä laitamaan sitä kuntoon, ja hups ympäri asuntoa, lattiat täynnä, mustasta olohuonen matosta tullutta nukkaa, imuri pölyttänyt kaiken nukan ilmaan joka oli nyt sillä välillä laskeutunut.Ei muuta kun oma Dyson kehin, ja pölyt pois, ja ne myös lähti eivät jäänet ilmaan pyörimään.ei edes viikon päästä löytynyt niin paljon pölyä kun heidän imuri oli saanut vain liikkeelle, ja sen jälkeen laskeutumaan latialle.

• Mieleen tyytyväinen

Kovaääninen, kömpelö, en suosittele...
      Keskuspölynimuri on paras...
      Minulla oli Mielen imuri ennen, taidan palata siihen, oli hiljainen ja ketterä, tykkäsin

• jaatinenjhs

dysonin saa 280 eurolla!! ei se mitään 4 sataa maksa.

katsoin kun tuossa ylhäällä oli dyson mies kirjoittanut että www.ostostaivas.com
        saa tuon sairaan halvalla. tilaan sellaisen. keskuspölyimuri on susi jo syntyessään.

• tysonisti
        jaatinenjhs kirjoitti:

dysonin saa 280 eurolla!! ei se mitään 4 sataa maksa.

katsoin kun tuossa ylhäällä oli dyson mies kirjoittanut että www.ostostaivas.com
        saa tuon sairaan halvalla. tilaan sellaisen. keskuspölyimuri on susi jo syntyessään.

Hinta riippuu mallista (suotimien suodatuskyky) ja varusteet. Ne 280 euron mallit on perus karvalakki-malleja. Löytyy myös yli 500 euron malleja.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CatalogSearchResultView?storeId=1444&searchTerm=dyson&searchTagName=hakutulos_pika&jspStoreDir=Anttila&shopId=10007&catalogId=1444&ddkey=OrderPrepare

• ei enää koskaa D:tä.

• Molempia kokeillut
        tysonisti kirjoitti:

Hinta riippuu mallista (suotimien suodatuskyky) ja varusteet. Ne 280 euron mallit on perus karvalakki-malleja. Löytyy myös yli 500 euron malleja.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CatalogSearchResultView?storeId=1444&searchTerm=dyson&searchTagName=hakutulos_pika&jspStoreDir=Anttila&shopId=10007&catalogId=1444&ddkey=OrderPrepare

Kuten Kuluttaja-lehden testi osoitti Dyson on imureissa häntäpäässä. Lisäksi testissä mainittiin, että se täyttyy paljon pussi-imureita aikaisemmin. Testin voittaneessa Electroluxissa on taas se vika, että sitä on hankala säätää, kun imuteho on niin kova, että matot tahtoo lähteä mukaan. Tätä ongelmaa ei Dysonissa ole heikon imutehon vuoksi.

• Faktat esiin
        Molempia kokeillut kirjoitti:

Kuten Kuluttaja-lehden testi osoitti Dyson on imureissa häntäpäässä. Lisäksi testissä mainittiin, että se täyttyy paljon pussi-imureita aikaisemmin. Testin voittaneessa Electroluxissa on taas se vika, että sitä on hankala säätää, kun imuteho on niin kova, että matot tahtoo lähteä mukaan. Tätä ongelmaa ei Dysonissa ole heikon imutehon vuoksi.

Täältä se testi löytyy.
        http://www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=d439e156-ca0b-4102-bcdc-9411b379df8a&referer=/fi-fi
        Ikävää, ettei Dysonin omistajat tiedä, että markkinoilta löytyy paljon parempia imureita. Asioista tulee ottaa selvää.

• 64Tuikku

Dyson DC29 original on ollut käytössä kuukauden ja vielä on muistissa edellisen imurin parempi käyttömukavuus.

Dysonissa mm.
      - liian lyhyt sähköjohto (kesken olohuoneen saa vaihtaa toiseen paikkaan)
      - liian lyhyt imuletku (lattialta ei yletä harjasuulakkeella edes oven karmia imuroimaan)
      - Käsikahva ei mukaudu eri työskentelyasentoihin vaan ote esim. tasaisten pintojen imuroinnissa tosi kummassa asennossa samoin sohvan selkätyynyille ei taivu.
      - suuttimen vaihto vaatii kaksi kättä kun myös oikea käsi tarvitaan painamaan nappia.
      - puuttuu kunnollinen imutehon säätö, joka aroille materiaaleille on tarpeen
      - imuputken aukolla imutehoa saa manuaalisti pois, mutta siinä pitää koko ajan pitää sormea ja pienikätinen ei siihen edes kunnolla yllä.
      - suuttimet (original) ovat keskimäärin huonoja.
      Matala lattiasuutin
      Ei kulje nukkamatolla vaikka hankalat nipukat kääntää.
      Krihnuttaa ikävästä lattialla (naarmuja?)
      Vain räsymatot menee suht mukavasti ja kaiketi menis lyhutnukkainen/nukaton kokolattiamattokin.
      Mukana tulevassa harjasuuttimessa on todella vähän ja aika hentosia karvoja.
      Hyvin helposti tulee "kolahduksia" varsinkin, kun imutehoa ei saa pienemmälle.
      Pieni huonekalusuutin on todella lyhyt, joten
      sen kanssa saa esim. patjoja imuroidessa kurotella todella paljon.
      Ilman suutinta putkensuu on niin lyhyt, että sitä ei voi käytää mihinkään.

eli perustoimitus ei sisällä normaalissa siivouksessa tarvittavia perussuuttimia vaan lisää tarttee ostaa. Suuttimien hinnat taitaa pyöriä n. 30€ kpl ja näitä sit on siivouskomero väärällään ja alvariinsa vaihdat suuttimesta toiseen...
      Eli kyllä harmittaa. Hinnan perusteella luulisi tälläisten perusominaisuuksien olevan todella hyviä.

• pölytön koti

Kiitos keskustelupalstasta, jolla vakuutuin ostopäätöksestä. Hinta on ollut Dysonilla vaan niin sikakorkee, että olen kiertänyt kaukaa. Vein juuri vanhan uuden tehottoman imurin kiertoon ja lähden kaupoille. Täällä Sveitsissä kun ne tuppaa tökkimään noita kokolattiamattoja joka puolelle!

• Dyson-fani

Olen käyttänyt Dyson Allergy Parguet-imuria 3 kuukautta ja voin todella suositella sitä. Se on paras imuri mikä meillä on ollut. Meillä on ollut Miele ja pari Electroluxia aikaisemmin. Dyson on mielestäni aivan omaa luokkaansa. Pölyallergikkona voin todeta, että ilmanlaatu imuroinnin jälkeen on todella hyvä. Vähän kömpelöltä imuri aluksi tuntuu, mutta kyllä sitä oppii käsittelemään. Parkettisuulake on hyvä, koska se ei imeydy kovaan lattiaan niin lujasti kiinni. Ääni on kyllä aika paha. Korvatulpat auttavat siihen. Ehdottomasti kannattaa ostaa Dyson-imuri!

• PFfft12

Eipä tuon Kuluttaja-testin perusteella kannata Dysoniin koskea pitkällä tikullakaan(ostettava erikseen).

Tietysti jos haluaa hypestä maksaa niin sitten.

• faktat esii

Tuo testi on kaksi vuotta vanha....

• Tuota noin vaan

Eipä niissä niitä tehonsäätöjä ole edelleenkään ja samat suuttimet pyörivät, samat liian lyhyet johdot ja letkut ... saati n yt perusratkaisut.

• !!!!!!!!!!11
    • gigantti 2.12
    • kunhan vertailen

Minkälaisia imureita teillä on jos ne haisee?
      Mulla sinkkutalous. Pölypussin vaihto: nosta läppä ylös, vedä pölypussi ulos (se menee samalla vedolla kiinni eikä pölyt leviä), laita käytetty pussi roskiin, uusi pussi tilalle ja läppä kiinni. Aikaa kuluu alle minuutti, ehkä 30 sek. Pölypusseja kuluu ehkä 2 per vuosi? Ei siis kallista. Hepa-tai joku sisäsuodatin voi pestä tai vaihtaa kerran? vuodessa (en tosin ole n. 1,5 vuoteen tehnyt asialle mitään nyt kun tulin ajatelleeks, eli ehkä ei ole ollut syytä?).
      Mutta ei kyllä mitään hajua tule. Muistan kyllä joskus vanhoissa imureissa oli hajua mutta ei nykyisessä.
      On hiljainen ja ketterä, selkävaivainen pärjää hyvin.
      Ylipäätään vuosikustannukset on jotain euroja jos sitäkään.

Mihin Dysonilla pölyt "katoaa"? Jos ei ole pussia? Selviääkö alle minuutin operaatiolla? Onko Dyson ketterä ja hiljainen?

Ihan vaan vertailun vuoksi kyselen.

• toinen utelias

Ei sitte kellään olekaan Dysonia??? :D

• Turhaan parjataan

Siis mitä toi valitus lyhyestä johdosta on? Testivoittaja Electroluxin toimintasäde 10,1 ja Dysonin 9,9. Ja muutenkin, aika paljon suulakkeille annettu arvoa tuossa testissä. Dysonille saa kuitenkin vaikka minkälaisia suulakkeita, joilla tilanne muuttuu oleellisesti.

Dysonia 3 vuotta käyttäneenä voi sanoa, että puhdasta ilmaa edelleen sieltä tulee, suodatin pesty muutaman kuukauden välein. Ja säiliön täyttymiseen kyllä menee vaikka kuinka monta imurointikertaa, en sitten tiedä millaisella kaatopaikalla tästä kritisoineet asuu. Eikä se imuteho tunnu siitä pudonneen mihinkään. Eli on luokkaa hyvä edelleen. Ja meillä imuroidaan melkein joka päivä (koira)

Oikeastaan ainoa miinus, joskin varsin pieni, on tuo kömpelyys ja se että ne pikkusuulakkeet tahtovat irtoilla kun eivät ole kannen alla. Valmistuvaan omakotitaloonkaan ei haluttu keskuspölynimuria seinän nurkkia/kalusteita hajottamaan.

Ja tosiaan kun toimintasäde on noin 10 metriä, niin aika iso talo täytyy olla jos kytkee kerroksen lähimpänä keskustaa olevaan pistorasiaa eikä meinaa ylettyä joka paikkaan.

• Herkkä nenä

Tosi vanha ketju, mutta liityn joukkoon, koska joku näitäkin lukee.

Päädyimme tarkan harkinnan jälkeen Dysonin DC29 Animal-imuriin. Pakettiin kuului kuului mm parketti- ja iso ja pieni tampparisuulake ja muunneltava rakosuulake. Lähtöhinta 399e, mutta Prismasta alennuksineen 254e. Ei paha.

Purimme ja kasasimme laitetta liikkeessä. Kaikki osat napsahtelivat kevyesti, kynsiä katkomatta ja irvistelemättä irti ja kiinni.

Vertasimme myös Electroluxin sykloni-imuriin, mikä oli ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta valinta tökkäsi tyrkyllä olleeseen n. 30e:n suodatinpakettiin, jossa luki "Starter packet" tai jotain. Miksi? Vastaus voi olla, että Electroluxin sykloni on vain silmänlumetta, eli se erottelee vain hiekan ja villakoirat ja varsinainen pöly kerätään kalliisiin suodattimiin. Hepa-suodatin voidaan pestä muutaman kerran, mutta ei loputtomiin.

Sitten takuu. Electrolux 2v, Dyson 5v. Dysonissa pestään yksi suodatin silloin tällöin, kuitenkin viimeistään 6kk välein. Varsinaisen Hepa-suodattimen väitetään kestävän koneen käyttöiän. Se jää nähtäväksi, mutta on vaihdettavissa sekin.

Sikakalliita pölypusseja ja poistosuodattimia on makseltu vuosien mittaan ihan riittävästi. Kustannussyistä tulee monesti siirryttyä halvempiin tarvikepusseihin, jotka taas laskevat kaikkein haitallisimman pölyn takaisin ilmaan. Mutta kyllä usein tomun haju tuntuu alkuperäisilläkin varusteilla.

Pölypussien tukkeutumista kompensoidaan yleisesti järjettömillä sähkötehoilla, jotka myös näkyvät sähkölaskuissa.

Käytössä meidän Dyson osoittautui todella tehokkaaksi ja tamppaavat suuttimet erityisesti. Pölyn ja tomun hajua poistoilmassa ei tunnu ja huoneilma jäi raikkaaksi. Ärsyttävää oli letkun lyhyys, joka korostui, kun suulakevartta käytti pitkänä.

Etukäteen arvelutti Dysonin paljon moitittu melutaso, mutta kyseinen DC29 Animal on hiljaisemmaksi kehitetty, eikä melu ollut erityisen kova, vaan ihan normaalia pölynimurien yleistä tasoa.

• MEILLÄ OVET

ja ikkunat auki ja sitten lehtipuhaltimella kyllä lähtee pölyt ja mölyt.

• Eteranal

Meillä on ollut tuo Electroluxin UltraSilencer pari vuotta. Voin omasta puolestani allekirjoittaa tuon Kuluttaja.fin testin.

Imuri on:
      erittäin hiljainen, voit imuroida vaikka keskellä yötä kerrostalossa jos säädät imutehoa pienemmälle, suurellakaan teholla ei ujella vaan ääni on mukavan pehmeä, hiljaisuutta arvostan imurissa yli kaiken
      näppärän kokoinen ja helppo liikutella
      suulakkeet lukittuvat paikoilleen eivätkö irtoa kesken touhuamisen
      imuteho on riittävä joka tilanteessa
      pölypussi on helppo vaihtaa eikä sitä tarvitse olla vaihtamassa jatkuvasti
      parkettisuulakkeen lisäksi ei ole tarvittu muita suulakkeita, pöly lähtee joka paikasta
      varustettu pestävällä HEPA-suodattimella
      12 metrin virtajohto yltää joka paikkaan
      letkun kahva on ergonominen ja teleskooppiputkessa on hyvä säätövara
      tällä mieskin tykkää imuroida
      ei tarvitse juosta roskakatokselle tyhjentämään, pussi pois, teippi pussin reiän päälle ja uusi pussi tilalle
      ei hajuja kun pidät huolen, että et imuroi kosteutta imurin sisälle

- en osaa sanoa tästä imurista pahaa sanaa muuta kuin sen, että se kuluttaa virtaa, joka kuitenkin näkyy hyvänä imutehona

Dysonista ei ole pitkäaikaisia kokemuksia. Muutaman kerran olen käyttänyt ja juuri samoihin asioihin olen törmännyt kuin edellisetkin ketjussa eli kömpelyyteen ja äänekkyyteen. Lisäksi niillä Dysonin suulakkeilla ei aivan aikuisten oikeasti tee mitään jos niitä vertaa esimerkiksi tuohon Electroluxin aivan ylivoimaiseen matalaan ja leveään parkettisuulakkeeseen.

En keksi ainakaan itse mitään syytä miksi pitäisi vaihtaa Dysoniin?
      Imuteho? Electrolux voittaa.
      Poistoilman puhtaus? Electrolux voittaa.
      Käytännöllisyys? Electrolux voittaa.
      Äänekkyys? Electrolux voittaa.
      Hinta? Electrolux voittaa.
      Puhdistuksen helppous? Electrolux voittaa.

Jään odottamaan jotain parempaa.

• Hintalaatueitoimi

Dyson on edelleenkin HINTAANSA nähden:

- todella kovaääninen (yli 80dB)
        - heikkolla imuteholla varustettu (alle 300w siis huono)
        - kömpelö käsitellä ja kaatuu helposti

Sitten kun kuulee näitä "matosta irtosi uskomaton määrä pölyä, vaikka oli juuri imuroitu vanhalla pussillisella". No tietenkin kun sen näkee siellä säiliössä pyörivän. Tehkää sama päinvastoin pussillisella. Pussi vaikka saksilla auki, niin kyllä löytyy pölyä Dysonin jälkeenkin.

• JiiPee

Ostettiin keväällä Dyson DC29. Aateltiin kerranki panostaa kunnon imuriin kun muutama vuosi menty perintöimurilla ja koska köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Mutta, jos olisi mahdollista päättää uudestaan, jättäisin imurin kauppaan ja ostaisin jotain ihan muuta. Tuli ostettua 290€:lla paskaa. Mikään, ei kerta kaikkiaan mikään puolusta korkeaa hintaa.
      -Imuteho ei ole hyvä, odotin enemmän kun sitä on kehuttu
      -imutehoa ei voi säätää
      -ulottuvuus lyhyt,
      -meteli hirmuinen,
      -kömpelö liikkumaan,
      -kaatuu helposti,
      -putkiliitokset aivan onnettomat vaikka ovat "lukolliset". Yksi liitoskohta vuotaa kahvan juuresta vaikka liitoskohtaa ei ole aukastu kuin pari kertaa.
      -kaikki liitokset, säiliö yms aivan onnettoman rimpulat, imuria ei uskalla kantaa kun pelottaa että joku paikka pettää
      -kaiken kaikkiaan laatu on surkeaa, ei todellakaan 290€ väärti!!!

• Ollil1

Dysonin, kuten muidenkin pussittomien imureiden tehon tuntu perustuu illuusioon, siihen kuinka kovalla metelin avustamana pölyä näkyy kertyvän läpinäkyvään säiliöön. Oikeasti ne ei ole lainkaan tehokkaita.Erityisesti se tärkein ja vaativin siivouksen osa,matolta puhdistus on kehnoa minkä nykyiset kaupassa kuluttajien näkyvillä olevat imutehoa kuvaavat opasteetkin todistaa. Muutaman vuoden takainen hössötys pussittomien kans oli kuluttajien tyypillinen kollektiivinen reaktio johonkin uuteen juttuun.
      Pussittomien suosio on laskussa jo mutta niitä voi yhä suositella poikamies boksiin jossa on nahkasohva ja ei ole mattoja. Saavat niitä muutkin käyttää mutta ei kannata väittää niitä tehokkaiksi imureiksi enää.

• kelvoton_puhdistustulos

Miele vs Dyson vertailu:
        https://www.youtube.com/watch?v=fKmsf8B7pDo

Dyson imuroi ainoastaan näkyvimmät karvat ja haituvat, ja huolellisenkin imuroinnin jälkeen jättää maton täyteen pölyä. Mielellä ei tarvitse kuin kerran vetäistä, niin se imaisee suuren määrän pölyä mitä dyson on jättänyt poistamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe