Kirkon ihmisoikeuskysymysten neuvottelukunta (KION) pitää vanhollislestadiolaisten ehkäisykieltoa ihmisoikeusloukkauksena.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/1259-kion-lestadiolaisten-ehkaisykielto-ihmisoikeusloukkaus
Kirkon ihmisoikeuksia valvova elin pitää siis ehkäisykieltoa lakien vastaisena.
Piispat ottanevat kohta saman kannan ja kirkolliskokous seuraavassa istunnossaan.
Ellei ehkäisykielto poistu niin todennäköisesti kohta on SRK:n johtohenkilöt maallisessa oikeudessa vastaamassa ihmisoikeusrikkomuksistaan.
Ihmisoikeusloukkaus
28
1085
Vastaukset
- höpsis hei
Perustuslaki takaa uskonnonvapauden.
- 5+5
saa kuulua tällaiseen hömppä liikeeseen mutta ehkäisykielto on laiton!
srk klaanin on muutettava sääntöjään! - han se on.
5+5 kirjoitti:
saa kuulua tällaiseen hömppä liikeeseen mutta ehkäisykielto on laiton!
srk klaanin on muutettava sääntöjään!VL-johtajat sanoo ehkäisikieltoa ei ole, tietävät että käytännössä se on.
- tajua,
5+5 kirjoitti:
saa kuulua tällaiseen hömppä liikeeseen mutta ehkäisykielto on laiton!
srk klaanin on muutettava sääntöjään!mitä tarkoittaa uskonnonvapaus? Se tarkoittaa vapautta uskoa niinkuin uskoo ja vapautta julistaa uskoaan. Ihmisoikeudet eivät mene perustuslain yli.
- TYHMÄTKIN
tajua, kirjoitti:
mitä tarkoittaa uskonnonvapaus? Se tarkoittaa vapautta uskoa niinkuin uskoo ja vapautta julistaa uskoaan. Ihmisoikeudet eivät mene perustuslain yli.
VL- naiset pitää vapauttaa olosta lapsentekokoneina ja piste.
- oli nyt puhe
TYHMÄTKIN kirjoitti:
VL- naiset pitää vapauttaa olosta lapsentekokoneina ja piste.
siitä, mitä laki sanoo ja mitä ei.
oli nyt puhe kirjoitti:
siitä, mitä laki sanoo ja mitä ei.
ollut poliittisen vallan huipulla oleva norsunluutorni lainkouran ulottumattomissa.
Nyt se on nopeasti muuttumassa lasitorniksi jota horjutetaan joka suunnalta ja sisältäkin ja millä hetkellä hyvänsä se on pirstaleina kuin Berliinin muuri.- faktaa...
tajua, kirjoitti:
mitä tarkoittaa uskonnonvapaus? Se tarkoittaa vapautta uskoa niinkuin uskoo ja vapautta julistaa uskoaan. Ihmisoikeudet eivät mene perustuslain yli.
...uskonnonvapauden yli. Onhan tästä ennakkotapauskin: pappi joka kieltäytyi yhteistyöstä naispapin kanssa tuomittiin korkeimmassa oikeudessa työsyrjinnästä. Päätöksen perusteluissa mainittiin, ettei vakaumus voi olla peruste lain rikkomiseen, ts. laki jyrää vakaumuksen ja uskonnonvapauden vaikka se lain suoma oikeus onkin jos sen nimissä rikotaan muita lakeja.
Koska kyseessä on korkeimman oikeuden päätös se on nk. ennakkotapaus jota voidaan soveltaa muissakin lain ja vakaumuksen konflikti tilanteissa.
Perustuslaista ja uskonnonvapauslaista sen verran, että se sallii harjoittaa uskontoa lakeja ja hyviä tapoja kunnioittaen. - pedofiileja.
faktaa... kirjoitti:
...uskonnonvapauden yli. Onhan tästä ennakkotapauskin: pappi joka kieltäytyi yhteistyöstä naispapin kanssa tuomittiin korkeimmassa oikeudessa työsyrjinnästä. Päätöksen perusteluissa mainittiin, ettei vakaumus voi olla peruste lain rikkomiseen, ts. laki jyrää vakaumuksen ja uskonnonvapauden vaikka se lain suoma oikeus onkin jos sen nimissä rikotaan muita lakeja.
Koska kyseessä on korkeimman oikeuden päätös se on nk. ennakkotapaus jota voidaan soveltaa muissakin lain ja vakaumuksen konflikti tilanteissa.
Perustuslaista ja uskonnonvapauslaista sen verran, että se sallii harjoittaa uskontoa lakeja ja hyviä tapoja kunnioittaen.Mikään laki ei kiellä pedofiilien loputonta ymmärtämistä.
- Keksijotainparempaa
faktaa... kirjoitti:
...uskonnonvapauden yli. Onhan tästä ennakkotapauskin: pappi joka kieltäytyi yhteistyöstä naispapin kanssa tuomittiin korkeimmassa oikeudessa työsyrjinnästä. Päätöksen perusteluissa mainittiin, ettei vakaumus voi olla peruste lain rikkomiseen, ts. laki jyrää vakaumuksen ja uskonnonvapauden vaikka se lain suoma oikeus onkin jos sen nimissä rikotaan muita lakeja.
Koska kyseessä on korkeimman oikeuden päätös se on nk. ennakkotapaus jota voidaan soveltaa muissakin lain ja vakaumuksen konflikti tilanteissa.
Perustuslaista ja uskonnonvapauslaista sen verran, että se sallii harjoittaa uskontoa lakeja ja hyviä tapoja kunnioittaen.Taisi mennä sulla sekaisin ihmisoikeudet ja laki. Ihmisoikeuksien noudattaminen on suositus, mutta niiden noudattamattomuudesta Suomen laki ei voi tuomita.
"Perustuslaista ja uskonnonvapauslaista sen verran, että se sallii harjoittaa uskontoa lakeja ja hyviä tapoja kunnioittaen."
Heh. Yritäpä selittää oikeudessa, että ehkäisyn sanominen synniksi on huono tapa.
Susta ei olisi juristiksi. Pitää olla pätevät perustelut. - .........
Keksijotainparempaa kirjoitti:
Taisi mennä sulla sekaisin ihmisoikeudet ja laki. Ihmisoikeuksien noudattaminen on suositus, mutta niiden noudattamattomuudesta Suomen laki ei voi tuomita.
"Perustuslaista ja uskonnonvapauslaista sen verran, että se sallii harjoittaa uskontoa lakeja ja hyviä tapoja kunnioittaen."
Heh. Yritäpä selittää oikeudessa, että ehkäisyn sanominen synniksi on huono tapa.
Susta ei olisi juristiksi. Pitää olla pätevät perustelut.Vastauksessa kommentointiin uskonnonvapautta ja lain sen toteuttamiselle asettamia rajoituksia. Siinä ei myöskään edes sivuttu SRK:n kantaa ehkäisyyn.
- ähhh
......... kirjoitti:
Vastauksessa kommentointiin uskonnonvapautta ja lain sen toteuttamiselle asettamia rajoituksia. Siinä ei myöskään edes sivuttu SRK:n kantaa ehkäisyyn.
Vastaus oli viestiin, jossa sanottiin, että ihmisoikeudet eivät mene perustuslain yli. Siinä viestissä verrattiin siis ihmisoikeuksia perustuslakiin eikä jotain Suomen lain kohtaa toiseen Suomen lain kohtaan.
Ihmisoikeusloukkaukset eivät kuulu Suomen lain piiriin, eivät edes ihmisoikeusrikkomukset. ähhh kirjoitti:
Vastaus oli viestiin, jossa sanottiin, että ihmisoikeudet eivät mene perustuslain yli. Siinä viestissä verrattiin siis ihmisoikeuksia perustuslakiin eikä jotain Suomen lain kohtaa toiseen Suomen lain kohtaan.
Ihmisoikeusloukkaukset eivät kuulu Suomen lain piiriin, eivät edes ihmisoikeusrikkomukset."Ihmisoikeusloukkaukset eivät kuulu Suomen lain piiriin, eivät edes ihmisoikeusrikkomukset"
Totta kai ne kuuluvat ja pakko onkin kuulua, jotta kansainväliset oikeudet ei tarvitsisi niihin puuttua.
Kymmeniä tuomioita on silti Suomi saanut kansainvälisiltä tuomioistuimilta.
Kyllä ne ihmisoikeudet on turvattu Suomen laissa ja eläintenkin oikeudet.- ähhh
Pe.ku kirjoitti:
"Ihmisoikeusloukkaukset eivät kuulu Suomen lain piiriin, eivät edes ihmisoikeusrikkomukset"
Totta kai ne kuuluvat ja pakko onkin kuulua, jotta kansainväliset oikeudet ei tarvitsisi niihin puuttua.
Kymmeniä tuomioita on silti Suomi saanut kansainvälisiltä tuomioistuimilta.
Kyllä ne ihmisoikeudet on turvattu Suomen laissa ja eläintenkin oikeudet.Normaalit lait turvaavat kansalaisten oikeuksia, ja niihin sisältyy paljon sellaisia asioita, jotka kuuluvat myös ihmisoikeuksien piiriin. Tällainen on esimerkiksi uskonnonvapaus. Se on kirjattu sekä ihmisoikeuksiin että Suomen lakiin.
Ihmisoikeudet ihmisoikeuksien nimellä sen sijaan eivät kuulu Suomen lakiin. Jos jokin teko todetaan ihmisoikeusrikkomukseksi, mutta sitä tekoa ei löydy Suomen laista, oikeus on sen edessä voimaton. Sitten voidaan yrittää tulkita tuo teko sellaiseksi, että se voidaan tuomita jonkin olemassaolevan lain mukaan, mutta siitä syntyy helposti sellainen soppa, että oikeusvaltion maine on vaarassa. ähhh kirjoitti:
Normaalit lait turvaavat kansalaisten oikeuksia, ja niihin sisältyy paljon sellaisia asioita, jotka kuuluvat myös ihmisoikeuksien piiriin. Tällainen on esimerkiksi uskonnonvapaus. Se on kirjattu sekä ihmisoikeuksiin että Suomen lakiin.
Ihmisoikeudet ihmisoikeuksien nimellä sen sijaan eivät kuulu Suomen lakiin. Jos jokin teko todetaan ihmisoikeusrikkomukseksi, mutta sitä tekoa ei löydy Suomen laista, oikeus on sen edessä voimaton. Sitten voidaan yrittää tulkita tuo teko sellaiseksi, että se voidaan tuomita jonkin olemassaolevan lain mukaan, mutta siitä syntyy helposti sellainen soppa, että oikeusvaltion maine on vaarassa.mukana Suomen laissa ihan yksilöityinä ja jollei niitä olisi niin tuolla kadullahan voisi kuka tahansa raiskata ja tappaa ilman pelkoa tuomioista.
Kansainvälinen oikeus tuomitsee vain ne ihmisoikeuksien loukkaukset jotka ovat menneet Suomessa läpi sormien.
"Vuoden 2009 loppuun mennessä Suomi on saanut ihmisoikeustuomioistuimelta 128 tuomiota ja lisäksi 54 valitusta on päätynyt sovintoon tai hallitus on yksipuolisesti myöntänyt ihmisoikeusloukkauksen. Tuomioista 99 on ollut langettavia. Suomen jäsenyysaikana muut Pohjoismaat ovat yhteensä saaneet vuoden 2009 loppuun mennessä 54 langettavaa tuomiota."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisoikeudet- ähhh
Pe.ku kirjoitti:
mukana Suomen laissa ihan yksilöityinä ja jollei niitä olisi niin tuolla kadullahan voisi kuka tahansa raiskata ja tappaa ilman pelkoa tuomioista.
Kansainvälinen oikeus tuomitsee vain ne ihmisoikeuksien loukkaukset jotka ovat menneet Suomessa läpi sormien.
"Vuoden 2009 loppuun mennessä Suomi on saanut ihmisoikeustuomioistuimelta 128 tuomiota ja lisäksi 54 valitusta on päätynyt sovintoon tai hallitus on yksipuolisesti myöntänyt ihmisoikeusloukkauksen. Tuomioista 99 on ollut langettavia. Suomen jäsenyysaikana muut Pohjoismaat ovat yhteensä saaneet vuoden 2009 loppuun mennessä 54 langettavaa tuomiota."
http://fi.wikipedia.org/wiki/IhmisoikeudetLues tuo edellinen viestini uudestaan. Suomessa ei voi tuomita kuin Suomen lakien mukaan. Niissä ei ole läheskään kaikkea sellaista, minkä jokin taho keksii viedä oikeuteen ihmisoikeusloukkauksena.
ähhh kirjoitti:
Lues tuo edellinen viestini uudestaan. Suomessa ei voi tuomita kuin Suomen lakien mukaan. Niissä ei ole läheskään kaikkea sellaista, minkä jokin taho keksii viedä oikeuteen ihmisoikeusloukkauksena.
sanomaan itse asiasta sanaakaan ja meni sen myötä henkilöä vastaan hyökkäämiseksi.
- ähhh
Pe.ku kirjoitti:
sanomaan itse asiasta sanaakaan ja meni sen myötä henkilöä vastaan hyökkäämiseksi.
Asiastahan just sanoin. Ei voi tuomita lakikirjassa olemattomien lakien mukaan. Jos voisi, niin syyttäisin naapuriani ihmisoikeusloukkauksesta mua kohtaan kun sillä on komeampi auto kuin mulla. Se on loukkaus tasa-arvoa vastaan.
- riiitelijä
han se on. kirjoitti:
VL-johtajat sanoo ehkäisikieltoa ei ole, tietävät että käytännössä se on.
Riita on lähellä, kun tyhmä puhuu, hän kärttää itselleen selkäsaunaa.
- 18
ähhh kirjoitti:
Asiastahan just sanoin. Ei voi tuomita lakikirjassa olemattomien lakien mukaan. Jos voisi, niin syyttäisin naapuriani ihmisoikeusloukkauksesta mua kohtaan kun sillä on komeampi auto kuin mulla. Se on loukkaus tasa-arvoa vastaan.
voi hyvää päivää sentään.
Kateus ei ole loukkaus tasa-arvoa kohtaan.
Ymmärrät varmaan, että lait ovat hierarkisia. Kaikkia eu-direktiivejä ja lakeja ei ole suomen laissa, mutta tuomioita voidaan myös jakaa niiden perusteella.
Ihmisoikeuslakia ei tarvi erityisesti sisällyttää suomen lakiin. Ihmisoikeudet kuuluvat automaattisesti kaikille ihmisille ja valtioiden lakien ei pitäisi olla ristiriidassa "voimakkaampien" lakien kanssa.
Kukaan ei voi uskonnonvapauden nimissä perustaa uutta uskontoa jne missä jäseniä voisi raiskata tms. Ehkäisykielto ja perhesuunnittelukielto on vapauden riisto. Meillä ihmisillä on oikeus päättää omasta kehostamme eikä mikään uskonto voi sanoa, mitä voit kehollasi tehdä. Jos haluat ehkäistä, se ei voi olla säädeltyä ja uskon edellytys tai ehto uskoon kuulumiselle. - Please! x1
18 kirjoitti:
voi hyvää päivää sentään.
Kateus ei ole loukkaus tasa-arvoa kohtaan.
Ymmärrät varmaan, että lait ovat hierarkisia. Kaikkia eu-direktiivejä ja lakeja ei ole suomen laissa, mutta tuomioita voidaan myös jakaa niiden perusteella.
Ihmisoikeuslakia ei tarvi erityisesti sisällyttää suomen lakiin. Ihmisoikeudet kuuluvat automaattisesti kaikille ihmisille ja valtioiden lakien ei pitäisi olla ristiriidassa "voimakkaampien" lakien kanssa.
Kukaan ei voi uskonnonvapauden nimissä perustaa uutta uskontoa jne missä jäseniä voisi raiskata tms. Ehkäisykielto ja perhesuunnittelukielto on vapauden riisto. Meillä ihmisillä on oikeus päättää omasta kehostamme eikä mikään uskonto voi sanoa, mitä voit kehollasi tehdä. Jos haluat ehkäistä, se ei voi olla säädeltyä ja uskon edellytys tai ehto uskoon kuulumiselle.Uskonnonvapauden nimissä, Sinäkin saat uskoa, kuten haluat. Tässäkin asiassa. Ei kukaan rajoita, tai peräti kiellä. Please!
- 22
Please! x1 kirjoitti:
Uskonnonvapauden nimissä, Sinäkin saat uskoa, kuten haluat. Tässäkin asiassa. Ei kukaan rajoita, tai peräti kiellä. Please!
Uskonnonvapauden nimissä saa usko, mutta muilta ei voi vaatia mahdottomuuksia uskon nimissä.
Vanhemmat, jotka kieltäytyivät viemästä lastaan sairaalahoitoon, vaan pelkästään rukoilivat parantumista, saivat vankilatuomion tapahtuneesta. Uskonnonvapauden nimissä ei voi toteuttaa mitä tahansa.
- kfhave
Kotimaa24 uutisen alla asiasta on mielenkiintoista pohdintaa.
Tällainen näkökulma nousi esille, että mikä on KIONin mielestä laitonta?
1. Onko se laitonta, että uskonnollisessa yhteisössä on sellainen oppi ja ymmärrys, että ehkäisy on synti?
2. Vai onko laitonta vasta se, että tätä oppia ruvetaan kontrolloimaan liikkeessä?
3. Vai meneekö laittomuuden raja silloin rikki, kun ihmisiä erotetaan tämän perusteella liikkeestä?
Keskustelussa nousi vielä sellainen lisäkysymys, että voiko uskonnollinen yhteisö ylipäätään sisäisesti kontrolloida jäseniensä elävän yhteisön opettamassa opissa? - lainvastainen!
Koko oppi, jonka varassa vl-seksuaalirikolliset saavat mellastaa ihan rauhassa, on Suomen rikoslain vastainen.
- rikollista toimintaa
Rippisalaisuus oppi on yllytystä rikokseen ja rikoksen salailua ja suoraan rangaistavaa toimintaa suomen lakien puitteissa.
- SRK:n
rikollista toimintaa kirjoitti:
Rippisalaisuus oppi on yllytystä rikokseen ja rikoksen salailua ja suoraan rangaistavaa toimintaa suomen lakien puitteissa.
seksuaalirikollisten suojelun ja rikosten salaamisen.
Vaikka SRK:n Voittonen niin itsevarmasti esiintyykin vl-pedofiilien parhaimpana ystävänä. - Erehtymättömyys
kirkkolain vastainen mutta siitä vaan pidetään SRK:ssa kiinni.
Piispa Häkkinen totesi Hesarissa, että kirkolla ei ole mitään keinoja puuttua lestadiolaisten opetukseen ja rippikäytäntöön.
http://freepathways.wordpress.com/2010/10/05/kirkko-ei-kykene-2/
Jos SRK luopuisi rippisalaisuudesta maallikoiden kohdalla, se saattaisi herättää kenttäväessä ihmettelyä että erehtyikö errehtymätön seurakunta sittenkin. - yllyttämiseen,
Erehtymättömyys kirjoitti:
kirkkolain vastainen mutta siitä vaan pidetään SRK:ssa kiinni.
Piispa Häkkinen totesi Hesarissa, että kirkolla ei ole mitään keinoja puuttua lestadiolaisten opetukseen ja rippikäytäntöön.
http://freepathways.wordpress.com/2010/10/05/kirkko-ei-kykene-2/
Jos SRK luopuisi rippisalaisuudesta maallikoiden kohdalla, se saattaisi herättää kenttäväessä ihmettelyä että erehtyikö errehtymätön seurakunta sittenkin.painostamiseen ja pakottamiseen, jota SRK:n EHDOTON rippisalaisuus käytännössä tarkoittaa.
SRK pakottaa maallikko-alamaisensa salaamaan vakaviakin rikoksia rippisalailuoppinsa avulla. "Anteeksiannetuista asioista ei saa puhua"... "Uskovaiset eivät asioitaan käsittele käräjillä, vaan ne sovitaan omassa porukassa"... "Jos paljastat anteeksiannetun asian, synti tulee sinun kannettavaksesi ja on kadotukseksesi"..
Jokainen vl-yhteisössä elänyt/elävä tietää ja tuntee nämä säännöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483