6kk ruokailu!

mums mums

Heippa!

Mites teidän puolivuotiaat syövät? Lähinnä ruokailurytmiä ja määriä haeskelen. Kaipailen ei-täysimetettyjen puolivuotiaitten lasten vanhemmilta kokemuksia :)
Meillä siis puolivuotias ja "ongelmana" tämä maitosuositus, kun ei millään meinaa täyttyä nuo suositukset mitä maitopurkin kyljessä lukee.. Meidän sälli söis mielummin kuin jois :D

Eli tällainen rytmi hänellä:
Aamulla puuro, jossa hedelmäsosetta (aamuisin ei suostu maitoa syömään millään ilveelläkään)
Ennen ekoja päikkyjä sellanen 100-150 ml maitoa
Lounaaksi soseateria, noin pikku pilttipurkin verran (bataattia, lihaa tms. itsetehtyjä mössöjä. Ei suostu ruuan päälle/ennen maidolle)
Seuraavaksi maitoa vaihtelevasti 100-200ml
Tähän väliin (n. klo 16-18) antaisin hedelmäsosetta, mutta tuon vähäisen maidon takia yritän antaa hedelmän sijasta maitoa, vaihtelevasti taas se 100-200 ml
Illalla klo 19.30 260ml velliä tai vellin ja maidon sekoitusta ja unta kuulaan :) Tämä iltasyöminen on aina vakio :)
sormiruoka maisteluja vähitellen, mutta siitä puuhasta ei vielä paljoa mahan pohjalle asti pääse, koiran mahaan sitäkin enemmän ;D

Poika kasvaa todella hyvin, välillä ihmettelen millä ilveellä, kun on vielä mallia ikiliikkuja, energiaa kuluttaa aivan tolkuttomasti, luulisi että maitokin maistuisi siis vähän paremmin..
Olisin kiitollinen jos kertoisitte omista syömisistänne puolivuotiaanne kanssa :)

Kaikki epäasialliset vastaukset sivuutan, joten ne voi suosiolla jättää kirjoittamatta :)

6

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+6

Tee puuro maitoon niin saa enemmän maitoa.. ja ala antamaan myös illalla puuroa sekin maitoon tehtynä ja vielä ennen nukkumaan menoa velliä jos tarvis.. Tuleehan tuosta äkkiä laskettuna jotain 5dl pelkkää maitoa vielä velli ja jos puurotkin teet maitoon nii alkaa suositus täyttymään.. Maidon saannillahan ei siis tarkoiteta pelkkää juotua maitoa..

• sdfged

Meillä aamulla puuro tai sose (6-7) lisäks 80-100ml maitoa, unista riippuen joko hedelmä/marja sosetta tai liha sosetta 10-11 maitoa noin 80ml, 13-15 välillä lihaa ja kasviksia noin 80-100ml maitoa, 17-18 välillä hedemää/marjoja ja n,80ml maitoa iltapala puuroa ja 80-100ml maitoa ja Yöllä 100ml maitoa jos herää kerran jos kaks niin yht n.200ml. Tyttö kans ikiliikkuja, kasvaa kummiskin kovasti. ja soseitaa menee noin 1/2 purkkia...

• äippädäippädää

Aamulla noin klo 8-9 200ml velliä (lasketaan kuulemma maidoksi kun maitopohjaista, sanottiin neuvolassa)
      Noin klo 12-13 liha/kala tms sosetta 1/3- 1/2 purkillista ja 140ml maitoa
      Noin klo 16-17 hedelmäsosetta (saman verran kuin aiemmin) ja 140ml maitoa
      Noin klo 20-21 iltapuuro (noin desi) ja maitoa 140ml

Aika paljon poikasi syö välillä sosetta, ei varmaan siksi jaksa juoda maitoa. Meillä maito menisi paremmin alas kuin kiinteät

• Moms

08.30 aamupuuro maito
      12.00 liha/broileri maito
      15.00 hedelmäsose maito
      18.00 kasvisose maito
      22.00 iltapuuro maito

Edellä mainitut on tietysti "noin"-aikoja. Maitoa menee suunnilleen 120-140 milliä ateria ja nuo ateria-annoskoot on noin puoli piltti-purkillista.

• sdff

Jos laskeskelin oikein niin vauvasi juo päivässä 560-810 ml päivässä. Tuo on ilmeisesti ihan riittävä määrä. Itelläni myös poika 6kk ja juuri neuvolassa sanoi, että 600-700 ml on tarpeeksi muun ruuan oheen. Olen myös itse ihmetellyt purkkien kyljessä olevaa suositusmäärää, mutta taitaa olla sellaisille jotka eivät kiinteitä juuri syö.

Eli meillä näin:
        aamulla maito 100 ml ja puuroa hedelmäsosetta
        maito 100 ml
        lounas maito 100 ml ja lihasose (pikkupurkki)
        välipala maito 100 ml ja hedelmäsose
        päivällinen maito 100 ml ja kasvissose
        iltapala maito 100 ml ja puuro hedelmäsosetta
        vaihtelevasti yöllä 0-100 ml

Tähän meidän terkka oli ainakin ihan tyytyväinen.

• ---
        sdff kirjoitti:

Jos laskeskelin oikein niin vauvasi juo päivässä 560-810 ml päivässä. Tuo on ilmeisesti ihan riittävä määrä. Itelläni myös poika 6kk ja juuri neuvolassa sanoi, että 600-700 ml on tarpeeksi muun ruuan oheen. Olen myös itse ihmetellyt purkkien kyljessä olevaa suositusmäärää, mutta taitaa olla sellaisille jotka eivät kiinteitä juuri syö.

Eli meillä näin:
        aamulla maito 100 ml ja puuroa hedelmäsosetta
        maito 100 ml
        lounas maito 100 ml ja lihasose (pikkupurkki)
        välipala maito 100 ml ja hedelmäsose
        päivällinen maito 100 ml ja kasvissose
        iltapala maito 100 ml ja puuro hedelmäsosetta
        vaihtelevasti yöllä 0-100 ml

Tähän meidän terkka oli ainakin ihan tyytyväinen.

meillä syödään aika lailla kahden tunnin välein... maitoa (140-160ml) sillon ku mennää nukkumaa mutta muuten soseita ja yleensä soseita menee kerralla se yksi purkki... illalla saa ilta puuron jota menee joku 2-3dl valmiina mitattuna... ja sitte vielä nukkumaa mennessa velliä sen 160-200ml..
        meillä on todella vilkas lapsi ja liikkuu todella paljon joten kuluttaakin paljon ja sen takia syödään aikas paljon... mutta on normaalin kokoinen poika... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe