Olohuoneen sisustaminen

metu75

Hei,
kaipaan vinkkejä olohuoneen sisustamiseen, etenkin laminaatin ja seinän värin suhteen.
Eli olohuoneen sohva on musta kangassohva, tv-taso ja olohuoneen pöytä ovat pähkinänruskeita ja matto on myös ruskea, olohuoneen katto- ja lattialamppu ovat valkoisia. Valkoinen senkki on osaksi olohuoneen ja osaksi eteisen puolella. En vaan osaa päättää, että minkäväriset verhot laittaisin, minkävärisen maalin seiniin ja minkäsävyisen laminaatin???

7

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisustusfriikki77

No ainakin kannattaa valita aika tumma lattia, vaikka pähkinälaminaatti, se on aika kaunis ja elävä pinta. Sitten toisin seinien, verhojen ja sisustusesineiden kautta huoneeseen vähän väriä. Ruskeaan voi yhdistää sävystä riippuen monia värejä: punaisia sävyjä, sinistä, vihreää (lime), keltaista. Riippuu ihan siitä, millaisen tunnelman haluat huoneeseen luoda. Onko sinulla esim. jotain taulua, josta voisit värimaailman valita?

• sisustajatar---

En kyllä suosittelisi laminaatin sävyksi ihan tummaa jos kalusteesi ja mattosikin ovat melko tummia. Vaikutelma voi olla todella raskas jos kaikki lattianrajassa ja vähän ylempänä ovat tummaa. Eli vaaleampi laminaatti joka nostaisi paremmin tummat kalusteet esiin ja samoin tummat matot.

Ruskeaan kannattaa liittää jonkinverran ihan vaaleita sävyjä, vaikka ihan valkoistakin, joka piristää tilaa ja tuo valoa. Kaikkia seiniä ei kannata ainakaan tummalla maalilla/tapetilla vetää, yhden seinän toki voit korostaa kauniilla tapetilla joka voi olla vähän tummempaa kuin muut seinät.

Verhoiksi ehdottaisin jotain valoa läpipäästävää, jotta huone ei olisi pimeän oloinen tummien kalusteiden vuoksi. Sävyllä ei niin ole väliä, siihen voit valita ihan valkoiset tai jos haluat räikeää niin vaikka vihreät tai turkoosit. Kuviolliset verhot voisivat tuoda vähän muotoa tilaan jos muutoin tekstiilit ja kalusteet ovat yksivärisiä. Jos verhot ovat esimerkiksi nyt vaikka vihertävät voit jatkaa sävyn käyttöä esim laittamalla sohvalle muutaman vihertävän sohvatyynyn ja lisäämällä lipaston päälle pari vihertävää tuikkukippoa esimerkiksi.

Tässä nyt muutamia ideoita mitä näin sisustajana tulee mieleen.

• metu75

Kiitos vinkeistä. Valkoisia verhoja olen ajatellutkin. Mietin vain, et miten tuon seinän sävyn valitsisin, ettei tule liian synkän oloinen kun nuo kalusteet ja matto ovat niin tummia...Itse mietin, että jos löytäisin jotain vaaleampaa pähkinälaminaattia. Ehkä sit joku turkoosi vois olla minun mileen esim. pöydällä kynttilän värinä ja sit sohvalla sisustustyynynä....Itseä vaan arveluttaa, ettei tule liian sekava sit, ku mulla on pari marimekon lumimarja-kankaasta tehtyä taulua, missä on ruskeaa, valkoista ja oisko tuo nyt joku roosan ja beigen välinen sävy....

• metu75
        metu75 kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Valkoisia verhoja olen ajatellutkin. Mietin vain, et miten tuon seinän sävyn valitsisin, ettei tule liian synkän oloinen kun nuo kalusteet ja matto ovat niin tummia...Itse mietin, että jos löytäisin jotain vaaleampaa pähkinälaminaattia. Ehkä sit joku turkoosi vois olla minun mileen esim. pöydällä kynttilän värinä ja sit sohvalla sisustustyynynä....Itseä vaan arveluttaa, ettei tule liian sekava sit, ku mulla on pari marimekon lumimarja-kankaasta tehtyä taulua, missä on ruskeaa, valkoista ja oisko tuo nyt joku roosan ja beigen välinen sävy....

niin siis tuolla vaaleata pähkinälaminaattia siis lattiaan..

• Nastolasta
        metu75 kirjoitti:

Hei ota siitä Lumimarja-taulusta niitä värejä muuhun sisustukseen. Tulee tasapainoinen ja viihtyisä. Turha keksiä uusia värejä, kun sulla jo on lähtökohta:)

• helposti

Ammattisisustussuunnittelijan avulla vinkit, ideat ja todenmukaiset 3d-kuvat olohuoneestasi edullisesti ja helposti. Esim. seinäpintojen ja lattiamateriaalin suunnittelu ja mallinus 119 euroa
      Lisätietoa ja tilaukset osoitteesta:
      www.planmyroom.fi

• kallsi

Pitäisikö lattian olla vaaleampi kuin katon? Meillä on mäntypaneeliset katot ja nyt pitäisi rempata lattiat. Pitäisikö lattian olla vaaleampi kuin mitä katto on? Entä seinien väri?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1587
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      13
      1464
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      114
      1255
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      977
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      935
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      917
    Aihe