Hei,
kaipaan vinkkejä olohuoneen sisustamiseen, etenkin laminaatin ja seinän värin suhteen.
Eli olohuoneen sohva on musta kangassohva, tv-taso ja olohuoneen pöytä ovat pähkinänruskeita ja matto on myös ruskea, olohuoneen katto- ja lattialamppu ovat valkoisia. Valkoinen senkki on osaksi olohuoneen ja osaksi eteisen puolella. En vaan osaa päättää, että minkäväriset verhot laittaisin, minkävärisen maalin seiniin ja minkäsävyisen laminaatin???
Olohuoneen sisustaminen
7
917
Vastaukset
- sisustusfriikki77
No ainakin kannattaa valita aika tumma lattia, vaikka pähkinälaminaatti, se on aika kaunis ja elävä pinta. Sitten toisin seinien, verhojen ja sisustusesineiden kautta huoneeseen vähän väriä. Ruskeaan voi yhdistää sävystä riippuen monia värejä: punaisia sävyjä, sinistä, vihreää (lime), keltaista. Riippuu ihan siitä, millaisen tunnelman haluat huoneeseen luoda. Onko sinulla esim. jotain taulua, josta voisit värimaailman valita?
- sisustajatar---
En kyllä suosittelisi laminaatin sävyksi ihan tummaa jos kalusteesi ja mattosikin ovat melko tummia. Vaikutelma voi olla todella raskas jos kaikki lattianrajassa ja vähän ylempänä ovat tummaa. Eli vaaleampi laminaatti joka nostaisi paremmin tummat kalusteet esiin ja samoin tummat matot.
Ruskeaan kannattaa liittää jonkinverran ihan vaaleita sävyjä, vaikka ihan valkoistakin, joka piristää tilaa ja tuo valoa. Kaikkia seiniä ei kannata ainakaan tummalla maalilla/tapetilla vetää, yhden seinän toki voit korostaa kauniilla tapetilla joka voi olla vähän tummempaa kuin muut seinät.
Verhoiksi ehdottaisin jotain valoa läpipäästävää, jotta huone ei olisi pimeän oloinen tummien kalusteiden vuoksi. Sävyllä ei niin ole väliä, siihen voit valita ihan valkoiset tai jos haluat räikeää niin vaikka vihreät tai turkoosit. Kuviolliset verhot voisivat tuoda vähän muotoa tilaan jos muutoin tekstiilit ja kalusteet ovat yksivärisiä. Jos verhot ovat esimerkiksi nyt vaikka vihertävät voit jatkaa sävyn käyttöä esim laittamalla sohvalle muutaman vihertävän sohvatyynyn ja lisäämällä lipaston päälle pari vihertävää tuikkukippoa esimerkiksi.
Tässä nyt muutamia ideoita mitä näin sisustajana tulee mieleen.- metu75
Kiitos vinkeistä. Valkoisia verhoja olen ajatellutkin. Mietin vain, et miten tuon seinän sävyn valitsisin, ettei tule liian synkän oloinen kun nuo kalusteet ja matto ovat niin tummia...Itse mietin, että jos löytäisin jotain vaaleampaa pähkinälaminaattia. Ehkä sit joku turkoosi vois olla minun mileen esim. pöydällä kynttilän värinä ja sit sohvalla sisustustyynynä....Itseä vaan arveluttaa, ettei tule liian sekava sit, ku mulla on pari marimekon lumimarja-kankaasta tehtyä taulua, missä on ruskeaa, valkoista ja oisko tuo nyt joku roosan ja beigen välinen sävy....
- metu75
metu75 kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Valkoisia verhoja olen ajatellutkin. Mietin vain, et miten tuon seinän sävyn valitsisin, ettei tule liian synkän oloinen kun nuo kalusteet ja matto ovat niin tummia...Itse mietin, että jos löytäisin jotain vaaleampaa pähkinälaminaattia. Ehkä sit joku turkoosi vois olla minun mileen esim. pöydällä kynttilän värinä ja sit sohvalla sisustustyynynä....Itseä vaan arveluttaa, ettei tule liian sekava sit, ku mulla on pari marimekon lumimarja-kankaasta tehtyä taulua, missä on ruskeaa, valkoista ja oisko tuo nyt joku roosan ja beigen välinen sävy....
niin siis tuolla vaaleata pähkinälaminaattia siis lattiaan..
- Nastolasta
metu75 kirjoitti:
Hei ota siitä Lumimarja-taulusta niitä värejä muuhun sisustukseen. Tulee tasapainoinen ja viihtyisä. Turha keksiä uusia värejä, kun sulla jo on lähtökohta:)
- helposti
Ammattisisustussuunnittelijan avulla vinkit, ideat ja todenmukaiset 3d-kuvat olohuoneestasi edullisesti ja helposti. Esim. seinäpintojen ja lattiamateriaalin suunnittelu ja mallinus 119 euroa
Lisätietoa ja tilaukset osoitteesta:
www.planmyroom.fi - kallsi
Pitäisikö lattian olla vaaleampi kuin katon? Meillä on mäntypaneeliset katot ja nyt pitäisi rempata lattiat. Pitäisikö lattian olla vaaleampi kuin mitä katto on? Entä seinien väri?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881587
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla131464- 981390
- 691260
- 1141255
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18935- 37917