Saksan Auto Motor und Sport testasi kovan joukon nelivetoautoja. Mukana olivat: Audi RS5 Coupé, BMW X3 x-Drive 20d, Mercedes S 350 4Matic, Mini Cooper S Countryman All4, Porsche Cayenne V6, Range Rover TDV8, Subaru Impreza WRX STi, Volvo V60 D5 AWD, VW Passat 2.0 TDI 4Motion ja VW Phaeton V6 TDI 4Motion.
Volvo V60 voitti nelivetovertailun eli keräsi eniten pisteitä ja oli nopein 700 m pitkällä testiradalla. Porsche Cayenne oli toinen sekä pisteissä että testiradalla. Miten on mahdollista, että 205 hv Volvo voittaa 450 hv Audi RS5:n testiradalla lähes 5 sekunnilla 700 m matkalla? Mercedes S 350 oli testiradalla hitain yli 8 sekuntia Volvon perässä. Testin huonoimmat kokonaispisteet sai Subaru Impreza, joka jäi testiradalla Volvosta 7,5 sekuntia.
Ja niin kun niitä Audin ja Subarun nelivetoja on hehkutettu ja Volvon nelivetoa on haukuttu ja Volvo näytti tuossa testissä niille perävaloa paljon tehottomammalla autolla.
Testi ei ole valitettavasti vielä netissä kuin otsikoiden tasolla eli on luettavissa vain irtonumerona.
http://www.auto-motor-und-sport.de/heft/auto-motor-und-sport/auto-motor-und-sport-heft-01-2011-3262079.html
V60 voitti nelivetovertailun Saksassa
14
1543
Vastaukset
- 20+17
Tuossa testissä on kyllä niin sekalainen soppa niin erilaisia autoja ettei noita ole mitään järkeä testailla keskenään.
Lukematta testiä en voi edes kuvitella mikä on sellainen testirata jolla luotettavasti ja objektiivisesti noin erilaisia autoja voi testata.
Ja vaikka kuinka hehkut siellä niin Audi RS5n potentiaaliselle ostajalle EI Volvo ole minkäänlainen kilpailija...- niinpä tietenkin
Niin seli seli , Volvo voitti, Jos Audi olis voittanut niin kaikki olis ollut objektiivistä ja luotettavaan mutta vituiks meni. Niin ton Audin potentiaalinen kilpailija taitaa olla Skoda, joskin hiukan luotettavampi, on tainnut voittaa kaikki keskenäiset vertailutkin.
- Vai oli
vääränlainen rata Audille, buhahahaa. Olisko pitänyt peräti Lintsin vuoristorata olla?
Taisi nyt vaan olla vääränlainen tulos... - sellaista se vaan on
näitä testejä ja muita vastaavia tehdään koska täytyyhän työkseen jotain tehdä.
Kuka voittaa milloinkin ja on verrokit kohdillaa jne..
Tärkeintä on saada voittajia, että saadaan myyjille materiaalia ihan joka merkille ja mallille.
Toiset ne selaa lehtiä lehtihyllyllä ja katsoo lopputuokset ja ei kun nettii provoamaan.
- kerkkonen
Muistelen että Lada Niva voitti joskus nelivetotestin, mutta 4-maticin mersumies ei kuitenkaan ostanut Ladaa?
- the53254234
Taidat muistaa vähän väärin.
- eraser-08
rinta rottingilla(S60 D5 AWD summum -11)
- ehkä seuraavaksi
eikös sulla ovitiivisteet suhisseet nopeammassa menossa?? Sori!
Ottaisin itsekkin.
- tapsu 1
Niin missä rallissa se Volvo ne Imprezsat voitti? Eihän niitä oo edes viivalle uskallettu laittaa! Ei semmosta autoa pidä ostaa jota ei korjaamallakaan saa kuntoon. Pitäisi olla ominaisuuksiakin eikä vaan neljä ratasta ja loota. On kyllä tuttu auto v 60 nelikkoveto.
- kyllä se siitä
oikein ralli miehiä vai ihan amiksia vaan?
Ei siiviliautoilla ole juurikaan merkitystä kuinka hyvin ne menee mutkaradalla tai soralla.
On sitä taidettu katsoa liikaa näitä Top- ja Fifth geareita.
Nuo ralli- ja rata-autot tahtoo olla melkoisen surkeita tuonne arkiliikenteeseen, mutta näitä teinit kuitenkin ihannoi ja ihmettelevät kun omat viritykset paukkuu rikki ja on niin pirun kamalia ajaa.
- Ihan oikeasti
Onpa tälläkin palstalla taas fiksuja kirjoituksia. Volvo voitti... Audi vain ei pärjännyt tässä testissä, ehkä toisella kerralla...
- Ovi edellä
Audin 450 heppaa ei auta jääradalla pätkääkään, Volvon parisataa diisseliheppaa on todennäköisesti helpompi hallita. Muutenkin löysenmpi, ei urheilullinen alusta on parempi silloin kun ajetaan talvirenkailla, varsinkin saksalaisten surkeilla kitkoilla.
Edellisestä näyttönä olen pöllyttänyt Subarun Diesel Outbackilla sekä WRX:n että Mitsu EVOn jääradalla, jolla huiput oli 130kmh ja keskinopeus n. 80.
Se mikä ihmetyttää enemmän on että kuinka Volvo, josta ei saa luistonestoja pois päältä voi voittaa vähänkään urheilullista ajoa edellyttävällä radalla Audin tai Subarun, joista etenemisenhidastusjärjestelmät saa tarvittaessa kytkettyä kokonan pois? Yksikään esp ei nimittäin nopeuta vauhtia radalla, jos kuljettaja osaa ajaa autoa.
Jos joku osaa nahkahousujen kieltä, voi tulkata testistä miten ratakierrokset on ajettu, millainen rata, mikä keskinopeus jne.- Volvo näytti muille
Koko testi on luettavissa tuolta pdf-muodossa. Katso sieltä ajat ja pisteytykset ja pistä vaikka Google-kääntäjään sanat joita et nahkahousujen kielestä ymmärrä.
http://www.volvocars.com/at/all-cars/volvo-v60/Documents/1101145_MP_A.pdf
- hyvä peli, onnea
todella omituinen testi vertailla oikeita maastureita(Range), sporttiautoja, perhefarkkuja ja muuta sekalaista keskenään. Täytyisi olla todella monta rataa vertailussa ja sittenkin siinä ei olisi mitään järkeä.
Kivahan se Volvon on mainokseen laittaa tuloslista, mutta onko sillä mitään merkitystä markkinoinnissa??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108