Olen viime aikoina syönyt terveellisesti ja ihoni on rauhoittunut, vessassakaan ei ole "vaikeuksia". Tänä aamuna huomasin, että uloste oli taas sellaista epämääräistä mönjää ja kasvot ovat pukanneet ulos todella paljon talia, uusia ihomatoja taas satoja.
Kroppa protestoi selvästi jotain ruoka-ainetta. Vaikea selvittää mikä, mutta pastöroitu maito voisi olla yksi. (Käytän laktoositonta, koska minulla on todettu laktoosi-intoleranssi)
Onko kokemuksia maitotuotteiden vaikutuksesta akneen?
Pastöroitu maito vai mikä?
6
1205
Vastaukset
- kokemusta on
Alussa en uskonut, mutta maitotuotteet aiheuttavat minulle finnejä. Olen jo kymmeniä kertoja "testannut" että näin se vaan on. Minulla myös laktoosi intoleranssi, mutta se ei liity tähän ihon reagointiin. Eli kaikki maitotuotteet tekevät sen, ei ole kyse onko niissä rasvaa vai ei. Iho alkaa oireilemaan 1-2 päivän kuluttua maitotuote altistuksesta. Ja ikää on jo yli 40v. ja iho muutoin hyväkuntoinen.
- sit kestät maitoa,
ja rasvaista juuri noiden bakteereiden ja solujen takia!
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Elamaa_yllapitavat_probiootti_bakteerit&homeantibiootti.html - vassa
Minulla iho (ja suolisto) reagoi myös maitoon, ei laktoosi-intoleranssia. Kyseessä saattaa olla tuon maidossa olevan IGF :n (insulin-like growth factor) vaikutus. Probiootteja suosittelen kyllä myös muutenkin, mutta siitä en tiedä onko niistä apua jos maito aiheuttaa ongelmia (riippuen siis mikä on syynä).
- jeijjis
Itsekkin huomannut nyt kun maitoa juonut tavallista enemmän, että vatsa-vaivoja (ilmaa vatsassa jne) tullut, ja on sitä ehkä hieman enemmän samalla finnejäkin tullut. Pitääkin kokeilla täysin maidotonta ruokavaliota! Jos tästä löytyisi jtn apua..
- comedomies
jeijjis kirjoitti:
Itsekkin huomannut nyt kun maitoa juonut tavallista enemmän, että vatsa-vaivoja (ilmaa vatsassa jne) tullut, ja on sitä ehkä hieman enemmän samalla finnejäkin tullut. Pitääkin kokeilla täysin maidotonta ruokavaliota! Jos tästä löytyisi jtn apua..
Pakko tämä on uskoa: alkuviikon iho oli aika hyvä - maito, juusto ja jogurtti olivat nimittäin loppuneet jääkaapista. Hain torstaina lisää ja aika paljon niillä on jo herkuteltu ja eikös nyt perjantai-iltana naama kuki jo.
Maito on raakamaitoa, leipäjuusto on tehty raakamaidosta ja jogurtti on pastöroitu. Vielä pitää testata onko syyllinen nuo kaikki kolme vai vain jokin niistä... - comedomies
comedomies kirjoitti:
Pakko tämä on uskoa: alkuviikon iho oli aika hyvä - maito, juusto ja jogurtti olivat nimittäin loppuneet jääkaapista. Hain torstaina lisää ja aika paljon niillä on jo herkuteltu ja eikös nyt perjantai-iltana naama kuki jo.
Maito on raakamaitoa, leipäjuusto on tehty raakamaidosta ja jogurtti on pastöroitu. Vielä pitää testata onko syyllinen nuo kaikki kolme vai vain jokin niistä...Tässä yhden kaverin tekemä kokeilu:
http://www.the-accidental-acne-treatment.com/acne-treatment-results.html
finnien määrä lisääntyi, kun hän söi enemmän maitotuotteita, ja vastaavasti alkoi vähenemään, kun hän lopetti maitotuotteet kokonaan.
Googlettelin lisää (esim. hakusana acne and dairy) ja tulos on selvä. Jokaisen, jolla on aknea, kannattaa kokeilla täydellistä maidotonta ruokavaliota parin viikon ajan ja katsoa mitä tapahtuu.
Ja jos totta puhutaan, hedelmistä itse puristettu mehu tai hyvä tee maistuu paljon paremmalta kuin maito...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872