kirjoittajahahamoja

savolainen pöljä

Kun lueskelee tätä palstaa, niin vähitelleen alkaa erottaa erilaisia kirjoitajahamoja, esim. seuraavia:

- tärkeilijä (pyrkii määräilemään, mitä palstalla saa, mitä pitää ja mitä ei saa kirjoittaa mm. pelotellen ylläpidolla)
- panettelija (pyrkii mustamaalaamaan muita kirjoittajia ja samalla paljastamaan heitä)
- nöyristelijä (pyrkii kirjoittaessaan toimimaan tärkeilijän esittämien toivomusten mukaisesti)
- nuoleskelija (pyrkii tavoittelemaan muiden ja etenkin tärkeilijän suosiota)
- jaarittelija (kertoo tyhjänpäiväisyyksiä, lähes sivun vieviä tarinoita, joita kukaan lue loppuun)
- höppänä (kirjoittaa selvästi asiatonta, epäselvästi tai toistellen samaa)
- uhmaaja (kirjoittaa sitä mitä haluaa ja asiallisesti pyrkimättä määräilemään muita).

Edellä olevasta löytyy kuvaus useimmista kirjoittajista. Tosin joku voi kuulua useampaankin ryhmään.

Tässä sanomassa ei mainita ketään kirjoittajaa nimimerkiltä eikä vihjailla enempää kenenkään kuuluvuutta mihinkään kirjoittajahahmoon. Jääköön se (mahdollisten) arvoisain lukijain tehtäväksi.

61

1926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen pöljä

Mitäpä/ketäpä tuo haitannee.
      Niitä on tuolla livenäkin kun ovesta ulos pistäytyy.

• III pöljä

Minun kuvaus puuttui:
        Olen nuorekas, vilkas, järkevä, vastaan jos huvittaa!

• 72v

ettei nykyisin viitsi juuri mitään kirjoittaa. - Olenko uhmaaja - vai tosikko? Tämä jalkimmäinen taisi puuttua luettelosta!

• sinisirkku-

naurahtamaan hyväntahtoisesti het aamusta. Niinpä, niin taisin jo itsenikin sieltä löytää:D Osataan sitä Savossakin näemmä! Ja eka vastaus on nappiin:D

• pöljä nro 4
        III pöljä kirjoitti:

Minun kuvaus puuttui:
        Olen nuorekas, vilkas, järkevä, vastaan jos huvittaa!

Oli hyvä, että vastasit, hah-hah-hah-haaa!

• uatu m
        sinisirkku- kirjoitti:

naurahtamaan hyväntahtoisesti het aamusta. Niinpä, niin taisin jo itsenikin sieltä löytää:D Osataan sitä Savossakin näemmä! Ja eka vastaus on nappiin:D

Meikäläistä ei naurattanut. Heti aamusta väitettiin nuoleskelijaksi ja höppänäksi. (En nyt käytä vakionikkiä.)

• topi '

Ongelma on juuri siinä, että tuohon jaotteluun tuntuu sisältyvän asioita ja ilmiöitä, jotka eräät kokevat haitoiksi tällä palstalla.

• Minulla ei ole mitään halua, oikeutta eikä kinnostustakaan määräillä.

Kun kokemukseni perusteella kerron mielipiteeni, ei se ole mitään poliisitoimintaa, jota olisi pakko noudattaa.

Pahansuopaisuutenne ja vihanne johtaa kummallisuuksiin.

• ;;;
        72v kirjoitti:

ettei nykyisin viitsi juuri mitään kirjoittaa. - Olenko uhmaaja - vai tosikko? Tämä jalkimmäinen taisi puuttua luettelosta!

tämä ha hah haa ha ko?
        Paina välillä tuolla ylhäällä osoiterivin perässä olevaa päivitys näppäintä, nuoli ylös nuoli alas. Voi joskus auttaa.

• klo 7.36
        ;;; kirjoitti:

tämä ha hah haa ha ko?
        Paina välillä tuolla ylhäällä osoiterivin perässä olevaa päivitys näppäintä, nuoli ylös nuoli alas. Voi joskus auttaa.

No minulla se päivitys onkin vasemmassa yläkulmassa 'ympyränuoli'

myös vas. hiiren painiketta painamalla löytyy päivitys,

ja F5 sillä samoin!
        Ei kaikilla ole samaa ohjelmaa....

• klo vaan
        klo 7.36 kirjoitti:

No minulla se päivitys onkin vasemmassa yläkulmassa 'ympyränuoli'

myös vas. hiiren painiketta painamalla löytyy päivitys,

ja F5 sillä samoin!
        Ei kaikilla ole samaa ohjelmaa....

Niin kuin aina oikea ja vasen on epävarma kummalla puolen se milloinkin on. Oikeanpuoleista on parempi kokeilla sieltä se löytyy... HÖH!

• täällä menee kyllä h
        Ruuneperi kirjoitti:

Minulla ei ole mitään halua, oikeutta eikä kinnostustakaan määräillä.

Kun kokemukseni perusteella kerron mielipiteeni, ei se ole mitään poliisitoimintaa, jota olisi pakko noudattaa.

Pahansuopaisuutenne ja vihanne johtaa kummallisuuksiin.

Taitaa tuossa olla palstalla uusi kirjoittaja . Tervetuloa vain joukkoon, kyllä tänne mukaan mahtuu!

Kirjoitti (=R ...) muuten ".. ei se ole mitään poliisitoimintaa, jota olisi pakko noudattaa..." . Tekee mieli kysyä mikä on sellaista poliisitoimintaa, jota on jonkin sivullisen olisi pakko "noudattaa". Poliisitoimintaa hoitaa poliisi laitoksena ja vaikea on kuvitella , miten joku sitä "noudattaisi". Kannattaa siis vastaisuudessa miettiä, mitä kirjoittaa tänne. Lukijoita on kuitenkin paljon, kuten näkyy.

Olkoon opastuksena kirjoittajalle, ei mitenkään pahalla! Reipasta mieltä ja tekstiä kehiin! Kyllä se siitä!

• oscaro muttei hö

Eräs vähäinen joukko on vielä paikallaan mainita.
      Siihen kuuluvat pöljät, jotka tekevät jopa tänne kaikelle kansalle kirjoittaessaan kirjoitusvirheitä, kuten ketjun aloittaja on tehnyt.
      Aloittajan nimimerkistä päätellen ne pöljät ovat Savonmaalta. On ainakin ollut osuva nimimerkki.

• ocsana

Kyllä kirotusvihreitä saa olla, asian saa aikuinen selville turhista aina on liikaa melua.
        Tuo nimmari oscaro on sitten tuttu tunari.

• eetla*
        ocsana kirjoitti:

Kyllä kirotusvihreitä saa olla, asian saa aikuinen selville turhista aina on liikaa melua.
        Tuo nimmari oscaro on sitten tuttu tunari.

Yks vihreä oksakin jo näyttäytyi espoon eetlalle:D Kevättä se tekee. Morgning!

• nusu
        eetla* kirjoitti:

Yks vihreä oksakin jo näyttäytyi espoon eetlalle:D Kevättä se tekee. Morgning!

miul karaht ilta yöst ruherreles rukki kivelle.

• suola..
        nusu kirjoitti:

miul karaht ilta yöst ruherreles rukki kivelle.

Mukavaa että jollain on sentään oma lelu, vaikka rupinen

• 11+11

osaa nöyrryyttämise taidon, hää se mainitsee nimiä pitkissä litanioissaan ja toisaalta jättää mainitsemati aina sen mukkaa mite hälle nuo vallan vivut millonkii ovat vaikuttamassa.Vain tietyt saavat armon matroonan muka hauskoissa menoissa.

• körgeli
        11+11 kirjoitti:

osaa nöyrryyttämise taidon, hää se mainitsee nimiä pitkissä litanioissaan ja toisaalta jättää mainitsemati aina sen mukkaa mite hälle nuo vallan vivut millonkii ovat vaikuttamassa.Vain tietyt saavat armon matroonan muka hauskoissa menoissa.

happamii ovat pihlajanmarjat

• 11+11 kirjoitti:

onpa taidot oppinut;)

• savolainen pöljä

Kuka tahansa ja arvoisa lukija ilman muuta voi todeta aloitukseni herättämän valtaisan kiinnostuksen.
      On mainittu myös muita kirjoittajatyyppejä, mm. tosikko.
      Tosikkotyyppi kieltämättä täällä myös esiintyy. Parhaimmillaan se esiintyy sen puolesta, että palstan tasoa parannettaisiin. Se onkin epäviisain ajatus tällä palstalla. Tännehän kirjoittelee jatkossakin kaiken maailman tuhertajia tai suorastaan pöljiä, ja se takaa palstan laadun säilymisen enintään entisellään, ainakaan se ei parane.

• 11

pöljä paljon työtä tekee, viisas pääsee jne. Pöljät on hyyyvin tärkeitä tekijöitä, kaikki on päälaellaan nykyään. Jalat harittaa kuin antennit. Tasapainoilua se kysyy.
        Jotkut vielä pyörii kuin hyrrät, palstan luovuutta se vain edistää hihii

• 11 kirjoitti:

pöljä paljon työtä tekee, viisas pääsee jne. Pöljät on hyyyvin tärkeitä tekijöitä, kaikki on päälaellaan nykyään. Jalat harittaa kuin antennit. Tasapainoilua se kysyy.

Minä olen synnynnäinen tosikko, en naurata enkä naura.
        Viimeksi nauroin silloin, kun kirkossa oli mielenkiintoinen konsertti, ja myöhästyin lähdössä.
        Harmistuneena päättelin, että kirkko olisi tupaten täynnä, eikä jäljellä olisi kuin takaosan seisomapaikkoja.
        Oikaisin puolijuoksua metsän kautta ja liukastuin lehmän jätökseen. Kyllä oli parhaan pukuni takamus ruskea ja lemu oli aitoa luomua.
        Ilahduin niin, että piti oikein ääneen nauraa. Arvelin, että varmasti tulisi istumatilaa yhdelle, ja niin tulikin!

• ullapulla*
        Venlastiina kirjoitti:

Viimeksi nauroin silloin, kun kirkossa oli mielenkiintoinen konsertti, ja myöhästyin lähdössä.
        Harmistuneena päättelin, että kirkko olisi tupaten täynnä, eikä jäljellä olisi kuin takaosan seisomapaikkoja.
        Oikaisin puolijuoksua metsän kautta ja liukastuin lehmän jätökseen. Kyllä oli parhaan pukuni takamus ruskea ja lemu oli aitoa luomua.
        Ilahduin niin, että piti oikein ääneen nauraa. Arvelin, että varmasti tulisi istumatilaa yhdelle, ja niin tulikin!

minä en tiedä itsestäni paljookaan. Voin nauraa sillonkun ei tarttis ja itkee sillon kun on iloylimmillään . Näille ominaisuuksilleni en mahda mitään
        ja laskupää on huano--kuinkaas monta kertaa saan lähettää tätäkin:=)

• samaullapulla
        ullapulla* kirjoitti:

minä en tiedä itsestäni paljookaan. Voin nauraa sillonkun ei tarttis ja itkee sillon kun on iloylimmillään . Näille ominaisuuksilleni en mahda mitään
        ja laskupää on huano--kuinkaas monta kertaa saan lähettää tätäkin:=)

P:S. ---mieluimmin katselen itseenipäin kun haen muista niitä parempia puuolia--eihän se ole edes "mistään kotosin ",joka aina hakee muista virheitä.

Ja mehän ollaan Jerrygottonin kanssa hyvät kaverit --mitä hän joskus pikkusen haukkuu!!!

Taas se laskutehtävä ,onnistuin edellisessä hyvin:=) no nyt meni toisinnoks:=(

• pöljänpöllönen
        samaullapulla kirjoitti:

P:S. ---mieluimmin katselen itseenipäin kun haen muista niitä parempia puuolia--eihän se ole edes "mistään kotosin ",joka aina hakee muista virheitä.

Ja mehän ollaan Jerrygottonin kanssa hyvät kaverit --mitä hän joskus pikkusen haukkuu!!!

Taas se laskutehtävä ,onnistuin edellisessä hyvin:=) no nyt meni toisinnoks:=(

puuttuu,hänen paraspuoli on ittekyys joka onkin yli muide. Pitää omia sanontojaan loistavana ideana. Sellaanen: lukee häthättää ja vastaa tyylillä tuntuikos, sainpas sanottua. Pitää muitten viestejä osaamattomina joka on heti korjattava ikävin huomautuksin.
        Asustelee usein viestein riveillä

• joutavoinen
        pöljänpöllönen kirjoitti:

puuttuu,hänen paraspuoli on ittekyys joka onkin yli muide. Pitää omia sanontojaan loistavana ideana. Sellaanen: lukee häthättää ja vastaa tyylillä tuntuikos, sainpas sanottua. Pitää muitten viestejä osaamattomina joka on heti korjattava ikävin huomautuksin.
        Asustelee usein viestein riveillä

ei mikään ole niin kyllästyttävää kuin hkilö joka vääntää vitsiä aivan kaikesta ja nauraa itse hohoho! suurella eäneläl. Minun suvussa oli yksi sellainen voan kuoli onneksi, viimeseen asti vitsaili että hänellä on enämpi lääkkeitä kuin apteekissa. Ossampa varoa sellaista käytöstä, vaan kiva kun muistu mieleen seki sukulainen.

• *Kukkahame*
        joutavoinen kirjoitti:

ei mikään ole niin kyllästyttävää kuin hkilö joka vääntää vitsiä aivan kaikesta ja nauraa itse hohoho! suurella eäneläl. Minun suvussa oli yksi sellainen voan kuoli onneksi, viimeseen asti vitsaili että hänellä on enämpi lääkkeitä kuin apteekissa. Ossampa varoa sellaista käytöstä, vaan kiva kun muistu mieleen seki sukulainen.

Minä tunnen ihmisen joka kertoo vitsejä, niitä olen lukemattomia kertoja joutunut kuuntelemaan ja minulla nousee adrenaliini siitä ihmisestä, oikein kynsiä vihloo.
        Samat vitsit eri järjestyksessä, yksi ihme kuitenkin ne eivät ole saaneet kertojalta mitään lisäyksiä, aina ne ovat samanlaisia, sitten seuraa kovaäänistä naurua ja lopuksi muutamia toistoja varmuuden vuoksi!

Mihinkähän luokkaan tuollainen pitäisi mahduttaa?..Erikoinen höpöttäjä, ehkä

• Satu*
        joutavoinen kirjoitti:

Vanha mies, pitkä, pitkät kasvot ja täysin ilmeettömät kasvot istui bussissa siinä taaksepäin katsovassa penkissä. Mieleeni tuli otsikon sana, se vain tuli sieltä ihan itsestään.

Vakavaksihan tässä vetää, kun pitäisi vielä hampaat harjata, tikuttaa ja langata.
        Hammaslääkärii käytti langottaa-sanaa tässä kohti, mutta minä ehdotin langata, kosta se rimmaa harjata-sanan kanssa ja ennen kaikkea, langottaa tarkoittaa jotain lankojen sitomista hampaisiin, ja siitähän ei ole kysymys! Langata taas sopii paremmin hampaan välien langalla puhdistamiseen.

• Atolfia
        Satu* kirjoitti:

Vanha mies, pitkä, pitkät kasvot ja täysin ilmeettömät kasvot istui bussissa siinä taaksepäin katsovassa penkissä. Mieleeni tuli otsikon sana, se vain tuli sieltä ihan itsestään.

Vakavaksihan tässä vetää, kun pitäisi vielä hampaat harjata, tikuttaa ja langata.
        Hammaslääkärii käytti langottaa-sanaa tässä kohti, mutta minä ehdotin langata, kosta se rimmaa harjata-sanan kanssa ja ennen kaikkea, langottaa tarkoittaa jotain lankojen sitomista hampaisiin, ja siitähän ei ole kysymys! Langata taas sopii paremmin hampaan välien langalla puhdistamiseen.

minunkin, Satu, harjata ja langata ja lisäksi vielä sellaisella milliharjalla putsata hampaitten välit edestä ja takaa. Kyllä tässä nyt alkaa mennä jo koko ilta tämän vähäisen suukaluston putsaamiseen. Tähän on tultu.

Täällä kun haukuttiin noita vitsin kertojia. Mikähän lienenkään, mutta kun täällä noita pöljiä on pilvin pimein niin kerronpa poikein vanhan savolaisvitsin. Kaikki tämän tietää.

Maalaisisäntä tuli kaupunkiin markkinoille. Hän meni erääseen kadun varrella olevaan liikkeeseen kysyäkseen tietä, mutta ensi sanoikseen hän kysyi, että mittee tiällä myyvään. Toimisto sattui olemaan pankinkonttori ja virkailija oli hieman äksyllä tuulella ja vastasi koppavasti, että pöljiähän tiällä.

Siihen isäntä, että näkkyypä olleen hyvä menekki, kun yks on jiänny.

Anteeksi nyt tämä vanhaakin vanhempi vitsi.

Hyvää yötä!

En oikein tiedä mihinkä kategoriaan itseni pistäisin tuon alkuviestin mukaan, mutta
        luulen, että olen se tosikko, joka jäi siitä mainitsematta.

• Satu*
        Satu* kirjoitti:

käynyt lähinnä tarkastuttamassa hammastarhani, - sillä reikiä ei ole ollut vuoskymmeniin varmaan hyvien hoitosuositustensa takia -, niin, hän se on huumoria ymmärtävä ihminen, - mukavia ovat käynnit.
        Hänen valmistuttuaan heti potilaaksensa tulin.
        Minun hampaistoni väleihin ei saa mahtumaan oikeastaan muuta kuin lankaa, ja sekin pitää olla sitä tiettyä apteekista saatavaa Glidé-flossia.
        Olen kokeillet niitä väliharjoja, kaikkein pienintä, takahampaitteni väliin, mutta myttyyn meni.
        Tuon langata-sanan hän on ottanut käyttöönsä.

• Satu*
        Satu* kirjoitti:

käynyt lähinnä tarkastuttamassa hammastarhani, - sillä reikiä ei ole ollut vuoskymmeniin varmaan hyvien hoitosuositustensa takia -, niin, hän se on huumoria ymmärtävä ihminen, - mukavia ovat käynnit.
        Hänen valmistuttuaan heti potilaaksensa tulin.
        Minun hampaistoni väleihin ei saa mahtumaan oikeastaan muuta kuin lankaa, ja sekin pitää olla sitä tiettyä apteekista saatavaa Glidé-flossia.
        Olen kokeillet niitä väliharjoja, kaikkein pienintä, takahampaitteni väliin, mutta myttyyn meni.
        Tuon langata-sanan hän on ottanut käyttöönsä.

Häneltä saan myös myönteistä palautetta:

"Olet se potilas, joka hoitaa hampaansa!" DDD

:)

• oscaro '
        11 kirjoitti:

" ... pöljä paljon työtä tekee, viisas pääsee jne. " Noin kirjoitti nimimerkki 11.

Ei suinkaan se noin ole, vaan: "Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmälläkin, pöljä kaikkein vähimmällä".

Samainen nimimerkki on oikeassa todetessaan: palstan luovuutta se vain edistää (tarkoittaen tällöin pöljyyttä).

Kannattaakin lukea huolella tätä ketjua, jossa pöljämäisyys on johtotähtenä ja puheenvuorot kuin ajattelun Tonavaa.

• Juntdi

...jotka vaativat että kirjoitetaan kieliopillisesti oikein eikä murresanoja eikä kielioppivhreitä eikä muitakaan vihrvirheitä jotka muka haittaavat lukemisen ymmätämstä minusta saisivat ottaa surennuslasin kääteensä ja lukia hitaasti että ymmärtävät. Ihan turhaan valitetaan kaikesta se vaan osottaa että ollan pöljiä eikä ymmärretä että sisältö se on kuitenkinsekun on tärkeeä eikä joku ulosanti. Voivat itse sitten laatia kirjoitukset mieleisekseen omalla käsittelyhohjmlallan. On se helpompi savoesenkin kirjoitella kun eitarvihe keäntee suomenkielelle kirjoitettaviaan asjoita. Eivätkä kaikki etes halua käyttää rekattua nimmaria sekin on ihan junttia.

• Makriina ek
        Venlastiina kirjoitti:

Se on niin, Venlastiina, että todella on oltava ihan oikea syy hauskanpitoon, kuten sinäkin esimerkissäsi mainitset.
        Koko lapsuuden ajan sain kuulla ankarasti, että mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.
        Tosin tyttönä ei edes sitä ohjetta kannattanut ottaa tosissaan.

Elämä on ollut taistelua. Elämä on kovettanut monet, niin että ei naurata, ei.

• Makriina ek
        *Kukkahame* kirjoitti:

Minä tunnen ihmisen joka kertoo vitsejä, niitä olen lukemattomia kertoja joutunut kuuntelemaan ja minulla nousee adrenaliini siitä ihmisestä, oikein kynsiä vihloo.
        Samat vitsit eri järjestyksessä, yksi ihme kuitenkin ne eivät ole saaneet kertojalta mitään lisäyksiä, aina ne ovat samanlaisia, sitten seuraa kovaäänistä naurua ja lopuksi muutamia toistoja varmuuden vuoksi!

Mihinkähän luokkaan tuollainen pitäisi mahduttaa?..Erikoinen höpöttäjä, ehkä

Kun kakskymppisenä on heittänyt onnistuneen sutkauksen, joka on kirvoittanut kaikilta makeat naurut, ei sama sutkaus enää eläkeläisen sanomana tunnu miltään. Moni "hauska" ihminen kuitenkin kuvittelee, ettei hyvä vitsi vanhene 50 vuodessakaan. Turhaa keksiä uusia.
        Tällaiset huulenheittäjät ovat rasittavia. Moni joutuu elämään vitsien ja niiden kertojan kanssa koko elämänsä. Siinä saa seurassa happaman maineen, kun ei naurahtele kohteliaasti kuten ne muut.
        Monella työpaikalla on myös näitä ikuisia vitsinvääntäjiä, joiden läheisyydessä työskenteleville pitäisi myöntää lisäboonus palkkaan.

• Makriina ek
        oscaro ' kirjoitti:

" ... pöljä paljon työtä tekee, viisas pääsee jne. " Noin kirjoitti nimimerkki 11.

Ei suinkaan se noin ole, vaan: "Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmälläkin, pöljä kaikkein vähimmällä".

Samainen nimimerkki on oikeassa todetessaan: palstan luovuutta se vain edistää (tarkoittaen tällöin pöljyyttä).

Kannattaakin lukea huolella tätä ketjua, jossa pöljämäisyys on johtotähtenä ja puheenvuorot kuin ajattelun Tonavaa.

Eikö kaikkein vähimmällä peäse savolainen, sillä hänhän on työnjohtajana?

• katleija neljä

Ei mun ite tarttekka tiättä, ko tääl on saanu iha ilmatteks ja montki kertta kuul tai oikkiammi lukke mikä mää oikke ole. Mää olenki hyvi monipuoline, mää olen noi kaikk. Kyl tosi on. Viimeks on sanottu höppänäks ja sitä erellisel kerral nuoleksijaks ja kaikiks muikski ain tarppe mukka ja ussiaste.
      Melkke ku olsis mainees menettäny, ei en mää sitä nii ota, mää ota sen kehumiseks. Juu seki o sanottu et mää ole juur kehumissi kaivannuki.

ei tul uni, ku viaraitte kans tuli juattu liia väkevät kaffet liia myöhään.

• 18+19

Mitä se sanoo kirjoittajasta.
      Varmuuden vuoksi nimimerkkinä vain numerosarja:

• AA-Aamutuimaan

Aloitus oli provosoiva, vain yhden ihmisen mielipide.

Mitähän olisi pitänyt vastausten olla, kehua lajittelua ;= ))))))

• savolaenem pöljä

Ettei täällä muka ole myönteistä huomiota? Jos mikä, niin tämä on juuri myönteistä ja hyväntahtoista keskustelua, jossa uskalletaan laskea leikkiä jopa omasta itsestä. Eivät siihen muuten tosikot pysty. Onneksi sentään kaikki eivät ole sellaisia.

Miksi sitten "varmuuden vuoksi" vain numerosarja nimimerkiksi? Pelottaako joutua täällä pöljän kirjoihin? Mitäs häpeämistä siinä on? Pöljä on pöljä ja sillä siisti.

• savolaenem pöljä kirjoitti:

Ettei täällä muka ole myönteistä huomiota? Jos mikä, niin tämä on juuri myönteistä ja hyväntahtoista keskustelua, jossa uskalletaan laskea leikkiä jopa omasta itsestä. Eivät siihen muuten tosikot pysty. Onneksi sentään kaikki eivät ole sellaisia.

Miksi sitten "varmuuden vuoksi" vain numerosarja nimimerkiksi? Pelottaako joutua täällä pöljän kirjoihin? Mitäs häpeämistä siinä on? Pöljä on pöljä ja sillä siisti.

Kyl kai siä "Kitekat" suastut rupemaa tosikokski, vaikkei sitä tos alotusrimpsussa okka?
        Meittii olis sitte ainaki kaks.

Meitillä päin sanotaan, et kunnia voi mennä, mut maine senku kasuu.
        Se maine onki tärkee, eikä sil ov välii, onks se hyvää vai huanoo. Pääasia on et kirjotetaa.
        Sen takii missukat, joil ei om muuta meriittii ku enämpi tai vähempi luannollinen kauneus, on enste niir rakastunei, niir rakastunei sihen asti, ku ne eroo. Onneks joku läheinen on kamalan kipee, ja sitä porataal lehtiem palstoil. Jos se sitte paranee, siit on ehrottomasti ilimotettava leheristölle, et ny onki kyyneleet muuttunu onnen kyyneleiks. Sit tulee taas suruu, ku lähiomainen tai koulukaverin pikkuserkku kualee. Sit ku koko homma on käyty läpitte, tullaan uskoon.
        Ja tää tiätysti pätee kaikkiim muihinki turhiij julkkiksiin.

Kai sitä näilki palstoil jonku maineen saa, mut onneks ei sentää tarvi pyrkii lööppeihi.
        Millähäl laatusanal näit sinnikkäi kestojulkkiksii vois leimaa? "Kekselijäät" ei ainaka passa, kun kaikil niil on samantapanen kaava. Oliskohaj "julukisuurenkipeet" passeli?

• Katleija neljä
        Venlastiina kirjoitti:

Kyl kai siä "Kitekat" suastut rupemaa tosikokski, vaikkei sitä tos alotusrimpsussa okka?
        Meittii olis sitte ainaki kaks.

Meitillä päin sanotaan, et kunnia voi mennä, mut maine senku kasuu.
        Se maine onki tärkee, eikä sil ov välii, onks se hyvää vai huanoo. Pääasia on et kirjotetaa.
        Sen takii missukat, joil ei om muuta meriittii ku enämpi tai vähempi luannollinen kauneus, on enste niir rakastunei, niir rakastunei sihen asti, ku ne eroo. Onneks joku läheinen on kamalan kipee, ja sitä porataal lehtiem palstoil. Jos se sitte paranee, siit on ehrottomasti ilimotettava leheristölle, et ny onki kyyneleet muuttunu onnen kyyneleiks. Sit tulee taas suruu, ku lähiomainen tai koulukaverin pikkuserkku kualee. Sit ku koko homma on käyty läpitte, tullaan uskoon.
        Ja tää tiätysti pätee kaikkiim muihinki turhiij julkkiksiin.

Kai sitä näilki palstoil jonku maineen saa, mut onneks ei sentää tarvi pyrkii lööppeihi.
        Millähäl laatusanal näit sinnikkäi kestojulkkiksii vois leimaa? "Kekselijäät" ei ainaka passa, kun kaikil niil on samantapanen kaava. Oliskohaj "julukisuurenkipeet" passeli?

Kyl määki jos sääki. Olen kyl huomannu samoi oirei meil olevan. Mun tartte vissi pittä taas piän tauko, ko *Kukkahamekin* sanos ett, "taas on jollain vauhti päällä!"

• *Kukkahame*
        Katleija neljä kirjoitti:

Kyl määki jos sääki. Olen kyl huomannu samoi oirei meil olevan. Mun tartte vissi pittä taas piän tauko, ko *Kukkahamekin* sanos ett, "taas on jollain vauhti päällä!"

Tarkoitin sillä itseäni, tämä minun huumori ei oikein natsaa ilman ilmeitä ;-D!

Kukas sen kissan hännän j. n. e. ?

• katleija nelkku
        *Kukkahame* kirjoitti:

Tarkoitin sillä itseäni, tämä minun huumori ei oikein natsaa ilman ilmeitä ;-D!

Kukas sen kissan hännän j. n. e. ?

O.K. Johan mää vähä ihmettelinki, ko kyl sul yleensäki kovempi vauhti on, jos vieästei lasketa. Mää ole toisaikane ja ain poijes lährös. elän toivos niinu lapamato.

• joutavoinen
        katleija nelkku kirjoitti:

O.K. Johan mää vähä ihmettelinki, ko kyl sul yleensäki kovempi vauhti on, jos vieästei lasketa. Mää ole toisaikane ja ain poijes lährös. elän toivos niinu lapamato.

Älä vihjaakaan pois lähöstä, nyt en kylläkään tiedä mistä keskustelitte siitä johtuen ettäja kun kirjoitan yhdellä sormella, mutta nyt satunnaisesti kirjoitan kahdella.

• ...voe voe voe
        joutavoinen kirjoitti:

Älä vihjaakaan pois lähöstä, nyt en kylläkään tiedä mistä keskustelitte siitä johtuen ettäja kun kirjoitan yhdellä sormella, mutta nyt satunnaisesti kirjoitan kahdella.

Eikös se ole viime aikoina ollut hitti tuo ilmoittelu poislähdöstä, saadaan huomiota.
        Varsinkin jos sattuu pistepussi olemaan tyhjä niin kiva kun taas pisteet ropisee kotiin,
        onhan meillä kauan eläneilläkin tunteet ja ainakin konstit millä korjata.

• ka....4.
        ...voe voe voe kirjoitti:

Eikös se ole viime aikoina ollut hitti tuo ilmoittelu poislähdöstä, saadaan huomiota.
        Varsinkin jos sattuu pistepussi olemaan tyhjä niin kiva kun taas pisteet ropisee kotiin,
        onhan meillä kauan eläneilläkin tunteet ja ainakin konstit millä korjata.

Pääsit taas tuon sanomaan. Kyllä minä olen palstariippuvuudestani kirjoittanut ja sen haitoista. No tulihan se taas kerran tuo, että kiitoksia kerjään. Kas kun unohdit nuolemisen, hihhh. No joo soronnoo, puhu mitä puhut.
        Välillä onnistun aika hyvin olemaan hiljaa. Sitä taistelua käyn itseni kanssa, en ole noista pisteistä riippuvainen.

• joutavoinen
        ka....4. kirjoitti:

Pääsit taas tuon sanomaan. Kyllä minä olen palstariippuvuudestani kirjoittanut ja sen haitoista. No tulihan se taas kerran tuo, että kiitoksia kerjään. Kas kun unohdit nuolemisen, hihhh. No joo soronnoo, puhu mitä puhut.
        Välillä onnistun aika hyvin olemaan hiljaa. Sitä taistelua käyn itseni kanssa, en ole noista pisteistä riippuvainen.

Hei katl. - Hän tarkoitti minua sillä pois lähtö "muotia" kun minä vitsailin pois lähdollä, mutta sitä iloa hänelle en kuitenkaan antanut että olisin pois lähtenyt.

• .....hahamoja nimenomaan! Mielikuvitus hahmoja ja ihan omasta päästä jokainen

• ullapulla*

tuli vaan miäleeni --aikojen alussa menin neuvomaan erästä, josta meinas tulla "nootti" meikäläinen sai jopa unettoman yän. Mikä on tosi harvinaista.
        Niin sanoin että,--- hän voisi joskus sanoa ihan omasta päästäkin jotain,ja minäkin teen joskus luusoppaa ihan omasta päästä.
        NOOOO ,se menikin arkaan paikkaan . Mutta hän on varmaankin sen jo unohtanut.
        Mua kun ottaa päähän sellaset jotka kopioi joitain "lähteitä",ja ovatten sitten NIIN viisaita.

• ullapulla* kirjoitti:

tuli vaan miäleeni --aikojen alussa menin neuvomaan erästä, josta meinas tulla "nootti" meikäläinen sai jopa unettoman yän. Mikä on tosi harvinaista.
        Niin sanoin että,--- hän voisi joskus sanoa ihan omasta päästäkin jotain,ja minäkin teen joskus luusoppaa ihan omasta päästä.
        NOOOO ,se menikin arkaan paikkaan . Mutta hän on varmaankin sen jo unohtanut.
        Mua kun ottaa päähän sellaset jotka kopioi joitain "lähteitä",ja ovatten sitten NIIN viisaita.

Vaikka tosikko olenkin, toi tuo sinun "omasta päästä" mieleeni hauskan muiston.
        Aikoinan tuli tv:sta sarja, joka kertoi Kryddhultan-nimisestä paikkakunnasta. Siellä oli paikkakunnan mittakaavaan sovitettu koko valtakunnan asiat.
        Kryddhultanilaiset päättivät ruveta rikastumaan turismilla, ja joku sanoi, että matkailijoille pitäisi rakentaa turisti-wc.
        Paikallinen timpuri ryhtyi tuumasta toimeen. Kun puucee oli valmis, tulivat paikkakuntalaiset tarkastamaan sen. Muuten huussi oli hyvä, mutta reikä oli liian pieni. Joku kysyi, minkä mittojen mukaan se oli tehty, ja timpuri ilmoitti, ettei hänellä mitään mittoja ollut, oman päänsä mukaan kehui sen tehneensä.
        Miestä valistettiin, ettei sitä pään mukaan tehty vaan takapuolen.
        No, timpuri sahasi reiän suuremmaksi, ja taas tuli väki tarkastamaan tuloksen. Tällä kertaa se oli liian suuri, ja joku totesi, että reiästä putoaisivat alas kaikki muut paitsi muuan paikallinen lyyli, jolla oli mahtava takapuoli.
        Silloin timpuri lähti Pedersöreen diverssikauppaan ja osti hellanrenkaat, ja nyt oli huussin reikä vihdoinkin
        passeli kaikenkokoisille takamuksille.

Tämä poikkeama varsinaisesta aloituksesta on ihan Ullapullan syytä, mutta osoittaahan se, että pölkkypääkin voi saada neronleimahduksen.

• ullapulla*
        Venlastiina kirjoitti:

Vaikka tosikko olenkin, toi tuo sinun "omasta päästä" mieleeni hauskan muiston.
        Aikoinan tuli tv:sta sarja, joka kertoi Kryddhultan-nimisestä paikkakunnasta. Siellä oli paikkakunnan mittakaavaan sovitettu koko valtakunnan asiat.
        Kryddhultanilaiset päättivät ruveta rikastumaan turismilla, ja joku sanoi, että matkailijoille pitäisi rakentaa turisti-wc.
        Paikallinen timpuri ryhtyi tuumasta toimeen. Kun puucee oli valmis, tulivat paikkakuntalaiset tarkastamaan sen. Muuten huussi oli hyvä, mutta reikä oli liian pieni. Joku kysyi, minkä mittojen mukaan se oli tehty, ja timpuri ilmoitti, ettei hänellä mitään mittoja ollut, oman päänsä mukaan kehui sen tehneensä.
        Miestä valistettiin, ettei sitä pään mukaan tehty vaan takapuolen.
        No, timpuri sahasi reiän suuremmaksi, ja taas tuli väki tarkastamaan tuloksen. Tällä kertaa se oli liian suuri, ja joku totesi, että reiästä putoaisivat alas kaikki muut paitsi muuan paikallinen lyyli, jolla oli mahtava takapuoli.
        Silloin timpuri lähti Pedersöreen diverssikauppaan ja osti hellanrenkaat, ja nyt oli huussin reikä vihdoinkin
        passeli kaikenkokoisille takamuksille.

Tämä poikkeama varsinaisesta aloituksesta on ihan Ullapullan syytä, mutta osoittaahan se, että pölkkypääkin voi saada neronleimahduksen.

kun Venlastiina on asialla! En sanonut astialla ,vaikka se nykyään lipsahtaakin helposti.
        On muuten kaikenlaisia sanantapoja ,jotka pysyy ja pysyy muistissä Joku on nekin joskus sanonut ,ja aina päteeoikeessapaikassa.

Näitä Venlastiinoja sais olla enemmän näissä jutuissa, Ja jos oikein olen huomannut on hänellä siskokin ,joka on tullut sukuun.

• savolaenem pöljä

Iloksensa voi todeta, että ainakin yksi on lukenut huolella ketjun aloituksen ja jopa arvioinut sitä.
        Asianomainen antaa myös tunnustusta mielikuvituksen käytöstä, mikä seikka otetaan kiitollisuudella vastaan

• uusi pöljä

Tässä keskustelussa ovat näköjään savolaisedt päässeet pinnalle, vaikka muuten keskusteluissa niitä näkyy vähän.
      Pitää siksi mainita tässä Tamperekin, jossa kentien joku lukijoista asuukin. Vielä useampi on kåäynyt Tampereella. ellei muuten, niin on vaihtanut junaa asemalla.
      Niinpä monet ovat varmaan kuulleet mustastamakkarasta, joka todella on mustaa. Sitähän myydään nykyään muuallakin maassa.
      Mustaamakkaraa myydään Tampereella tietysti kaupoissa, mutta myös kauppahallissa ja toreilla. Aikaisemmin myytiin toreilla kioskeissakin. Tunnetuin, mutta ei suinkaan ainut mustanmakkaran valmistaja on Tapola Oy.

Kävi niin että savolainen oli ostamassa mustaamakkaraa juuri Tapolan kioskista. Kuinkas sattuikaan, myymässä oli Afrikan mies, liekö ollut jostakin Kongon tienoilta, niitä kun on Tampereellakin ja hankkivat siellä eri tavoin lisäeuroja.
      Savolainen siinä osti parin euron annoksen.
      Sai annoksensa ja maksoi. Totesi sitten myyjälle kunnioittavasti: Taetaakii olla Tapola ite myömässä.

Mitäs nauramista siinä on?

• hilema-

Onhan tuo aika pöljämäinen vitsi. Savolaiset ovat tunnetusti hyviä vitsinkertojia. Vitsien kohteena ovat varsin usein hämäläiset, jotka kuvataan yksinkertaisiksi. (Ovatkin muuten sitä.)
        Savolaisistakin on vitsejä. Niitä eivät sepitä kuitenkaan hämäläiset, vaan savolaiset itse. Siksipä savolaista ei yleensä nolata vitsissä.

• katleija n.
        hilema- kirjoitti:

Onhan tuo aika pöljämäinen vitsi. Savolaiset ovat tunnetusti hyviä vitsinkertojia. Vitsien kohteena ovat varsin usein hämäläiset, jotka kuvataan yksinkertaisiksi. (Ovatkin muuten sitä.)
        Savolaisistakin on vitsejä. Niitä eivät sepitä kuitenkaan hämäläiset, vaan savolaiset itse. Siksipä savolaista ei yleensä nolata vitsissä.

Tiedättehän ansioituneen professorin Pekka Puskan ja pohjois-karjalaprojektin, jonka ansiosta suomalaiset on saatu vähentämään voin syöntiä ja syömään enemmän kasviksia.

Pekka Puska oli Kuopion torilla, jossa tarkka arpojenmyyjä huomasi Puskan ja alkoi huhuilla..Ostakaas professori Puska tästä arpa, no en nyt tällä kertaa osta. Ostakaa, ostakaa vaan, nämä ovatkin oikeita rasvatohtorin arpoja. No Puska osti arvan, aukaisi sen, siinä luki EI VOITA!

• ullapulla*

en voi olla kertomatta ,kuinka minun työpaikallani täälä Tukholmassa oli paljon maahanmuuttajia, Ehkä siittäsyystä että, Ruotsista ei löytynyt siihen ammattiin tekiöitä. No ,minä muiden mukana toin näytille sellaista ruokaa mitä minun kotikaupungissani pidettiin herkkuna, mustaamakkaraa.
        Ajattelin, että se tyrmätään täysin ,mutta kuinka ollakkaan ,joukossamme oli Yksi Chileläinen mies ja hän ihastui ikihyväksi ,heillä Chilessä syödään ihan samaa makkaraa ,aina teurastuksen jälkeen ,ja se on myös siellä herkkua.

• Pöljän eläkeläinen
        ullapulla* kirjoitti:

en voi olla kertomatta ,kuinka minun työpaikallani täälä Tukholmassa oli paljon maahanmuuttajia, Ehkä siittäsyystä että, Ruotsista ei löytynyt siihen ammattiin tekiöitä. No ,minä muiden mukana toin näytille sellaista ruokaa mitä minun kotikaupungissani pidettiin herkkuna, mustaamakkaraa.
        Ajattelin, että se tyrmätään täysin ,mutta kuinka ollakkaan ,joukossamme oli Yksi Chileläinen mies ja hän ihastui ikihyväksi ,heillä Chilessä syödään ihan samaa makkaraa ,aina teurastuksen jälkeen ,ja se on myös siellä herkkua.

eihän se meihin kovapäisiin tehoa; silti kirjoittelemme tänne palstalle ihan aiheesta kuin aiheesta. Mielipiteemmekin vaihtelee - se riippuu siitä, kummalla jalalla nousemme ylös aamulla.

• muuan pöljä jälleen
        Pöljän eläkeläinen kirjoitti:

eihän se meihin kovapäisiin tehoa; silti kirjoittelemme tänne palstalle ihan aiheesta kuin aiheesta. Mielipiteemmekin vaihtelee - se riippuu siitä, kummalla jalalla nousemme ylös aamulla.

Tottahan se on , että mielipide vaihtelee yhdellä jos toisellakin.
        Riippuu varmaan siitä, kummalla jalalla nousemme, oikealla tai vasemmalla, tai siltä väliltä.

• aivodoping
        muuan pöljä jälleen kirjoitti:

Tottahan se on , että mielipide vaihtelee yhdellä jos toisellakin.
        Riippuu varmaan siitä, kummalla jalalla nousemme, oikealla tai vasemmalla, tai siltä väliltä.

Sain kansakouluajoilta jo opettajaltani kehuja ainekirjoittamisesta. Kun työelämään päästyäni tuli elämään synkkiä pilvenlonkia, purin henkisesti huteraa oloani kirjoittamiseen.
        Kaupasta sain tiskipaperia, jolle kirjoitin usein aiheesta, syitä katsoa vielä ainakin huominen päivä. Kuivamustekynällä tein juttuja. Aina ne kevensivät oloani.
        Puhekommunikointiin olen perin huono. Kirjoittaminen selvittää psyyken tilaa. Vasta vanhana tiesin, että eräät aivo-osamme aktivoituvat kirjoitustilanteessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      236
      7994
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5660
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4862
    4. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      156
      4079
    5. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      86
      3719
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2071
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2065
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1879
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      46
      1779
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1727
    Aihe