Unettomuus

Viinamäen Venla

Viimeisen vuoden aikana olen alkanut juomisen jälkeen kärsiä voimakkaasta ahdistuksesta ja univaikeuksista.
Kun menen nukkumaan kännissä, nukahdan nopeasti mutta herään n. 2 tunnin päästä hirveään ahdistukseen. Olen väsynyt, mutta unta en saa. Ajatukset vilistävät päässä ja käyn "ylikierroksilla". Vaikka kuin väsyttäis, ei tuu uni. Mietin aivan käsittämättömiä asioita vaikken tahtoisi. Esim. miltä tuntuu olla ruumisarkussa. Tekis mieli lyödä iteltään taju kankaalle. Olotila on sietämätön.
Pitää varmaan lopettaa juominen kokonaan. Alkaa olla sen verran hurjia nämä krapulat.
En yleensä ota tasuria krapulassa, mutta auttaiskohan? Vai tepsiikö se vaan fyysiseen pahaan oloon?

6

3963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uneton.

      Itse saan kyllä kännissä unta, tai melkeimpä nykyään juominen mulla päättyy sammumiseen. Mutta vähintään kun juon 2 päivää aamusta iltaan, niin krapula päivänä juomisen jälkeen on melkein mahdotonta saada nukuttua yöllä ellei oo unilääkkeitä tai rauhottavia. En tiedä mistä johtuu sitten.

    • Noista hermostollisista syistä alat jatkossa juomaan enemmän, että tajuttomuus jatkuu pidempään. Seurauksena pahemmat krapulat, ja se taas pakottaa korjaamaan.
      Itseään ruokkiva etenevä prosessi.

    • -deliriumissa----

      Mulla on meneillään juuri tämä ihmeolotila- ääniä kuuluu nytkin mutta koska tietää että oma polla se temppuilee jo tässä vaiheessa niin mitäpä noista..välillä kunnon pumpunjyskäreitä ja pientä paniikkihäiriöoireilua..

    • TietoaUnettomuudesta

      Kärsitkö unettomuudesta? Kerro tarinasi.

      Etsimme unettomuudesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi www.tietoaunettomuudesta.fi -sivustolle. Kerro, miten unettomuus on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?

      Tarinat julkaistaan joko nimellä tai nimettömänä. Etsimme yhtä haastateltavaa myös samasta aiheesta tehtävään videohaastatteluun. Korvaamme haastattelusta 30 euron/100 euron lahjakortin toteutustavan mukaan.

      Jätä yhteystietosi:
      Johanna Salovaara, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
      [email protected] tai Puh. 050 575 2414.

    • 2+19

      Sama ongelma. Humalassa en osaa nukkua kovin syvää unta ainakaan ja krapulassa ei saa unta ei sitten millään. Tai pelkään että kuolen ja ahdistaa aivan raivona. Tasureita en suosittele. Itsellä on mennyt siihen, että lähtee käsistä. Ei pitäisi juoda ollenkaan. En kyllä tajua miksi sitten juon. Krapulat alkaa olla aivan hirveitä. Pää ei tahdo enää kestää. Juomista seuraa 1-2 unetonta yötä. Riippuen siitä montako päivää on juonut. Kokeile olla muutama viikko tai kuukausi raittiina, niin huomaat korjaantuuko uniongelmat vai jatkuuko ahdistus ja olisiko syytä hakeutua lääkäriin.

    • Delirium_Ukko

      Unettomuuksia seuraavat sitten kuuloharhat ja pelkotilat. Seuraava vaihe on Delirium Tremens jonka saatuasi olet niin sekaisin että et tiedä kuka olet,missä olet luultavemmin joku löytää sut sekavassa tilassa ties mistä josta sut viedään ambulanssilla lepositeissä..Deliriumtilassa todellisuudentaju on niin hämärtynyt että elät siinä harhassa jota koet ja hallusinaatiot ja harhat ovat todella voimakkaita. ÄÄniharhat ja äänien kuuleminen päässä ulkona tai pään sisällä on lievä vaihe..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe