sopiiko koira ja gerbiili samaan kotiin ?

gerbiilin saaja

hei haluaisin tietää sopiiko koira ja gerbiili yhteen kun minulla on koira ja hankin gerbiilin pelkään että gerbiili kuolee esim. sydän kohtaukseen tai muuta vastaavaa voisiko joku antaa neuvoa että sopiiko koira ja gerbiili samaan kotiin. Kaikki vastaukset ovat tervetulleita

10

1317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Callisto

Miksei sopisi? :) Eriasia olisi jos teillä olisi kissa. Ei se sydänkohtausta saa ellei koira hauku jatkuvasti. Se voi muutenkin pelästyä hirveästi jos sen lähellä melutaan. Mutta tuskin se edes huomaa koiraa. En suosittele että näytät gerbiiliä koiralle.
      Mutta miksi olet hankkimassa vain yhden gerbiilin? Yksi gerbiili enemmän ei vie tilaa yhtään sen enemmän. Ja siitä olisi iloa sekä sinulle ja etenkin toiselle gerbiilille.

• mari

kyllä ne sopii.. meillä on kora ja kotonamme käy monesti monta kopraa ja geprut ei nole moksiskaan..
      tietty tottymisessa menee hetki mutta kyllä se siitä :)

• eläinrakas

moi. kyllä koira ja gerbiili voi olla samassa asunnossa koska minullakin on monta gerbiiliä ja 1 koira.. mutta älä näytä sitä koiralle.. ja sijoita häkki silleen että koira ei pääse siihen käsiksi eikä pääse puottamaan sitä häkkiä. mutta hanki nyt ihmeessä toinenkin gerbiili niin on seuraa niillä toisistaan! kaikkea hyvää toivoen=)

• Nimetön

Itselläni on kaksi gerbiiliä ja koira. Koira pitää gerbiileistä ja luulen että myös ne koirasta, ne vähän niinkuin leikkisivät. Minulla on sillainen juoksu pahvilaatikko niille ja siinä se koira katsoo häntää heiluttaen niiden menoa :) Olen ollut koirani kanssa vaikka olisikin gerbiili sylissä. ei mitään ole tapahtunut.

• Ei meillä oonitunu:(

Se voi hyvinkin riippua koirasta. Mulla oli kaksi gerbua, yksi koira. Gerbiilit oli mulla puoli vuotta kun koirani sitten repi akvaarion kanen auki, jossa gerbut sitten olikin ja tullessani kotiin näky oli aika karu :( ... Mutta luulempa että jotkin koirat varmastikkin tulevat toimeen gerbiileiden kanssa

• Oiakskf

Kyllä! Koira sopii gerbun kanssa samaan kotiin. Kunhan muistat pitää vain koiran ja gerbun erillään.
      Gerbiili on laumaeläin, eli jos oot ottamassa gerbuja, kannattaa otta 2 gerbua :)

• sirbi

Kai sä muistat, että gerbiili on LAUMAeläin???

• Gerbu-fani

Mun tädillä on 4 gerbua ja koira yksiössä. Ei mitään ole tullut, vaikka ne on samassa tilassa. Koira haukkuu paljon, mutta gerbut ei välitä.

• mamma-91

Mulla kävi miehen kaa sillee, että koira oli hoidossa ja käytiin kaupungilla, niin gerbiili oli karannut häkistä ja kun tultiin kotiin, niin koira oli paniikissa sohvalla ja gerbiili juoksi vapaana. Sen jälkeen koira ei ole suostunut tulemaan samaan huoneeseen missä gerbiilit ovat :D Taisi saada traumat.. Mutta riippuu tietenkin koirasta.

• Eläinfani6565

Kyllä sopii koska meillä on koira ja gerbiileitä kaksi ja hyvin menee. :) ja gerbiilit on vielä olohuoneessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      362
      3898
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      252
      3081
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      67
      2523
    4. Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana

Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast
      Helsinki
      4
      1757
    5. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      182
      1570
    6. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      25
      1560
    7. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1513
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      16
      1109
    9. 61
      1022
    10. 94
      988
    Aihe