Poikani on saanut 6.1 Abilify 10MG sekavuuteen ja harhoihin. Hänellä on epilepsia johon Depraxine 300mg. Hänellä on lievä kehitysvamma. Lääke on rauhoittanut ja harhat poissa, mutta rasukka kädet vispaa ja ei meinaa saada ruokaa suuhun. Voimat poissa. Vaatteiden pukeminen vaikeaa ja huimaa... Onko teillä muilla ollut alkuun samoja oireita? Kiitos tiedoista kyselee huolestunut ÄITI.
ABILIFY LÄÄKKEESTÄ KYSYISIN?
ABILIFY LÄÄKKEENÄ.
3518
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Vapina mainitaan sekä Deprakinen että Abilifyn sivuvaikutuksissa. Kannattaa heti ilmoittaa lääkärille, mikä on valmistajan suositus. Lisäksi Deprakine ja Abilify eivät ole suosituslistalla keskenään käytettäväksi valmistajan ohjeen mukaan.
Toivottavasti pojallesi ei puhkea parkinsonismi!
Veljeni (jo 43 v) on kehitysvammainen ja autistinen. Hänen väkivaltaiseen ja muuhun ongelma-oireeseen on kokeiltu monia lääkkeitä. Ne vaikuttavat hänellä aivan oudosti. Kun hän sai Neurotolia (=karbamatsepiiniä), niin hän meni aivan sekaisin ja oli lähellä ettei hän kuole. Hänellä oli hyvin, hyvin paha olla. Hänelle kokeiltiin myös tuota valproaattia ja siitä samat hirveät ongelmat. Diapam oli yhtä tyhjän kanssa, ei vaikutusta... ehkä vaan pahempaan. Lääkkeet joiden piti rauhottaa, olivatkin ahdistavia.
Joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksena voi tulla vaikka mitä oireita, pahimmillaan lääkeparkinsonismi, jos on aivan väärät lääkkeet jolloin sivuvaikutuksen ovat pahempia kuin lääkkeen positiiviset vaikutukset.
neuroleptit voivat aiheuttaa pysyväksi jäävän liikehäiriön:
http://www.antipsychiatry.org/jenelle.htm